2 Nisan 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

2 Nisan 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

Mevsimden Mevsime Geçerken Annabella / Ağliypr Paristen AyrılmakMecbu- riyeti Çok Ağır Gelmiş İtalyada doğan, fakat sinemar ya Fransada intisap eden ve bü- tün şöhretini Fransağa kazanan cici ve güzel yıldız Annabella ile maruf Fransız erkek yıldızı Piyer Brassör yakında Avrupadan ayr- lacaklardır. Çünkü ikisi de Holi- vuda gidecek, orada birkaç film çevireceklerdir. İmzaladıkları mu- kavele mucıbince ikisinin de Ho- livuttta üç sene kalmaları lâzım- gelmektedir. Buna mukabil bir hayli Amerikan doları kazana- caklar ve hiç şüphesiz milyoner olacaklardır. Fakat Annabella bu vaziyete sevineceği yerde mütce- essir. olmuştur. Çünkü Fransayı çok seven bu dilber yıldız. bir türlü ayrılmak istemiyor. Muka- veleyi — imzaladıktan — itibaren Fransadan — ayrılmak - teessürile hemen hergün göz yaşı dökmek- tedir. Arkadaşları - Annabella'yı teselli etmek iğin uğraşıp duru- yorlar, fakat bu güzel kız hiçbir ryle teskin edilemiyor. Bir aralık u işten vazgeçmeye karar ver- miş, mukaveleyi bozduğuna dair kumpanya mümessiline bir mek- tup göndermek istemiş, fakat avukatın fikrini sorunca buna da cesaret edememiştir. Çünkü mu- kavelenameyi yerine getiremediği takdirde kumpanyaya muazzam bir tazminat vermesi icap etmek- tedir. Canının sıkıntısı bir türlü geç- miyen bu güzel kız derdini şöyle anlatıyor: *— Fransa benim için bir annedet daha şefkatlidir. Çünkü gözümü burada açtım, burada çalıştim, burada kazandım ve bü- tün şöhretimi Pariste temin ettim. Fransanın görmediğim ve gezme- sene tatil aylarımı bu memleketin başka bnşka şehirlerinde geçiri- yorum. Şimdi alıştığım bu mem- leketi birakmak ve Amerikanın hiç bilmediğim yerlerine gitmek bana çok ağır geliyör. Orada ölmekten çok korkuyorum. Ölmek benim gibi mes'ut bir sinema yıldızı için çok korkunçtur. Bura- da “birçok sevgili arkadaşlarım var. Onlardan da ayrılmak çok güç olacak. Görüyorsunuz ya.. Ne kadar kederliyim, ,, Annabellanın bu sörlerini nak- leden gazete muharriri, altına şu satırları kendiliğinden ilâve ediyor: “ Güzel kız. —Hiç korkma. Çünkü para her şeye hakimdir. Sen Amerikada — Paristekinden daha fazla kazanacaksın. İyi ar- kadaşlar ve güzel erkekler orada da var. Merak etme.. Üç ay gibi kısa bir müddet içinde ayrılık kederlerinden hiçbir. eser- kalmı- yacaktır. Çünkü orada kazanaca- ğın milyonlar senin için en büyük bir teselli — vasıtası olacaktır. Ve göreceksin ki Fransayı ve Parisi çabucak unutacaksın. ,, Rene Sen Sir Cici Fransız yıldızı Rene Sen Sir apandisit hastalığından yat- maktadır. Doktorlar — ameliyat apmak İüzumnu söylemişlerdir. ğıhl güzel yıldız. buna razı ob mamaktadır. öR: || Yartdı diğim hiçbir köşesi yoktur. Her (| *” Kıç mevelmi bitti. Şimdi ilkbahar- dayız. Fakat Kaliforniyada iklim icabı, yaz mevsiminin en sıcak günleri ya- Şanıyor. Şimdi orada herkes - gibi sivema yıldızları da yazlık kiyafetlerle geriyorlar, Burade yukanda güzel yıldız Muriyel Evans'ı gık ve zarif bir son moda elbise ile, altta da sinemaya henüz intisap etmiş yeni bir yıldırı cazip bir gecelik kıyafetile görüyor- Ka w KT sunuz. — Bu Haftanın Programı : Sarışın Kukla : Macar Marşi 1 Mumyalar Müzesi Saray — : Sefiller Sumer | Evlendirelim Mi Elharşra : Leblebdici Horhor Tan * Beyaz Rahibe Adalar Çiçeği İpek Molek Türk 'Macar Marşı İpek sineması dünden itibaren şakrak oynak yıldız. Lilyan Har- | veyin “Sarışın kukla ,, isimli son eserini göstermiye — başlamıştır. Esasen kendisi de sarışın olan Lilyan bu fiimde büyük bir mu- vaffakıyet — göstermiştir. — filmin mevzuu çok tatlı, heyecanlı ve gönülleri mesteden bir aşk ma- cerasından ibarettir. Genç ve gü- zel bir erkek, Lilyan Harveye aşık olmuştur. Onu çıldırasıya se- viyor. Fakat aşkını bir törlü iti- raf edemiyor. Nihayet bir tesa- düften istifade eden delikanlı bir gün Lilyanin ayaklarına ka- panıyor. Hınçkıra hıinçkıra - ağlı- yor. Neticede iki genç ebedi îiı saadet mukavelesi imza ediyorlar. Melek sinemasında hafta ba- şında österilmiye — başlanan “Güstav Frölih,, in "Macar marşı,, isimli