7 Eylül 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 12

7 Eylül 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 12

Şeyhülcebel Kurt Beyi Esnasında Zehırlıyecektı Mesrure bu sözleri ıöylodik— ten sonra yürüdü. Dimdik uçu- rumun kenarında durarak - ata birtakım sözler söyledi ve boy- nunu okşadı, Bir lahra sonra dik uçurum- dan iniyorlardı. Yol okadar dik- ti ki yuvarlanacak gibi . idiler, Fakat yuvarlanmadılar. Çünkü bu yol da istifade edilmek üzere yapılmıştı. Haydutlar icap ettiği zaman — buradan — kaçacaklardı. Onun için yol, göründüğü kadar tehlikeli değildi. iniyor, iniyor, mütemadiyen iniyorlardı. — Nihayet uçurumun dibine vardılar. Mesrure anlattı: — Artık yükseleceğiz ! Siz prenses atınızdan inmeyiniz, Atla- mımızın en iyisi, en sür'atlısı odur. Siz Kurt Bey Reyhana bininiz, Doğanla ikimiz de askerlerin atlarına bineceğiz. Bunlar pek sür'atli değilse de iyidirler. Bu çeşit yollara alışıktırlar. Mesrüre atlardan birinin sır- fına sıçradı ve hepsinin Önüne geçerek yolu gösterdi. Adım adım yükseliyorlardı. Mesrure hep ileri- de idi. Ortalık iyice kararmıştı. Yıldızlardan süzülen zayıf ışıkları bulutlar örtüyordu. Nihayet, ge- nişçe, düzce bir yere vardılar. Bir tarafta berrak bir pınar ak- Mesrure, arkadaşlarına bakarak: — Durun! dedi, çünkü burada sabahlıyacağız. Atlarımız karan- hkta daha ileri gidemez. Otura- hm, dinlenelim, atlarımın suva- ralım. — Sabahleyin, — atlarımızın #on derece kuvvetli olması lâzım. Kurt Bey, rahatsız mısınız? — Biraz yorgunum, vücudüm- de birtakım bereler var, Çünkü Zaloğlunun kılıcı birhayli ağırdı. Kuzum, Mesrure Hanım, Gül Hanımla — nasıl — kaçabildiğinizi bize anlatmaz mısınız? — Kısaca anlatayım. Müba- reze bittikten sonra köleler, ca- riyeler Gül Hanımı dairesine götürdüler. Siz Şeyhulcebelin sözlerini dinliyor, ben de onun emrile yanıbaşında duruyordum. Sinanın maksadı neydi, biliyor musunuz? — Zaloğlu, sizin Gül Hanıma âşık olduğunuzu söy- Jemişti. Onun için Şeyhulcebel ikiniziher de öldürtecekti. Fakat şeyh — düşündü, düşündü, — sizi ansızın öldürtürse, halkı darılta- cağını, halkın henüz sizi sevmekte olduğunu, kahramanlığınız karşı- .sında hayret duyduğunu nazarı dikkate aldı ve idam - fermanını vermiye cesaret etmiyerek - sizi yemeğe davet etti. Maksadı sizi yemek esnasında — zehirlemekti. Kurt Bey yaralı olduğunu söyle- yince eğildim ve kulağına fısıl- dadım. Bu işi yarına bırakın! dedim. O da: — Peki! dedi. Yarm muha- fızlarımı bu iki kardeşin üzerine sürer, muhafızlarım - onlarla dö- vüşe dövüşe ikisini de uçuruma kadar geriletir ve oraya düşürür- Bi Tükyadü bundan dala gülü manzara bulunmaz! Gül Hamm titredi: — Aman yarabbi, dedi, bu me korkunç manzara! Doğan: —- Ohdır korkunç - değil! Çünkü şeyh emrini vermeden evvel ben de onu haklardım. Mesrure Devam etti: — Bunun