11 Nisan 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

11 Nisan 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Halkın Sesi| Bekârlardan Vergi Almak Doğru Mudur? Bekârlardan — vergi — alınması hakkında ileri sürülen son tek- BE münasebetile fikirlerini sor- duğumuz kimselerin cevaplarını yızıyoruz: Necmettin Bey (Belediye mezar- hklar müdürlüğü memurlarından) — Ben bekâr de, » Bunu bekârlardan sorsanız daba iyi olur.Amma mademki soruyorsunuz, © halde fikrimi söy'iyes yün: bekârlardan vergi almak doğ- ru değildir. Bekâr erkeklere bol iş ve kazanç temin ettiğimiz gün ortada bekürlik meselesi kalmaz. Her genç erkek evlenmek ve dünya evine gir- mek ister. Cinsi arzu bu hususta en kuvvetli bir müşevviktir. Buna rağ- men — bekârlığı tercih — edenlerin bütçelerinin ve kazançlarının bir yuva kurmıya müsait olmadığını kabul et- mek İâzımdır. * Sadık Bey ( Fatih Kıztaşı 38 ) — Bekârlardan — vergi alınması — eski Erzurum meb'usu Yeşili zade Hoca Sâalih Efendinin — ortaya attığı bir meseledir. Topraklarımız çok geniştir. Bugünkü nüfusun on mislini bile besleyebilir. Bunun için bekârların evlenmeleri arzu edilir. Fakat bu İçtimal bir meseledir. Kendi hayatını kazanamıyan bir bekârın omuzlarına bir kadın maişeti dâha yükietmek bilmem doğru olur mu? Kaâzancı bir kadımı da geçindirmeye kâfi olmıyan ir erkeğit Senden vergi alacağiz. le evlen, diye icbar etmek faydali Betice temin etmez. Çünkü karanç- #ızlık yüzünden biraz sonra karı koca Srasında geçimsizlik — başlar ve (iş talakla neticelenir. * İhsan Bey ( Kadirga Güngörmez wokak 13 ) — Azizim ben bekârım. - Ayda altmış lira kazanırım. Hemşire- me, valdeme ben bakarım., Evlenmek de isterim. Fakat evlendiğim zaman Bu kazanç bir de hamıma bakmıya kâfi değildir. Evlendiğim takdirde yoksüllük- yüzünden daha düğünün baftasında evde ded.kodu başlıyacak. Neticede mahkemelere düşeceğiz ve nihayet ayrılacağız. Ben evleneyim derken rzavallı bir kızın da istikbalini gehennem yapacağım. Birçok beküâr- lar da benim gibidir. Eğer bir kanun gakar da mutlaka evleneceksiniz ve yahut şu vergiyi vereceksiniz, derse ekmek paramdan kesip vergi vermiye razıyım. 24 Saatin Haâdiseleri Sabıkalı falcılardan madam Anna dün tekrar falcılık yapar- ken yakalanmıştır. 34 Miço isminde bir esrarkeş dün &ürmümüşhut halinde yaka- lanmış, polislere rüşvet vermek | cüretinde de bulunmuştur. 44 Ortaköyde bakkal Yasefin dükkânında-kaçak şarap ve ispir- to yakalanmıştır. * Hamdi efendi isminde bir şoför Beyoğlunda Osman isminde 6 Kişi Nezaret Altında Mısıra Elma Sandıkları İçinde Esrar Kaçıran Bir Şebeke Yakalandı Dün şehrimizde mühim bir kaçakçı yakalanmış, zabıta ve gümrük muhafarza teşkilâtı tarafından derhal takibata başlanmıştır. Aldığımız malüâmata çöre; Mısıra esrar haçıran bu şebeke şu suretle meydana çıkarılmışlır: Evvelki gece polis beş.nci şube şahis müracaat ederek — İzmir mühim miktarda esrar götürüleceğini bildirmiştir. Bunun üzerine derhal tertibat alınmış ve dün Halepli oğ'u Avram isminde bir sabah erkenden tacir taraf.