5 Nisan 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

5 Nisan 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

aj “E ' ! Dünya Hüâdiseleri ' Bin Bir Gece Masalları Gibi Rampur racası Bahadir Han bügün Buda Peş- K tede bulunmakta- dir. Ba ü yanında ( 14 ) otomobil dolduran bir maiyetle (270) adet bavul dolduran eşya bulunmakta idi. Buda Peştenin en muhteşem etellerinden birinde (22 ) adalı bir apartıman tutmuş olan Baha- dir Han (1889) senesinden, yani (45 ) senedenberi racalık etmeks tedir. Senelik varidatı (360) milyon Türk Hirası tutmaktadır. Dev- letler idare — edebilecek dıı bu varidatı (45) senedenberi nefsiazizine — sarfetmekte — olan Rampur mihracesi, Avrupa pay- tahtlarında binbir gece masalla- yını andıran bir hayat sürdükten sonra Budapeşteye gelmiş bulum- maktadır. Buradan hangi tarafa gideceği malüm değildir. Hindistan hükümdarlarının bu gibi seyahatlerini görenler ve işi- teoler bu memlekeli efsanevi bir zenginlik içinde yüzüyor zanne- derler. Hakikatta bu memleketin barındırdığı — milyonlarca — halk bemen hemen yarı çıplaktır. Ser- vet ve varlık mahdut birkaç kişi arasında taksim edimiş bulun- irtifadan düşüp parçalanan Osav- H-t:ııdmlıleılh' i bir bti d sukutundan alınan derslere istinadea bir proje vermektedir. Bu projeye göre balonlara bulunan — sepet yerine bundan sonra bir koltuk raptedilecek ve tayyareci dalgıç elbisesine benziyen kauçuk bir elbise giyecektir. Koltuk tehlike halinde balon- dan kolaylıkla çözülecek ve tay- & vasıtasile yavaş ;:"M; =|Hk. Bu projenin mubhtelif tecrübeleri gayet iyi neticeler vermiştir. Yeni balonlarla yapılan birkaç uçuş neticesii de bir sürü tet- kikat yapmak imkânı elde edil- mişt'r. SON POSTA İLÂN FİATLARI 1— İlân tek sötun # satırı gazetenin metn yazısile vasati 4 kelimedir. 2 — Ayni yazının 2 satırı 1 sentimdir. 9— Diha kalın ve daha ince yazılar Görl - Dans Kızları Bunlar Para, Şöhret Ve Saadet İçi_n Ruzgâra Kapılırlar Bir Kısmı Muratlarına Ererler, Fakat Ya Ötekiler... şiklik ve yenilik havası her şeyde olduğu gibi raks hakkında da kendisini göstermiştir. Polka ve Mazürkadan Foks- trot ve Tangoya çevrilen salon danslarının — yanıbaşında — sahne dansları da çok değişmiş bulun- maktadır. Amerika zencilerinin, Afrıka vahşilerinin veya Hindistan halkının çeşit çeşit hareketlerle yaptıkları alelâcayip dansların her birinden çeşni veren rakıslar, son asrın #sabneye yadigâr bıraktığı bir modadır. Bununla — beraber yirminci asırda en revaçta olan sahne dansı, denebilir ki, Görl (Grils) dedikleri kızların bir araya gelerek ayni muzik temposile yaptıkları ayni hareketlerden doğan danstır. Bu mevi dansözlük;. gördüğü rağbet yüzünden dehşetli bir inkişafa mazhar olmuştur. Görl -dedikleri kızlar şimdi hemen hemen ayrı bir smıf teş- kil etmiş bulunmaktadırlar. Otuz kırk kızı bir araya getirerek onlara bin bir türlü dans numa- raları öğretmekle meşgul olan birçok şirketler, müesseseler ve Müteşebbisler vardır. Müzikhollerin, — saksifon ve klârnetlerle çılgınlaştırlan havası içinde hep birden ayak atan Görl (Girles) ler ; tek başına bir İspanyol tangosu oymyan veya bir Fransız şarkısı söyliyen artist- lerden daha fazla rağbet görü- yorlar. Görl (Girls) ler arasında san'- atleri ve güzelliklerile sivrilenler ve müzikhol sahnesinden sinema stüdyolarına çıkanlar pek çoktur. İsimlerini bütün dünyaya tamtan ve büyük bir servet sahibi olan artistlerin yetiştikleri mubit ek- seriyetle burasıdır. Görl (Gris) ler bu işe 10- 12 yaşlarında atılırlar. Mütemadiyen hareket isteyen sanatlarının tesirile vücutları fazla şişmanlamaz. Dans mektepler.nde, Konservatuarlarda başlıyan ve üç dört sene süren bir tahsil devresinden sonra ken- dilerini hayata atmıya mecbur- durlar. Senelerce, rüzgârın cereyanına tutulmuş bir saman çöpü gibi oradan oraya, memleketten mem- lekete koşarak muvaffakıyet, ha- yat ve servet ararlar. B hedef- lerine kavuşan birçoklarının yanı- başında, serapdan serapa koşan bir çöl seyyahı gibi sonunda yo- Girla (Görl) lerin can çeken danı numaraları rulup Ümitsizleşen binlercesi de vardır. (Gilrs) Görlleri, İngiltere — ve Amerika yetiştirir ve bütün düm- yaya yayar. Fakat bu kızların dünya maksadile gelen — seyyahlarının bolluğu yüzünden — namütenahi san at — ehline muhtaç — olan Pariste hemen hemen pek az dansöz işsiz kalır. Onun için İngilterede yetişen ve — servet yolunda kendini dışarı atmak SON POSTA Yevml Siyasi, Havadis ve Halk gasetesi İdarei Çinkeşae sokaiı KalI Telefon : — Postx kutusu: İstanbul — 741 Telgral : Istanbul SONPOSTA Abone Fiatı TÜRKİYE ECNEBİ 1.00 Ka 1Sena — 2700 Ku 750 , — GAÂy 1400 , 40 , 3. 