16 Mayıs 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

16 Mayıs 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

o —T? SON POSTA SEVDİĞİM KADIN Almancadan Tercüme 10-65-034 Nakillı Sadettin Reşit Garip bir heyecanla masantn etrafına oturdular. Hol sık, sık dolduruyor ve boşaltıyordu. Gözlerinde git- tikçe aşikâr olan mestiliğin parık şampanya bardağıni tıları vardı. Öğle yemeğini bitir dikleri zaman garsonu dışarı gön derirken — kahveleri — istemeden getirmemesini emretti. Daha sonra iki foteyi yanyana getirerek otur- dular. Holun yüzünün ifadesindeki garip tahavvül Emminin nazarın- dan kaçmadı. Gözlerinde bedbin- likten eser kalmamıştı. Hatta daha genç görünüyor, heyecandan titiriyor, dudaklarında mesut bir tebesslm uçarak hep söylemek, #n cazip şeylerde bahsetmek kstiyordu. Emmi bu genç yüze bakarken vicdanı titiriyerek kendi kendine Holun güzel olduğunu itiraf etti. Emmi feteye gömülerek Holun ne demek istediklerini şimdiden keşfetmiş gibi bekliyor ve bu bekleme onu tatlı bir azabın cen- deresinde sıkıyordu.. Her şeye hat- ta kalbinin duyğusuna mantığının kutsi kelimesine rağmen o, erke- ğin diyeceklerini biran evvel onun ağrından dinlemeği ta kalbinin en gizli yerinden arzu ediyordu. Erkek söylemiyordu. Araların- da tahammülü gayrikabil bir sü- küt başlamıştı. Emminin asabı gerilmiş, kalbi bütün kuvvetile K ken daha fazla dayanamadı. ler gibi ağzından muntazam bir ifade ile gu sözler döküldü: — Bu artık veda yemeğimiz! Yarın bu aziz arkadaşlık nihayet bulacak. Siz Cenuba doğru, bense Şimale doğru seyahat edeceğim! — Nasıli? Munihten gidiyor- musunuz?, Arkadaşınızı aramadan m?.. İş bulabildiniz. mi?.,. Öhhöl, Daha şimdiden cesaretiniz. kay- bettiniz.. — İznim bittiği için dönmek- liğim lâzım! Hol bir müddet sustu. Sonra birdenbire ayağa kalkıp Emminin önünde durarak söze başladı: — Matmazel Hilda; size bir itiraf borcum var. Birlikte geçir- diğimiz günler esnasında bana söylemiş olduğunuz şeylerden pek çoğu hâlâ ayni tesirle ruhumda yaşıyorlar. Bu keyfiyet dikkate şayan bir hâdisedir, cünkü eğer bu dersleri bana sizden başka biri vermek arzusunu izhar kulak bile vermezdim. Fakat bi- *ün teferruatı itibarile çalışarak hazırlanmış bir hayat programının esasları gibi telekki ettiğim söz- lerinizi nazarı itibara almiyacak insan tasavvur etmiyorum. Ecnebi eee saverersreree eee eaesdedem ee erenAA ee İş Resim Tahlili Kuponu , Tabiatiniti öğrenmek istiyorsanız resminizi bu kupondan 10 adet ile bizlikte gönderiniz. Restriniz memleketlere gitsem bile orada da | niçin vatanıma bizmet etmiyeyim? Şili ordusnnu Alman usulile teşkil ediyorlar, orada bir vazife ala- bilirim. Fakat bir şartla: benimle birlikte geliniz! Emmi haşiyetle sarsıldı, yüzü sapsarı kesilmişti.. Gülmiye cebri- nefs ederek: — Ne demek?., Metresiniz olmamımı isüyorsunuz?, dedi. Akhisarda Ve Her Tarafta Yağmur Yağıyor Akhisar 15 (Hususi) — Gün- lerdenberi dört gözle beklediği- miz bereket yağmuru nihayet yağ- mıya başladı, herkes büyük bir sevinç içindedir. Tekirdağ, 15 (A. A.) — Mak- kara * Hayrebolu ve havalisinde