20 Ağustos 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

20 Ağustos 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

Kaybolan Zatiasilâneleri, nasıl olsa, bu mühterm rahibi burada sabahın ayazına karşı bırakmak istemez- siniz. Malüm ya, açıkta bırakılan ölüler, pek ketum olmazlar. Sır- ları ifşa edebilirler. Şu halde bu rahip efendiyi şu nehre kadar götürüp — atarak zatiasilânenize mnaçizane bir hizmette bulunmayı vazife addediyorum. Buna muka- bil de, kunduralarını bana ihsan buyurmanızı istiyorum. Şövalye derhal elini cebine daldırdı. Çıkardığı birkaç (egü) yü bu kupkuru adama uzattı: — Al şunları.. İşte sana beş şişe Malaga şarabı parası... Pa- pazı ahrete yalınayak göndermiye lüzum yok. Hadi bakalım. Yüklen sırtına da..... Şövalyenin elinden aldığı egü- leri, derhal cebine atan bu kadit gibi adam, bir hamlede papazı yerden kaldırdı. Bir saman çuvalı gibi kolaylıkla omzunun üstüne aldı. Hiç umulmayan bir kuvvetle pehrin kenarına koşarak salladı, salladı ve sonra, sessizce akan su- ların derinliklerine doğru fırlattı. Görünüşe nazaran bir canlı cenazeden başka birşey olmiyan bu adamın hârikulâde bir kuv- vetle papazı bir anda ortadan kaybedivermesi, şövalyeyi hayret- ta bırakmıştı. Elini bu adamın kupkuru omzuna koyarak dikkatle yüzüne baktı. Fakat karanlıkta, — tamamen seçilmek imkânı olmiyan onun cılz. çehresinde, iki uzun bıyıktan başka birşey görmiye muvaffak olamadı. — Doksan dokuz ismini say- mıya hacet yok. Sana kısa olarak ne derler? — Antuvan, diye hitap bu- yurursanız kâfi gelir asılzadem. — Ne İş yaparsın, sen?. — Ah asılzadem.. Suali yanlış sordunuz ?. — Niçin?. — Ne iş yapmazsın ?.. diye soracaktınız.. Çünkü, tam elli yedinci yaşının dördüncü ayının, Akinci haftasınin on birinci günü- nün şu mes'at dakikalarını yaşa- yan bu âciz kulunuz, san'atlerin — kâffesine vukuf ile iftihar ederim. Şairlik gibi hiçbir zaman para getirmeyen gençlik san'atimden bahsetmeye utanırım. Müsaade buyurursanız size en kârlı — işlerimden Hırsızlık, yankescilik, çizme ta- mirciliği, ip cambazlığı, tenha yollarda pusu kurmak, babala- rından çocuk çalmak, kaçakçılık, kaçak- çılara yataklık, şöylece hafif ter- Hp mezar soyuculuk.. Zatiâliniz gibi büyük ve cömert asılzadelere at uşaklığı, tam bir sadakatla muhafızlık.. Haaa.. — Muhafızlık dedim de aklıma geldi.. Kıskanç Locaların dilber ve fettan karıla- cına gardiyanlık... Bu garip adamı dinledikçe hayreti artan Şövalyenin dima- gında birdenbire birfikir parladı. Onu omuzundan sarstı: — Kâfi Antuvan, kâfi... Acele işim olduğu için seni daha fazla dinleyemeyeceğim. | Şimdi — bana kısaca cevap ver. Üç, beş ay için İspanyadan ayrılabilir misin?.. — Emret asılzadem, cehenne- nazik | bahsedeyim... | fidyeinecat Aalmak için | b — 10 Papas .. 20 5- 134 — eee a y Açıkt: Bırakılan Ölüler Pek Ketüm Olmazlar, Sırlarını Hemen İfşa Ediverirler ..,, —es.r. | me bir mektup götürülüp te ce- | vabı mi getirilecek. — Hayır.. Okadar uzun değil. Benimle beraber dolaşacaksın?.. Antuvan, yerlere kadar eğil- dikten sonra cevap verdi: — Sizinle dolaşmak mı?.. Bu benim için Valansiya kardinallığı kadar şerefli bir iştir. asılzadem. Hançer — kullanışınızı, — gözümle gördüm. Siz, hakiki bir kahra- mansınız. Binaenaleyh sizin mai- yetinizde.... — Kısa kes Antuvan.. vaktim yok. — Cevap.. hazırım, asılzadem. — Fakat bütün bu saydığın san'atlerin hepsini unutacaksın. Namüuslu bir at uşağı olacaksın. — Bakınız, asılzadem.. ben, çok dindar — bir - hiristiyanım... İşte size şu anda yemin ediyorum. Şeytanın boynuzları, Papa haz- retlerinin karnını deşsin ki” şu anden — itibaren, — hizmetinizde bulunduğum — müddet