20 Ağustos 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

20 Ağustos 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

| Halkın Sesi Bir Cehalet Vak'ası 'e FHalk Adana'da kudaz bir ineğin etini yemişler. İş geç öğrenilmiş ve bunlar tedavi altına alınmışlar. Bu, bir cihalet eseridir. Bu hare- ketin halkımız ve okuyucularımız üzerinde hasıl ettiği feci intiba, dün, şu şekilde tesbit ettikr İbrahim Bey (Mecidiyeköyü 14) — Her kötü'üğün anası cehalettir. Ceha- letle iykik, refah, sıhhat birleşemez. Medeniyet yoluna — gizen — milletler evvelâ cehaleti öldürürler, sonra da yola düzülürler ve ilerlerler. Bizim yeni rejimimiz de cehaletin Amansız düşmamdır. Geçen sene Zonguldak €ivarında ( 40 ) kişi kuduz bir ineğin #ütünü içmişler ve* etini yemişlerdi. Şimdi de Adanada (20) yurttaş kuduz bir ineğin etini külbastı yapmışlar ve afiyetle mideye indirmişler. Kuduz mücssesesinde tedavi altına alınmış- lar. Belki de zavallıların içinde kudu- rarak — ölecekler de — bulunacaktır. İnşallah ölmezler. Bizim köylümüzün fena bir huyu vardır; hayvamı hasta« lanmayınca kesmez ve ekseri köylü. lerimizin yedikleri et hasta hayvan etidir. Bu hâdiseler köylülerimizin kulağında küpe olmalıdır. Hasta hay- vanı kesmesinler ve yyen etini yemeslnler, * Nümân Bey ( Taksim Ayaspaşa 1922 ) — Adanada bir ağa hastalanan (Düve) sini gizlice kesmiş, etini kilo kilo konukomşusuna satmış. Halbuki düve koduzmuş şimdi yirmi zavallı hergün — hastanede kudur — iğnesi yiyorlarmış. Ucuz etin suyu yalmız kara olmaz bazen böyle zehirde olur. Köylülerimizin mazarı dikkatini cel- betmeliyiz. Hattâ her ihtiyar heyeti- nin odasına birer levha ak köy- küye hasta hayvan eti insanı Gldürebileceğini öğretmeliyiz. * İsmail Hakkı Bey ( kaptan Beykoz Yalıköy ) — Kuduz hayvan sütü içen- ler ve etini yiyenler son zamanlarda gçoğaldı. Belediyelerin — mezbahaları var, Etler burada baytarlar tarafından muayene edilir ve damgalanır. Hasta hayvanların eti de satıştan menedi- lir. Köyleri şöyle bırakalım. İstanbul. da bile halkın gizli ve kaçak et ahp yediğini her vakit görüyoruz. Gizlice tedarik edilen bu etin mahiyeti ma- lüm değildir. Kesilen hayvanın hasta ve belki de kuduz. olmam — ihtimalı wardır. Şehirliler damgasız et yeme- meli, köylülerimiz de hasta hayvanı kesmemelidir. Hastalıklı hayvanın ma da birçok tehlikeli h: geçebilir. Şarbon, kuduz bas- talıkları ilerleyince tedavi de edilmör. İnaan — bir cehaleti yüzünden gürler gider. Kapatılan Evler Zabıtal ablâkiye memurları son bir hafta içinde şehrin muhtelif semtlerinde 4 gizli randevu evini kapatarak bu evleri — İşletenleri mahkemeye vermişlerdir. Bu ev- lerde bulunan kadınlarda muaye- neye sevkedilmiş'erdir. Memurlar bundan başka Bey- oğlu tarafında iki de bahçe ka- pamışlardı — Su hale bak Hasan Bey, | Memleket Mahsullerinin İyi Satışı Temin Edilecek Şehrimiz Ticaret ve Sanayi Odası mühim bir mevzu Üzerinde tetkikata başlamıştır. Ticaret ve Zahire Borsası tiftik, av derisi satışlarına mahsus olmak Üzere birer mezat mahalli tesisine dair olan bu tetkikat yakında bitirilerek bir karara bağlanâtaktır. Türk Ofisi de bu mesele etrafında Odaya bir rapor göndermiş ve mütaleasını sormuştur. şeklinde ve yün, ı Oksiyon ismi verilen mezat mahallerinin tesisi müstahsilin olduğu kadar alıcıların da menfaatine uygun görülmektedir. Ancak mezat mahalleri için birer antirepo, müzayedenin cereyan edeceği salon ve gelen nümunelerin alıcılar tarafından muayene- sine mahsus bol zıyalı yerler tefrik edilmesi icap etmektedir. Bunun temini fazla paraya