5 Nisan 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

5 Nisan 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

4 Sayfa Çanakkalede Nüfus Faaliyeti Çanakkale, (Hususi) — Harbı- umumide ve onu müteakıp işgal seneleri esnasında dağılmış olan Çanakkale halkı tekrar kalaba- hklaşmıya yüöz tutmuştur. Fakat birçok mektum nüfus vardır ve bu dağılış ve toplanış esnasında bu nüfusun tespiti mümkün ola- mamıştır. Son kayıtsız nüfusların kaydı hakkındaki talimatnameye tevfi- kan bun!ların tespitine başlanıl- maştır. Bir müdür ve iki kâtipten ibaret olan memurların geceli gündüzlü mesaileri sayesinde hal- kın işi suhuletle görülmektedir. Çanakkalede Merasim Çanakkale (Hususi) — Çanak- kale boğazının İngilizler tarafın- dan zorlanımasını 19 mc yıldönü- mü münasebetile Halkevinde bir toplantı — yapılmış; - Cümhüriyet meydanında nutuklar söylenmiş ve bilhassa mezkür muharebenin tarihçesini yapan yüzbaşı Ali Bey Türkün obüyük günde ya- rattığı harikaları kudretli bir ifa- de ile anlatarak şiddetle — alkış- lanmıştır. Merasime bütün erkâ- mı hükümet ve kadın ve erkekler den müteşekkil kalabalık bir halk kütlesi iştirak etmiştir. Jandarma bandosu tarafından Cümhuriyetin onuncu yıldönümü marşı hazırun- la birlikte söylenerek geç vakit merasime nihayet verilmiştir. Urla Köylerinde Yeni Bir İş Urla, (Hususi) — Kazamıza bir saat mesafedeki Özbek kö- yünde yeni bir iş çığrı açılınıştır. Bu denizden bir nevi hayvan ! bukları toplayıp tesbih yapı tan ibaretir. İstanbuldan ge:en bir gencin icat ettiği bu iş köylü- leri çok alâkadar etmiş, bütün seneyi işsiz geçiren köylüler şim- di bu işle uğraşmaya ve para kazanmaya başlamışlardır. Bursada Kozacılığı Teşvik Bursa, (Hususi) — Kozacılı- ğan teşviki için koza borsası ge- çen hafta halka bedava iki yüz bin dut fidanı dağıtınıştır. Adana'da Umran Adana, (Hususi) — İnhisarlar idaresi tarfından memlekelin en iyi “caddesi olan Abidin Paşa caddesi üzerine 18 bin lira sarfile bir bina yapılması kararlaştırıl- miş ve temeli atılmıştır. İrmak settinin Üzerine de Zabitan mah- feli olarak muhteşem bir bina yaptırılmaktadır. Memleketin birçok kazaların- da da yol ve imar faaliyeti vardır. Diyarıbekirde Bir Mahkümiyet Diyarıbekir ( Hususi ) — Lice Nüfus memuru iken kuyudalı tahrif ederek muhtelif eşhası askerlikten kurtarmak maksadile sahte hüviyet cüzdanı veren Mus- tafa Bey xğır Ceza mahemesince S sene 10 ay müddetle ağır ha- pise mahküm edilmiş, fakat ceza- sının 3 senesi affedilerek iki sene 10 ay ağır hapise konulmasına karar verilmiştir. Gönende Tütün Satışları Gönen, (Hususi) — Tütün sa- tışları başlamıştır. Fiyatlar 9 - 15 kuruş arasındadır. Tütün müstah- silleri çok zarar etmektedirler. Çünkü —maliyet fiyatı 20 - 25 kuruştur. Rekolte 3 milyoma ya- kındır. SON POSTA smrasar ser Uşakta ilk Defa Atletizm Müsabakaları Yapıldı Uşak,” (Husu- si) — Burada üç kulüp vardır: Tu- ran, Ergenekon Gençler. Bu üç kulüp arasında belki on sene- dir. yalnız fotbol musabakacarı ya- pilirdi. Atletizm mühmeldi. Uşak mıntakası — atle- tizm heyeti bu çok İüzülüu spo- run inkişafımı te- mine karar ver- miştir. Âtletizm federasyonumuz- dan gönderilen at- let lisans fişleri doldurularak fe- derasyo