Üzerine siz geri döndünüz. Ben de şimdi ayrı- dim, Fakat ayrılmadan — evvel bana emretti; — İki saat sonra Gül Hanımı bana getir. Onunla başbaşa ko- nuşmak — istiyorum. — Düğünün nasıl yapılacağını — anlatacağım. Hediyeler takdim edeceğim. — Baş üstüne! dedim ve mi- safirhaneye koştum. Gül Hanım biraz kendine gelmişti. Ona yiye- cek, içetek verdim: ve yemesi, içmesi için zorladım. İki saat sonra şeyhin elçisi geldi. Ve şey- hin emrini yapmamı söyledi. Elçi- ye, prenses, son derece rahatsız- dır, yerinden kalkacak halde de- gildir. Şeyh Hazretleri sabaha kadar sabretsinler! dedim. *“Elçi geri döndükten sonra prensesin sırtına bir aba #tim. Ve kalk! cesur olt dedim. Mu- vaffak olmadığımız takdirde ya Sinanın eline düşecek, yahut öle- cektik. Sizin verdiğiniz yüzüğü ele aldım. Ve odadan çıktım. Yüzüğü gören köleler yerlere eğiliyorlardı. Fakat ikimizin sağa değil sola gittiğimize dikkat edil- mişti. Köleler koştular ve bizi durdurlar, yüzi tererek: — Ylğğ:ğîıü’nö:ıd dedim. Yoksa gideceğiniz yeri bilirsiniz! Hepsi de dağıldılar, Biz de yolumuza devam ettik! misafirha- indik. lar kulesine vardık. Burada da bir sürü muhafızlar vardı Ve Si- nan namına kapıyı açmalarını emrettim. Muhafızların âmirleri: — İtaat etmiyorum! dedi.'Yal- nız yüzüğü gösterirseniz açarım! Yüzüğü çıkarıp gösterdim. O bak- tı ve: — Bu yüzük, şeyhin mukad- du yuıni“dlr (Eski Opera) En müşkilpesent bir itina ile »o-ı,â,c len filmler En rahat koltuklar 1988 modeli Türkiyenin en büyük SİNEMASI bir çok yeniliklerle » PEK YAKINDA AÇILIYOR. S SARAY 1X28 - GÜL HANIM Haçlılar, Mücahitler, Fedailer Arasında Yazan: Ömer Rıza (Eski Gloryı) SINEMASİ 1944 yeai sinemma mevsimine METRO - GOLDWYN - MAYER'in Fransızca mükâlemeli BEKÂR BABA mühteşemi gaheserile başlıyor. Baş rollerde : LİLY DAMİTA - ANDRE LUĞUET Ziyafet Fakat o yine tereddüt Içi de idi. Yüzüne bağırdım: — Hayatından bıkdınımı yok- sa.. çılgın herifl ben şeyhin em- rile ve yüzüğile hareket ediyo- rum. Sen bana karşı gelmiye ce- saret ediyorsun... Amir: — Evet, dedi, yüzük şeyhin yüzüğül itaatsizlik ölümdür. O halde kapıları açın! Kafılar açıldı. Biz de girdik, ben kapıyı arkasından sürmele- dim. Kapının kolay kolay açılma- masını temin ettim. Karanlık için- de yürüdük, ve nihayet — sizi bulduk! Amcamzın size — ver- diği yüzük bulunmasaydı, — sizi katiyyen — bulamazdık. — Çünkü bu gece bütün kapılar muhafaza altındadir. Söz sırası Gül Hanımındı. Gül anlattı: — Mesrure Hanım, harikulâde bir kadın! Onun herşeyi nasıl ha- zırladığını, her ihtimale karşı na- sıl tedbir. aldığını, o yabani he- riflerin bize nasıl baktıklarını, parçalamak istermiş gibi korkuç gözlerini bize nasıl diktiklerini, bir görseydiniz, şaşırırdınız. Fakat Mesrure hepsine cevap veriyor, birinden yılmıyor, icabında o adam- ları ölümle tehdit ediyor ve her maniayı