30 Ağustos 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

30 Ağustos 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

Hergün Mündericatınazın çoklu- Şundan | dercedilememiş- Panayırı İzmir, 29 (A.A) — İzmir 9 eylül panayırı, 9 eylül İzmir kur- tuluşu bayramım müteakip açı- lacaktır. Panayır sahasındaki pav- yon inşaatı ve medhal bitmiştir. Memleketin muhtelif yerlerinden gelen tüccar, panayırın inşaatı ve vaziyetini ümidin fevkinde gü- zel bulmaktadırlar. Pavyonların beşte dördü kira- lanmıştır. Panayire iştirak etmek veya ziyaret için gelmek istiyen- İHler bulundukları yerin iktisat ve ftasarruf cemiyetine veya “Cı".ı todasına müracaat ederek panayir gitmek istediklerini söyleyince — kendilerine derhal vesika verilecektir. Vesikanın ibrazı üzerine deniz için İzmire Mişleri işletme müdürlüğü bütün | hatlarda yolculara yüzde 30 eşya © 50 devlet demiryolları yolcu- lara ©6 40,250 kiloya kadar eş- yaya *6 50 şark demiryollarında yolculara» & 40, avdette — eşya meccanen nakledilecektir. İzmir, Kasaba ve Aydın demiryollarında yolculara ve eşyaya *6 S0 tenzilât yapılacaktır. Bundan maada bu iki kumpan- ya takriben * 80 tenzilatlı ve üçer gün devam etmek üzere iki tenezzüh katarı tahrik edilecektir. Fazla tafsilât için bilumum şimen- difer ve deniz işletme müdürlüğü Seyrisefain — acentelerine müra- caat etmelidirler güzel İzmirin bu seneki kurtuluş bayramının emsalsiz tezahuratına yüzbinlerce halk iştirak edecektir. 9 Eylül panayirinin açılması münasebetile en az yarım milyon vatandaşın İzmir'i ziyaret edeceğine muhak- kak gözile bakılıyor. Diyarıbekirde Yeni Bir Hara Diyarıbekir, (Hususi) — Kıtır- yıl köyünde yapılmakta olan ay- gır deposunun inşaatı hitam bul- muştur. Depo kırk bin liraya yapılmıştı.. Depoya — damızlık hayvan getirelecektir. Fakat büt- çenin —müsaadesizliği — yüzünden bu iş bu sene kalmıştır. Yeni Paralar Gümüş, nikel ve buronz para- ların şekilleri hakkındaki program- lar dün hazırlanmıştır. Paraların şekilleri, bu programın tasvibin- den sonra ressamlar arasında açı- lacak müsabaka ile kabul edile- cektir. Bu müsabaka altı ay de- vam edecek, ve ilk olarak 100 kuruşluk gümüş paralar üzerinde yapılacaktır. Programa göre gü- müş ve nikel paralar müsabakası ayrı ayrı birer buçuk ay içinde bitmiş olacaktır. . . Bir Katil On Beş Seneye Mah- küm Oldu Malatya (Hususi)— Adıyaman- a Samsat nahiyesi nüfus memu- ru Ebuzer Efendiyi kama ile öl- düren - İzzetin muhakemesi neti- Şt'enmiş... İzzetin daima esrar içtiği ve bu sarhoşluk yüzünden Cinayeti işlediği tebeyyün ederek on beş sene hapsine karar veril- mişlir! Birçok kimseler gösteri brlar. Kazanç — ve servetli veremiyeceği muhte apartıı larda oturur, şık giyinir, kendilerini zengin göstermiye çalışırlar. Tabif bütün hayatları borç içinde ve wmtırap içinde geçer, dan manzarasına atarsınız. — İçinde zerler. Meyvalı çikolatalar vardır. sarmısak çıkınca iğrenerek tükürüverirsiniz. Dışı içi boş insanlar bu çikolatalara ben- Dışin- aldanır, ağzımıza Dünyanın en bedbaht adamları bu zavallıları Çünkü başkalarını aldatmak hevesile, bütün hayatlarını bozarlar. Sahte bir hayat yaşamıya mahküm olurlar. Bunlar kendileri için değil