zarfında, Santamarya - kilisesinin — mukad des mihrabında yanan balmumu gibi safi ve dopdoğru olacağım. — Âtın var mı?.. — İlâhi asılzadem.. İspanyanın bütün küheylânları benimdir. — Hırsızlık yok. — Müsterih olunuz azılzadem.. Amcamın, — Toledo'daki — Arap prenslerinden çaldığı cins bir at vardır. Onu aşıracağım. Fakat yerine bir senet bırakacağım... Tabiidir ki şu dar vakitte o ha- sis adamla pazarlığa girişmek, parasını vermek güç olur. Sonra kendisile hesaplaşırız... Şüphesiz bana uzun bir kılınç da lâzımdır değil mi asılzadem?. Vakıa, ge- cenin bu vaktinde tedariki biraz güç olacak amma.. Şehir kapı- sındaki karakolda sızıp kalan sarhoş nöbetçilerden şöyle usul- lacık alabileceğimi ümit ediyorum. Şayet, buraya tekrar avdet kıs- met olursa.... Bu şekilde at ve kılıç tedariki şövalyenin —hoşuna — gitmemişti. ( Arkası var ) Son Posta | Yevmi, slyasi, Hevadis ve Halk gazetesi | Beki Zabtiye, Çatalçeşme tokağı, 25 İSTANBUL Gazetemizde — çıkan yazı ve resimlerin bütün hakları mahfuz ve gazetemize aittir. ABONE FiATLARI Abone bedeli peşindir. Adres değiştirmek 25 kurüştur. Gelen evrak geri verilmez. ilânlardan mes'uliyet alınmaz. Cevap için mektuplara 10 kuruşluk pul ilâvesi lâzımdır. Hilâl -ve- Zambak | Büyük Tarihit Roman Plâjlarda !|Pijama Modası İkisi de pijama amma arada fark var. Dünya İktisat Habe 4 Dünyadaki . - Yumurta Ticareti Azaldı Romadaki beynelmilel Ziraat Enstitüsü — ahiren ihan yumurta it- t ve ihracatı 'YOF| hakkında bir etüt neşretmiştir. İhracatta mevzubahs olan memleketlerin ** 86,6 sını, Cihan yu- murtacılığı ukut Taksitle Ve Pazarlıkla Satılık Ars Esas No. 440 Mevkü ve Nevi Teminat Şişli Büyükdere caddesinde 4 kapı ve karita No. 319 metre murabbaı arsa Yukarda yazılı arsa sekiz taksitle ve pazarlıkla satılacağından taliplerin 23 Ağustos 1934 tarihine müsadif perşembe günü saat onda şubemize müracaatlari. “442,, Taksitle ğatıîık Emlâk Esas No. Mevkii ve Nevi Teminat 104 Büyükadada Nizamda 154 ada 3 parsel 300 No. hi 12140 m. m. çamlık. 108 Büyükadada Nizamda 155 ada 18 parsel 185 No. l1 1840 m. m. çamlık (Seferoğlu köşklerinin yanındadır.) Yukarda yazılı emlâk bedelleri sekiz taksitle ödenmek üzere açık arttırma ile satılacaktır. Taliplerin ihaleye müsadif 3 eylül 1934 pazartesi günü saat onda şubemize müracaatları. “4di,, İstanbul Limanı Sahil Sıhhiye Merkezi Baştabipliğinden : Haydarpaşa Emrazı Sariye hastanesi için 160 ton yerli maden kömürile 60 ton yerli kok kömürü ayrı ayrı olarak 4 Eylül 934 Salı günü sant 14 te ve 1500 kilo Pamuk ile 2000 metre yerli Amerikan bezi ve 500 metre yerli patiska yine ayni günde ve saat 15 te Galata'da Kara Mustafa Paşa sokağında İstanbul Li- manı Sahil Sıhhiye Merkezi Mübayaa Komisyonda açık münakasa suretile ihaleleri yapılacağından istiyenlerin şartnamelerini görmek üzere mezkür merkez levazım memurloğu ile hastane idare memur- luğuna müracaatları. g ithalât memleketlerinin ise *4 95,3 : ünü hesaba dahil etmesi itibarile D enizy olları umum cihan yumurta — ticaretini İŞLETMESİ ihtiva eden bu etüte — nazaran Acenteleri : Karaköy Küprübaş dünyanın 1932 ve 1933 senele- rindeki ithalât ve ihracatile 1934 senesinin ilk 3 ayındaki ithalâtı aşağıda gösterilmiştir: 1,000 — kental itibarile cihan yumurta ihracatı. : İhracat yapaa 1932 1938 - 1083 te * artma memleketler 690 Yukarıdaki istatistik memle- ketlerin 1933 senesindeki ehem- miyetlerine göre tanzim edilmiş- tir. — Bu sıra itibarile — Türkiye | 1933 te ihracat memleketleri ara- sında 8 inci gelmiştir. & SAa Haber verildiğine göre, ciha- nın kahve sarfi- yatı 1933 — sene- ühim bi sinde bir sene ev- mühim ÖİF | veline nisbetle 917 keşif artmıştır. Tahmin