26 Ağustos 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

26 Ağustos 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

Sinopta Bir Şuurlu Bir Hükümetin bütün takayyüda- Ana rağmen bu mahkümlar ara- sında İsmail Hakkı Paşa ile Ah- met Bedevi(|i) Mustafa Suphi, Nemlizade Salim ve Halil Edip Beylerden mürekkep bir komite teşkil edilmiş ve meşru bir şe- kilde muhalefeti kuvvetlendirmiye karar verilmişti. Yapılacak hare- ket, bittabi Sinop kalesi dahilin- de hiçbir semere veremezdi. Bu- na binaen bu fikri tatbik ade- bilecek zevatın Avrupaya - firar etmeleri elzemdi . Bu karar verildikten sonra, derhal teşebbüse geçilmişti. Bir- çok fedakârlıklar ihtiyar olunarak Trabzonda Mustafa reis isminde bir kaptan elde edilmiş; gizlice Sinoba getirtilmişti. Nihayet bir gece, mahirane bir menvra netice- sinde nöbetçilerin tüfek uçlarından sıyrılabilen Ahmet Bedevi, Nuri, Suphi, Mülâzim Lütfi, Salih, Sıtkı Beylerle on dört kişiye baliğ olan firari kafilesi, sahilin kuytu bir yerinde birleşmişler; Mustafa Reisin idare ettiği küçük bir sandala — dolarak — Karadenizin korkunç ve karanlık sularında büyük bir maceraya atılıver- mişlerdi. Mustafa Reisle beraber on beş kişiye baliğ olan bu firari kafilesinin — sikletine pek güç tahammül eden küçücük sandal, sahilden biraz uzaklaşır uzaklaş- maz büyük bir tehlike başgös- termişti. — Karadenizin — insafsız dalgaları gittikçe büyüyor, taşı- dığı ağır hamule altında çatır- dayan sandal, her an dağılıver- mek İstidadı gösteriyordu. Ölüm, muhakkaktı. Telâş ve heyecan artıyor: — Batacağız. Ceri dönelim. Diyenler çoğalıyordu. Bu hal Ve Karadenizi baştan başa kate- derek Rusya sahillerine geçmek şu tarafa dürsün, henüz göz önünde bulunan karaya dönmek bile imkânsız görünüyordu. Bu esnada, karanlıklar ara- sında bir fener parlamış; bu ma- ceraperestlerde de birdenbire bir fikir uyanmışlı: — Bu gelen, bir lâz takasıdır. Kendimizi kazazede gibi göstere- lim. İmdat isteyelim. Takaya girer girmez de zaptedelim. Bu teklif derhal kabul edilmiş; zaten, sandalın bulunduğu isti- kameta doğru yaklaşan — taka, sükünetle — beklenilmişti. — Gafil takacılar, karanlıklar — arasında hayal meyal görünen sandalın imdat istemesi üzerine derhal durmuşlar; sandaldakileri takaya almışlarsa da, bir iki dakika sonra gemilerini bu sahte kaza- zedelere teslime mecbur - olmuş- lardı. Fakat bu taka da maksadı temin edecek ve firarileri Rusya sahillerine kadar götürebilecek vaziyette değildi. Buna binaen, bu birinci muvaffakıyetin verdiği Cür'etle - ve ayni plâna müraca- atla - daha büyük bir gemi elde edildi. Gemicileri, mavzerlerin — ve Memurlarından Ahmet Bedevi Bey. 5 inci kısım Her hakkı mahfuzdur. ge S 7 ÇTEACA SW A GNUN İTTİHBAT »e TERAKKİ Nasıl Doğdu?.. No. 39 26 - 8 934 Nasıl Yaşadı?.. Nasıl Öldü? Komite Teşkil Edilmiş.. Muhalefet Başlamıştı.. GK EEE ERCEE Ahmet Bedevi Bey rovelverlerin tehdidi altında » alış- tırılarak geminin dümeni, Sivas- topol sahillerine çevrildi., coşkun bir fırtınanın dal şalarından ancak bir mucize esşeri olarak kurtulabilerek yalte limanı sahil- lerine vasıl — olalaldikiri zaman gemicin bir direği kırılmış, bir yelkeni de parçalanmıştı. Bu bhal ile limana girdikleri takdirde pek çok nazarı dikkati celbedecekleri muhakkaktı. Bunun için firariler, gece karanlığında sahile çıkmış- lar, yürüyerek Sivastopola gide- rek doğruca polis müdüriyetine müracaatta bulunmuşlardı. Rusya — çarlığının Sivastopol polis müdürü, bu cür'etkârane macerayı hayretle telâkki etmiş, derhal makamatı vaziyotten haberdar eylemişti... Osmanlı hükümetile karadeniz sahilleri halkı halâ korsan ve eş- kıya dedi kodularının mahiyetine nüfuz