1 Ekim 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

1 Ekim 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

F L Te l e S L OAT CA YO SON POSTA Sevgili Vezir İbrahim Franj: — Müşkül olabilir.. Yalnız, mümkünsüz olmasın. Piskopos, sözüne devam eti — Moaamafih.. Aklıma bir şey geldi... Burada ekseriya işlerimi pek kolaylaştıran bir zat vardır. — Bu zat, şimdiki Venedik Cümhur- Reisi (Andre Griti) nin oğlu, (Lul Griti) dir. Lui, âdeta Suk- tanın mahremidir. Birçok mesele- | ler hakkında saraya girip çıka- bilir. Şövalye, yerinden sıçrayarak itiraz etti; — Hayır, Monsinyör.. Bu işe hiç kimse müdahale ettirilme- melidir. Çünkü, mesele, fevkalâde mühimdir... Şundan emin olmale sınız ki bugün her tarafı saran Şarlken'in casusları şayet bu me- seleyi haber alırlarsa, zavallı Kı- ralı bütün dünyaya karşı gülünç bir vaziyete koyabilirler. — Şu halde ?, — Bana kalırsa, başka bir şey var. — Ne?.. — İşittiğimize göre padişahın gayet sevgili bir veziri varmış.. — Evet., Bizzat, vekilimutlâkı, Sadrazam İbrahim Paşa... — İşte evvelâ bu zatı görmeli.. Onunla padişaha haber gönder- Mel siniz... — Şu halde yarın üçümüz birden İbrahim Paşanın sarayına gider meseleyi arzederirz. — Üçümüz, değil. Ikiniz.. — Niçin siz bize İştirak et- Mmiyor musunuz?.. yapılıcak — Bunun cevabını vermek üuzun olur, monsinyör. —Ben bu İşleki bütün vazifemi, dostumuz Franj Paniye tevdi ediyorum.. Ve kıral — ile kıraliçenin gizli elçisi olarak yalmız onun meydanda görünmesini muvafık görüyorum. *Şövalyenin bu sözleri, Plisiye diskokosunu — tatmin etmemişti, Franj Pani, şu izahatı vermek mecburiyetini hisseyledi: — Şövalyenin hakkı var, muh: terem peder... Bazı esbap dola- yısile onun ortada görünmesi... Şahsı etrafında bir merak - tevlit elmemesi lâzımdır. Önun için İbrahim Paşaya, beraberce git memiz lâzımdır. — Karar. — Evet... Karar.. » İki Mektup (1526 senesi ) Şubat ayının “okuzuncu günü Istanbul, ilkba- ar kadar ılık ve sakindi. Berrak vir güneşin bol ziyaları Topkapı sarayının — yaldızlı - revaklarına şarpıyor; koyu nefti servilerin glgesi, kupkuru topraklar üzerin- de hafif hafif oynıyordu. (Hırkai vaadet) dairesinin önündeki (Bağ- lat) ve (Mustafapaşa) köşkleri © varihte henüz yapı'madığı için o eniş saha düz bir sofa gibi gö- üyor.. Karların altından henüz Okurtulmuş olan kurumuş çiçek demetleri, buraya hüzün ve melâl — gerpiyordu. Bu lâtif havadan istifade et- mek istiyen Sultan Süleyman, — muvakkaten kurulmuş olan turuncu — işlemeli bir sayebanın gölgesinde, — Hint dibâlarından yapılmış yastık- — lara gömülerek oturuyor, karşı- No.: 5t Gizli Elçiler!.. Paşa Vasıtasile, Sultan Süleymana Hulül Etmek İsteniliyordu.. sında geniş bir şilteye diz çökmüş olan veziri azam İbrahim Paşa ile konuşuyordu. İbrahim Paşa elini koynuna sokmuş; ipek mahramaya sarılı olan bir çıkın çıkararak önüne koymuştu... — Sultan Süleymanın kayıtsız bakışlarla otrafı süzen gözleri, biran için bu çıkma kay- mıştı. Ve sonra: — Hayrola.. Nedir bu çıkın?.. Manasını ifade eden bir nazar- la İbrahim Paşanın yüzüne bak- mıştı... Efendisinin bütün hislerini röılırindın okumıya alışmış olan brahim Paşa; Sultan Süleymanın maksadını anlamış.. Mutat olan serbesti ile anitmıya başlamıştı: — Sultanım!.. Gabe olan ge- celer, bize yine bir çocuk doğur- du. Hemen Cenabı mevlâ, hayırlı eyliye... Şarlken kâfirinin nice bir — yol — tuttuğu — malümu şerifinizdir. Talihin yaverliğinden kolayca —naili murat olan. bu kâfire, artık şu dârıdünya — dar gelmektedir, Ana ve avrat yü- zünden sahip olduğu bunca me- maliki az siniî çıkasıca gözlerini cihanın dört köşesine dikmiştir. Ezcümle, şimdi —dahi Franca eyaletini. benimsemek, — murat edermiş. Filhakika hükümdaranın fütuhatına biçbir. — diyecek yok ise de bu kâfir silâhının kuvvetin- den ziyade mekrül hile ile bareket