16 Nisan 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

16 Nisan 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

UCT YAT Halkın Sesi| Japon Misafirle- rin Mataraları Ve Halk Bilmeyiz dikkal —etiniz mi? Bizim gözümüze çarptı. Şehri- mizde misafır bulucan Japon bahriyelileri, şehirde, matara- larlar — dolaşıyorlar. — Buvuo Hade etiği — manda, — İstan- bulun sularına emniyet etme- meleridir. Bız, hüdisenin baik aranada bıraktığı tesir ve tecer #ürü dün, bu münasebetle şöy- he tesbiıt ettik Hake B. (Mütekait asker Saltanah- met 24) — İki gündenberi şehrimizin mis: Fri olan Japon denizcileri İstan- bulu gezerken yanlarında bi >r de matar , bulunduruyorlar. Bunun apaçık manatı çudür: İstantulun suları pistir. Hastalıkbdır. İçilmez. Şehre Şaukgn sularının da beraber alınız. Yemeği- Bizi de vapurda yiyiniz. Halbuki İstanbul memba suları itibarile zengin bir şehirdir. Fakat Be ediyemizin sularımızı ihmali ve ha- ridi propagandaya ehemmiyet ver- işi düşman ve rakip memleket- leri bu gibi çirkin ' propagandalara sevkediyor. İşte gu dakikada önü- müzden, Sultanahmetten Alman sey- yahlarının otomobilleri geçiyor, Her otomobil arkasında kesif bir toz bu- luta birakarak ilerliyor. Son otoma- billerdeki seyyahlar tordan dumandan gebri — seyredemiyorlar, — burunlarını kapıyorlar. Belediye daima bütçesinin darlığından şikâyet eder. Fakaf hiç olmazsa seyyah geldiği gün şu yol- ları bir arazözle su'atamaz m 7? Bu da mı büyük para bilirlik ve faaliyet bunları halle- kâ. ficir. x Haşim Bey ( Osmanlı bankası murlarından Akbıyık caddesi 33 ) Son senelerde — şehrim'ze elnediğinden — şikâyet ediyoruz. tanbulu bir eğlence ve seyyah şehri yapalım diyoruz. Fakat — İstanbula gelen seyyahlar vapu:larından çıkar- larken de yanlarında birer matara bulunduruyorlar. — Lokantalarımızda yemek yemiyorlar, hiçbir gıda mad- desi almıyorlar. Halbuki Bulgarista- nn Varsası, — Yunanistanın — Piresi yve — İta'yan şehirleri, Surye ve Filistin bol bol seyyah celp ediyor. Rakip —memleketler — her lisa yazdırdıkları propaganda rehberlerini bütün — memleketlere — dağıtıyorlar. Bizim belediyemiz ve seyyahin şube- me- miz ne yapıyor. Macarlar, Bulgarlar | bite Türkçe rehberler basırak mem- keketlerine Türk seyyahı çağrıyorlar. Biz hâlâ lâfla vakıt geçiriyoruz. Rakip memleketler İstanbul pis ve bastalıklı bir şehir olarak gösteriyorlar. Düşma- Banı gilâhına karşı aynı suretle muka- bele etmeliyiz. Bir taraftan da içeride belediyemiz şehrin su ve sıhhat işle- yoluna koymı Kazanç. Vergisi Bugün saat onda İstanbul ta- hakkuk müdürü Talât Beyin ri- yasetinde —müdürlük — odasında mesleki teşekküller tarafından se- çilen (36) azanın iştirak ettiği bir toplantı yapılacak, seyyar esnalf ile küçük esnafların yanında ça- hlışanların günlük kazançları tesbit edilecektir. ister? Azıcık iş | seyyah | kâletise izahat vermiştir. düştüğü, yapılan tahkikat ile anlı bize şunları söyledi: Sahte İş Mi ? 21 Balye Kumaş Gümrüğe Nereden Gelmiş ? Galata ithalât gümrüğünde, yeni bir sahtekârlık meselesi hak- kında tahkikata başlanmıştır. Verilen malümata bir müddet evvel gümrüğe 21 balye kumaş getirtilmiş, malların men- şe' şahadetnamesi ve sair vesika- ları tetkik edildiği zaman hiçbir pürüze tesadüf edilmemiştir. Fa- kat kumaşlar muayeneden geçirl- diği zaman şahadetnamede Yuna- nistandan geldiği gösterilen bu malların Japon mensucatı. olduğu görülmüştür. Bunun üzerine evrak yenyiden gözden geçirilmiş, Yunan ticaret odası tarafından verilmiş olan vesika nazarıdikkati celbet- miştir. Şimdi Gümrük idaresi bu vesikanın sahte olup olmadığını tetkik etmektedir. 