18 Nisan 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

18 Nisan 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

2 Seyfa aa ma Halkın Sesi Yeni Hazırlanan Lâyiha Ve Halk.. Natfıa Vekâleti tarafından Nafıa memurları hekkında yeni bir kanan lâyıhası hazırlandı. Bu bususta halkın, toplad ğomız, li- kir ve mütaldalarını yazıyorusr Hakkı Bey (Çemberlitaş - Binbir- direk 25) — Nafıa Vekili Ali Bey temizliği ve dürüstlüğü ile tamınmş- tır. Nafıa vekâleti, memleketin imar « ,asetile yakından meşgul olan bir vekâlettir. Cümhuriyet hükümetinin budutlarda temin ettiği suih saye- zinde nafıamız çok muhtaç olduğu- muz imar ile meşgul olacaktır. Bu arada nafıa işlerimizin büslütün mlar hi da düşünülüyor. Nafıa vekâletine merbut mücssese memur ve müstah- demleri beş #ene Lu vekâlete ve vekâ- Tetlere ait taahhüt işlerine gir şemiye- ceklermiş. Bu huzustaki kanua lâyi- basını çok isabetli buluyorum. * Saedik Bey ( Kumkapı Nişancam ©4) — Nahıa Vekâleti nafıa memur ve müstahdemleri hakkında bir ka- nun lâyihası hazırlıyarak Vekiller He- yetine vermiştir. Bu İlâyihaya göce vekâlette ve vekâlete bağlı müecsse- selerde çalışan memur ve müstah- demler yerlerinden ayrıldıktan sonra beş sene müdde:le b:nl mücsseselerde vazife alamıyacakları gibi münakasa- Lara da iştirak edemiyecekler, Vekâ. letle - vekâlete boğlı müesseselerde müteahbitlik yapamıyacaklardır. Lâ> yıhanın baber verilen şekli ciddi ve temiz bir endişeden doğduğunu termektedir. Bu itibarla lâyihanın bir an evvel kanunlaşması — temenniye değer. * Sabri Bey (Fatih Çarşamba caddesi 91) — Nafia Vekâletinin Nafin me- murları ve müstahdemleri hakkında hazırladığı yeni lâyıha — takdircerle karşılanacak bir şekildedir. Devletin — we milletin yükzek teveccühünü ka- zanan bir Vekilin hazırladığı lâyıhada elbette bir hikmet vardır. Hayırlısı olsun. * Sudi Bey (Eski şimendifer memur- larından — Sultanselim 17) — Bizçok Avrupa memleketlerinde hususl ve re ni bazı müesseselerde — çalışan memurlar hakkında memuriyetten ay- mldıktan sonra bazı kayitler konul. maktadır. Bu, eskiden bizdeki bazı Şi ketlerde de görülürdü. Anadolu. Bağdat demiryolları idaresi kademe kademe teftiş dairesi memurluğuna yükselen memurlarından tekrar İs- tasyon ve hareket memuru yapmazdı. Çünkü teftip dairesinde her türlü suüstümal şekillerine valaf olan me- murların — tekrar — hareket işlerinde kullanılmasında mahzur görürdü. Na- Ha Vekâ'eti de bu usulü ka'ul et- mek'e büyük bir isabet göstermiş eluyor. Burgaz İske'esi Yeni baştan yapılan Burgaz adası iskelesinin inşaatı tamamen bitirilmiştir. Fakat yarşılan mua- yene iskelenin eksik kalan kısım- larının tamamlanması icap ettiğini göstermiştir. Bunlar da yakında tamamlanacaktır. işlerinden — çıktıktan sonra. | —— L SON POSTA DAHİLİ HABERLER Muhtarlık Kalktıktan Sonra Bütün Mahallelerde ikişer Kişilik Heyetler Seçiliyor matnamenin tatbikine geçilmiş, her mahallede halk arasından murahhaslar seçilmesine başlanılmıştır. Bu ikişer kişilik murahhaslar, bulundukları semt halkile nahiyeler arasında daimi surelte teması te- min edeceklerdir. Bu arada askerlik, ceza, emlâk ve arazi işlerini de o mahalle için tetkik ederek nahiyeye ve askerlik şubelerine bildireceklerdir. Be- Muhtarlıkların lâğvi dolayısle hazırlanan -tali- [ miş” olacaktır. rileceklir. lediye bu murahhaslara, çalıştıkları günlar için mu- ayyen bir yevmiye verecek, meşgul