devirerek ilerliyordu., De- dim ya, harikulâde bir kadın. Ona nasıl teşekkür edeceğimi bilmi- yorum. —| — Rica ederim, Gül Hanım, Bana teşekkür etmeyiniz, Ben Bİze söz verdim ve sözümü yerine getirdim. Ben tehlikeyi severim. Tehlikelerle didişmekten hoşlanı- rım, Benim asıl merak - ettiğim nokta sizin ne yaptığınızdır, Doğan Beyl Doğan da Darköprü vak'asın- dan sonra nasıl mağaraya gek diklerini, iki muhafızla nasıl mü- cadele ettiklerini anlattı. CA Arkası var ) Bugün: TERSİNE DÜNYA Mümeeailleri : HENRi GARAT MEG LEMONNİER Fraamzca sözlü, şarkılı Ayrıca : İstanbul Tayyare Bayvamı filmi. — (TM13) (Tus)y Takip Memurları Yaman |Bir Cürmümeşhut Yaptı ( Baştarafı 1 incl sayfada ) [ kalmışlardı. Demek saat beş bu- | çukta şerbetçinin dükkânına dört okka eroin gelecekti. Takip me- murları derhal şerbetçi Nazımın dükkânına gittiler, gizlice bir kö- şeye çekilerek ergpinciyi bekle- miye başladılar. Saat beşi yirmi geçe dükkâna temizce — giyinmiş bir adam geldi, koltuğunun altın- da büyükçe bir paket vardı. Fa- kat bu adam İzzet Bey değildi. Takip memurları İzzet Beyin cep- lerinde taşıdıkları resimlerini — çı- kardılar, filhakika dükkâna gelen adam İzzet Beyin resimlerine hiç benzemiyordu. Dükkâna gelen adam iki dakika sonra bir turunç şer- beti ısmarladı ve şerbetçiye şu suali sordu: — İzzet Bey ne zaman ge- lecek? Şerbetçi. Nazım Efendi İzzet Bey isminde bir adam tanıma- dığını söyleyince dükkâna gelen adam masanın üstüne koyduğu büyük paketi aldı ve derhal dışarı çıkmak istedi. Hemen Yakalandı Tam bu sırada memurlar ygiz- lendikleri — yerden çıktılar, bu adamı yakalıyarak elindeki paketi aldılar ve ismini sordular: — İsmim Hikmet, cevabım alınca polis karakoluna çağırdılar. — Karakolda yapılan ilk tahki- kat neticesinde öğrenildi ki Hik- met Bey, şerbetçinin dükkânına İzzet Bey tarafından gönderil- miştir, kendisi Rizelidir. Eroin meselesine dair verdiği malâmat ise şudur: “— Eroinleri bizim evde yas pıiyoruz, İzzet Bey de satıyor.., İşte bu kısa malümat Üzerine takip memurları hemen otomo- billere atlayıp Hikmet Beyin Şişlideki evine gittiler ve yukarı- da bahsettiğimiz erocin fabrika- sını meydana çıkardılar. Şebekede Kimler Var? Şebeke İstanbul ile Viyana, Berlin ve Paris arasında çalış- maktadır. Pariste bulunanlar şunlardır: Lui namı diğer Niko, Sotiri- yadis biraderlerden biri ve diğer bir takım esrarengiz ecnebiler. lıunbuıd. bulunanlar ise: Baklacıoğlu — Yorgi, — Sotir- yadis biraderlerden diğer biri, maden “ mühendisi İzzet, Rizeli Hikmet, banger Safra, Safra'nın | yeznedarı Kalderon ve İlya'dır. Sermaye ile eroin yapılan afyonu Baklacıoğlu — Yorgi'nin tedarik ettiği anlaşılmaktadır. Kimler Yakalandı? Baklacıoğlu — Yorgi, banger Safra, Sotiryadis, mühendis İz- zet, Hikmet, — İlya ve Kalderon efendiler derhal yakalanmışlardır. Tahsin