16 Mayıs 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

16 Mayıs 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

SON POSTA No. 20 16 -5 - 934 Nakili: A.R. P;nsiy(;ı Hayatı “Geniş Karyolalı, Dar Kanepeli Odamda Yalnız Başına Kalmıştım.. ,, Dedi. Sait Efendi - her halde bunun cevabını evvelden hazırla- mış olacak ki- gayet tabii bir sürette : — Bizim akrabadan.. Hasta- lığı var da.. Burada hastaneye yatlırmak için getirdim. Cevabını verdi. Fakat Madam Mannik, Sait Efendinin bu sözle- rini — dinlerken, bıyık — altından Şöyle hafifçe bir gülümsedi. Ssit Efendi: — Aman Madam.. Bana, en füst kattaki odayı ver. Orası havadardır. Dedi.. Yengemin evine gide- ceğim için bu oda meselesi beni hiç alâkadar etmedi. Madam Mannik önümüze düştü. Bizi dört kat merdiven çıkardı. Güçük bir sofa üzerinde bulunan tek bir odanın kapısını açtı. Bu odada siyah geniş bir karyola ile kırık dökük birkaç eşya vardı. Yavaş yavaş pencereye yaklaştım. Camın üstünde toplanan kir ta- bakasını parmağımla silerek bak- tım. Civardaki evlerin çarpuk çurpuk damları görünüyor. Uzakta ÖOkmeydanının tepesinde — gurup eden güneşin kızıl ışıkları sönü- yordu. Sakt Efendi, bavulunu karyo- lanın altına yerleştirdi: — Melek Hanım.. Ben gid- yorum, Sen, istersen kapıyı arka- sından kilitle. Otur, beni bekle. Dedi... Bu sözler, birdenbire kalbime bir şüphe verdi: — Kilitlemek mutlaka mi; Sait Efendi? Dedim. O, biraz cevap verdi: — Hayır.. Hayır, canım .. Hani,. Sanki.. Kadınsın.. Olabilir ki açılır, saçılırsm. Eh, burası da nihayet, bir otel sayılır. Olabilir başka — bir müşteri — yanlışlıkla kapıyı açıverir. Seni sinirlendirir. Vakıa, bulunduğumuz - katta başka bir oda yoktu amma, Sait Efendinin söylediği şeyin vuku bulması ihtimali vardı. Benim iyiliğim için böyle bir teklifte bulunan Sait Efendiye şüphe ve- recek bir tavır almaktan korka- rak sözlerini dinledim. O, odadan çıkar çıkmaz, derhal kapıyı arka- sından kilitledim. * Yengemin evi pek karışık yer- da değildi. Onun için Sait Efen- lâzım bozularak | — Garetenin esas yazısile bir sâtunun iki satırı bir (santim) sayılır. 2— Sayjasına göre bir santi- min ilân fiatı şunlardır: ,..._uıı[ıyh|ııy|ı sayfa | Diğer | Son 1 :ı "3 4-îy_ırlıt saşla 400 250 200 /100 | 60 Kız. | Krş. | Keş. | Krş. | Key. 3— Bir — santimde vasati (8) kelime vardır. 4#— Ince ve kalın yazılar tulacakları yere — göre santimle ölçülür. ve yengemle de çarçabuk görüşe- rek bana haber getireceğine emindim. Bu kanaat ve emniyetle © siyah demir karyolanın soluk renkli yorganı üzerine uzandım; aklıma gelen ihtimalleri birer birer muhakeme etmiye başladım. Oka- dar dalmışım ki ortalığın tamamen karardığının farkına bile vara- madım... Nihayet, merdivende işit- tiğim bir ayak sesi üzerine, yat- tığım yerden- sıçıradım. Kapıyı vuran Sait Efendinin: — Benim, Melek Hanım. Aç. Demesi üzerine kapıyı açtım. Sait Efendi, elindeki paket- leri, kırık masanın üstüne bıraktı. Sonra, dört kat merdiveni çıktığı için geniş ve yorgun bir nefes aldı. Ondan sonra da söze başladı: — Bir. çuval inciri murdar ettik, Melek Hanım... : Meğer o senin yengen ne şetin kadınmış. Nuh, dedi de; Peygamber de- medi. Yalvardım, yakardım. Dök- mediğim dil kalmadı. Fakat bun- ların hiçbiri para etmedi Boğazımda düğümlenen sesle sordum: — Peki, Sait Efendi.. söz olarak ne söyledi?. Nemi — söyledi?.. — Artık