9 Mayıs 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

9 Mayıs 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

se EMET SON POSTA SEVDİĞİM KADIN Almancadan Tercüme 0.6034 Nakil Sadettin Reşit Hol kusursuz bir erkekti, His- terile biraz da kendisinede benzi- yordu. Fakat eğer kendine göre iyi bir kadın alırsa hayatının neş- esi yerine gelebilirdi. Ne yazık! > Onun kederlerine böyle sessizce, | kendi kendisine iştirak ederken tekrar gözünün önüne kendi hali geldi. Ne için bu komedi rolünü nibayetine kadar oynaması lâ amdı? Beşbin mark için mi? e e Munihe gelmişlerdi. Birlikte ayni otele indiler. Emmi sakin, bahçeye nazır bir oda kiraladı. Banyosünu aldıktan sonra gezmek için hazırlandı. Her şeyden evvel asılzadelerin adreslerini yazan bir rehber al- mak arzusunda idi. Sokağa çıktı. Açık hava sinir lerin iyi gelmişti. Eseflerle bu ko- mediyi sonuna kadar oynaması lâzımgeldiğini anladı. İlk uğradığı bir kitapçıda asilzadelerin adres rehberini buldu. Satın alarak ote- le avdet için acele etmişti, Der- hal fihriste aradığı baronun ismi ai buldu. Muhtelif kollar içinde Raynaylılarn en eski olduğunu anladı. Bunların içinde kendi ta- şidığı nam müstearı buldu. Şar- berg Hilda her halde kendisile ayni yaşta olacaktı. Babası öl müştü. Annesi halk tabakasından olduğu anlaşılıyordu. Ba Hildayı hayalinde canlan- dırarak onu kalben sevmiye baş- ladı. Yalnız onun ismini taşunakla başına gelmesi mubtemel felâket- leri göz önünden uzak bulundur- mak kâfi değildi. Diyelim ki Holu Munihte dört, beş gün alakoymiya muvaffak olsun, fakat bilâhara onunla Berlinde karşılaştığı zaman ne yapacaktı? Emmi yemeğini henüz bitir meden Hol salonun kapısında göründü. Bermutat güler yüzle yaklaşarak: — Sizi burada bulabileceğim! derhal tahmin etmiştim, dedi. kapıcı odanızda bulunduğunuzu söylemişti, Oturmaklığıma müsa- ade edermisiniz? Hol ve Emmi konuşmiya baş- ladılar. Genç adam: — Munihi © tanıyormusunuz? Dedi. — Hayır ilk defa buraya ge liyorum. Şimdiye kadar gayet sey- rek olarak Berlinden ayrıldım. — Öyle ise rehberiniz olayım. Sizl yormadan gezdiririm. Petrol bududuna kadar karlı dağlar ara- SARAY (Eski Glorya ) sinemesında Bugün ilk matineden itibaren VATANDAŞ SiLÂH BAŞINA Sehhar VILMA BANKY ve büyük artist LOUIS TRENCKER ve VİCTOR VARCONY. tarafından temsil edilmiş büyük film. Yaz fiyatları: Umumi dühuliye 30 kuruş, Hamışı Mösyö EDUARDO BİANCO ile iki diğer artistin rahatız bu. lunmaları hasebile bu akşam Feriha Tevfik Hanımın o iştirakile yeni rogramına başlıyacağı ilân edilen ARJANTİN RÖVÜSÜNÜN temisil cahhura uğramıştır. İnn 5 sında, gölcükler etrafında bir otomobil gezintisi yaparız. Emmi sevincinden titiredi. Bu- gün ve yarın! Bu iki günü hiçbir gayret sarfına hacet kalmadan kazanmıştı. Oyunun yarısında mu vaffak olmuş sayılırdı. Heyecanım ” güç zaptedebiliyordu. — Bütufkârliğınza teşekkür ederim. Fakat sizin Nisteki hala- nızın yanında bir işiniz olduğunu söylemiştiniz! — Fakat, halam bizi bundan menedemez ki.. O, haşere kadar | — Zabıta Romanı — İktıbas Hakkı Mahfuzdu: 8on Postanın Tefrikası ; NOo.24 mevcutlardan maduttur. Muhak- kak, aileden kalma çiftliği satığım için beni azarlamiya çağırıyor. Tahkirleri, tezyifleri daha şimdi- den kulağımda çınlıyor. Emmi bu söze iştirak etmed, çünkü o katiyen emindi ki Hol siyasi bir İş