etmekte ve zuafayı ezerek inim inim inletmektedir. France kıralı zavallı Françeskonun başına gelen hal, henüz hatırı seniyenizde olsa gerektir. Az söz söylemek mutadı olan Sultan Süleyman kısaca sordu: — Daha — esaretten — halâs olmadı mı?, — Hayır sultanım.. Hem dahi, sadece esir olmayıp bu Şarlken kâfirinin elinde —zebun kaldığı anlaşılmıştır. Dün Françesko ile anası tarafından gizlice gelen bir elçi, şu emanetleri getirmiş.. ve bazı ağız haberleri dahi vermiştir. (Arkası var) Spor Beynelmile! Tenis Paris, 30 (A.A.) — Beynek milel tenis turnuvası şöyle neti- celenmiştir : Matmazel Payo (Isviçre) Fransa şampiyonu Madam Martyöyü yen- miştir. Çift erkeklerde Marsel Bernar ile Jantiyen, Borotra ve Bussü'yü yenmi: i oplantı, Davetle: Askerliğe Çağırılanlar İstanbul Vilâyotinden: - Birin- citeşrin 934 celbinde bir buçuk ve iki senelik hizmete tabi 316, 326 bakaya- sile 3237 doğumlulardan geri kalanlar ve 328 doğumlu ve bunlarla münme: leye tabi olanlar ve deniz ve müzika sınıfına mensup - 316, 326 bakayasile 327 ve 3.3 doğumluların bizmeti tamme erbabının sevkolunmak üzere askerlik şubelerine müracuat eyleme- leri ilân olunur. Gaip Aranıyor: Balkan muha- | rebesinde Seroz karış'klıklarında kay- bolan Razlıklı Çürüklerin Mehmet ağanın hayet veya ölümünden bugüne kadar hiçbir haber alamadık. Ken- disini tanıyanların veya norede oldu- gundan haberdar olanların biz. evlât. larına insaniyet mamına bildirmesini rica ederiz. Çorluda Silâhtarağa mahallesinde Razlık mühacirlerinden Mehmet oğlu Veli ve Sabri | zarı takdirle seyrettikleri yumuşak, a- ——— Çocukların gürbüz, tombul, sıhhatli kanlı ve canlı olması ve çok yaşaması için mutl '-: HASAN pirinç, youlaf, patates, mısır, arpa, mercimek ve bezolye vesair Özlü Unlarile besleyiniz. Bu saf ve çok mugaddi ve leziz unlarla mahallebi, tatlı, püre ve çorba yapılır, Hastaların ve çocuklarin ve hatta büyük insanların hayati gıdasıdır. sabah.., Bugün artık tekrar Pudralanmağa lüzum yoktur: Erkekler bir kadının sık sık pudra- landığını görmeği sevmezler. Fakat, birden fazlası cildin parlamasına mâni olmak için bundan başka bir çare ol madığını zanneder, Şusu da nazarı iti- bara almalıdır ki; krem köpüklü Toka- lon pudrasında olduğu gibi iyi bir pud- ra, krem köpüğile karıştırıldığı takdir- de; rözgürh, yağınurlu havalarda ve hatta sıcak halo salonunda bile bütün gün sabit kâlır. Krem köpüklü Tokalon pudrası, ya- pişkan ve gayrimer'i olduğu kadar oilt için şayanı hayret bir mukavvidir. Be- gereyi tuhrik eder. Fakat mesamatı kat'iyyen kapamaz, Şimdi, bütlüin genç kızların arzu ve bütün” erkeklerin nm- çık ve nazik bir cildim vardır. Son gün- leri eni zevceliğe talip olan zat, ken- disini herşeyden evvel teshir eden cll- dim ve tenim olduğunu söylüyor. Yağ- h bir cilt için Pero Tokalon pudrasını ve kuru bir cilt için Petalia Tokalon pudrasını kullanınız. Günde yalmız - bir defa pudralanımanız külidir. Zira 'To- kalon pudrusı ciddon sabit kalır. 5 Denizyolları İŞLETMESİ Acenteleri * Karaköy Köpi Telk. 42362 — Sirkeci Mühürdarzı Han Tel. 22740 | Traâmvay seferlerinin işletmeye açılışı Üsküdar - Kadıköy ve Havalisi Halk Tramvayları T. A. Şirketinden : Kadıköy Tramvay şebekemizde inşaatı bitirilen Kadıköy - Bostancı | hattı, evvelce ilân edilen Ücret tarifelerine göre, 1 Birinci Teşrin | 1934 sabahından itibaren işletmeye açılacak ve bu suretle Kadıköy - Yoğurtçu, Feneryolu - Caddebostanı - Suadiye - Bostancı mıntakaları Zafiyeti umumiye, iştihasızlık ŞARK kullanınız.. Her Dünkü gazetenizde intişar eden Yelçular kin olunur. İstanbul dördüncü icra me- murluğundanı Taumarmaa ondokuz bin dokuzyüz seksen lira kıymet tak- dir edilen Hocapaşa mahallesinin Dev- rişler va Nöbethane sokağında eski 9, 1 mükezrer yedi 22 ve 15 kapı numaralı altında dükküm ve bodurmu ve iki so- kağa cephesi