benden ona hayır yok. Başının çaresine baksın; dedi. Odanın tavanı, sanki döndü, döndü başıma geçti. Dirseklerimi dizlerime daya- dim; çenemi avuçlarımın -içine aldım: düşünmiye başladım.. Şimdi ne yapacaklım?.. Nerede yatıp kalkacak.. Ne yiyip içerek ya- şıyacaktım?.. Hayatta yengemden başka candan hiç kimsem yoktu. Ne hısım.. Ne akraba.. Ne de sıkı fikı görüştüğüm bir ahpap... Bir yere misafir olsam, tebilidir ki üç beş günden fazla kalamazdım. Ben böyle derin derin düşü- nürken — Sait — Efendi — Masa ile konsol arasında gi- dip geliyor. Bardakların, sura- hinin yerlerini değiştiriyor. Kese kâğıtları içinden çıkardığı yiye- cekleri masanın Üüstüne yerleşti- riyordu. Dimağımı ihatu eden zulmet- ler arasında birdenbire bir ışık parladı. Meçbul bir ses sanki ku- lağıma şu sözleri mırıldandı: — Ne korkuyorsun Melekl.. hayatta cesur olmak lâzım. Ol- dukça iyi bir tahsilin var. Epice de fransızca biliyorsun, Bunlar senin elinde bir kuvvet değil mi?., Hayatta şuna buna boyun eğe- ceğine, gider — çalışırsın.. Nasıl olsa, yiyecek bir lokma ekmek.. hayat ve namusunu barındıracak temiz bir köşe bulursun. — Melek Hanıml.. O kadar dalmışım ki, Sait Efendinin bu bitabı - üzerine bi denbire — sarsıldım. Kınepe= arkalığına dayanarak cevap ver- dim: — Efendim. — Meşhur - bir beyit vardır; birlir. misin?. — Hangi beyit Sait Efendi, Sait Efendi, memleketinin Arap ve Kürt şivesine kaçan bir ahenk- le bu beyti okumaya başladı: — Mih netili.. Ken dine zev kıf me dır alem de buner. Gami şadii yü be- lek böyle gelir, böyle gider. Demiş, şairin biri.. z (Arkası var) bir Son 1 |Japonlar Herşe- Hakikati Bilselerdi Ö | ©) Otomobilin arkasından bakan- nsanlar demişlerdi!. veakseeese ee yenessenserrAe I Dünya İktısat Haberleri I yin Sun'isini | Yapıyorlar Tokyo'dan bildiriliyor: Japon- | yada üç fabrika Mayöffakt sun'i yün imalile ,.u"f ?"' meşgul oluyor. Bu döndürücü | maddeden yapılan mensucat ve eşya Japon pazarla- rında tutulmuştur. Bu sebeple yeniden üç fabrika bu işle meşgul olmak üzere makinelerinde tadilât yapmıştır. Bu yeni müesseseler günde beş ile üç ton arasında imalâtta bulunacaklardır. Sırf bu işle uğraşan bu altı fabrikadan maada halen mepsu- catla uğraşan iki büyük müessese de faaliyetlerinin bir kısmını bu işe ayırmak niyetindedirler. Fakat xhı henüz bu işe başlamamış- lardır. Diğer — taraftan, — dışardan pamük ithal etmeksizin nesç işine devam maksadile büyük bir Japon pamuklu — fabrikası — sun't1 — bir muk keşfine muvaffak olmuştur. B:ı madde kâmilen Japonyada bulunan — iptidat —mevatla imal olunabilecektir. * Bükreşten bildiriliyor: Belçika sanayi ve tüccar müm elıil leri nıl!ıeıı mürekkep bir he- Balkanlar yetin Bıî,kanlıırdı we yakın şarkta yapmış olduğu tetkik seyahati müsbet neticeler vermiye başlamıştır. Bu suretle şehrimizde muhtelit bir Romen - Belçika ticaret odası teşkil olun- muştur. Bundan maada Bölçika ile Bulgaristan arasındaki ticari münasebatı arttırmak ve bu işi tatbik sahasına koymak üzere “Bulbelg, namile bir de şirket te- essüs etmiştir. Bu şirket Bulgaris- tana Belçika malları satacak ve Belçika sanayiine lüzumlu mad- deleri de Bulgaristandan tedarik edecektir. Sofyadan Bulgarlar çi- lek ihraç ediyorlar kikatı bitirmiş ve bu işi tatbik sahasına sokmuştur. Hemen bütün tertibat alınmış olduğundan sev- kıyat başlamak üzeredir. Bulgar çilekleri