16 Nisan 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

16 Nisan 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

Yaz EğlenceleriBaşladı © Ölümü Beklerken Sovyet Rusyada Eir Hârika Filmi Çevrildi Havadis - sayfalarımızda oku- muş olacaksınız. Geçenlerde Soy- yet Rusyada Moâkovadan kalkan BO kişilik bir ilim heyeti Şimalde buz denizlerinde Çelyuskin ismin- de bir gemiye bindi, ilmi tetki- kat yapmak ve yeni keşiflerde bulunmak için hareket etti. Fakat Sibiryanın şimalinde son nokta- lara varıldığı zaman gemi kosko- caman buz dağları arasında sıkı- şarak parçalandı ve battı. İçin deki 80 kişi de buz dağları üze- rinde günlerce ölümle karşı kar- gıya kaldılar. Bunları kurtarmak için aylarca uğraşıldı, hergün ve her saat en müthiş ölüm tehli- kelerile karşı karşıya gelindi. Fakat iki cesur tayyareci herşeyi gözlerine alarak bu seksen felâ- ketzedeyi nihayet buz üzerinden kurtardılar - ve tekrar hayata kavuşturdular. Bu ilim heyeti arasında bir de sinemacı vardı, Bu sinemacı, seksen kişinin ma- ruz kaldığı bütün tehlikeli sah- neleri, ölümle karşılaşmasına rağ- men filme aldı ve (5000) metrelik bir harıka filmi vücude getirdi. Bu filim, şimdiye kadar bir misli daha vücuda getirilmemiş bir tehlikeli filimdir. Ölüm bekli- yen insanların bütün ıstıraplarını, korkularını, dekşetli manzaralar halinde ihtiva etmektedir. Anita Peyç Hollivut'un balık etli yıldızı güzel Anita Peyç bu yaz mevsi- minde Avrupaya gelecek, iki ay kadar birçok şehirleri gezecektir. dağları | Holivut Yıldızları Açık Hava Kıyafetlerile Geziyorlar Biz ilkbahara henüz girmiş Bulunuyoruz. Fakat Sinema -mois kezi olan Holivut'un bulunduğu Kaliforniya — muhitinde yaz gün- lerinin canlı demleri yaşanıyor. Yıldızların bir çoğu şimdi, kış kıyafetlerinden ayrılmışlar, açık hava kıyafetlerile geznnılır. türlü türlü eğlencelerle vakit geçiriyor- lar. Burada gördüğünüz güzel yıldızlar en kedersiz mahlüklar gibidir. Durmadan eğleniyorlar, bin bir çeşit eğlenceler icad edi- yorlar. Dünya gam çekmeğe değ- mez. Çalışmalı ve boş vakitlerde gülüp eğlenmeli. Bu dilber yıldız- lar da bütün bir mevsim çalışıp didindiler, şimdi de hoş ve zevkli günler geçiriyorlar, Bu Haftanın Programı 1 Şeytan Ku : Jenni Erhard * Altin Arayan Kızlar Saray —: Şarlok Holmes Sumer : Süzan banyoda Elhamra : Bir Gönülde Iki Sevde Tan : Çin Geceleri Üsküdar Köle: Roma içinde * Gönül Tuzağı Kadın Ve İpak Melek Türk Ateşler Asri Şık İ e Mari Marke Paris'te Komedi Fransez tiyatrosunun en brllı başlı yıldızlarından oln Madam Mari Marke sinemay etmiştir. Bu güzel ka meşhur Safo piyesini sin maya alırken baş rolü temsil etmiştir, Safo Paris sine- malarında gösterilmekte, muvaffakiyet kazanmaktadır, Kumar | değiştirirler Palyaçoluk Palyaçolar Eskiden Güldürürlerdi, Şimdi De Göz Yaşı Döktürmek İçin Çalışıyorlar | Klovn dedik- leri palyaçoluk tiyatro hayatının en eski unsuru- dur. - Palyaçolar iptidal — tiyatro- lardan bugünün asri tiyatrolarına kadar — yaşamış ve yaşamaktadır. Tiyatro tarihinde en meşhur artist- lerden daha çok nam ve şöhret bırakan — palya- çolar yetişmiştir. Daha ziyade cambazbanelerde vazife alan pal- yaçolar, zaman değiştikçe aldık- ları vazifeler de değişmektedir. Palyaçolar, bi- liyorsunuz ki yüz- lerini boyar- lar, bir burun takarlar, kaşlarının şeklini ve bu kıyafetle se- uzun yircilerin ku;lanna çıkarlar, Bunlar bir zamanlar seyircileri xülddrınek için türlü mrıu |ıklı< Şu güzel yıldız. en eski moda bisikletle gezmeyi Holivut'da mo- da haline getirmiştir. banlıklar yaparlardı. Cambazlıklar yâparlardı. Cambazhanelerde Cambazlar en tehlikeli vaziyetler alarak halka korku ve heyecan geçirirlerken palyaçolar da yerde çeşit çeşit harektlerle onları gük dürmiye, — sabnenin — korkusunu azaltımıya çalışırlardı. Filhakika seyircileri katıla katıla güldüren palyaçolar yetişmiştir. Fakat sinema faaliyeti İlerle dikten sonra palyoçoların vazife- leri değişmiştir. Rejisörleri bunlara güldürmek yerine seyircileri ağ- latmak vazifesini verdiler. Filhas kika palyaçolar bu yeni vazifede de muvaffak oldular, Palyaçolar birçok filimlerde acıklı roller ak dılar. Sessiz filim zamanında şehri- miz sinemalarında da gösterilen “ Balyaçolar prernsi ,, isimli film, bn çeşit filimler arasında en mu- yaffak olanıdır. Şimdi de yeni yeni palyaça filimleri çevrilmektedir. Bu cüm- leden olarak Fransız studyolarır« dan birinde «Palyaçonun ölümü» isimli bir filim çevriliyor. Bir Ak man stüdyosunda da «Palyaçonun aşkır isimli başka bir filim has zırlanmaktadır. Hulâsa palyaço dün güldürür yordu, bugün ağlatıyor, yarın kim bilir ne yapacak ?