için seyahat etmek- tedir, fakat asıl maksadını saklı- yabilmek için uydurma bir hala- nın hikâyesini anlatıyor. öyle görünüyordu ki Mösyö Hol siyasi vazifesini de pek acele yap- mak niyetinde değildi. Bu suretle muvaffakıyet ümitleri de fazlas laşmıştı, — Çiftlik mi sattınız? Niçin? Ben sizin yerinizde olsam satmaz- dım; çünkü dışarlarda yaşamasını çok severim. ( Arkası var) Yemen - Hicaz Harbi Halk, Emir Faysalın Kendini Yemen Kıralı “ İlân Etmesini İstedi Kahire, 8 (A. A.) — Cidde- den bildirildiğine göre, Hicaz Kıralı İbnissuut bugün ecnebi mümessillerini kabul etmiş ve mü- teakiben de Mekkeye dönmüştür. Elbelâgat gazetesi, İmam Yahya- mayıs tarihli telgrafın neşretmektedir. İmam, bu telgra- funda: «— Ben ve çocuklarım hatteyiz., Demektedir. Mekkeden gelen hususi ha- berlere göre İbnissuudun oğlu Emir Faysal Hüdeyde emiri ilân edilmiştir. Mekkede nüldüğüne göre Yemen arazisini dedir. Emir Faysalın Cevabı Hüdeyde, 8 (A. A.) — Röyter Ajansı muhabirinden: Buradaki ahaliden bir kısmı ile yeni silâh altına alınanlardan bazıları Emir Faysala müracaatla, sih- umumiyetle düşü- İbnissuut bütün işgal niyetin- Emir Faysal kendisini Yemen kıralı ilân etme- sini israrla istemişlerdir. Faysal, bunlara cevaben: “— San'aya geliniz ve bu mesele ile meşgul olmayı babı- ma bırakınız, demiştir. Kıymeti Muhammenesi Lira K. 4095 (00 2047 metre terbiinde bulunan Kadirga'da Şahsuvar Bey mahallesinde Kadırga Umanı caddesinde 53 No, lı Arsa ve üzerinde mevcut barakanın tamamı, 32 © Bermucibi kayıt 126 arşin miktarında bulunan Langada Çakır ağa mahallesinde Sultan camii sokağında 77 No. hı arsanın tamamı. 20 © İstinyede Mahmutçavuş mahallesinde İstinye caddesinde eski 42 yevi 62 No. lı dükkânın tamamı. ,N © Tamamı 184 metre terbinde bulunan Hasköyde Ab- düsselim mahalle ve caddesinde 86/104 No. lı dükkü- nın 1/3 hissesi. Yukardaki emlâk Mayısın 21 ci Pazartesi günü saat 15 te pazarlıkla satılacağından taliplerin pey akçelerile beraber Nahlülât Kalemine müracaatları. *“2335,, » Kıymeti Muhammenesi Ura K. 381 35 * Bedeli Müzayedesi Lira K. 209 © Küçük Mustafa Paşada Mollahüsrev mahallesinde Küçük Mus- tafapaşa caddesinde eski 19 ilâ 25 yeni 33 ilâ 39 No. k arsadan müfrez 152 metre 54 santim terbiindeki bir harita No.lı arsaya icra kılınan müzayedesinde verilen bedel haddi lâyıkında görülme- diğinden bir hafta müddetle temdidine karar verilmiştir. Temdiden müzayedesi Mayısın 14 ncü Pazartesi günü saat 15 tedir. Fazlasile taliplerin pey akçelerile beraber Mablülât kale- mine müracaatları. “2334, Fakat | | ba? Şehir mecl | Esnaf Bar yakın bir Nakılbent Mahallesi Ha- nımları Şehir Meclisinde Dün, Belediye Önünde, Hakikaten Sızıltılı Bir. Sahne -Yarattılar Hanımlar istidaları ellerinde ve belediye önünde katil Bizi Şehir (meclisine çe — Biz vekillerimizi göreceğiz. Arzuhalimiz var. * İstanbul belediyesinin bulundu- ğu yeri biliyorsunuz. Cümle ka pısı önündeki caddede, lerin üzerinde otuz kadar söyleşiyorlar: — Bizi Şehir meclisine çıka- kadın i rın. Vekillerimize arzuhalimiz var, Bu hanımlar ne istiyo - fevkalâde toplantı lerinin sebebi ne ol: gününü intihap ilir ? Acaba uzak veya 1 mı var? Kapıcılar ve hademeler ala; soru” İ yorlar: — Ne istiyorsunuz Hanımlar? Bugün mü buldunuz buraya ge lecek zamanı? İnce bir kadın veriyor : — Dedik ya canım, biz