5 Nisan 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

5 Nisan 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

— —. ÇOT N — Balık avlamak çok kolaydır. bir de kitap aldınız mı, her şey:bazır demektir. çıktım, | çıkmış. SON -POSTA Fransız. İmparato- rile Köylü Bir gün Fransız imparatorla- rından biri köylerde bir gezintiye Yolda giderken evinin bahçesine bir incir ağacı dikmiye uğraşan bir köylü görmüş. Köylü arüuk seksenlik varmış. Bu ya- | şından sonra köylünün incir ağacı Yamınıza bir az kurt, bir olta, Ben böşlece yola | — Soldan birinci: — Bundan sonra iyice bir yer seçersiniz. Sağdan birinci — Kayanın üzerine rahatçâ oturduktan sönra kita- bınızi açarsınız. — Bir şeyler oluyor. Bu Oyunu'S_i;—De Yapabilirmisiniz? Birçok çocuklar bu müvazene oyununu pek severler. Eğer siz de yapabilirsenir. pek hoşunuza gidecektir. Bir ötekini rınız. ayağızın değs'n- ayagınızı yere — basınız, elinizle tutarak — kaldı- O kadar — kaldınnız - ki parmağı — burnunuza Fakat bu oyunu öy- narken ayak kabınızı ayağınız- | dan — çıkarınız. Bu ilk hamlede güç gibi görünür. F Allain © Treni 1 — Eyvah.. Annem treni bu yüksek rafa koymüuş. Nasıl ala- yım?.. Fi. Fi.. Sen ayağa kalkar- san bu treni çıkarabilirsin. 2 — Sen merak etme Ali, Benim balık oltam burada.. Ali sevindi, haydi Öyle ise, treni avlıyalım. 3 — Fil ayağa kalktı, balık oltasının çengelini trenin kenarına geçirdi. İpi çekti. Tren de yerin den fırladı. Bereket versin Ali çabuk yakaladı. Yoksa: yerden trenin parçalarını toplhıyacaklardı. | tecrübe ile bunu siz de yapa- | | bilir, ve arkadaşlarınız arasıtida | maharet gösterirsiniz. Üç dö:t[, çocuğun birden bunu tatbika | çalışması pek eğlenceli olur. rin. Yaşamazsam | dikmesi pek tuhafına gitmiş, köy- lüye sebebini sormuş. Köylü de: — Efendim, belki bu ağacın meyvasını yeyinceye kadar yaşa- oğlum yer. İmpnramr: — Pekâlâ dostum, der. Eğer bu ağacın meyvasını ahncaya ka- dar yaşarsan, bana haber ver. İhtiyar bu teklifi memnuniyetle kabul eder. Gel zaman git zaman incir ağacı büyür, serpilir, niha- yet meyvasını da verir. — ihtiyar köylü imparatorun sözünü hatırlar, EBir sepet içersine ağacın en güzel incirlerini impara- seçer; doğrü torun sarayına gider. Ve kendi- | | sine haber gönderir, vak'ayı hatırlar, getirmelerini emreder. İmperator incirleri yetle kabul eder, ve adamlarına, sepele altın doldurmalarım em- reder. İhtiyar sevine sevine evir ne döner. İhtiyar köylünün komşusunda gayet haris bir kadin varmış. Bu hikâyeyi işidince kocasına “der ki — Sen de, bizim incirleri bir sepete koy, götür, mparator, memnuni- imperatora Biz de bir sepet altın kazanırnız. Kocası da kadının sözüne ka- pılir, sepete incirleri doldurduğu gibi saraya gider, İmparatora haber gönderir. İmperator bu yüzsüz köylüye fena halde k- zar, getirdiği incirleri birer, bi- rer yüzüne atmalarını emreder. Maiyetindeki adamlar, imperato- run emri üzere İncirleri adamın yüzüne atar, adamı maskaraya çevirirler. Zavallı adam, perişan bir halde evine Gdöner, vak'ayı karısına anlatır. Karısı da onu teselli eder: — Şükret kocacığım, ya se- petinde incir yerine Hint cevizi olsaydı, ne yapardın?.. Bu Gözler Kimin Gözleri? Horoz bu adetlerin ortasında | duran gözleri görünce, bu bir baykuşun gözleri, dedi. Kedi itiraz etti, hayır, bu bir hayvanın gözleridir. İkisi de iddiaya griş- tiler. Fakat ikisi de yanılıyor. Bu gözler ne baykuşun ne de hay- vanın gözleri değildir. kimin gözleridir. Merak ediyor- sanız, elinize kalemi almız bir humarada ikiye, ta 74 de kadar çiziniz. kimin gözleri - olduğunu anlarsınız. köylüyü hemen | O hâlde | aa Bu Haftaki Ğilığeîe öüğenü Seytanlar Nerede ? Rehber — Bu köprüye, üç şeytanlar köprüsü denir. Seyyahlar — Şeytanlar köp- rüsü mü?.... Köprüyü — görüyoruz amma, şeytanlar nerede?. Rehber — Evet, şeytanlar da görünür... Arayınız, bulursunuz.. Seyyahlar, üç şeytanı da bu- dular... Siz bulabilir misiniz? Res- mi istediğiniz tarafa çevirebi- Hirsiniz... Şeytanları bulursanız l l bir ka- | | lemle işarel ediniz ve resmi kesip | bize gönderiniz. Şeytanın üçünü de bulanlardan yüz kişiye güzel | hediyeler verilecektir. Geçen Bilmecemizi Doğru Halledenler 