feyizli yağmurlar yağmaktadır. Tekirdağ merkezinde — kuraklık vardır. Mersin, 15 (A. A.) — Bugün Mersin ve civarına bilhassa pa- muk ekimine çok faydah yağmur yağmıştır. Gelibolu, 14 (Hususi) — He- nüz bir damla yağmur düşmedi. Tarlaların su ihtiyacı çok şiddet- lidir. Otlar şimdiden sararmıya başladı. Buna mukabil bağlarda vaziyet çok iyidir. Bu sene iİyi üzüm — mahsülü alınacağı ümit ediliyor. Evlenme Sevkiyat Komisyonu relsi merhum Kaymakam Süleyman Beyin kerimesi Melda Hanımla merhum Doktor - Mi- ralay Cemil Beyin mahdumu Eskişe- hir Şeker Fabrikası Şeker anbarlar yefi Zekâl Beyin evlenme merasimi 10 Mayıs perşembe günü Kadıköy Belediye Dairesinde icra edilmiştir. 2 Tarafeyne sandetler dilerir. YARIN AKŞAM SARAY (_E;; Gîoryı) Sinemasında SARIŞIN KUKLA LILYAN HARVEY'in cazip filmi Yaz fiyatları: Umuml ıluguli,. 80 kuruş ATTİK KABARE ve MÜZİK HOL heyetinin yeni programı FRANSIZ TiYATROSUNDA Bu akşam saat 21 de suare Bugün sant 18 de fevkalâde ı ! — Zabıta Romanı — ktıbas Hakkı Mahfuzdur GBon Postanın Tefrikası No.29 — Hayır, zevcem — olmanın rica ediyorum. Hildacığıml.. Emmi kıpırdanmadan yerinden kalktı.. Heyecanından kaldi dır ruyor gibi idi.. Tehlikeli karar saniyesi gelmişti.. Dili dolaşarak cevap verdi: — Mösyö Hol; söylediğiniz sözün bir şakadan ibaret kalma- Sını çok arzu ederim. Ciddiyetle söylediğinizi zannetmek istemi- yorum, Zaten beni tanımayorsu- nuz ki., Hakkımda çok sathi bir iki sey biliyor sunuz.. Bizi garip bir tesadüf karşılaştırdı ve eğ- lenceli birkaç günü birlikte ge- çirdik. ( Arkası var ) SARAY Sinemasında Yarınki Perşembe günü aant 18,80 da KONSERVATUVAR KONSER HEYETİi Yaylı sazlar orkestrası tarafından SON KONSER Şef dorkesir : CEMAL REŞiİT Bolistleri Matmazel ODİL KAMMERER MUHİTTİN SADIK Fiatları 150-100- 50 İstanbul dördüncü İcra Me- murluğundan: Tamamına Dokuz bin yüz sekiz lira kıymet takdir edilen Böşiktaşta Teşvikiye mahalle. ainin eaki Nişantaşı, Yeni -Kâğrthane caddesinde eski 104, 120, yeni 156 No la bilmesaha beş yüz altı metre terbiinde beber metresi on sekiz lira kiymetli araanın tamamı açık artırmaya konulmuş olup 2-6-934 tarihinde şart- namesi divanhaneye talik edilerek 18-6-934 tarihine müsadif pazartesi günü saat 14 den (6 ya kadar İs- tanbul dördüncü lera dairesinde sa- tilacaktır. -Arttırmaya — iştirak — için yüzde yedi buçuk teminat akçesi alınır. Müterakim vergi, Belediye, Vakıf icaresi müşteriyo alttir. Arttır. ma bedeli muhamman — kıymetinin yüzde yetmiş beşini bulduğu takdirde ibalesi yapılır. Aksi halde €n son arttıramın — taabhüdü baki kalmak Üzere arttırma on beş gün daha tem- dit edilerek 3-7-934 — tarihine mü- sadif — salı günü —ayni — saatte muhammen kıymetinin yürzde yetmiş besini tutmazsa satış geri bırakılır. (2280) No, lu kanun. (2004) No, lu icra kanununun (126)ncı maddesine tev- fikan ipotek sahibi alacaklılarla diğer alâkadarların ve irtifak bakkı sâhip- lerinin dabi gayrimenkul üzerindeki haklarını ve hususile faiz ve masrafa dair olan iddialarını evrakı müsbite- lerile yirmi gün içinde lcra dairesine bildirmeleri Iâzamdır. Aksi