olmadıkları za- manlar hiçbir şey almıyacaklardır. Bu suretle eski- den muhtarlar tarafından görülen işlerin daha sa- lim ve sıhhatli bir şekilde başarılması temin edik Murabhasların seçilmesi işleri gu günlerde biti- Güreş Takımımız |24 Saatin ; Roma Müsabakalarına |Hâdiseleri İştirâk Etmiyecektir Haber aldığımıza göre 25 nisanda başlaması ıııukıı'rer olan Romada beynelmilel güreş mü- sabakalarına —güreş — takımımız iştirak edemiyecektir. Epey za- mandanberi hazırlanılarak azası seçilen bu takımın büyük Mustafa ve Nuri gibi iki mübim uzvu seçme müsabakalarında arızalan- mışlardır. Çoban Mehmet ise midesinden rahatsızdır. Ne zaman iyileşeceği malüm değildir. Ayın 19 unda hareketi mukarrer olan takım, bu vaziyet karşısında mü- sabakalara iştirakten sarfınazar etmiştir. Keyfiyet güreş federas- yonu — vasıtasile — İtalyan Güreş Federasyonuna bildirilmiştir. Kınalıda Elektrik Kınalı adasında elektrik tesi- satı yapılmasına başlanmıştır. Ya- kında bütün ada elektriğe kavu- Şacaktır. İş Dalaveresi Üç Kişi Dolandırıcı'ık Suçundan Yakalancı!'ar Kiryako ve Koço isminde iki kafadar Beyoğlunda — Kalyoncu- kulluğunda Şeker oğlu apartıma- nında İsmail Ef. nin 70 lirasını, Antuvan İsminde biri de Galata- da Tıkveş öotelinde oturan İsmail Ali Ef nin 32 lirasını, iş bulacak- larını bahane ederek - dolandır- mışlar, fakat yakalanmışlardır. Ankaradaki Belediye Heyeti Belediye Fen İşleri Müdürü Ziya bey dün Ankaradan şehri- mize dönmüştür. Ankarada bu- klunan Vali ve Belediye Re'si Mu- hiddin, İktisat İşleri Müdürü Âsım Süreyya, bukuk işleri müdürü Muhlis, Hesap İşleri Müdür Muavi- ni Nail Beylerin yarın şehrimize Agop ismindebiri Tepebaşında tramvaydan atlamak isterken dü- şerek ağır sürette yaralanmıştır. 4 Sabıkalı Çolak Ali köprü üzerinden geçmekte clan Mehmet efendi isminde birinin para cüz- danımı çalarken yakalanmıştır. * Kadıköyde Zeliha Hanım isminde bir kadının — bahçesine su içmek behanesile — giren beş kıpti kadını öteberi çalarak sa- vuşurlarken yakalanmışlardır. * Hüseyin isminde biri Kadı- köyde Makbule ve Hatice hanım- ların eşyalarını çaldığından yaka- lanmıştır. Fenerde liman şirketi memur- larından Niyazi Beyin evinden ve Taksimde Şükrü Bey apartıma- Bından yangın — çıkmış ise sirayete meydan verilmeden sön- dürülmüştür. » Beşiktaşta oturan Haçator isminde biri Türklüğü tahkir cür- mile yakalanmıştır. Yaralananlar Kasımpaşada — otüran - Rizeli Vahap isminde biri şakalaşırken kazaen hemşerisi Cahidi bıçakla aralamıştır. * Uluköyde tuğla fabrika- sında çalışan amele Nazmi bir para meselesinden çıkan kavga neticesinde ayni fabrika amele- sinden Enveri demir ile başından yaralamıştır. Vazife Başında Müddeiumumiik — Başmuavini Salih Bey evvelsi gün vazifesi başında bir saat kadar devam eden bir baygınlık geçirmiş, dev hal tedavi altına alınmıştır. Salih Beyin vaziyeti iyileşmiştir. Yarım Kilyon Ö'çü Yeni ölçüler kullanılmıya baş- lanalıdanberi ölçüler ve ayar mü- fettişliği tarafından ayarlanarak damgalanan — aletlerin — miktarı Mahkemeler Hep Bir Araya Toplanması Muvafık Görüldü Adiiyeye tahsis edilecek bina meselesi henüz halledilmediği için adiiye teşkilâtı dağınık bir habk dedir. Topanedeki binanın alt kısımlarında çalışan bütün icra daireleri binanın Üst katındaki büyük salona nakledilmişlerdir. Brkaç gün evvel Ankaraya dö- nen Adliye Vekâleti Müsteşarı Tevfik Nazif Bey burada iken asliye ceza mahkemelerinin