vekil- lerimizi göreceğiz, İsteğimiz var. Bir aralık, bu kadın “cemmi- afir,, inin etrafında yavaş yavaş Pekin meraklılar arasından şöyle bir ses duyuluyor: — Haaa.. Mesele anlaşıldı. Bunlar Esnaf Bankasına yetmiş bin lira yatıran çöpçülerin aileleri olacak galiba... Başka bir ses: — Bana kalırsa Haseki hastas nesinden şikâyetçi olmalılar. Nihayet kadınlardan biri, ken dilerini şehir meclisine çıkarma” mak için bin dereden $u getiren kapıcılara çıkışınca işin hakikati anlaşıldı. Mesele şudur; — Bu kadınlar Sultanabmette Nakılbent mahallesinin sakinleri- dir Bu mahalleyi baştan başa kateden yegâne cadde de geceli, gündüzlü moloz ve enkaz araba- larının geçit yeridir. İstanbulun hinbir köşesinden toprak ve mo- lor taşıyan yük arabaları. sadece bu caddeden geçerler ve yüklerini deniz kenarına “getirmek için bu civarda başka hiçbir caddeden geçmek bakkına sahip değildirler. Bunun neticesi olarakta bu mahalle, günün ber saatinde kesif toz bulutlarina gömülü koyu renkli bir bayat yaşamak mec- buriyetindedir. . Mahallenin müte- vazi banımları on senhedenberi çektikleri bu hayattan kurtulmak ümidile yüzlerce defa alâkadar makamlara mürâcast yapmışlar hiçbiri semere vermemiştir. Niha- yet bütün mahalle halkı bir is- sesi İ tida yazıp Şehir Meclisine müra- caat etmiye, dertlerinin devasını kendi vekillerinden aramıya ka- rar vermişler ve dünde böyle yapmışlardır. Fakat belediye reis muavini merdiven | etme- * Hâmit Bey bu müteşebbüs ve hakkını. arayan Hanımları Şehir Meclisine kadar çıkmaktan kur tardı, istidalarını, derhal icra edilmek üzere Eminönü kayma Bakalım nahalleyi toz- kurtaracak mı? kamlığına havale etti, kaymakamlı dan ve mikroç Bi Te Sipahi Ocağının Konkuripikleri Her sene olduğu gibi Sipahi ocağı ilkbahar kon iki bu sene de 25 mayısta başlıy 1 Hazirana kadar devam edecektir. Şipahi © ocağının tertibi üzerine müsabakalar şu şekide yapılacaktır. Birinci Gün © 1— Müsabaka binmiş bilumum zabitana mahsustur. Mükâfat 175 liradır. 2 — Geoziantep Mükâfatı; 5i- villere mahsustur. Mükâfat 100 liradır.) 3 — Sakarya Mükâfatıı Ordu atlarına binmiş zabitana mahsustur. Mükâfat 120 Tiradır. i— İstanbul Vi'lâyeti Mu. küfatı: Her nevi atlara & bitana mahsustur, Müküfat 200 liradır, İkinci güni ©7 maya puan) 1 — Çocuklara binişi 2 — Teşvik mükâfatı: Hernevi atlara binmiş sivil binicilere ve 25 mayısta |, 2, 3 ülüğü kazananlara mahsustur. Mükâfat 75 liradır. 3 — Sipahi Ocağı mükfüfatn Zati atları ve svil binicilere mab- sustur. Mükâfat 400 liradır. 4 — Dumlupınar müköfais Bilumum zabitana mahsustur. Mükâ fat 225 liradır. Üçüncü gün: 4 Hasima cuma) 1 — Halkevi müküfetu Bile illere mahsustur. Mükâfet 125 Tiradır. 2 — İnönü mükâfatı Hizmet atlarına binmiş zabitana mahsustur. Mükâfat 200 liradır. 3 —C.H.F kupası mükâfatu Bilumum zabitana mahsustur. Mükâ- fat 400 liradır. Müsabakaların konkur heyeti-şun- lardır; Cevdet Kerim, Miralay Cevdet Mehmet Ali, binbaşı Tahsin, kayın kam Salim, imütekaitlerden İbrahim, Ahmet Nuri, Sait, o Behçet, İhsan Şükrü, Ekrem Rüştü, Fikret, Celâl ve Taton Beyler. Voleybol Final Maç: Voleybol Heyetinden: 11/5/1934 Cuma günü Galate- saray lokalinde yapılacak final maçı Fenerbahçe - Feneryılmaz. Hakem Adnan Beydir. Müsas bakaya tam saat (19 ) da başlar nacaktır. R neak, mayıs Cuma) hizmet atlarına mig za» mahsus gösteriş