hariç memleketlere soğuk hava tesisatını havi vagonlarla yapılacaktır. İlk sevkiyatın mayı- sın 20 sine doğru Berline yapıl- ması karar altına alınmıştır. ği bildiriliyor: Ziraat nezareti bu sene L CE yegüne tıraş bıçağı. BIÇAĞI Karyola ve Madeni Eşya Fabrikası Sirkeci Ebüssüut Caddesi No.1-3 Son sistem Amerikan, İngiliz ve Alman sistemi karyolalar ve çelik Amerikan somyeleri İstanbul'da Selânik Bonmarşesi, Ata | Refik mağazası ve Yerli Mallar pazarında, mağazasında ve fabrikada teşhir Boyaları hakiki lâke ve muhtelif Beyoğlunda Luvr edilmektedir. renklerdedir. Fiatlar gayet ucuz ve fabrikada ve satış mağazalarımzda aynidir. (16412) Gebze İcra memurluğundanı Açık arttırma ile paraya çevrilecek gnyrimcnkulıin ne olduğu; Bağ beşi üyük diğerleri fide hâlmde 20 zeytin ağacı 68 kiraz ağacı 2040 kütüğü, Cay- rimenkulün bulunduğu mevki, mahal- lesi, sokağı numarası: Tavşancıl Musalla moevkü. Takdir olunan kıymet: 1200 Hra bin ikiyüz lira. Arttırmanın yapıla- cağı yer, gün, sant: 17-6-934 Pazar saat 14-16 Gebze iara dairesinde, 1 - İşbu gayrimenkulün arttırma şartnamesi Ö-6- 34 tarihinden itibaren 32/470 numara ile icra dairesinin muayyen numarasında herkesin görebilmesi için açıktır. İlân- da yazılı olanlardan Tazla malümat almak istiyenler, işbu şartnameye ve 33/470 dosya numarasile memuriyeti- mize müracaat etmelidir. 2 - Arttırma- ya iştirak için yukarda yazılı kıymetin 3* 7,5 nisbetinde yeya milli bir bankanın teminat mektubu tevdi edile- cektir. (124) 3 - İpotek sahibi alacak- hlarla diğer alâkadarların ve irtifak hakkı sahiplerinin gayrimenkul üzerine deki haklarını hususile faiz ve maarafa dair olan iddilarını işbu ilân tarihinden itibaren yirmi gün içinde evrakı müs- bitelerile birlikte memuriyetimize bil- dirmeleri icap eder. Aksi hâlde bakları tapa - sicilile sabit olmadıkça — satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. 4 - Gösterilen günde arttırmaya iştirak etmek isteyenler arttırma Şşürtnamesini okumuş ve lüzumlu malümat almış ve bunları tamamen kabul - etmiş nâ ve itibar olunurlar, $ - Tayin edilen za- manda gayri menkul üç defa bağrıl- dıktan sonra en çok arttırana ihale” edilir. Ancak arttırma bedeli mubam- men kıymetin yüzde yetmiş beşini bulmaz veya satış isteyenin alacağına rüçhbanı olan diğer alacaklılar bulunup ta bedel bunların o gayri menkul / ile temin edilmiş alacaklarının mecmunn- dan fazlaya çıkmazan en çok arttıranın taahhüdü baki kalmak üzere arttırma on beş gün daha temdit ve on beşinci günü ayni saatte yapılacak arttırmada, bedeli satış isteyenin alacağına rüçhanı olan diğer alacaklıların © gayri men- kul le temin edilmiş ulucukları moc- muundan fazlaya çıkmak şartile, çok arttırana ihale edilir. bedel elde edilmezse ihale yapılamaz, Ve satış telebi düşer. 6& - Gayri men- kul kendisine ihale olunan kimse der- hal veya verilen mühlet içinde parayı vermezse ihale kararı fesholunarak kendisinden övvol en yüksek teklifte bulunan kimse arzetmiş olduğu bedelle almağa razı olursa ona, Tüzi olmaz, veya bulunmazsa bemen oD beş gün müddetle arttırmaya oıkarılıp en çok arttırana ihale edilir. İki ihale arasın- daki fark ve geçen günler için yüzde beşten hesap olunacak faiz ve “diğer zararlar ayrıca hükme hacet kalmak- gızın memuriyetimizce alıcıdan tahsil olunur. Madde (133) Yukarıda gösteri- len 17-6-934 tarihinde Gebze