Bununla beraber Ticaret Odası mezat mahallerinin kurulması imkânlarını arıyacaktır. bağlıdır. Anadoluda Afgonlarımız Cinslerinin İmlâhına Ehem- miyet Veriliyor Afyon İnhisar idaresi, Ana- doluda yetiştirilen afyon cinsleri- nin ıslâhı — İçin — yeni tedbirler almaktadır. Afyon mıntakalarına tetkikat yapmak Üzere gönderilen eksper- ler, en iyi cins nümuneler seçmiş- ler, bunları Yeşilköy tohum ıslâh enstitüsüne — göndermişlerdir. bini bulan bu afyon kelleleri üzerinde fenni şekilde tetkikat yapılacak, yüksek morfin dereceli afyon yetiştiren mmtakalar tesbit edilecektir. Bu mıntakaların tes- bitinden sonra, afyon ekilmesine müsaade edilen mıntakaların de- giştirilmesi ve yeniden — tayini muhtemeldir. 24 Saatin Hâdiseleri Evvelki akşam şehrin muhtelif semtlerinde yapılan arama neti- cesinde Üsküdarda Hasan ve İsmall isminde iki kişide birer hançer, Lângada Mihranda bir kama, — Eskişehirli Nuride bir tabanca, Adapazarlı Ayvaz ile İzmirli İhsanda ve Kasımpaşada Bektaş isminde birinde birer ta- banca bulunmuştur. f Feriköyde oturan manav Mustafa isminde biri bir alacak yüzünden Mehmet isminde birini yaralamıştır. 34 Şoför Mehmedin idaresin- deki 1956 numaralı otomobil Ka- bataşta Mehmet isminde bir ha- mala çarparık yaralamıştır. »* Elyemez sahillerinde Sami ve Kemal isminde iki kafadar bomba ile balık avlarken yaka- lanmışlardır. * Cihangirde Deniz apartır manı kapıcısı Eşref işine nihayet verdiği için apartıman sahibi Ali Rıza Beyi ölümle tehdit etmiştir. l .Son Posta'nın Resimli Hikâyesi: «« Üzüm çok... İki | I Ayakk_abı Ve Lâstik Ayakkabıcılar bir kongre ya- parak — lâstik ayakkabılarından şikâyet etmişler ve lâstiklerin yerli ayakkabılarla rekabet ede- memesi için kilo başına muayyen bir istihlâk resmi alınması hah- kında hükümete bir teklif yap- mışlardı. Iktisat Vekâleti mamul lâstik ayakkabılarının kilosundan | (150) kuruş resim alınması hak- kında Millet meclisine bir lâyiha vermiş, Maliye encümeni de bunu tasvip etmiştir. Meclisin toplantı- sında bu teklif görüşülecektir. Yalnız lâstik ayakkabıcılarda bu verginin çok ağır olduğunu ileri | sürerek mukabil bir müracaatta bulunmuşlardı. — Iktisat Vekâleti bu müracaat Üzerine — Istanbul ticaret odasını hakiki vaziyeti rakamlarla tesbite memur etmiş- tir.. Oda şimdi 1âstik ve deri ayakkabılar hakkında — tetkikat yapmaktadır. Otomobilli Soyyahlar Dün şehrimizde otomobilli dört İtalyan seyyahı gelmiştir. Milâno- dan hareket ederek'Belgrat, Sof- ya, Edirne yolile İstanbula gelen bu seyyahlar şehrimizde üç gün kalacaklardır. Ikisi doktor, diğer ikiside mühendistir. Buradan vapurla — Tiryesteye döneceklerdir. Hariciye Vekilinin Kerime- lerinin Evlenme Daveti İstanbul, 19 (A.A.) — Reisicumhur Hz, nin emirlerile, — Riyaseticumhur umumi kâtipliği, Hariciye Vekili Dr. Tevfik Rüştü Bf. nin kızı Emel H. la Hariciye — Vekâleti — memurlarından sefaret kâtibi. Fatin Rüştü beyin evlenmeleri münasebetile —Ağustos ayınin 80 uncu Perşembe günü saat 22 de Do'mabahçede- Cumhuriyet sarayinda yapılacak kabul resmini teşriflerini - adresleri b!linunediği için ayn ayrı dayetname göndermek | imkânı olmadığından - mebus Beye. | fendilerden ve refikaları Hf lerden rica eder. “Elbise, fraktır,, « Karpuz, kavun çok... İş Bankasının Yıldönümü Galatasaraydaki Sergi Çok Zengin Olacak İş banasının — yıldönümü mü- nasebetile Galatasarayda açılacak olan serginin hazırlıklarına devam edilmektedir. Sirkecide inşa edilmekte olan İpekiş, Kömüriş, Yüniş, Hamiş, Şekeriş,Çiviiş, Ormaniş pavyon- larmda bu maddelerin geçirdikleri tekâmül