numu za gönderilmiştir. Bu sene — mıntaka- mızda atletizm birincilikleri mu- hakkak yapılacaktır. Çok mükemmel olen stadımız- da mevcut olmayan koşu pistinin yapılması için de mıntaka m r- kez heyetimizin reisi ve Halkevi reisi Hakkı Doğan Bey çalış- Babaeski'de Bethofen'in 107 inci Ölüm Yılı İhtifali Yapıldı Babaeski, (Hususi) — Büyük musiki üstadı Bethofen'in 107 inci ölüm yılı münasebetile Halk Mu- siki Cemiyeti tarafından bir ihti- | fal yapılmış, bir konser verilmiş, Üstadın muhtelif parçaları çalın- mış, muüsiki muallimi Vâhit Lütfi Bey de Bethofen'in hayatı hak- kında bir konferans vermiştir. Şarkışlada Buğday Piyasası Şarkışla, (Hususi) — Ziraat bankası satın aldığı 260 vagon buğdayın İstanbula sevkine bııı; lamıştır. day piyasası — çol dn.lıllndnı.&.î(iloıu 2 kuruşa o- duğu halde alıcı çıkmamaktadır. Amasya İstasyon Müdürlüğü Amasya, (Hususi) — Şehrimiz istasyon müdürü Sadi Bey, Tır- hal istasyonu şefliğine, Niğde istasyon müdürü Bahtiyar Bey de istasyonumuz —müdürlüğüne tayin edilmişlerdir. —S Üü Z Resimli Memleket 1 — Tokatta bir ağaç bay- ramı yapılmış, bu bayrama başta vali olmak üzere bütün memle- ket halkı ve mektepliler iştirak etmiştir. Resimde bayrama iştirak edenlerden bir kısmı ağaç diker- ken görülmektedirler. 2 — Bayram tatilinde birçok kimseler, bu meyanda. İzmir Kız Lisesi, Manisa Ortamektep tale- beleri, Kırkağaç Gençler Birliği, Uak 'ailütleri ve kecü makt dr. Atletizm heyeti üçkulübümü- | zün atletleri arasında İstasyon caddesinde bir teşvik musabakası yaptırmaya karar vermiştir. Bu karar evvelce halka resmen ilân edildiği için oldukça alâkalı ol- Bozdoğanda Bir Müsamere Bozdoğan (Hususi) — Burada mektep talebeleri tarafından bir müsamere verilmiş, Bu müsamere esnasında minimini kızlarımız bir çiçek temsili yapmışlardır. Muh- İzmir Kız San'atler Enstitüsü, İzmirde bir tütün kuııpıllBy:::ı- dan 50 kişilik bir kafile, a- mayı ve Bergamadaki asartatikayı ziyaret etmişlerdir. Resimde Ber- muştur.Evvelâ 100 metre koşu yapık mış bunda birin- ciliği Ergenekon kulübünden 11 numaralı Hakkı, ikinciliği 13 n maralı Mehmet, üçüncülüğü Tu- ran, İdman yur- dundan 5 numa- rah Nurettin Bey- ler kazanmıştır. Sonra 400 metre koşu yapılmış bun- da yine Erge- nekon kulübün- den 12 numaralı Bahri — birincili- ği, Turan İdman yurdundan t nu- maralı — Necati ikinciliği kazan- mışhı%u koşu- lardan sonra "asıl halkın alâka- sını toplayan 1000 metrelik koşu yapılmış — ve birinciliği kazanan Turandan Mehmet Ali Bey alkış- lanmıştır. Gençler birliğinden bu müsabakaya iştirak eden olma- mıştır. Kırklarelinde Çamuru Şarapla Yapılmış Bir Ev Var Kırklarili ( Hususi ) — Balkan harbinde floksera hastalığı yüzün- den tamamile mahvolan Kırklareli bağları yeniden ihya edilmekte- dir. Bağcılara parasız üzüm çu- bukları tevzi edilmektedir. Her- kes birer, ikişer dönüm bağ yap- mıştır. Elyevm — Kırklarelinde meyva istihsal edilecek çağda iki bin dönümden fazla bağ ve 15 bin meyva fidanı vardır. Kırklarelinde — bir zamapvlar bağcılık çok ilerlemiş ve Kırklar- eli üzümü bütün dünyada şöhret kazanmiştır. Hatta şarap istihsali ©o kadar fazla bir miktara baliğ olmuştur ki bir Rum inşa ettir- | diği evin çamurunu şarapla yap- Haberleri tırmıştır. Bu ev hâlâ Yayla ma- hallesinde durmaktadır. telif çiçeklerin şekilerini alan bu. miniminiler çok alkışlanmışlardır. Temsil cidden muvaffak olmuştur. gamada Selçuk eserlerinden bir minare görülmektedir. 