icra me- murluğu odasında işbu ilân ve göste- rilen Aarttırma şartnamesi dairesinde satılacağı ilân olunur. Sultanahmet sulh üçüncü hukuk mahkemesinden: Yustala Nuri ve Mehmet Tevfik Beylerle Hü- seyin Mücahit Beyin şayian ve müş tereken mutasarnıf — oldukları — büyük çarşıda — yağlıkçılarda — 186 numaralı dükkânın izalei şuyuu zunumda fürüh- tu tekarrür ve müzayedeye vazolun- muştur. Kıymeti muhataminesi bin yüz Kiradır. Birinci açık arttırması 19-6-934 tarihine müsadif salı günü — saat on beşte iora kılımacaktır. — Kıymeti mu- hamıninesinin — yüzde yetmiş — beşini bulduğu takdirde ihalei katiyesi yapı: Tacaktır. Bulmadığı takdirde — en son arttıranın taahhüdü baki kalmak üzere on beş gün müddetle temdit edilerek ikinci arttırması 4-7-934 tarihine mü- sadil çarşamba günü saat — on beşte icra olunacaktir. İpotok aahibi alacak-| Llarla — diğer alâkadarların işbu gıyri' meakul üzerindeki haklarını hususile Kaiz ve mesarife dair olan iddinlarını evrakı müsbitelerile yirmi gün içinde bildirmeleri lüzimdir. —Aksi takdirde hakları tapu — sicilile sabit — olmadıkça satış bedelinin paylaşmasından hariç Kalacaklardır. — Arttırma — şartnamesi , en Böyle bir Denizyolları İŞLETMESİ Acenteleri : Karaköy Köprübaş Tel. 42362 — Sirkeci Mühürdarzade Han Tel. 22740 Trabzon Sür'at Yolu yapuru 17 KARADENİZ — apiru Perşembe 20 de Galata rıhtımından kalkacak, Gidişte İnebolu, Samsun, Ordu, Gireson, Trabzon, Rize, Hopa'ya. Dö- nüşte bunlara ilâveten Pazar, Of, Polathane'ye uğrayacak- tır. (2513) Bartın Yolu BURSA — — eapllgattaai Perşembe 19 da Sirkeci rıhtımından kalkacaktır. (2514) Ayvalık Yolu BANDIRMA — “pan, © Çarşamba 19 da Sirkeci rıhtımından kalkacaktır. *2515,, DABCOVİCH ve Şürekâsı Teli 44708 - 7 - 41220 Avrupa ve Şark limanları arasında muntazam posta. Anvers, Rottordam, Hamburg ve Takandinayya limanları için yakında hareket edecek vapurları ve dünyanın başlıca limanlarında transbor demen Yakında gelecek vapurlar Hansburg vap. 20 Mayısa doğru. Gudrun vapuru 12 Hazirana doğru. Yakında hareket edecek vapurlar vap. 25 Mayısa doğru. Gudrun vapuru 15 Hazirana doğru. Fazla tafsilât için Gulata, Frongyan han umumi teliğine müracaat Tel 44707,8 « 4122 THEO REPPEN vapur acentalığı Polishb - Palestine Line o£ the polish Ş Transatlantio Sihpping Co. Ltd. Gdynia - America Line. 15.000 tonluk “POLONİA, Transatlantik vapuru ile Köstence - İstanbul- Hayfa - Yafa- Pire arasında muntazam ve lüks azimet ve avdet Beferleri 1, £ ve Süncü sınıf kamaraları vardır. Hayfa - Yafa- ve Pire İçin seferler: 17 Mayıs aant 15 te S1 Mayis Bnat 15 te 14 Haziran saat 15 te 28 Haziran saat 15 te Doğru Köstence için soforlorı 14 Mayıis — saat 1 de £7 Mayıs — saat 19 da 10 Haziran saat 19 da 24 Haziran saat 19 da 8 Haziran saat 19 da Seyahat müddeti İstanbul — Köstence 15 saat latanbul — Yafa » İstanbul — Hayfa — T ; Fazla tafsilüât için Calatada Frong- yan hanında umumi acontalıklara müracaat. Tel, 4-4707/8-41220- Yolcu için atlantik vapuru — acentasına. (çlılıu rıhtım caddesi Tel. 40019 va Vagonli - Kok ve Natta seyahat acentalıklarına — müracaat. (16203) salonuna talik kılınmıştır. Talip olaa- Tarım kiymeti muhamminesinin yüzde yedi buçuğu nisbetinde pey akçesini hamilen — yevm ve saati — merzkürde Eminönünde Gülbekyan hanında Sul- tanahmet enih üçüncü bukuk mahke- mesine 934-25 numara ile müracaat-