22 Mart 934 tarihli nushamızda çı- bayama — musabakasıtda güzel boyayanlar arasında hediye alâ- cakların isimlerini aşağıya yazıyoruz. Hediye alacaklardan — İstanbulda bulunan - karilerimizin pazartesi per- şembe öğleden sonra bizzat idarehanemize gelerek — hediyelerini kan reşmi günleri almaları lâzımdır. Yalnız taşra karilerimizin hediye- leri posta ile adreslerine gönderilir. Birer albüm alacaklar. lisosi taleberinden Ahmet Yahys, 49 uncu mektep talebesinden 194 Muzafler, Ankara Hacıhalil mahal- lesi Göztepe sokak Saime, Göztepe Naditağa sokak 8 Sedat, Geyve ista- sıyonu - İlkmektep talebesinden 96 Ne- jat, Seyhan- ençümen- ikinci kâtibi Fuat Bey oğlu H. Fuat, İstanbul — kız Hsesi talebesinden 16 Azize, Ankara İsönü mektebi tdebesinden 19 Cahide H. va Beyler. Birer Dolma kurşun kalem alacaklar. İstanbul kız-lisesi talebesindeh 1012 Muallâ, İakalâp lisesinden Orban, İstan- lisesinden 1208 - Nimet, Kız lisesi 1185 OCahide, — Feyxiye lizesi — talebesinden — 176 — İbrahim Hüseyin B. ve Hanımlar. Birer muhtara defteri ala- caklar: 28 inci mektepten 888 Mebmet Muü- amamer, Konya lisesi talebesinden 284 Feyyaz, Mostafakemalpaşa Lalaşahin mektebi talebesinden 158 Melâhat Meh- İstanbül kız Örtamektebi talebe- bul talcbesinden met sinden 348 Muallâ, Ankara talebesinden 197 , 7 iüci mektepten 17 Feyyaz, $4 üncü mektepten 273 Albert Bahar, Ankara inşaat usta mektebi talebesin- den 23 Şerefetlin, Afyon lisesi talebe- sinden 660 Nuri, Kız lisesi talebesinden 7866 Handan Fevzi, 'Twearet lisesi tale- besinden Andon, Ackara İbönü mek- tebi beşinci sınıftan Nazmiye İbrahim Hanım ve Beyler. Birer mürekkepli dolma ka- tem alacakları Kız lisesi talebesinden 588 Saime, Maltepe Gskeri lisesi talebesinden 2938 Kâzım, Cameedi 18 Emine Feyziye mektebi talebesinden Mehmet Hüseyin Bey ve Hanımlar. Birer sulu boya alacakları İstanbul kız Örtamektebi talebesin- den 614 Bmine, İstanbul kiz Ortamek- tebi talebesinden 404 - Muallâ Ref Fakişehir Milüzafer mektebi talebesi den 70 Hidayet, Ticeret mekteli talebe- sinden 964 Mehmet, Samsun kız Orte- Bedrettin Bayazıt maballesi Fevzi, mektebi talebesinden 170 Muaz3 V: aşı kız Örtamektebi talebesini Semahat Hanım ve Beyler. Birer kart aiacakları Adapazarı tüccar Kâüzün - Bay ol İamet, İstanbul kız heesinden 493 İ rika, Neşe apartıman 3 Ayşe Cemi Adapazarı noter Galip Bey kazı Malil Fekişehir Hsesi talebesindan 1021 A dime, İstanbul kız Ortamektebi talel sinden 413 Atıfet, Sıvas askeri dairt teisi kozi Ayten, Konya İisesi talel sinden 685 Sabahattin, Göztepe Hi Hüseyin Paşa köşkü Ayten- Kem Samsun Saitbey mahallesı Müftü 80 30 Fehime Hüsnü, Ankara Cümhurt İlkmektebi talebesinden 142 Mehit Barsa Nalbantoğlu İlkmektebi © sinden 27 Zerrin Ruzu, Şişli Tera lisesi talebesinden İsmail Murtaza, gama Zübeydehanım mektebi - üçül sınıfttan Mukadder, Samsan İltiklâl mektebi talebesinden 322 Hasan Febrj Tekirdağ Namıkkemal mektebi taleti sinden Feridun, İzmir erkek mü lim mektebi talebesinden — 39 Oi Vefma Hisesi talebesinden 194 Ali met, 38 inci mektepten Sadettin, V Hsesi talebesinden 228 Zeki, Yo İsmetpasa mektebi — talebesinden Rüştü, Polatlı — istasyon fen memt Osman Bey kazı Kadriye, Devrek rinci İlkmektep talebesinden 134 M met, Bakırköy birinci mektep tale sinden Metin Şükrü, — İstanbul erli lisesi. talebesinden 757 Faruk, K Akilpasa mektebi — talebesinden Sırn, Bigza Sakaı: mektebi talebe den 7 Mehmet Ali, Bandırma biri mektep — dördüncü 49 üncü mektepten ahmet ticaret — mektebi 958 Ali Mehmet, birinci- sınıftan Erdem, Uşak ortam tebi talebesinden 107 Refia, Te Hayat eczahanesinde Hüseyin, Feti yolu Hakkımanço sokak — 15 ten Osman, — Feyziye İizesi & besinden 176 Fenba Hüseyin, din — Örtamektebi — talebesinden Kenan Şevki, İakılâp İ.kmektebi besinden 26 Suzan, Kocamustalaj 28 inci mektepten 302 Süleyman, K 652 Hasip Hüt gsınıftan . Ce 208 Saim, Sulü talabesine Zara Gazi meki ya erkek lisesinde Bey ve Hanımlar. Paranın Yüzü Hangisidi İçinizde kaç kisi .H sualit cevabımı vepilir? Bir Beşsturuşluk ahnız, v bize parat hangi tarafı yüz olduğunu söyleyiniz, yazı oları tarafı mı,ikam olan tarafı mı? Parar yüzü fiyatını bildi tarâftır.