28 Ağustos 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

28 Ağustos 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

b:iş;ıı;nların V Dostluğu Filmi Kafkasyada ( Azirkino ) filim müessesesi “ Düşmanların dost- luğu ,, isminde büyük bir filim çevirmiye başlamıştır. Bu filmin mevzuu ötedenberi Kafkas kabi- leleri arasındaki milli geçimsizlik- lerdir. Vatikanın Sasi İtalyan film — kumpanyaların- dan biri “ Vatikanın Sesi ,, is- minde bir filim çevirmektedir. Bu filmin bir parçası çekilirken bizzat papa da filimde rol almış- tır. Tekrar Beyaz Perdede Uzün — müddettenberi — ismi işitilmeyen — Glorya — Svanson'un tekrar sinema faaliyetine başlı- yacağı, Öönümüzdeki — mevsimde yeni bir filim çevireceği haber veriliyor. Hayvanların Çevirdiği Filimler Filim imalâthaneleri, son za- manlarda hayvanların çevirdikleri filimlere hususi bir mevki ver- mektedirler. Filhakika, bilhassa vahşi hayvanların çevirdikleri film halk tarafından büyük bir rağ- bet görmektedir. imdiye kadar gösterilen bu kabil filimler bunu isbat etmiştir. Bu sene içinde bu filimlerden bir kaç tane dıhı çevrilecektir. Sinema yalnız tiyatroyu değil, muzikholleri ve varyeteleri de öldürüyor. En son filimlerden biri olan * Altın arayıcı kızlar ,, ismindeki kordele mükemmel bir revü filmi olarak yapılmış, o kadar ki hakiki revüleri gölgede bırakmıştır. Resimde bu yeni revü filminin canlı ve cazip bir sahnesini görüyorsunuz. Kuçuk Sınema Haberlen İvan Petroviç Sinemadan Çekilmiye Karar Verdi “Prenses Aleksandra,, İsmindeki Büyük '_ Macar Filmi İkmal Edildi Bir zamanlar dııımadın çeviren, şöhreti günden güne ziya- deleşen maruf erkek yıldıylardan İvan Petroviç nihayet sinema yıl- dızlığından çekilmiye karar — ver- miştir. İvan bundan sonra, haya- tının son gününe kadar hiç filim çevirmiyecek — ve — şimdilik — bir operet kumpanyasında çalışacak- tir, İvan'ın böyle bir karar ver- mesinin bazı sebepleri vardır. Bir senedenberi — filim — çevirmiyor, istirahat ediyordu. Son günlerde kendisine yeni bir filim çevirmek Bzere bir teklif yapılmış, fakat İvan verilen parayı az bulmuş, münakaşa esnasında kumpanya direktörü sert bir lisan kullan- dığı için İvan güçenmiştir. Bunun fzerine bir daha filim çevirmiye- ceğini söylemiştir. Bununla bera- ber ara yerde bir aşk meselesi- nin de böyle bir karar üzerine tesir ettiği söylenmektedir. * Bir müddet evvel meşhur mugamiye — Jeritsanın iştirakile çevrilmesine başlanan “ Prenses Aleksandra ,, ismindaki milli Ma- car filimi ikmal olunmuştur. Yak mız Macaristanda değil, bütün dünyada büyük bir rağbet kaza- nacağı söylenen bu filim tam bir milyon şilinge mal olmuştur. »* Foka filim şirketi, ismi he- fılım | ! nüz gııh tuluhn büyük bir filim çevirmiye başlamıştır. Amerikanın en meşbur dansözlerinden 300 kadın ve kız bu filimde rol ala- caklardır. 34 Maruf sanatkâr R. Rozen bir müddet evvel büyük bir filim çevirmiye başlamıştı. Mevzuu Hit- lerin hayatı hususiyesi ve icraatı olan filim ikmal olunmuştur. Ya- kında sinemalarda gösterilmiye başlanacaktır. * Pâris gazetelerinin verdik- leri malümata nazaran meşhur sanatkâr Şarl Buaye — yakında Natalya Paley isminde yeni bir Rus yıldızı ile beraber “Atmaca,, ismini taşıyacak olan büyük bir filim çevirmeye başlıyacaktır. Natalya Paley, Rus haneda- nından Grandük Pavel Aleksan- droviçin düşez Paleyden olan büyük kızıdır. Natalya, ihtilâlden sonra annesi ve küçük kardeşi İrina ile beraber Parise gelmiş, bir müddet burada elindeki mü- cevheratı satarak geçinmiş ve nihayet meşhur Şanel terzihane- sine model olarak girmiştir. Şim- di de sinema yıldızlığına — seçil- miştir. * Eski yıldızlardan Betti Kompson tekar sinemaya girmek istemiş, fakat kendisini bir kumpanya — kabul — etmemiştir. (Klark Cabi Çapkın Rolü