etmeğe çalışırken çarlık Rus- yası da harekete gelmş; firarilerin gece vakti gizlice çıktıkları Rusya sa- hillerine derhal askeri ve siyasi bir şekll vermişti... Bir Rus cenerali, Bu siyasi mültecilerin - zabıta nezareti altında - ikamet ettikleri otele gelmiş, inceden inceye tahkikata girişmişti. Ancak, firar hadisesine dair Sinop Rus konsolosundan gelen haber neticesinde Ruslar hakikati öğrenmişler ve müsterih olabilmişlardi. Diğer taraftan Osmanlı hükü- meti de telâş içinde idi, Firarile- rin avdetlerini temin edebilmek met namta teminat vermiş, bun- lardan on kişiyi İstanbula dönmiye ikna eylemişti... Diğer dört genç- ten Mustafa Suphi ve Lütfi Bey- ler Rusyada ikameti tercih et- mişlerdi. Nuri Bey Mısıra geç- miş, Ahmet Bedevt Bey ise — Parise — gitmişti. Bunun üzerine böylece hitama erdiği zannedil- mişti. fakat, Ahmet Bedevi Beyin Parise muvasalâtla Prens Saba- hattin Beye iltihakından sonra, İşin şekli büsbütün değişti. Sinop kalesinin zindanlarında — verilen karar mucibince muhalefet yeni bir safhaya girmiş; ileride göre- ceğimiz birçok mühim vekayi ve hâdisatın, faaliyet esası ve unsur- larını teşkil etmişti. * Osmanlı hükümeti, kendisini ihata eden gaile ve fanliyetler içinde bocalayıp dururken koca ( Avrupa ) da, derin bir felâket grumunun kevarına d ka :i:diyoıdu... el ( Arkam vı.ı:)__ Denizyolları y HZŞLETMESİ TELAR62— Sirkeçi Mahrdarındı Han Tel. 22740 Bartın Yolu BURSA XeLE Pazartesi 19 da Sirkeci rıhtımından kalkacak mutat is- kelelere uğrayarak Cide'ye ka- dar gidip dönecektir. — “5106,, İZMİR SÜR'AT İskenderiye Yolu iZMiR T şaa Salı ii de Galata rıhtimın- dan kalkacak. Doğru İzmir, Pire, İskenderiye'ye gidecek ve dönecektir. “5109,, Trabzon Yolu EAZURUM — “azmu 28 Ağustos Salı 20 de Galata rıhtimin- dan kalkacak. Gidişte Zonguk için Konsolos Cemil Beyi faaliyete sevketmişli. Cemil Bey, firarilere müracaat ederek kâmilen affedil- diklerine, hiç bir ceza görmek kor- kusu olmadan serbestçe İstanbula avdet edebileceklerine dair hükü- dak, İnebolu, Sinop, Samsun, Fatsa, Gireson, Vakfıkebir, Trabzon, Rize'ye. Dönüşte bun« lara ilâveten Sürmene, Ordu'ya uğrayacaktır. “5108,, İstanbul Belediyesi İlânları Ayasofyada kâin Belediye levazım anbarında mevcut 4036 kilo hurda demir 69 adet demir karyola, pirinç ve pik dirhem marangoz ve demirci alâtı balar kazan muhtelif yazı masaları, koltuklar,sandalyalar demir soba, boru, oluklu saç, pirinç musluk kasa, baskül, çinko, pirinç talaşı, donanma feneri gibi tahminen 200 kalem kadar muhtelif köhne eşya mahallen müzayede ile — satılacaktır. Satış günleri 27, 28, 29 Ağustos 934 tarihlerinde saat 10 dan 12ye ve 13ten 16 ya kadardır. Talip olanlar tayin olunan gün ve saatlerde orada bulunacak heyete müracaatları. * *4923, * Şehir içinde sabahları toplanmakta olan çöpler birçok yerlerde balk tarafından akşamdan mağaza ve evlerin önlerine bırakıldığı cihetle bunlar dökülerek cadde ve sokakları bir mezbele haline getirmektedir. Bu halin devamına mani olmak üzere böyle kapıları önüne bırakılacak çöplerin behemehal kapalı kaplarla bıra- kılması ve aksi hareketi görülenler hakkında zabıtai belediye talimatnamesinin tatbiki cihetine gidileceği İlân olunur. « 5128 » artık bu meselenin de | Harkof, 24 (gecikmiştir) husust spor muhabirimiz bildiriyor: Sporcu kafilemiz, dün Har- kof'a varmıştır. İstasyon ile bele- diye dairesi, sporcularımızın kala- cakları otel, şehrin büyük mey- danları, stadyom Türk bayrakla- rile ve yazılı levhalarla süslen- mişti. Bugün güreş — müsabakaları yapıldı ve saat 20,30 da bitti. Müsabakalarda Abbasın yerine filizden Kenan güreşti. Ve kay- betti. Hüseyin, kuvvetli rakibini