başka- ları için yaşarlar. şık SON TELGRAF HABERLERİ Spor işleri Cezri Surette Halledilecek Ankarada Bir Komisyon Toplanıyor Gazi enstitüsü beden terbiyesi şubesi müdürü Nizamettin B. sporumuzun ıslâhı için yaptığı tetki- katı bitirmiş ve raporunu Maarif Vekâletine takdim etmek üzere hazırlamıştır. Yapılan tetkikat neticesinde spor ve gençlik teşkilâtımızın çok dağımık, ayni zamanda yüksek” teknisyenlerden mahrum bir halde bulunduğu gö- rülmüş, bu vaziyetin devletin müdahalesi ve ted- birleri ile düzelebileceğine kanaat hasıl edilmiştir. Bütün bu teşekküllerin bir elden idare edil- mesi icap etmektedir. Eylül içinde Alman beden terbiyesi mütehassısı Karl Dim şehrimize gelecek ve spor teşkilâtımızı tetkik edecektir. Spor teşkilâtımızı islâh etmek ve muhtelif kol- lardan verilen kararları ve yapılan tetkikleri birleş- tirerek umumi! ve nihai kararı vermek Üzere Anka- rada fırka umumi kâtibi Recep B.in riyasetinde Maarif ve Sıhhat Vekilleri ile spor teşekkülleri reislerinden mürekkep büyük bir komisyon toplanacak, beden terbiyesi ve spor işlerine yeni bir istikamet vermek için cezri bir çalışma yapılacaktır. İtalya Arnavutluktan Pek Mühim Şeyler İstiyor, Vaziyet Gergin Tiran, 29 (Hususi) — Arnavutlukla İtalyanın arasında hissedilen bir gerginlik vardır. Bu gergin- lik, M. Musolini'nin bazı tekliflerini, Kıral Zogo'nun reddetmesinden ileri gelmektedir. Fakat M. Muso- lini'nin teklifleri, şiddetli bir ültimatom mahiye- tindedir. Teklifler şunlardır: İtalyan kültürile yetişmemiş olan memurların, İtalyan kültürile yetişmiş veya doğrudan doğruya İtalyan memurlarla tebdili. Bütün Arnavutluk askeri binalarıtın, İtalya har- biye nezaretine satılması. hâ—!îlcn İngiliz olan polis âmirlerinin İtalyanlarla tebdili. Ecnebi devletlerle Arnavütluk arasında halen cari olan iktısadi muahedelerin iptali, Kapanmış olan Katolik mekteplerinin tekrar açılması, Mektep ve okutulması. Görcedeki Fransız mektebinin yerine bir İta- yan mektebinin açılması. Zogo bu tekliflerden 1, 3, 5 ve 7 inci madde- leri kabul etmemiştir. Kral Zogo Musoliniye bo- yun eğmiş görünürse Arnavutlukta bir ihtilâl çık- ması imkânı vardır. liselerde — İtalyancanın mecburi Yunam'standd Üzüm Mahsulü Rize'de Tahriri Müsakkafat Komis-| Müza keresi |İstizah Takririnin Mahvoldu Atina, 30 (Hususi) — Patras ile Kalamatadan âeleıı haberlere nazaran bu havalide şiddetli yağ- murlar yağmıştır. Üzüm mahsulü mahvolmuş sayılmaktadır. Andifilide bir ceset bulundu Andifili, (Hususi) Geçenlerde ukurbağ adası denilen yarıma- nan sahillerinde bir ceset bu- lunmuştur. Cesedin etleri tama- men — soyulmuştur. sorrem — e e İSTER İNAN Bir sabah gazetesinde şu ihaberi okuduk: “Son günlerde yapılan teftişler neticesinde yıkan" yonu İşini Bitirdi Rize (Hususi)— Tahrir Müsak- kafat Komisyonu buradaki işlerini ikmal etmiş ve bugünlerde Bur- sanın Orhaneli kazası tahriri mü- sakkatına memur edilmiştir. ” Bir Bisiklet Kazası Büyükada'da bisikletle gez- mekte olan 13 yaşında Niko bisikletten düşmüş, ağır surette yuılnıııınlıhr. İSTER Cumaya Atina, 30 (Hususi) — Mecliste istizah takrirlerinin cuma gününe bırakılması karar altına alınmıştır. Ani Ölüm Sirkecide Hüdavendigâr ote- linde