Yapıyor Güzel yıldızlardan Karol Lom- bard ile Holivudun en güzel erkeği Klark Gabli karşı karşıya görüyorsunuz. İki yıldız son çe- virdikleri * Çapkın delikanlı ,, filminde, bu resimde olduğu gibi başından sonuna kadar hep karşı Kkarşıya — oyniyorlar. - Klark bu filimde bin bir çapkınlık ve sevda oyuıılın yaşatmaktadır. "Hallaki ” Beti' bi lll ü üstünde tutuluyordu. Şimdi - ise | zaruret içindedir. | Holivutta Kavgalâr NC on C ılbert lçncuk Babası Oldu Vaktile Greta Garbo ile bir- Hikte birçok filimler çeviren Con Cilbert'i şüphesiz ki unutmadınız. O zaman Greta ile arasında gizli münasebetlerden bahsedilen Ci bert, sesli filimden sonra şöhretini çabucak kaybetti ve sinemadan çekilmiye mecbur oldu. Con Cilbert sinemadan ayrıl- dıktan sonra üçüncü defa evlen- miş olduğu karısını boşadı ve dördüncü bir kadın almak için dönüp dolaşmıya başladı. Bahtı açık olacak ki aradığını bulmakta gecikmedi ve Virjinya Brüs is- mindeki güzel bir yıldız ile nikâh- landı. Bu nikâhım kıyılmasından birkaç ay sonra yeni evlilerin kavga etmiye başladıkları ve ay- rılmak Üüzere oldukları şayiası çıktı. Fakat şimdi öğreniyoruz ki bu şayialar tamamen asılsızdır. Çünkü Cilbert'in geçenlerde dör- düncü karısından bir çocuğu ol- muş ve kendisini tebrik edenlere sabık yıldız demiştir ki:“— Şimdi ben dünyarın en bahtiyar adam- larından biriyim. Çünkü artıl çocuk babası oldum ve karımda ölünceye kadar ayrılmamıya kı rar verdim. ,, Amerıkalı Cazbantçılara İş Verilmez Oldu Buna Mukabil Sinema Kump Kumpanyaları Holivut ( Hususi ) — Bu güne kadar gönderdiğim mektuplarda * Son Posta ,, okuyucularına hep filimler, yıldızlar ve yıldızlar ara- sindaki ezeli ve ebedi dedikodu- lardan behsettim. Bu mektupta da sesli filmin ayrılmaz bir unsu- ru olan musikişinaslardan ve on- lar arasındaki dedikodulardan, geçimsizliklerdn — bahsedeceğim. Burada cazbant takımları stütyo- ların, binnetice sesli -filimlerin esasını teşkil eder. Çünkü son zamanlarda çevrilen filimlerin bir çoğu operet ve revü şeklinde ol- duğu için kumpanyalar cazbant takımlarına fazla ehemmiyet ve- riyorlar. Fakat tuhaf ve garip olan cihat şudür ki stütyolarda çalışan cazbant. muzikacılarının hemen hepsi beyaz Ruslardan seçilmiştir. Diğer milletlere men- sup cazbantçılara ve bu arada Amerikalı cazbantçılara son za- manlarda iş verilmemektedir. Bu vaziyet karşısında müthiş bir de- dikodu ve geçimsizlik baş göster- miştir. Şanu da söyliyeyim ki be- yaz Ruslar daha az para ile ça- lışıyor değildir, Bilâkis Rus cazbantçılar günde altı saat çalışmak şartile adam başına elli dolar aldıkları halde Amerikalı cazbantçılar bu paranın” dörtte birine- ram oluyorlar, Fakat — |Hep Beyaz Rusları İstihdam Ediyorlar buna rağmen - kendilerine iş ve- rilmiyor. Bu sebeple Amerikalı cazbatçılar son zamanlarda bü- kümete müracaat ederek Beyaz Rusların. Amerikadan ihraç edil- melerini istemişlerdir. Filim kumpanyalarından birinin direktörü, — Rus cazbantçılarını niçin tercih ettiklerini şu suretle anlatıyor: “— Evvelâ bizde çalışan Rus- lar muktedir ve konservatuvarları ikmal eden sanatkârlardır. İkin- cisi: dakikasında vazife başında bulunürlar ve kendilerine müsas- de edilmedikçe istirahat etmiye kalkışmazlar. Üçüncüsü ise Rus- lar kanaatkâr insanlardırlar, Bi- zim Amerikalı çalgıcılara gelince; işe başladıktan birkaç dakika sonra dalga geçmiye başlarlar, iş başında vazife — görecekleri yerde daha ziyade istirahatle vakit geçirirler. Fazla çalışmak lâzımgelirse işi gücü bırakıp pa- zarlığa girişirler. Halbuki vakit kaybetmiye kat'iyen tahammülü- müöz yoktur. Velhasıl nazlı yıldız- lardan ziyade onlarla uğraşmamız lâzımgeliyordu. — Bunun için biz memnuniyetle rus çalgıcıları — is- tihdam ediyoruz. ve istediklerin- den fazla ücret veriyoruz.,,