July 16, 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

July 16, 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

Yeni yıldızlardan Madlin Ka- rol, yıldızları en meşhur bir tâyyare amatörü- dür. On sekiz yaşında pilot dip- loması almaya muvaffak olan bu şirin kız bugün Amerikada yıl- dızlar arasında en ileride bir hava şampiyonudur. Bilbassa ha- va cambazlığı hususunda Madlin Karol şayanı hayret maharetler göstermektedir. Dört tane tayya- resi vardır. Boş vakitlerini hep havada — geçirir. Bu güzel kız geçenlerde garip bir harekette bulunmuştur. Amerikan Harbiye Nezaretine müracaat ederek tay- yare zabiti olarak orduya kabul edilmesini istem ştir. sinema Nazır bu talebi kabul setme- mekle beraber kızın şevkini kır- mamak için ona, mesleklerinde muvaffakiyet —gösteren — tayyare zabitlerine ait nişanın büyük rüt- besini vermiş ve bu nişan güzel yıldıın. göğsüne merasimle ta- kılmıştır. Madlin Karol yakında çok mühinı bir teşebbüse girişecektir. tayyaresine Holivuttan binecek ve bir. hamlede Avrupaya uçmak için havalanacaktır. Bunun için hususi bir tayyare ısmarlamıştır. dedir ki bu takdirde erkek tay- yârecilerin bile erişemedikleri bir rekor tesis etmiş olacaktır. Çün- ki Holivut ile Berlin arası bugüne kadar tayyare ile aşılan en uzun Hatta — bu mesafe ile İstanbul arasındaki mesafedir. Nevyork Cici yıldız Berline inmek niyetin- | Fransanın en güzel yıldızlarından meşhur Marsel Şantal'ın “Amok, Jilmindeki cazip pozlarından bir görünüş Madlin Karol Bir Havaî Rekoruna Hazırlanıyor Tayyare İle Holivuttan Havalanıp | Berline Kadar Uçacak s... arasında | | mesafeden de birkaç kilometro | uzundur: Madlin Karol bu teşebbüsün- de yanıma kerndisi gibi güzel bir yıldız daha almak niyetindedir. Bu kararını Aarkadaşlarına da anlatmış ve sayısız talipler karşı- sında kalmıştır. Şimdi en mühim mesele bu taliplerden birisini seçmektir. Fakat güzel yıldız, bu uçuşta yanına arkdaş olarak Silviya Sidney'i almak niyetin- dedir. Şunu da haber verelim ki Madlin bu işe sadece bir. heves- kârlık olarak — girişmiş değildir. İşin içinde çok dolgun bir para meselesi vardır. Eğer bu uçuşta muvaffak — olursa — Amerikadaki tayyare fabrikalarından biri Mad- line elli bin dolar mükâfat vere- cektir, Güzel kız bu parayı almıya muvaffak olursa sinema yıldızlı- ğından vazgeçecek, ölünceye ka- | dar tayyareci olarak kalacaktır. | Fredrik Marşın Yeni Filimi 1 Erkek yıldızların en — meş- hurlarından olan Fredrik Marş iki sene zarfında beş filim çevirmek üzere çok zengin bir mukavele imzalamıştır, Bu mukavele — mucibince Fredrik her filme mukabil üç yüz | bin dolar alacaktiır. Bu para, iktısadi buhrandan evvelki devre nazaran çok az ve ucuz - telâkki | edilmektedir. Lil Dagover 'Büyük Bir (Film Çeviriyor Şöhretini 'sessiz filim devrinden | | bir aşk filminde mak üzere bir mukavele imzala- SON POSTA bu güne kadar güzel Alman yıldızi Lil Dagover yeni başrolü oyna- yürüten mıştır. “Karımı — boşayorum ! ,, ismini taşıyan bu filim Fransızça | ve Almanca olarak iki kopyalı çevrilecektir. Kırk iki yaşında olmasına rağmen güözelliğini bugüne kadar mubafaza etmesini bilen bu billur sesli yıldız “ Karımı boşayorum ,, ismindeki filmi çevirdikten sonra sinemadan — çekilecek, — hayatını #on gününe kadar çok sevdiği | Bile ocağında geçirecektir. Lil Dagover sinema yıldızları arasında >en zengini — olmakla maruftur. Bugünkü —serveti üç buçuk milyon mark, yani bizim paramızla bir buçuk milyon lira- dan fazladır. Li Dagover — yeni Tampelhof #tüdyosunda kadar sonra bışhyıukur filmine bir ay sinema kumpanyalarile şekilleridir. Bu yıldızlar da : Leyton, onun yanında Klara Lu, solda da £ Meşhur - Parisli şarkıcı Moris filimler çeviren güzel sesli Janet | Makdonald böbrek iltihabı neti- cesi hastalanmışlır. — Bir buçuk aydanberi Holivut civarında bir sanatoryomda yatmaktadır. Dok- torlar güzel Janete çok sıki bir | perhiz tatbik etmektedirler. Has- talık — şimdiki —halde tehlikeli değildir. Fakat tedavi hususunda doktorların tavsiyeleri yerine ge- tirilmediği takdirdeölüm tehlikesi mevcuttur. Esasen Janetin annesi- de gençliğinde böbrek haatalığına tutulmuştur. Bu sebeple ğın irsi bir mahiyette anlaşılmıştır. olduğu * İki sene kadar evvel sine- madan çekilmiye karar verdiği halde son zamanlarda tekrar filim “Sinema yıldızlarının modaya ne kadar düşkün ol- duklarını tabii biliyorsunuz. Esasen bu cici kızların yaptıkları mukavelelerde, moda cereyanlarını günli gününe takip edeceklerine, dair maddeler vardır. Burada gördüğünüz dört gü- zel yıldızin başlarındaki şapkalar yeni modanın son Soldan yukarıda Drü Jan Buvatel, altta sağda Melen Julyen'dir. çevirmek ü hastalı- | 'Sinema Dünyasından En Son Ve Yeni Haberler Janet Makdonald Böbrek İltihabın- dan Fena Halde Hastalandı | Şövalye ile birlikte birçak şarkılı | | ayıılmak için mahkemeye müra- likânesini satıp Holivuta gidet Glorya Svanson yakında ilk filmi ni çevitmiye başlıyacaktır. Sine* madan ayrılmak kararını verdiği halde niçin tekrar stüdyo hayatıtk döndüğünü — soranlara — Glory8 şunları söylemiştir * — Sinema bir hastalıktır. Hattâ - bir iptilâdır, — demek tt mümkündür. O hastalığa bir deft tutulan — yakasını — kurtaramal, tedavi — imkâmı — yoktur. Bank gelince; bu hastalık benim ruhum” da hükmünü şiddetle - yürütmek” tedir.,, t * Norma Şerer kocasından caant etmiştir. Buna sebep, koca- sının kendisine ihanet ettiği şöpr hesidir. Fakat kocası böyle bir şey yapmadığını söylemiş ve bu hususta Normayı — inandırmıştır. Bunun üzerine cici Norma mah- kemeden talâk istidasını geriye ı)ınıılır