hükmen yendi. Saim, 4 dakikada, Ahmet 16 dakikada tuşla, Ad- nan sayı ile, Mustafa 3 ve Çoban Mehmet 2 dakikada tuşla kazan- dılar. Böylece takımımız, 1- 6 galip gelmiştir. Bununla dördüncü zaferlerini kozanan güreşçilerimiz sahadan çıkarken binlerce halk tarafından hararetle alkışlandılar. Yarın futbol maçı yapıldıktan sonra, akşam COdesaya hareket edilecektir. Zağrepteki Balkan Atletizmi Bugün Yugoslavyanın Zagrep şehrinde Balkan atletizm müsa- bakalarına başlanıyor. Bu müna- sebetle müsabaka — programını neşrediyoruz: 26 Ağustos Pazar ( bugün ) beynelmilel komite içtima adecek | veöğleden sonra saat üçte 5 inci Balkan müsabakaları mutantan gurette açılacak ve müsabakaların ilk kısmı icra olunacaktır. llk günün programı şudur: 100 metre, disk atma, 800 metre, yüksek atlama, cirit atma, 10,000 metre, 4X100 metre bay-« rak yarışı. Spor V Harkofta Güreşler 27 Ağustosta şehir gezilec ve akşam Maarif — ve Teorbi Bedeniye Narzırı bir ziyafet va cektir. 28 Ağustosta şehrin büy mebanisi — gezilecek ve akş Opera tiyatrosunda gala müsan resi verilecektir. 29 Ağustosta beynelmilel mite kongresi yapılacak ve rep belediye — relisi bir ziya verecektir. Ayni gün kadın ek leri gençler ekibi müsabakal yapılacaktır. 30 Ağustos günü — otoka Zağrep civarı gezilecek ve milı bıklara — bir kır ziyafeti v cektir. 31 Ağustos Maksimir hayı nat bahçesinin ziyaretine tah vam olunacaktır. Bugün yapılac musabakalar şunlardır: 200 metre, — manlalı metre, uzun atlama, metre, siklet atma ve 800 X 200X100 Balkan bayrak 2 Eylâl Pazar günü öğ sonra musabakaların son kıs icra olunacaktır: 400 metre, — sırıkla — atlan Yunan usulü disk atma, manit 110 metre, 1500 metre, üç ad çekiç atma, 42 kilo metre | metrelik maraton yarışı. / Müteakiben galiplere kupal tevzi edilecek ve akşam beşli Balkan musakalarına iştirak ed bütün atletlerin iştirakile ves bir ziyafet verilecektir. Atletler 3 Eylülde Zağrept hareket edeceklerdir. yal istanbul Milli Emlâk Müdürlüğünden KOCAMUSTAFAPAŞA : Seyit Ömer mahallesi Sormagir — lira sokağında eski 16 mükerrer ye- — 216 21 numaralı bir kıt'a arsa. 36 numaralı dükkân. YEDİKULE : İmrahor İlyas Bey mahallesi Imrahor cad- 1296 desi eski 118 yeni 132 numaralı dükkân. ÇARŞI : Çarşı mahallesi Kürkçüler sokağı eski ve yeni — 342 ÇARŞI : Çarşı mahallesi Keseciler sokağında eski ve yeni 330 133 numaralı dükkânın 80/120 hissesi, FENER: Abdi Subaşı mahallesi Şerbethane sokağında eski — 576 10 yeni 12 numaralı hanenin nısıf hissesi. FENER: Tabak Yunus mahallesi Misharcıçesme sokağın — 828 da eski ve yeni 1 numaralı hanenin 2/3 hissesi, FENER : Hacı Isa mahallesi yeni cadde ve Karanlıkmey- — 316 hane eski 5 ve 5 mükerrer yeni 7 ve 33 numara- h iki hanenin 102/448 hissesi, HAYDARPAŞA : Osmanağa mahallesi Riza Paşa çeşme- — 576 si çıkmazı sokağında eski 24 yeni 13, 15 numaralı hane ve arsa. YENİCAMİ : Mahmutpaşa mahallesinin Sultan odaları alt — 288 kat, eski ve yeni 22 numaralı oda. mahallesi Keresteci sokağında 1548 : Yenicami GALATA kâin eski (2 yeni 18 numaralı depo. Yukarda evsafı yazılı emlâk hizalarında gösterilen kıymetle, üzerinden 29/8/934 Çarşamba günü saat on dörtte Taliplerin yüzde yedi buçuk pey ile satılacaktır. müracaatları. “F,, satın alınacaktır. Taliplerin şartaameyi görmek için hergün ve pazarlık için fll tayin olunan gün ve saatte * 7,5 muvakkat teminat parasile bir likte Cibalide Alım, Satım Komisyonuna müracaatları. İnhisarlar U. Müdürlüğünden: Bir adet Mağtus sisteminde maa teferrüat elektrikli tulumba 1/9/934 tarihine müsadif Cumartesi günü saat “15,, te pazarlıkl ee ö lRLLir Tei e ee n BN & Muhamm bedeli peşin par akçeleril 44629 *4816,