24 Saatin Hâdiseleri Tarabyada oturan Kosti Efen- dinin eski çobanı İsmail, dün eski efendisini riyaret etmek bahanesile gelerek 25 liralık bir saati çalıp savuşurken yakalanmıştır. göre x» Eyüpte lâstik fabrikasında | demirci ustası Müslim Efendi bir- denbire duran bir makineyi ta- mir etmekte iken elinin üzerine bistol düşerek parmakları ezil- | miştir. y Rüstem isminde bir- Arna- vut bir para meselesi yüzünden Sarıyerde Hayrullah ismince birini bıçakda başından yaralamıştır. »* Beyoğlunda Hakkı isminde bir şoför iskambil oyunu yüzün- den Cevdet isminde birini yara- hamıştır. Öğrendiğimize göre; şirketin Belediye tarafın- dan satın alınıması hakkında henüz karar yoktür. Bugün için, şirkelin zarar etmekte olduğu, Belediye hissesini ödeyemiyecek vaziyete Nafıa Vekâ'eti ile Tramvay şirketi arasında yapılan son müzakereler, Eyüp-Eminönü hattının ilk evvel ve sür'atle bitirleceğini gösterdiği için Belediyenin şirketi satım almaktan vazgeçeceği söylenmektedir. Dün bu mesele etrafında salâhiyettar bir xat | yedikten sonra ge SON POSTA Haliç Şirketinin Son Günler verilmiş — bir imıştır. Fakat, «— Eyüp-Eminönü hattının İnşası, Haliç şir- ketinin ölümü, demeklir. Tramvay hiç şüpbe yok, bütün yolcuyu o tarafa çekecektir. Bu vaziyette esasen şirket kendiliğinden faaliyetini tatil edecek- tir. Çünkü, bu takdirda biçbir müessese, Belediye bile bu İşi üzerine almayı kabul cektir. Mevcut vapurların, iki sahil boyunca kâar şıdan karşıya İşletilmesi meselesi kalır ki, bu da masrafı kat'iyen korumıyacaktır. Ve esasen bu şekilde nakliyat ancak motör ve sandalların başa- rabileceği bir iş varziyetindedir. Eyüp - Eminönü tramvayı yapılmadığı takdirde Belediye şirketi satın alırsa o zaman vaziyeti kurtarmak ve yaşamasını hattâ etmiye- temin etmek kolaydır.» Bir Yağlı S Müşteri Yakalandı Pangaltıda —oturan — Pandeli isminde biri evvelki akşam evinde birkaç kadeh rakı içmiş, sonra sokağa çıkarak — ilk gelen Bir otomobile atlamış; Şişliye çek, emrini vermiştir. Pandeli evvelâ Şişliye, oradan Maçkaya — daha sonra Beyoğluna gitmiş ye Bey- oğluna geldikten sonra otomobili Asmalımesçitte bir Macar lokan- tasının —— önünde durdurmuş, otomobilden inmiş ve şefö- re: Yarın müdüriyete gel, parayı orada alırsın, demiş fakat şofüör buna iliraz etmek istemiş, Pan- deli bu itiraza hiç kulak asmıya- rek bir tehdit savurmuş ve lo- kantadan içeriye girmiştir. Pan- deli burada da - bir hayli iç'p kendisine sivil polis memuru süsü vererek hesap görmek istememiş ve kapıya doğ- ru yürümeğe başlamıştır. Fakat hem kendisini polis şeklinde ta- nıtan, hem de para vermiyen bu yağlı müşterinin vaziyeti çabuk anlaşılmış ve polise - teslim edik miştir. Sinemacıların Yeni Müracaatı Elektrik şirketinin, diğer sanayi müesseseleri gibi sinemalar için de tenzilâtlı tarife tatbik etmesi hususunda, sinema sahipleri tara- fından yapılan müracaat üzerine, Ticaret Odası tetkikata başla- mıştır. Rüşvet Tahkikatı Randevu — evlerinden — rüşvet ald ği iddias'le tevkif edilen Bey- © l» pols memurlarından Remzi Bey dün Tevkifhaneden beşinci Müstantikliğe getirilerek tekrar ifadesine müracaat edilmiştir. v aaaa a Son Posta'nın Resimli Hikâ Üç Aylıklar Altı Aylık Yoklamalara Başlanıyor Üç aylık maaş alan dul, ye- tim mütekaitlerin yoklama yapık ma zamanları son dela değişti- rilmişti. Yeni şekle göre bu se- ferki yoklamalara mayısın | inden itibaren başlanılacaktır. Maaş sahipleri, matbu ilmü- haberlerini dodurarak bulunduk- ları