bulunau dokuz daireli ve bölme dıvarları kârğir merdivenleri hermer köridorların zeminleri mozaik bodrum katile altı kallı şekerci apar- tımanı namile maruf apartımanın yirmi dörtte dokuz açık arttırmıya konulmuş olup — N0-10-994 — tarihinde şartnamesi divanbaneye talik edilerek 5 04 tacihine müsadil Pazartesi saat 14 ten 16 ya kadar İstanbul İözdüncü icra dairesinde - sutulacaktır. Artrımıya iştirak için yüzde yedi buçuk teminat akçesi alınır. Müterakim vergi, belediye, vakıl icuresi müşteriye alttir. Arttırma bedeli hisseye isabet eden muhammen kıymetinin yüzde yetmiş beşini bulduğu takdirde ihalesi yapıla- caktır aksi halde en son arttıranın BANDIRMA postaları Istanbuldan Cumartesi ve SALI günleri saat 19 da kalkmakta olan Bandırma postaları 2 T. evvelden itibaren saat 15 te kalkacaklardır. *6195,, İZMİR SÜR'AT İskenderiye Yolu EGE Tei Salı li de Galata rıhtımin- dan kalkacak. Doğru İzmir, Pire, İskenderiye'ye gidecek ve dönecektir. “6211,, Bartın Yolu BURSA SA Teşrinievvel Pazartesi 19 da Sirkeci rıhtımından — kalkacak — mutat iskelelere uğrayarak Cide'ye kadar gidip dönecektir.“6212,, MUMKA YK CN OSUNE TIZE YNLK Za | Zabi: 932-933 ders senesinde İzmir ligesinden aldığım şahadetnameyi zayi ettim eskisinin hükmü yaktur. — (119) 286 Mustafa | taahhüdü baki kalmak üzere arttırma | on beş gün daha temdit — edilerek 20-11-34 tarihine 1tüsadif Salı - günü “uyni saatta hissoye isabet eden mu- hammen kıymetinin yüzde yetmiş be- Şini tutmazsa 2280 Humaralı kanuna tevfikan satış geri bırakılır. 2004 nu- maralı iera kanuminun 196 nti mad- desine tevlikan ipotek sahibi alacaklı- larla diğer — alâkadarların hâkkı sabiplorinin - dahi gayri öüzerindeki — baklarını — ve husi ve masrafa debil olan - idı evrakı müsbitelerile yirmi gün içinde era dairesine bildirmeleri — lâzımdır. Aksi halde hakları tapu sicillerile sabit olmudıkça aatış bedelinin paylaşmasın - dan hariç kalırlar alâkadarların işbu maddei kanuniye ahkâmına göre ha- reket eylemek ve daha fazla malümat | almak isteyenlerin 934-648 dosya nu- memüriyetimize müracaatları (3108) marasile dün olunur. Elektrik mühendisi Refik Beyin: Ameli elektrik, makina, telsiz, * Oto; mufassal sinat elktrik ve | hararet kitapları deposu : Pos- j tane arkasında Basiret Hamı | Odabaşısı Şecaettin Bey aa (3010) g Doktor HORHORUNİi Eminönü Valide kıraathanesi yanında Telefon 1 24181 la muntazam Tramvay seferleri tesis edilecektir. "3076,, ve kuvvetsizlik halâtında büyük faide ve tesiri görülen: FOSFATLI MALT HULÂSASI eczanede satılır. Şirketi Hayriyeden tarife ilânımızın tem Ücrete tabi sivil a (skelelerden köprüye azimet ve avdetli bilet) sütunundaki irinel mıntaka birinci kusmın birinci mevki maa rüsum bilet bedeli 23 olduğu yazılacak iken sehven (75) kuruş gösterilmiştir. Tashihi keyfiyet | Dişleri | Kurtarır! Diş etlerini Kuvvetlen - dirir| Ağız kokusunu defeder | Ağızdaki bütün muzir mikropları 9/, 100 Öldürür! DABCOVİCH ve Şürekâsı Teh 44708 - T- 41220 Avrupa ve Şark limanları arasında muntazam posta. Anvers, Rottordam, Hamburg ve Iskundinavya limanları için yakında hareket edecek vapurları ve dünyanın başlıca limanlarında transbor demen Yakında gelecek vapurlar Norburg vap. 6 'T. evvele doğra. Hansburg vupuru T. evvel sonuna doğru. Yakında hareket edecek vapurlar Norburg vap' 12 T. evvele doğru. Hansburg vaptru 3-b T. saniye doğru. Fazlk tafallit için Galata, Frankyan han umumt? aventeliğine müracasi Tel 44707/8 « 41220 (3045) Istanbul Birinci İflâs memur- luğundan: Müflis Arslan Fresko iflâs işinde idare âzası Sıddık Sami bey istifa etmiş olduğundan alâkadar alacaklıların mumaileyhin yerine diğer aza intihap etmek ve müteakıp mua- meleler hakkında bir karar - verilmek üzere 3 Teşinievvel Çarşamba günü saat 13 buçukta dairede hazır bulun. maları ilân olunur. (G121)