safhaları istatistik, tablo ve sair şekillerle gösterilecektir. Pavyonların duvarları Gazi Hz.nin milli iktisadiyatımız hakkında söy- ledikleri vecizelerle süslenmiştir. Serginin bütün kısımları azam! bir itina ile hazırlanmaktadır. Bil- hassa Kömüriş ve Şekeriş daire- leri çok muhteşem bir şekilde ha- zırlanmaktadır. Kömür — ocağını andırır mahaller tefrik edilmekte, toz şekerle kaplanmış sütünlar kurulmaktadır. (Arzuhalcı Hayri Yine Tevkif Edildi Hukukçu namile meşhur olan arzuhalci Hayri Bey zabıtaya ha- karet ve renkli ispirto içmek suçundan birkaç defa mahküm olmuş ve son malıkümiyetini per- şembe günü bitirerek hapishane- den çıkmıştır. Hayri Bey dün tekrar zabıtaya hakaret ettiği iddiasile müddel umumiliğe veril- miş ve hakkında tevkif kararı alınmıştır. Hayri Bey ancak (48) saat serbest kalmıştır. Bir. Madam Kaçakçılıktan Mahküm Oldu Bilezik şeklinde koluna gizle- diği 18 Fransız altimimi berabe- rinde olarak harice çıkarırken yakalanan madam Katinanm mu- hakemesi dün 8 nci ihtisas mah- kemesinde bilirilmiştir. Mahkeme, Katinanın 6 ay hap- sino ve bir miktar para cezası | ödemesine k vermiştir. » Her türlü meyva çok.. Belediye İntihabına Hazırlık .. Belediye M azalığı intihabatı bazırlıkları bir hayli ilerilemi: lediye Reisliği dün bütün hlklara bir tamim göndererek intihap beyeti azalarının seçilmesini bildir- miştir. Bugünden itibaren Belediye dairelerinde seçim baş'ıyacaktır. Her mahalle halkı tayin edilen bir günde ve muayyen sastte karakollarda top- Tanacaklar, mahalleleri namına ikişer murabhas seçeceklerdir. Bu İş ağus- tosun 25 inci günü akşamına kadar bitmiş olacaktır. Bu murahhaslar da eylülden evvel toplanarak üüfus vaziyatine göre 5 azadan 10 azaya kadar İntihap heyeti seçeceklerdir.. Bu heyet doğrudan doğruya İntihap işerile uğraşacak, itirazları tetkik edecı klerdir. Celâl Bey Ankarada İktasat Vekili Celâl Bey, konten- Jan işlerile meşgul olmak üzere An- | kuraya gitmiştir. Celâl Bey, Galata- sarayda hazırlanan İş Bankasi ser- gisinin açılış merasiminde bulunmak üÜzere ayın 25 inde şehrimize gele. cektir. İyi Bir Haber Harice Buğday Satışına Başlıyoruz Ankara, 19 (A. A.) — Son vaziyet üzerine beynolmilel buğ- day pazarlarında hararetli mua« meleler başlamış bulunması dola- yısile Ziraat bankasına muhtelif memleketlerden buğday — satışı hakkında külliyetli miktarlar üze- rinden müraca ıtlar yapılmaktadır. Yakında geniş mikyasta satışlar yapılması beklenmektedir. Liman Şirketinde Tasfiye Liman Şirketinin tasfiyesi faaliyeti devam etmektaedir. Eylülün 27 sinde ikinci bir heyeti umumiye İçtimai yas pılacak, eski idare meelisi hesabatı. devredilecektir. Fatih Atpazarı Belediye Fatihtekâ Atpazarımı baş- ka bir yere nakletmeye karar vere miştir. Ancak maddi imkân olmadığı için şimdilik kapanan abırların bir daha açılmasına müsaade edilmeye. cekt'r. Vesikasız Komisyoncular Evelisi gün Galata gümrüğünde müfettişler tarafından ani — teftiş ya- pılmış, ellerinde vesika olmadığ halde komisyonculuk yapan altı kişi hake kında tahkibata başlanmıştır. Türk - Çin Muahedesi Cenevre 19 (A. A.) — Türk - Çin muahedesinin — musaddak — süretleri Çinin Lahaye sefiri ile Türkiyenin Bern maslahatgüzarı arasında Cenevs« redeki Çin sefaretinde teati edilmiştir. Çin murahhası bu münasebetle hadt. senin ehemmiyetini kaydederek bu tarihten itibaren Naakin ve Ankarada siyasi mümesslilikler tesis edilecöğinl ve iki memleket arasında yakında bir konso'osluk mukavelesi Imza edileceği “izbar eylemiştir. murahhası ayni tarıda cevap nasan Bey — Evet, çoı;uın-