bir haftadanberi misafir hulunan — Gelibolulu — Mehmet Hayri Efendi dün birdenbire fenalaşmış, doktora götürülürken yolda vefat etmiştir. İNANMA! satılmaları ekseriya bağırsak hastalıklarına sebebiyet vermekte bulunduğundan bu hususta şiddetli takibat madan, pişmeden ve kabukları soyulmadan yenecek | YaPılması için alâkadarlara emir verilmiştir., geylerin müteaddit emirlere rağmen açıkta satılmakta olduğu görülmüştür. Halbuki bu kabil şeylerin açıkta cağına Bundan sonra bu kabil şeylerin kapalı yerdö satıla- İSTER İNAN İSTER İNANMA! Sözün- Kısası Tramvaylarda Bahşiş . $ Mürüvvete endaze olmaz. Fa- kat bizim kadar da endazesiz | mürüvvetli insanlar bulunmaz. Çalgıli meyhanede keyfimiz kabardığı vakit grenatacıya attı- ğımız bahşişlerle, tramvay bilet- çisinden sakındığımız metelikler, endazesiz mürüvvetimizin cilvele- rindendir. Tramvaya nereden nereye bi- nerseniz bininiz, mutlaka metelikli bir küsur artıyor. Doğrusu şirket Hatlerini santimi santimine hesap- lamıştır. Okadar ki; ahalinin hak- kını yememek için, kabil olsa, on parayı bile, ona bölecek kadar ileri gitmiştir. Zavallı biletçiler! Zihni hesaba okadar alışık olsalardı, bankalara girerlerdi. Amma ne çare, halkın kakkını yemek istemiyen kümpan ya bunu düşünmiye —mecbur değildir. Hepte aksine, metelik kav- gaları daima en kalabalık zaman- larda çıkar. Nasırların çiynen- diği, kucakta çocukların ciyakla- dığı, ağzı sarmısak kokan akşam- cıların derin derin hohladıkları seferlerde zavallı biletçilerin bir metelik yüzünden çektikleri be- lâların haddi ve hesabı yoktur. Bugün fıkaraya bile kabul et- tiremediğimiz bir meteliği bahane ederek evdeki diddetini tram- vaycılardan — çıkaranların adedi, tramvay şirketinin halka iade etmek istediği meteliklerin ye- künundan fazladır. Muharebeden evvel Viyanada âdetti: Tramvaycılara bilet para- sından arta kalan küsurat bahşiş olarak bırakılırdı. Fransada ara- bacılara bahşiş vermiyenlerin öl- müş akrabaları arabacılar tara- fından “hayırla,, yadedilir. Viya- na Tramvay Şirketinin küsuratlı ücretleri, tramvaycılara bahşiş verdirmek için mahsus yaptığını söyliyenler vardı. Biz, ayıkken, lisanı hal ile istenen — bahşişleri veremiyoruz. Ekseriya kafa dolgunken fazla cömert oluyoruz. Bizim Tramvay şirketi, küsu- ratlı bilet fiyatlarinle amelesine *“mecburi bıgşlı., temin etmek istiyorsa, aldanıyor. Fiyatleri toptan ve küsuratsız yapıp arabaların önüne küçük birer rakı tezgâhı kurarsa, hem amelesi, hem de kendisi daha müstefit olur. Tire Yolunda — Kamgon Soyanlar Yakalandılar Tire, 30 (Hususi) — Dün gece İzmirden gelen iki kamyon yolda meçhul şahıslar tarafından tevkif edilerek soyulmuş, — yolculardan tahminen 300 lira kadar para alınmıştır. Zııl.:ııl'ı derhal tahkikat ve ta- kibata başlamış, failleri tesbit etmiştir. Bunlar Koyunludan Ceb- bar Süleyman oğlu Mehmet ve Ali oğlu Mustafadır. Her ikisi de derhal yakalanmışlar ve cürümle- rini itiraf etmişlerdir. Rize'de Bir Kaza Rize ( Hususi ) — Doğdu na- hiyesine bağlı Bozukkale köyün- den Sarı Hasan oğullarından dül- | ger Ali usta yapı yaparken dört metre yüksekliğinden yere düş- müş ve elindeki aleti sol böğrüne saplanarak — ölümüne sebebiyet vermiştir.