mahallin nahiye müdürlük- lerine tastik ettirecekler, ondan sonra maaş cüzdanları ve diğer vesikalarile birlikte maas aldıkları şubelere götürüp yoklamalarını yaptıracaklardır.. Bu — muamele Mayıs sonuna kadar devam ede- cektir. Tıp Fakültesinde Üniversite Tıp Fakültesi Pro- fesörler meclisi dün sabah top- lanarak önümüzdeki ders senesi programlarını müzakere etmiştir. Tayyare İle Kaçakçılık Gümrükteki dokuzuncu ihtisas mabhkemesinde, tayyare ile kumaş kaçakçılığı yapmaktan suçlu bu- lunan Cakâanvon isminde bir ecnebinin muhakemesine başlan- mıştır. Tahkikat evrakına göre, Romadan gelen suçlunun berabe- rinde bir mikdar kaçak kumaş bulunmuştur. Kaliye Tayinleri Hocapaşa Maliye Şubesi ta- hakkuk memurlarında Ercüment Rıfat Bey Maliye heyeti teftişiyesi maiyetine memur birinci sınıf tet- kik memurluğuna ve yine ayni şubeden sabık kazanç tahakkuk muavini Mustafa Bey 20 lira ma- aşlı İçel vilâyeti varidat mümeyiz- liğine tayin edilmiştir. l Eyüp - Eminönü Tramvayıhdan Sonra Haliç Vapurlarına Lüzum Kalmıyacak Bir haftadanberi Ankarada bulunan Vali Mu- biddin Bey, yaptığı temaslar arasında Haliç Şirke- #inin bugünkü vaziyeti hakkında da Dahbiliye Ve- Milk Güreş Takı- mımız Seçildi Güreş milli takımımızın son seçmeleri dün akşam Galatasa- ray lokalinde yapıldı. 56 kiloda Muzaffer, Gl kiloda Yaşar, 66 kiloda rakipsiz olarak Saim, 72 kiloda Nuri, 79 kiloda rakips'z olarak Mustafa, ağır siklette Çoban Mehmet milli takım namzeti olarak seçildiler. Kısa Hizmetlilerin Maaşlar Ve Vergileri Ankara, 14 — Kısa hizmetli aaker memurlara verilen üçte bir maaşlardan verginin bu üçte bir miktara göre hesap edilmesi ve muafiyet haddine giren — sülüs maaşlardan — vergi — kesilmemesi tamim edilmiştir. ü Takas Tahkikatı Takas suüstimali etrafında yapılan tetkikat son safhaya girmiştir. Verilen İnalümata göre, Suryeye kaçan Vehbi — ismindeki — kereste tücearından conra bu işle alâkam görülen Musevi bir komsiyoncu da ticaret maksadile Avrupaya gitmiş, bir daba geri gelmemiştir. Meselenin yakında mahkemeye intikal edeceği haber veriliyor. İki Yangın Başlangıcı Yağkapanında Hayrullah Efendinir kahvesinden ve Lülecihendekte Cavi- de Hamımın evinden yangıur çıkmışsa da sirayetine meydan — verilmeder #öndürülmüştür. Yavuk Avcıları Dün Yedikuülede Nuriye, Güllü ve Elif isminde üç tavuk hırsızı kadın yakalanmıştır. Bunlar Rum hastanesi bekçisi Mehmet Çavu- şun — tavuklarını ispirtolu nobut taneleri yedirmek suretile bayılt- mışlar, çuvala koyup götürürler ken yakalanmışlarlardır. Sabaha Karşı Bir Cinayet Evvelki gece sabaha karşı Tale simde Elmadağında bir. ciniyet o muş, iki adam bir olup bir. kahveci çırağını Öldürmüşlerdir. Kasımpaşalı namile maruf Mustafa ve Kürt namile maruf Sadullah ev- velki akşam Elmadağında Elmâdağı caddesinde kabvecl Şükrü Ef. nim çırağı Hasan ile, bir rivayete göre bir para meselesinden, diğer bir ri- vayete göre bir kadın yüzünden kav- gayâ tutuşmuşlardır. - Fakat — araya girenler kavganın büyümesine mey« dan vermeden ayırmışlardır. Bir müd- det kahvede oturduktan Soura — dışa- m çıkan iki kafadar, Hasanın diışari çıkmazını beklemeğe — Laşlamış'ardı! Gece yarısından sonra dışanı - çıkan Hasan, karşısında Mustafa ve Sadul-. lahı görmüş ve tekrar kavgaya — ta- tuşmuşlardır. Bir aralık iki kafadar bıçaklarımı çekerek Hasana saplama- ga başlamışlardır. Hasan kanlar için« de yere yuvarlanınca Muatafa ile Sa- dullah kaçmışlar ve ancak dün sabah yakalanarak adliyeye teslim — edilmiş- lerdir. Hasan da hastahaneye kaldı- mlirken yolda ölmüştür.