halde hak- ları tapu / eicillerile sablt olmadıkça satış bedelinin paylâşmasından hariç kalırlar. İşbu maddei kanuniye ahkâ- mına göre hareket etmeleri ve daha farla malümat almak — istiyenlerin 933-230 dosya No, sile memuriyetimize müracaatları Ilân olunur. (16772) | İstanbul Belediyesi İlânları l Belediye kanununun 15 inci maddeşinin 9 uncu fıkrası hükmü- ne tevfikan bilümum taksi, Hususi, Resmi otomobillerle motosiklet, kamyoan, Kamyonet ve Otobüslerin 934 senesi fenni muayenesini 1 Haziran 934 tarihinde başlanacaktır. Fenni muayene başlayıncaya kadar bu vesaiti idare edenlerden senelik sıhhi muayenesini yap- ftırmamış olanlar var ise bunlar 934 senesi Haziran bidayetine ka- dar sıhhi muayenelerini ikmal etmiş bulunacaklardır. Sıhhi muayene için amatörlerin muhasebeden ve şoförlerin cemiyetlerinden alacak- ları cüzdanlarla Altıncı şube müdüriyetine müracaatları ve motör- lerin feani muayeneleri için de aşağıda güsterilen müddetler zar- ! BuGülün nu Ne Zaman Gelecek ? ( Baştarafı 1 inci sayfada ) Üniyersitesinde —meccanen tah- sil ettirerek buraya göndermek- tedir. Bunların hiç bir işi, gücü yoktur. Bütün vazifeleri 'Türkiye lebinde propağanda yap- mak ve Sancağın Türkiyeye ilhakı için zemini ve mubiti hazırlamak- tan ibarettir. “Bu habis (!) propağanda her gün daha zorlu bir şekilde art- makta ve Sancak ahalisini zehir- lemektedir. (9 binaenaleyh fev- kalâde komiser Kont dö Martel- den rica ediyoruz: Bu tehlikenin önünü almak için seri tedbirler ittihaz etsin. ,, Gazeteler bundan sonra, Su- riye vahdeti için Beyrut ve Laz- kiye'nin ilhakından bahsederek diyor kk *“Gaflet uykusu gözlerinizi kör etmiştir. İskenderun sancağı her- gün sizden uzaklaşıyor. Artık gaflet uykusundan uyanınızlı, Diğer taraftan, yine ayni şe- kilde yazılar yazan “Elâhali,, ga zetesi de yazdığı uzun bir yazı da şunları söylüyor: “ Geçen sene Suüriye hır dut komisyonu Adanaya gitti. Adana Arapları tarafından bu beyete karşı yapılmak istenilca tezahürata Türkiye hükümeti ne- den müvafakat etmezdi? İskenr derun Sancağının ekseriyeti ka- hiresi Araptır. Bu sancağı Tür- kiyeye veremeyiz. Eğer Fransa burasını Türkiyeye peşkeş çeker: se biz bu vatan parçasını müda- faaya hazırız,, () Kaza Faciasından Sonra ( Baştarafı 1 incl sayfada ) göorta şirketine hayatıni çok yök- sek bir para ile sigorta ettirdiği anlaşılmıştır. Müddeiamum! Celâl | Bey tahkikatını dün saat on ak- | tıda bitirmiş ve vatman Çankırılı Mehmet Efendi ile hastanede bulunan - şoför Kegam Efendinin tevkifini istiyerek her ikisini de mahkemesine — vermiştir. — Mab- keme ilk duruşmada her ikisi bakkında da tevkif karam ver- miştir. Müddelumumilik geç — vakit tevkif — müzekkeresini Samatya Kegam Efendi Tevkifhane Haftanın Gnc , n retkli bir kapak içinde zengia mün- derecat ve nefis resimler: Siyasi ma- kaleler ve fıkralar, mektep temsilleri, kadın doktorlarımız, heyecanlı tahteb- bahir muharebesi, 4 senede 60 bin lira kazanan kadın: Hanende Fiküye H., Arap tarihinden bir sahife, alyonkeşler, ittihat ve terakki tefrikası, roman, bac, içki ve aşk ( hikâye ) , müsabaka, sinema... Fiati yedi buçuk kuruş. Holivut — Holivut'un 16 Nayıs nüshası en son sinema havadisleri ve birçok arfist resimleri ile pek müzey- 7 Gün — Bu mecmuanın 62nci sayısı da dün, çok kıymetli ve müte- nevvi münderecatla intişar elmiştir. Üç enteresan repörtajı, romamı, hikâ- yesi ve haklı göbretler temin etmiş imzalar taşıyan bol resimli muhtelif yanılarile renkli bir kapak içinde 28 büyük sabife olarak çıkan- bu mecmu- ayı, kendi sahasında her hafta göster- diği tekemmülden dolayı tebrik ve karilerimize tavsiye ederiz, Kooperatif — Fikir Glemimizde günden güne kendine bir yer ayırmıya muvaffak olan aylık kooperatif mec- muasının Sincü sayım da — muhtelif iktisadi meselelera temns eden yazı. larla dolu olarak çıkmıştır. Yal Yolu İstanbul Verem Mücadele Cemiyeti- tarafından ayda bir çıkarılan bu meemunnın 5 inci “gene GLinci sayısı da Taydalı yazılar ile intişar etmiştir. Hamle — Ağaç kültürünün yayıl- masına çalışan bu ormancılık mecmua- tının Süncü sayım da inlişar etmiştir, Yörük ve Köylülerde Hikâ- yoler, Masallar — Konservatuvar Müdürü Demirci oğlu Yusuf Ziya B. tarafından bu isimde bir kitap çıkarıl- miştır. Yörük ve köylülerden toplandan bu çok orijinal hikâyeler ve masallar 'Türk köylüsünln ince cekâ ve düygu> Kaza hakkında Belediya Fen işleri müdürlüğü de tetkikat yap- mıştır. Alınan neticeye pöre ka xada Tramvay şirketinin ihtiyatsız. lığı da âmil olmuştur. Yolboyunda rayların arasında muhtelif mesa- felerde bulman Ürzerleri demir kapakla örtülü elektrik cereyan yuvalarından — birisinin — kapağı tamirat için açılmış ve öylece bırakıldığı — görülmüştür. Sonra bu gibi tamiratın geceleri yapıl- ması lâzımgelirken gündüz yapıl- mıştır. Bir Kaza Daha! Evvelki gece şoför Osman EK. nin idare ettiği 2071 No.lhı otomobil Büyükdereden Taksime gelirken Hacıosman — bayırında bir hendeğe düşmüştür. Yolculara dairesinde toplanısış Ve üm tenlan. tıda İstanbul Üniversitesi lerinden Prof. Winterstein (kalp safi. yetinin fisiolojik esasları) hakkında bir tebliğde bulanmuştur. Galatasaraylılar Cemiyeti, her se- me olduğu gibi, bu sene de bir hazi. randa Galataszaray mektebi sılonlarındı bir yıllık ziyafet tertip etmiştir. Ziyar fet bazırlıklarına devam edilmektedir. HBD Müsamereloi Gülhane tıbbi müsamerelerine 6 ü Gülhane salonlarında :ı:ı,::ı .'hdüıq,' Mevlüt, Kemal, Şerif, Müslim, İhsan, Rıza, Lütfi Bayler tarafından bazı hastalıklar gösterilk- miş, muallim Murat, Bürhan, Abdül. kadir, Niyazi, İsmet, Ekrem aevlf nret, Rasim, Besim Kemal, Nami | münakaşalara iştirak etmişe | Yaylı Sazlar Konseri Konservatuvar muallimlerinden Cemal Reşit Bey idaresindeki kon- servatuyar yaylı sazlar orkestramı Üçüncü va son konserlerini örümüz. deki perşembe günü saat 18,30 da Saray pıiııeılııııd'ı'lı werecektir. Kon- sere Fransız elçisi M. Kammerer'in kerimesi Matmazel O dil Kammerer ve munllim Muhiddin Sadık Bey İşti rak edecekle: Hilâl matbaası sahibi ve müeasisi Esat Mubhlüs Bey müptelâ olduğu hastalıktan kurtulamıyarak — vefat et ir. Cennresi 16 Mayıs 1934 Çarşatmba günü saat an birde Göztepede Ka.