20 Ağustos 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

20 Ağustos 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

G;;ta Garbo Yeni Bir Film Çeviriyor Greta Garbo Amerikada ça- lıştığı Metro filim hesabına yeni bir filim çevirdi Bu filimde Garbonun yanında ikinci derecede rol alan yeni bir yıldız daha parladı. Sesilya Parker ismindeki bu yeni güzel yıldız Garbonun kardeşi rollünü oynamış ve çok muvaffak olmuştur. Sesilya Parker henüz on yedi yaşındadır ve yakında baş rolünü bizzat temsil edeceği bir - filim çevirecektir. On yedi yaşında olmak itibarile Holivutun en genç yıldızı olan Sesilya yürüyüşünün kıvraklığı ve kahkahalarının şak- raklığı sayesinde muvaffak olmuştur. Bozulacak Mukavela Meşhur yıldızlardan Cems Dun Una Markel çevrilmiye başlanan bir filimde beraberce oynamaktadırlar. Fakat filmin henüz başlangıç güzel ile sahnelerinde iki yıldız. geçimsizliğe | sonuna ermek | başladıkları - için nasip olmayacak gibi görünüyor. Bununla beraber mızıkçılığa se- bep olduğu anlaşılan Una Markel hakkında, bu filmi çevirten Metro Goldvin kampanyası bir protesto hazırlamıştır. Eğer mızıkcılık de- vam edecek olursa protesto ken- disine tebliğ olunarak tazminat istenilecektir. Garip Bir Teklif Göüzel yıldız. Janet Makdonalt Amerikalı bir milyonerden bir se- ne beraber yaşamak, sonra a rilmak gibi çok garip bir teklif mektubu almış, bunu kendi şöh- | ret ve haysiyetine tecavüz telâk- ki ederek mahkemeye müracat etmiştir. Mahkeme kararını henliz vermemiştir. Fakat — milyonerin ağır bir tazminata mahküm ola- cağı zannediliyor. | nin istediği Yakarıda Kolet Darföy, ap Öberon Yeni Mevsim İçin Büyük SON POSTA Sinema Mevsimi | Geliyor Büyük Sinemalar Yeni Filmler Sipariş Ettiler Yaz geçip gitmek Özeredir. Yirmi gün kadar sonra şehrimizdeki mevaimi büyük sinema lonları tekrar faaliyete geçecek- | ler. lonların sahipleri Avrupa ve Ame- rikaya, yeni çevrilen filimlerden birçok siparişler vermişlerdir. Bu sayfada zaman zaman bahsetti- ğimiz yeni filimlerden birçoğunu önümüzdeki kış günlerinde beyaz perdede seyredeceğiz. Salonlarda şimdiden hazırlık- lar yapılmakta, icap eden tamir- lere - girişilmiş bulunmaktadır. Önümüzdeki mevsimde seyre- deceğimiz filimler arasında Brigit Helmin Lilyan Harveyin, Moris Şövalyenin ve diğer yeni yıldız- lardan birçoklarının son çevrilmiş vüzel ve büyük filimleri vardır. “SÖRETDieii gıda yenl güzel yıldırlardan Merl yafetleri ile Filmler Yapılıyor Bir Güzel Yıldız Bir Aydanberi Or- tada Yok, İzine Tfsadüf Edilemiyor Almanyada yeni doğan bir yıldız, Avrupada güzel kız arıyan | bir Amerikalı sinema komlayon- cusu tarafından — derhal — angaje edilerek Holivuta - götürülmüşt Leontin Sagan ismindeki bu yıldız Almanyada parlamıştı. Se- cicl yirciler -tarafından, ve söylediği şarkılar çok beyeni- liyordu. Son imzaladığı muka mucibince Amerikada üç sene kalacaktır. Fakat bu yüzden yeni yıldız Almanyada — çalıştığı kumpanya bir — ihtilâf kumpanya — mukaveleye iddinsile güzel mahkemeye ile arasında çıkmış, muhalefet ettiği Leontin hakkında müracaat etmiş ve tazminat iste- miştir. Bunun Üzerine Amerikalı komisyoncu, Alman kumpanyası- 20 bin mârk, yani on bin lira tutarındaki tazminatı derhal ödiyerek işin içinden tat- hükla çıkmıştır. * Holivudun çok güzel yıl- tızlarından Elizabet Paterson bir | aydanberidir ki ortadan kaybol- | müş bulunmaktadır. bühassa scs | merak ederek Amerika zabıta- sına müracaat etmişler, her