edildiğine nazaran, cihanın 1933 senesindeki — kahve sarfiyatı 24,500,000 çuval tutmuştur. Bü miktardan — takriben — 12,000,000 çuvalı yalnız. Şimali — Amerika Müttehit Devletlerinde - sarfedil- miştir. Avrupada ise 11,000,000 | çuval kadar istihlâk — olunmuştur. Bu ilk altı ünga ka, sarfiyatı ve senenin ayında || Brezilyada 3.225.000 çuval yakıl- mak veya denize dökülmek su- retile, mahvedilmiştir. | Brezilyalı — Dr. Kastilleiros isminde bir mühendis, kahveyi sün'i olarak imale muvaffak ol- muştur. Mühendis imal eylediği kahveyi bir mütehassıslar heye- zamanda gösterilen tabii kahveyi | sunisinden tefrik edememiştir. tine arzetmiş, heyet kendisine aynı- Tel. 42362 — Sirkecl Mühürdarzada Han Tel. 22740 İZMİR SÜR'AT Salı 1i de Galata rihtimin- dan kalkacak, Doğru İzmir, Pire, İskenderiye'ye gidecek ve B1 — 570 dönecektir. *4894,, 221 260 a Bartın Yolu 5 BURSA vapuru 20 ',Ğî ms q Ağustos 157 | ei Un a H Pazartesi 19 da Sirkeci Misir 128 ı: B mhtımından kalkacak C:l“m Fransız Cezayle —— 49 iskelelere uğrayarak Cide'ye Baye z 'î; :: kadar gidip dönecektir. "4895,, iya s. 10 Birlikte 3930 3418 — — N205 Trabzon Yolu vapuru 21 VATAN GAi 'Ağana Salı 20 de Galata rıhtimin- dan kalkacak. Gidişte Zongul- dak, İnebolu, Sinop, Samsun, Fatsa, Gireson, Vakfıkebir, Trabzon, Rize'ye. Dönüşte bune lara ilâveten Sürmene, Ordu'ya uğrayacaktır. “4896,, Dişleri Kurtarır! Diş etlerini Kuvvetlen - dirir! Ağız kokusunu defeder | Ağızdaki bütün muzir mikropları */, 100 Öldürür! İskenderiye Yolu EGE ÇK “ATTS,, Fatih sulh birinci Hukuk Satış memurluğundan: İzzet Bey ile mü- tevella Kemal Bey varislerinin şayısn ve müştereken mutasarrıf — oldukları ' Aksarayda Çakırağa mahallesinde 16 No, li 1692 harita ve 60 ada 140,1/2 | metre murabbaı sahasındaki 702 1/2 | lira kıymetindeki köşeye tesadüf eden arsa çapı mucibince brttırma - suretile 20 Eylül 34 tarihine müsadif Perşemba günü saat 14 - 16 ve muhammin kıy- | metin 9, 76 ini bulmadığı takdirde 6 ! Te tesi keme başkâtibinin odasında berveçhizir şernit dairesinde satılacaktır. 1 - İşbu gayrimenkul Üzerinde müseccol va gay- rimüseccel hak sahiplerinin tarihi ilân- dan itibaren 20 gün zarfıada satış me- muruna müraoaatla haklarımı tesbit et- tirmeleri aksi takdirde gayrimtlseccel hak sahipleri paylaştırmadan hariç kas lacaklardır. 2 - Muhammen kıymetin , * 75 gi birinci arttırmada bulmadığı takdirde n son arttıranın taahhüdü baki kalmak üzere balâda gösterilen günde ikinci arttırma yapılacaktır. 3- Art- tırma peşin para iledir. Müşteri bedeli * ihaleyi vermezse 133 üncü madde mu- oibince muamoele ifa edilerek müşteri iki ihale arasındaki farktan mes'ul ola- * caktır. Ve bu fark bilâhüküm alına» caktır. 4 - İhaleye iştirak edenler Y9 7 buçuk nisbetinde pey akçesi vermiye mecburdür ihale tarihine kadar vere giler hissedarlara ve tellüliye müşteriye gittir. 6 - Şartaame herkesia görebile- ceği surette açıktır. Arzu edeülerin 28 satış numarasile memuriyetimize müra. eaatları ilân olunur. İlân Zonguldakta 134 üncü alayın 3 üncü taburunda mülâzım * » iken almış olduğum mülga İtiba. Milli Bankasının namına kayıtlı 369380 No, lu bir adet hisse senedi aslisi zayi edilmiştir. Ye- nisini alacağımdan zayi hissenin hükmü yoktur. Zonguldakta vapur acentası Necip Cildiye ve Zühreviye Haatalıkları mütehassısı dr. ÇİPRUT Boyoğlu, Asmalımesçit Bursa Pazarı ittisalinde Atlas Han Tel. 43353 Fatih İcrasından: Bir deyinden dolayı tahtı hacze alınan dört çekli odun 25/8/934 saat 10 da Samatyada Karanlıkyalıda Hayık Efendinin hane- sinde bilmüzayede satılacağından ta- Hip olanların mahallindeki memuruna mürâcant etmeleri ilân olunur, — (73)