Bey isminde bir zat ile Safra'nın — şeriki — Şilton, Lüt- fü ve Şaban -efendiler de şimdilik nezaret altına alınmış- lardır. Seyfi Paşa Geliyor Muhafaza Umum Kumandanı fSeyfi paşa kaçakçılık vaziyetin- den haberdar olmuştur. Bugünler- de İstanbula gelmesi beklenmek- tedir. Diğer - taraftan tahkikat -çok derinleştirilmektedir. Bu arada bir takım yeni tevkiflere de inti- zar edilmektedir. Birkaç şimendi- fer memurunun da ele geçmek üzere olduğu küvvetle tahmin olunmaktadır. İlk tahkikat netice- | sinde fabrikanın Viyana, Berlin ve Parise külliyetli miktarda eroin sevkettiği anlaşılmıştır. Şerbetçi Nazım Anlatıyor Dün bir muharririmiz şerbetçi Nazımı gördü ve cürmümeşhut vak'asını ağzından dinledi. Nazım Ehııdi şunları söylemektedir; — Bir efendi geldi. İçeriye girdi, oturdu. Elinde bir paket vardı. Bir şerbet istedi. İçerken İzzet Beyin gelip gelmediğini sordu. Tanımıyorum, dedim. Bu- nun Üzerine sinirli bir vaziyette ayağa kalktı. Acele çıkmak - isti- yordu. içeride oturan memurlar derhal kendisini yakaladılar, bik diğim bukadardır. ,, Yeni Bir Şebeke Aranıyor Geç vakit haber aldığımıza göre alâkadar makam yeni bir eroinci şebekesinin vücudundan haberdar olmuştur. Bu şebeke hakkında şimdilik fazla malümat verecek değiliz. Takip memurları bu cephede de çalışmıya başla mışlardır. Şu günlerde bu şebe kenin de ele geçmesi beklenmek tedir. Van'da İhtisas Müstantiğine Suikast Yapıldı Van ( Hususi ) — 3 numarak adli ihtisas istintak hâkimi Naci Bey gece — evine giderken bir suikasta maruz kalmış, fakat bir hüsnü tesadif Mcul kurtul- | Mmuştür. Suikastı yapan Nevzat isminde bir gençtir.. Sebep — Nevzadın Başkalede malmüdürlü olan babamı: lanılmıştır, Kübada Bir Darbei Hükümet Yapıldı Havana 6 — Küba'da ihtilâi hareketi ve kargaşalıklar tekrar alevlenmiştir.Sabık Reisicümhur Makado'nun — tayyare ile firarın dan sonra hâdiseler biraz sükün bulmuştu, dün bir darbei. hükü- met yapılmıştır. Dün gece iktidarı ele- alan yeni ,inkılâpçı hükümet, eski hükümeti hüsnüniyetsizlikle itti- ham etmektedir. Darbei — hükümet dolayısile Amerika Kübaya bir kruvazör ile 3 muhrip göndermiştir, Darbei hükümet neticesinde Kübaya Radikaller hâkim ol- muşlardır. Sovyet Rusya Balonu Moskova 6 — İki balonu bu ay içinde uçacaktır. “ Sovyet Rusya » İsminl taşıyan bu balen, hava müsait olursa iki güne kadar uçacak ve havada 18 saat kalacaktır. ——— TEŞEKKÜR Vefatile bütün ailemiz efradını mü- tecssir edon kaimpederim esbak Bağdat meb'üsu Silistireli Hacı İbrahim Paşa zade Hamdi Bey babamın cenaze me- rasiminde bulunmak suretile kederleri- mize iştitak eyliyen akraba ve ehibba ve r mühterem zevata sonsüz. Ve- şekkürlerimizin iblâğına muteber gaser tenizin delâletini tica ederim efendim. Ailesi namına damadı — | FKakişehir vilâyeti Jandarma kumaadanı Şevket Turgut (7006) İ