800 , &i 300 , Abone bedeli peşindir. p Adres değiştirilmesi (25) kuruştur. Gazetemizdeçikan Tesim ve yazıların bütün bakları mahfuz Ve guzetemize aittir, isteyen bir Görl'in ilk mola vere- ceği yer bu şehirdir. Burada bir- çok İngilir kızı varyete hazırlıyan emprezaryoları kolaylıkla bulurlar ve bir hafta içinde tertip edilmiş Paristeki muzikhollerin yam- başlarında birçok otellerin baş- Lbeca müşterileri bilhassa ( Girls) Görllerdir. Hele Teatr Göris Klöp dedik- leri yer baştan başa bunlarla do- ludur. Ekserisi hayatta biç kim- seye hesap vermeye mecbur ol- madan yaşayan Görllerden ba- zısını — memleketlerinde cid- di bir nişanlı — beklemektedir. Kendileri Şimali Afrikadan tutu- nuz Hindistan ve Çin içinden geçen — bir hat — üzerinde senelerce süren bir seyahatin ezeli yolcusudurlar. Nerede eyi bir teklif, kazançlı bir mukavele bulurlarsa oraya derhal koşarlar. Paristeki Teatr Görlklöp'de bir de rahipleri vardır. Bu zat buraya adım atan yenilerin geli- şini tebrik ve hayatlarını takdis eder. Ayni zamanda mukavele- lerini gözden geçirir, kızların aleyhinde bir madde görürse ikaz eder, teselli verici sözlerle manevi — kuvvetlerini — arttırmaya çalışır. Bu zat kendisile — görüşen bir Fransız muharririne demiş- tir ki: “ — Memleketlerinden - çıkıp soluğu burada alan (Girls) görller sudan çıkmış balık gibidir. Ne yapacaklarını, nereye gidecek- lerini pek bilmezler. Bu ilk tered- düt ve korku anlarında iyi bir rehber olmayı dini bir vazile, bir ibadet bilirim. ,, Şu — sözlerden — anlaşıldığına göre Paris (Girls) Görller için ilk merhale olduğu kadar onlara iyi kötü bir istikamet veren bir mer- kez vazifesini de görür. Yeni makineler ve sanayi va- sıtaları nasıl amele — san'alını meydana çıkarımışsa yirminci asrın yeni zihniyeti ve san'at cereyanı da (Girls) Görl isminde yeni bir sınıf yaratmıştır. Bunların hususi hayatı, sanat hayatı ve yaşayışla- rındaki bususiyetler yirminci asrın roman, sinema ve tiyatro edebi- yatına da birçok mevzular ver- mektedir. Kari Mektupları Postadan Şikâyet Liceden 19 mart tarihile yazı “7, 8, 9 tarihli gazeteleri li madım. Üç dört gazetenin birdi gelmeyişi sık sık vaki olan lerdendir. Geçenlerde müvezziin yetir gazetelerin içinde başka bir Başkalarının garzeteleri seh bana getirilmiş olduğu gibi B nim de gazete veya mektup mın başkalarına götürülmesi, mek ki mümkün olan bir Umum Müdürlüğünün nazarı d katini celp etmenizi rica ederi Kice'de Tayyare emliyeti muhasibi Nurettin Afyoukarahisardun yuzılıyor: *Posta idaresi; adresimize ladığımız gazete paketini baz yanlışlıkla Uşak posta çantı veya başka yerlerin çan koyuyor. Ertesi günü veya daha erti günü elimize geliyor. Günü gi tiği için tabil büyük bir satılamıyor. Elimizde kalıyor. cihet zararımızı mucip olu Lütfen bunu postaya batırlatı nızı rica ederim. Afyonda : Abdurrahman $ Son Posta — ilerimi şikâyetine benzer şikâyetler zaman matbaamıza gelmektı mız bir mektupta — gazeb muntazaman — varmadığı — bildi mektedir. | Bir Malülün Teklifi Bizler, yani el, ayak, göz Avrupada büs etmeleri lâzımdır. Ben el ve ayaktan mahrum malüll Kaş Hükümet Konağı Hükümet konağımız 35 - # sene evvel yapılmış bir binaâ Memleketin en güzel bir yerin dir. Fakat zamanla harap oln tur. Her tarafı akmaktadır. miri lâzımdır. — Kaş: Mehmet # Vanda Avukat Yok —? Burada bir tek dava q yardır. Başka ne bir avukfi ne de dava vekilliği yapmak sah hiyetini haiz kimse yoktur. Bu için muhakemelerde tarafeyndi) birisi daima vekilsiz kalmak 0? buriyetindedir. Vanı Şe Eskişehirden Bir Kariin Temennisi ' Burada cuma tatili kandfli yalnız küçük esnaflar 1 tatbik ediliyor, büyük ti