vazi- yetini tetkik etmiş, bu mahkeme- lerin müddeiumumilik ve müstan- tikiklerle sıkı alâkaları bulunduğu için esaş itibarile birleştirilmele- rine karar vermiştir. Esasen yeni postane binasındaki birçok salon- lar ve adalar boş durduğu için muvakkaten de olsa ceza mah- kemeleri buralara nakledilecektir. Bugünlerde nakil için Ankaradan emir beklenmektedir. Bir Karar Başkâtipler Kaydiye İçin Pul Bulunduracaklar Mahkemelere verilen bütün istidalar kaydiye puluna tabidir. Halbuki adliye veznesi yeni pos- tane binasındadır. Sultanahmette Taş mektepteki — mahkemelere istida verenlerin, kayıt pulu ya- Piştırmak için yeni postanenin üst katındaki vezneye kadar gitmeleri lânmdır. Müddeiumumi- lik halk için çok zor olan bu vaziyeti islah için mahkeme baş- kâtiplerine kayıt pulu verilmesini kararlaştırmıştır. yarım mi'yonu geçmiştir. Damga- lama işi son günlerde eski hızını kaybetmiş olmakla beraber, gün- de 1500 kadar kilo muayeneden geçirilmektedir. Günün Tarihi Mısır Tahvili Çekildi Kahire, 17 (ALA) — Miısr kredi fonsiye tahvillerinin son çekilişinde 1886 tahvillerinden 155,471 ve 1903 tahvillerinden 410,081 numaralara yüz biner frank, 1911 — tah.illerinden 134424 numara elli bin frank ka- zanmıştır. İnsull Amerika Yolunda Rem4, 17 (A.A) — İzmirden Ame. rikaya bhareket eden müflis banker Samuel ll, cumartesi günü, “Pre- sident « Monroe,, vapuru ile Napoli'ye gelecektir. Banker, karaya çıkmıya- caktır. Roma, 17 (A. A.) — Müflis Ban- ker Samuel İnsuli'ü taşımakta olan Eksilena vapuru bu sabah Katona sularına vüsıl olmuştur. İnsull, sıkı bir muhafaza altındadır. Vapur limanda kaldığı —müddetçe, zabıta memur'arının adedi art'ırılmış- tır. Amerika muavin konsolosu da ayni vapurdadır. Eksilona vapuru, ağlebi ihtimal Miâno, Palermo ve Kazablanka tarikile yoluna devam edecektir. Katana, 17 ( ALA.) — Eksi'onc vapuru içinde İnsull olduğu -halde bu sabah limanda demirlemiştir. Yakalanan Kaçak Eşya Kaş, 17 — Kaçakçıara karşı şide detli mücadeleye devam ediliyor. Mü- bim miktarda kaçak eşya yakalam- mıştır. Doktor Voronof Şehrimize Geldi Ve Gitti Gençleşlirme aşısının mucidi olan daktor Voronof evvelki gün şehrimi- ze gelmiş ve tekrar Fransaya gitmiş- tir. Doktor bu sefer de insanların hakikf yaşlarını anlamak için yeal bir usul bulduğunu söylemelitedir. Bu usulle Zaro ağanın da hakiki yaşı anlaşılabilecekmiş. Rize Şehir Meclisinda Rize, 17 — Bugün Şehir Meclisi açılmış, belediyenin bir senelik işleri hakkındaki izahaamesi ittifakla tas- vip olunmuştur. Mü?eakıben bütçe 50,600 Hira Üzerinden tesbit edilmiştir, İnşaat Faaliyeti Muğla, 17 — İnşaat mevsiminin gelmesi münasebetile şehirde faaliyet başlamıştır. Şehir, evvelce yaptırılan yeni plâna göre ve sür'atle inkişaf etmekte ve bilhasaa ovaya doğru genişlemektedir. Ankara Stadyomu İhalesi Yapıldı Ankara, 17 — Şehrimizde yapılar cak olan stadyomun iaşaatı dün ihale edilmiştir. Münakasaya üç grop gir miş, İnşaat heyeti fepniye ve Yaman müttehit şirketlerine ihale edilmiştir. Stadyom için bir buçuk milyon hare canacak ve en asri muazzam bir eset vücuda getirilecektir. « 'azar Ola Hasan Bey Diyor Ki:| Son Posta'nın Resimli Hikâgyesi: Pi EZNE | »e Bu kadar sevinmelerinin sebebi me olsa gerek 7 ee Acaba tekaüt maaşı mı almıya gidiyorlar 7 z aoltü he Hasan B — Yok camma y meşhur genç Hik açısı mue di Voreaolu siya ele gid yarlar” ditn rııı kstanbula — gediğini —duymut