filmi çok rağbet kazanmış- tır. Güzel sesli Kamilla Hornun billür sesile söylediği şarkılarda çok beyenilmektedir. Macar marşı hüzünlü bir aşk ve sevda macarasını safha safha yaşatan bir filimdir. Birbirlerini seven, fakat aksi tesadüflerin te- sirile bir türlü birbirlerinin olamayan iki sevgilinin acıklı hayatı bu filimde tam manasile canlanmış- tır. Fakat en sonunda sevgililer biribirlerine kavuşuyorlar. Holivud Haberleri ,[ Mirna Loy İle Klark Gabl ' Karşı Karşıya Çoktanberi Beyaz Perdede Görünmiyet Norma Şerer Yeni Maruf sinema muharrirlerinden Van Dayk ayni zamanda mukte- | dir bir rejisördür. Van Dayk son f iki sene zarfında beş filim senar- | yosu yazmış ve bunların çevri- mesine bizzat nezaret etmiştir. şimdi de yeni bir senaryo daha hazırlamıştır. İsmi henüz konma- mış olan bu yeni filim yakında çevrilcektir. Meşhur erkek yıldız Klark Gabl bu filim için baş artist olarak intihap — edilmiştir. Cici - yıldızlardan — güzel — gözlü Mirna Loy da büyük röllerden birini Ha edecektir. Bu filim se- naryosu, meşhur Amerikan mu- harrirlerinden Artür Keysar ile Oliver Garret'in birlikte yazmış oldukları büyük bir facia roma- nından iktibas edilmek suretile hazırlanmıştır. x Cinsi cazibe itibarile başta gelen yıldızlardan Joan Kravford yeni bir filim için şim- diden hazırlık yapmaktadır. “Mu- kaddes aşk, —ismini taşıyacak olan bu filim maraf Amerikan muharrirlerinden Arnold Bennetin bir eserinden iktibas edilmiştir. Filimde güzel yı!dızlardan Ester da mühim bir rolü eh Mae Klark Burada size tebessüm eden cici yıldız Mae klark üstündeki şu banyo elbisesinin modelini — bizzat kendisi izmiştir. Elbise mavili — beyazlıdır. pka yamuşak basırdan örülmüştür. Bir Filim Çevirecel olacaktır. Ayrıca erkek yıldızlar» dan Jan Dikson ile Alan Ed- vardsın da rolleri vardır. * Çoktanberi beyaz perdede gözükmeyen Holivudun birincilik şampiyonu Norma Şerer M.G.M. kumpanyası tarafından yakında çevrilecek olan yeni bir filimde baş rol için intihap edilmiştir. * Güzel sesli Janet Makde- nâld, tatil aylarında bir Londra tiyatrosunda şarkı söylemek için angaje edilmiştir. Yüksek bir cüret alacak olan cici yıldız iki ay müddetle Londrada şarlı söy- leyecek, —müteakiben Holivuda dönerek yeni bir filim çevirecektir * Londrada Madam Tossa isminde bir kadın “balmumu mü- zesi,, isminde bir beykel salonu tesis etmiştir. Çok san'atkâr olan bu madam birçok meşhur kadın- ların balmumundan heykellerini yap- maktadır. Madam Tosso şimdide meşhur sinema yıldızlarının bak mumu heykellerini vücuda getir- meğe başlamıştır. ve ilk olarak meşhur yıldızlardan Mae Vest'in heykelini yapmağa karar vermiştir. * Rişar Arlen'in sekiz aylık çocuğu geçenlerde fena halda hastalanmış ve hastahaneye yatı- nlamıştır. Çocukcağız el'an iyile- şemediği için babası Rişar Arlen Jena halde mütcessirdir. Hatta can sıkıntısından günlerdenberi studyoya uğramamaktadır. x* Maruf erkek yıldızlardan Jorj Raft altı hafta müddetle Meksikaya gitmiştir. Bu müddet zarfında istirahat edecek, mütea- kıben Holivuta dönerek yeni çe- vireceği büyük harp safhalarından birine ait olan filme başlıyacak- tır. Jorj Raft bu filmi bitirdikten sonra Avrupaya gelerek — bazı tiyatrolarda dans numaraları gös- terecektir, y * lyi kadın ,, - ismindeki filimde elyevm büyük bir rol ifa etmekte olan yeni yıldızlardan Katlen Burke henüz bu- filmi bitirmeden yeni bir mukavele dahâ imzalamıştır. Bu mukavele mucibince Üç yeni film çevire- cektir. * Meşhur komik Şarlonun bir senaryo hazırladığı haber verilmektedir. Bu hususta malü- mat isteyen gazetecilere Şarlo şu aözleri söylemiştir: «— Bana ait olan sırları öğr renmek istemenize hem hayret ediyorum, hem de bu teşebbi- sünüzü cüretkârane — buluyorum. Yapacağım şey olup bittikten sonra öğrenirsiniz. Sabırlı olunuz.» Türk Sinemasinda Bu sene Türk sineması cidden tebrike değer vaziyettedir. Çüm- kü hemen her hafta en güzel ve büyük filimleri gösterdi ve göste- riyor. Bu hafta gösterilen “Mum- yalar Müzesi,, filimi de son çev- rilen'şah eserlerdendir. Büyük bir rağbet gören bu filim, seyircilere iki saat müddetle eşsiz bir heye- can yaşatmaktadır.