3 — İstanbul Yükaek Ticaret Mektebi talebelerinden 25 kişilik bir kafile de Balıkesir ve M. Kemalpaşayı ziyaret etmişler, bu- radan Karacabeye gitmişlerdir. Resimde gençler M. Kemalpaşada İdman Birliği bandosu tarafından karşılandıktan sonra görülmek- tedir. saemmı— Nisan 5 Tarihi Fıkra Müselles İyi Amma Murabba Yapılmasa!.. Kalabalıkça bir mecliste bu landum. — İçimizde hemen he mesleğe mensup beyler, efendilei vardı. Tatlı tatlı konuşuluyordu Bir aralık söz geçmiş gönlerir düğünlerine döküldü. Bir bey, kendiliğinden bu bahsin kahra manlığını ele aldı. Söyledi, dur: madan söyledi, dinlenmeden söy: ledi. Mübalâğa olmasın ammi bir saat kadar hiçbirimize ağıl açmak imkânı vermedi. Hepimiz, neş'eli bir düğün hikâyesi değil, kulak — yırtıcı bir. davul zurna gürültüsü dinler gibi olmuştuk, adamakıllı bunalmıştık. Söz ebesi bey de neden sonra| galiba yoruldu, sesinde çatlak bir zurna bozgunluğu belirdi ve bahâi kapamak için içimizden birine sordu: — Eski düğünler işte böyle güzel olurdu. Ne buyrulur efem?| Adamcağız, şöyle bir toplandı, hinç alır gibi gevere komşusunu söüzdü, şu fıkrayı söyledi: — Veli Efendi zadeyi bilirsi- niz. Şimdi üzerinde at yarışı ya- pılan büyük çayıra adı verilmiş olan' meşhur Mmirasyedi. İşte bu zengin devletli, bir gün aynamı karşısına geçmişti, saçına, saka- bna o devrin esanslarından bir şeyler sürüyordu, kokulanıyordu, arada sırada da yanıbaşında elpençe divan duran dalkavuğuna takılıyordu. İnsan hali bu. Ken- dinden bir ses, karın ağrısına veya barsaklarda goz toplandı- ğına — delâlet eden bir Seğ çrktı. Veli Efendi zade kulaktan ziyade buruna hbitap eden bu sesten sıkıldı, kızardı. Fakat dalkavzğu- nun dalğınlıkla hâdiseyi farketme- miş olacağım da umarak anlamak istedi; müselles denilen kokudan bir parça daha alarak sakalına sürdü. — Şu müsellesin, dedi, ko- kusu ne güzeldir, değil mi? Deminki sesin burnuna verdiği eza ile canı sıkılmış olan dalka- vuk, — kendisile istihza edildi zehabına kapıldığından sert bi cevap verdi: — Müselles iyi idi amma siz murabba yaptımız. Kokuyu değiştirdiniz! Eski düğünleri uzun bir saat bize anlatmış olan bey, bu fıkranın mevzu ile münasebetini araştırmaya — .savaşırken — berikl ilâve etti; — Düğünlerde belki iyi imiş amma siz şu traşınızla o iyiliği heder ettiniz. Bize düğün dinle- dip matem tutturdunuz. — Şu bizim Üniversite pro- fesörleri dedikodusu da yavrf yavaş galiba buna benzeyecek. Dedikoduyu bırakıp ta muhtezem Ördinaryüslerin garptan getirdik- leri tağarcıkların içindekileri ken” di heybelerimize aktarma etsek olmaz nı? M. T Akşehir Himayoietfal Kongresl Akşehir, (Hususi) — Himayei” etfal cemiyetinin senelik kongre” sinde 934 bütçesi 750 lira olarak | kabul edilmiş, yeni idare heyeti” ne Nadir Tahsin, Hacı Yunu$: Şükrü —Atâ, İzzet ve Süreyy4 Beyler seçilmişlerdir. Fakat bur” lardan Hacı Yunus, İzzet ve SİF reyya Beyle istifa etmiı!c'”'— yerlerine İbrahim, Tahsin ve W allim Salih Beyler seçilmiş'erd””