ından vapura yükletilmiş sandığı birer — birer rılmıştır. açılarak kontrol - ecilmiştir, Neticede bu sandıklardan 5 inin in lslıa/ d ların tam orta yerlerine kâğıt'ar içerisine istif edil- miş olarak 41 kila esrar ve 19 kilo da afyon çıka- şebekesi müdürlüğüne bir Mısıra vapurile bulunan 46 elma çerisinden, elma- tesbit edilmiştir. Bunun üzerin Gümrük idaresinden 46 sandık el- manm İskenderiyeye ihracı için müsaade alan mal sahibi Halepli Avram ve ortağı Sava Efendiler der- hal tevkif edilmiştir. Dün akşam geç vakte kadar yapılan tahkikat bu kaçakçı şebekesinin Mısıra bu şekilde daha bir- kaç defa esrar kaçırdığını ve işin zannedi!diğinden daha şumullü olduğunu göstermiştir. Öğrendiğimize göre; bu mesele ile alâkadar görülen 6 kişi nezaret altına alınmıştır. Ş D.ğeı' taraftan öğrendiğimize göre esrarların bir kısmı dabilden, bir kısmı da hariçten temin edil- miştir. Elma sandıklarının, Sava efendinin meyva- hoştaki ardiyes'nin üstündeki odada hazırlandığı da Japon Gemileri Yarın geliyor, Güzel Bir Program Hazırlandı Japon bükümetinin — Assama ve İvate isimli talim gemileri yarın sabah İimanımıza geliyor. Bunun için belediye bir karşılama proğramı — hazırlamıştır.. Cuma günü Japon bahriyelilerine Hey- beli bahriye mektebinde bir çay ziyafeti verilecek, saat altıda da Japon bahriyelileri Taksimdeki Dağcılık kulübünde güreşler ve milli oyunlar yapacaklar, cumar- tesi günü ayni oyunlar Halkevin- de tekrar edi'ecektir. Ayni zâ- manda gemi kumandanı Cumbhu- riyet abidesine çelenk koyacak ve bu esnada da Japon bandosu çalacaktır. Abideye çelenk ko- nuürken kumandan — yaveri de Japonyada vefat eden bahriye zabitimiz Şemsi beyin — kabrine çelenk koyacaktır. Pazar günü Japon sefiri bir suvare verece'stir. Gemi Amiralı da Gazi Hz. ne arzı tazımat etmek üzere Anka- raya gidecektir. Bir Beraet Kararı Kaçak — şarap imal ettiği iddiasile hakkında takibat yapı- lan Burgazlı Rifat Beyin muha- kemesi bitirilmiş, cürüm sabit gö- rülmediğinden beraetine karar verilmiştir. birini - otomobilile ağır surette yaralamıştır. Bunlardan - başka son 24 saat içinde muhtelif yerlerde bir- kaç yaralama, hırsızlık, dolandı- yıcılık ve iki de yangın hâdisesi Aşk Yâz—ıbıden Bir Cinayet Daha İşlendi XBir Delikan'ı, Kendisinden Yüz Çev.ren Genç bir Kızı Öldürdü Dün saat iki sularında Ayvan- sarayda feci bir cinayet olmuş, bır amele kendisinden yüz çeviren genç bir kadını feci şekilde öl- aürmüştür. Katil Ha ıcıoğlunda Hambaracı sokağında 130 numa- rada oluran 25 yaşlarında Muşlu Ahmet — oğlu * Arif isminde bir gençtir. Arif bir müddettenberi Ayvansaray. çivi — fabr.kasında çalışmakta, aynı fabrikada çalışan Hatice isminde — genç bir kızla sevişmektedir. Fakat Hatice son zamanlarda Ariften yüz çevirmiş, gok kıskanç olan delikanlı buna tahammül — edemer olmuştur. Arif sevdiği kıza birkaç kere yalvararak eskisi gibi sevişmele- rini istemiş, — fakat Hatice bu ricaların hersini reddetmiş, aynı zamanda fabrıka — müdürüne de şikâyet ederek Arifi fabrikadan çıkartmıştır. Bu hâdiseden sonra Arif büs- bütün tahammü'süz kalmış ve dün fabrika önünde dolaşarak Haticenin — yolunu beklemiştir. ğleden sonra bir aralık fabri- kadan çıkan Hatice, ansızın kar- şısında Arifi görünce şaşalamış ve başına gelecek faciayı arlamış gibi feryada başlamıştır. Fakat Arif bıçağımı çekerek beş altı kere — saplamış ve genç kadın kanlar içinde yere yuvarlanarak ölmüştür.Arif elindeki kamayı yere atarak kaçmak — istemiş, fakat yakalanmıştır. l Kaçakçı Kadın 4 Ay Hapse Ve Para Ce- zasına Mahküm Oldu Dün gümrükteki 9uncu ihti- sas mahkemesinde bir kaçakçılık davası neticelendi: Mevkuf bulunan suçla Eyüpte oturan İhsan isminde yaşlı bir kadındı. Tahkikat evrakına