taraf aranmış, fakat güzel yıldızm ne Öğrendiğimize göre bu sa- | | Arkadaşları | olduğu, nereye gittiği hakkında | en küçük bir ipucumna bile tesa- düf olunanamıştır. Bunun Üzerine cici cinayete veya bir kazaya kurban kızın bir | gitmiş olması ihtimalile arkadaş- | ları endişeye başlamışlardır. * Liyonel Barrimor- önümüz- deki sinema mevsimine - yetişmek üzere “ Davit Koperfild ,, İşimli yeni bir film çevirmektedir. Yeni ve güzel — yıldızlardan Elizabet Allan bu filimde Liyonele refakat etmektedir. | biçbir — balleri Çok Karanlık Greta Garbo Ölmiyecek, Fakat Klark ” Gabl'in Amerikada çıkan zetelerinden biri, gazete ilişmediği bir mevzuu ele almış ve bu mevzu Üüzerine bir anket tertip etmiştir. Mesele şudur «— Bugün hepsi ayrı ayrı birer şöhret olan sinema yıldızla- rının — istikballerini Beyil tayin ettirmek, onların, perdede —bu şöbretlerini ne kadar yaşatabilecekleri kında tahminler yaptırmak.» İki aydanberi devam eden bu ankete yüz binleri aşan ve mil- yonlara yaklaşan cevaplar gel- miştir. Mecmua bu cevapları takip etmiş ve kısım kısım yaz- mıya başlamıştır. Fakat anket henüz bitmiş değildir ve iki ay kadar daha devam ederek alına- cak diğer cevaplar da tasnif olunarak — gazeteye - geçirilecek, en sonunda bir hülâsa çıkarıla- sinema ga- şimdiye kadar veya beyaz daha hak- | caktır. İlk cevaplardan bazılarını şu- raya alıyoruz. Greta Garbo: Bu İsveçli yıldız hakkında iki yüz binden fazla cevap gönderilmiştir. Ekseriyetin fikrine göre Greta Garbo beyaz perdede ihtiyarlık günlerine ka- dar yaşayabilecek bir kabiliyet- tedir. Çünkü artistlik meziyetle- ri günden güne — artmakta, her filminde başka bir yeniliğe sahip olarak gözükmektedir. Joan Kravfort — yakın gönderilen cevapların ekse- riyetine göre, bu levent yıldızda irkilmeyen bir gençlik ve bozul- mıyan bir güzellik vardır. Genç- Hiğini muhafaza etmesini çok eyi becerdiği için) Kravfort — daha Yüz bine mecmuanın | lere | | gelmiştir. Modası Geçti uzunca bir müddet beyaz perde- misafiridir. Fakat gençliğini ve güzelliğini kaybettiği — takdirde onun için ölüm muhakkaktır. Ar- tistlik kabiliyetinden ziyade gü- zelliğidir ki onu beyaz perdede tutmaktadır. Norma - Şerer — Bu güzel yıldız için de yüz binden — fazla cevap gelmiştir. — Ekseriyet şu fikirdedir: Norma Şerer — beyaz perdede samimi görünmesini eyi biliyor. Norma bütün ” muvaffakı» yet - ve şöhretini — samimiyetine, candan tebessümlerine ve güzel giyinmesine borçludur. Bu meziyet- lerini kaybettiği takdirde muvaf- fakiyeti de yarı yarıya inecektir, Elissa Landi Holivutta bugüne kadar birçok filimler çe- viren ve aslen İtalyan olan bu yıldız. için elli bin kadar cevap Ekseriyet, — Eliasa'nın istikbalinin söndüğü ve üç sene sonra - sinel lan ayrılmak mec- buriyetinde kalacağı fikrindedir, Maruf erkek yıldızlar hakkında da şu cevaplar verilmiştir : Klark Gabl — Artık pabuç- ları dama atılmak üzeredir. Çün- kü Klark Gabl vücut güzelliğin- den başka hiçbir meziyete sahip değildir. Bu çeşit güzellik ise artık modadan düşmüş bulunmak- tadır. Belki iki sene kadar daha yaşayabilir. Bu müddet geçtikten sonra — mesleğini l terketmek ve kendisine yeni bir kazanç vasitası aramak mecburiyetinde kalacaktır, Komik Şarlo — Beş yüz ve bine yakın gelen cevaplardan büyük bir ekseriyeti, Şarlonun ölünceye kadar şöhretini muha- faza edeceği merkezindedir lmerikada birçok filmler çeviren maruf Framsız erkek ygıldızı Şari Buvayye'nin ron resmi