göre, evinde yapılan aramada 40 defter sigara kağıdı ile 3,5 kilo kaçak tütün meydana çıkarılmıştı. Mahkeme; suçu sabit gördü ve İhsan Hanımın 6 ay hapsine, 52 lira para cezamı ödemesine karar verdi. Ancak suçunu ikrar etmesi nazarı — itibara alınarak hapis cezası dört aya indirildi. Karar tebliğ edildiği zaman suçlu fenalıklar geçirdi: “ — Ah evlâdım, işin” içinde kast yok.. Ne olur beraet verin, size ömrüm oldukça dua ederim.,, diyordu. Hapis yatacağını anla- dığı zaman birdenbire bayıldı ve orada bulunanların yardımları ile salondan dışarı çıkarıldı. Vapur Alımı Vapurculuk - şirketi hesabına üç yeni vapur almak Üzere İn- giltereye giden heyet Marsilyaya dönmüştür. Gelen haberlere göre; İngiliz vapur — kumpanyalarile — yapılan temaslar müsbet nelice vermemiş, beğenilen bir vapur fiat üzerin- deki anlaşamamazlık - yüzünden alınmamıştır. Diğer taraftan Mu- danya postası için de yeni bir yapur alınması kat'i surette ta- karrür etmiş ve bu bususta he- yete talimat vetilmiştir. kaydedilmiştir. « Aklımın ermediği bir şeyi senden soracağım? ». Atada sırada siyaset ufku diye bir söz işitiyorum... ». Acaba bu, benim bıldiğim ufuktan başka bir şey midir?.. Pazar Ola Hasan Bey Diyor Ki:) .. .. hi Günün Tarihi . Bartında Gazi .. .. Günü.. Bartın, 10 — Dün Bartınlılı Gazi günü idi. Şehir, baştanbaşa nandı. Gece Cümhuriyet Halk F sının tertip ettiği toplantıya binli halk iştirak etti. Muallim Hakkı büyük Inkı'âbımızın terihçesini yal Halk, bugünü derin bir sevinç İŞİ de tes'it etti. Naşide Saffet Hanımt Ameliyat Yapıldı Eskişehir, ( Hususi ) — güzellik kıraliçesi olup mühendi Salâhattin Beyle evlenmiş buluna! »Naşide Saffet Hanıma göri Tüzüum üzerine muvaffakiyetli ameliyat yapılmıştır. Otomobil Yolları Bodrum, 10 — Kazamız içindeli 27 köyden 20 sine otomobi'lerin (| yebileceği yollar yapılmıştır. Efgan |(Elçisi Bursa, 10 — Efgan elçisi han, dün Balıkesir yolu ile şehrin geldi. Ispartanın İhracatı İsparta, 10 — Ticaret odasığl tanzim ettiği istatisliğe göre geçi bir — sene zarfında — kazamı: (12504485 Brahık ihracat yapılmıştır. Tslebelerimiz Pariste Paris 9 Muallim İbrahii Âli Bey refakatinde Yüksek İkti sat talebesinden yirmi iki kişilil bir kafile, Yunanistan ve İtalyı da iki hafta süren bir te gezinlisinden sonra buraya mişlerdir. Şereflerine, Paris büyük elçi liğimizde yapılan bir. kabul minde Suat Bey, talebelerimi “ hoş * geldiniz , diye — selâm ir. Talebelerin burada bir 'kadar kalmaları muhtemeldir, ' | Kafile arasından ayrılan -döltl| .beş kişilik bir grup, birkaç gü kalmak Üzere Londraya gideci ve tekrar Pariste arkad B iltihak eyliyeceklerdir. Çinle Dostluk Muahedesi ta, 9 — 4 nisanda A karada Çin ile Türkiye ara- sında aktoluman — dostlük — mü ahedesi münasebetite Çin Hari ciye Nazırı Vang Çıngvay Hariciye Vekili doktor Tevfik Rüştü Bey arasında - telgraflaf. | teati olunmuştur. -Kastamonuda Evlenmeler a 10 — Maritan şimdi yekadar köy ve mahallelerde 1873f evlenme, 29198 ölüm ve kayıp, doğum vak'ası tebit edilmiştir. İki Şerir Yakalandı Kalkan, 10 — Fethiye köylerind şakavet apmakta olan — Sırn'cın — ikdi | arkadaşı — müfrezelerimiz — tarafıti” idan yakalanmıştır. Yaralanan Sırrıd ele geçinlmek üzeredir. Hazan Bey — Sjyaset ufka d. | senla bildiğle ufuk gib dir. Yalmı $ : (27 , Mi 'senin bildiğin ulukü. dama gökle .| Birleşir, siyaset uikuoda iee : yer ” eei i. di e