8 Ekim 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

8 Ekim 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Zi Sa fa 4 | Halkın Sesi) Güreşçilerimiz Yine Şampiyon Güreşçilerimiz üçüncü defa Bak kan şampiyonu oldular. Ve he- pimiz iltihar ettik. Umumiyetle #por işlerimizin aksaklığı mev- zuubahs olurken bu neticeden nekadar memnun olsak azdır. Hüdisenin halk arasındaki ak- sine gelince: Hasan Bey (Heybeliada35) — Türk yenilmez, Türkün sırtı yere gelmez. Türk tarihi kuvvetin timsalidir. İşte arslan güreşçi! 1 dünyaya bir daha yaydılar. Üç sene- denberi muhafaza ettikleri Balkan şampiyonluğunu yine muhafaza ettiler. Hem yirmi güreş tutarak ve hepsinde de karşılarındakileri yere vurarak bu gerefi kazandılar. “Türk gibi kuv- vetli, sözü Avrupa dillerinde bir darbı meseldir. İyi ve disiplinli çalışmanın böyle faydalı netice'er vereceğinden emin- dik. Şimdi diğer sporcu'arımıza bu suferden ders almak düşüyor. * Naci Bey (Fatih Atpazan 25) — Sporcularımız dört beş senedenberi beynelmilel temaslar yapıyorlar. Hep- sinde de yenildiler, yözümüzü kara gıkardılar. Çünkü çalışmıyorlar. Peh- Üvanlarımız sporun icap ettirdiği her törlü fenni çalışmayı ve pehrizkârl ğı muhafaza ettikleri için daima yüzü- müzü ağırtıyorlar. Sporcu birazda milletin malıdır. Dışardaki temasla ra giderlerken (osporun | İstediği proğramlı o çrlişmayı o ve o biraz da zevk mahrumiy: göze almalıdırlar, Zevk ve keyifle galebe birleşemez. Atlar bile koşuya çıkarı madan evvel haftalarca perhize çeki- Birler, yemeleri içmeleri hattâ uyku- ları bile kismen kesilir. Spor temas- lanna giderken Avrupaya bal ayı seyahatine gider gibi gitmömeliyiz. Bundan sonra diğer sporcularımızdan da güreşçilerimizin o muvaffakıyetini bekleriz. * Süleyman B (Eminönü Hasırcılar 72) — Sporcularımız bilhasın futbocularımız medense biç muvaffak olamıyorlar. Ağustos böceği gibi vakitlerini hep şarkı ile dedikodu ile geçirirler. Fa- kat pehlivanlarımız bir karınca me- ssisile çalışıyorlar ve daima da İleri- lemek suretile muvaffakiyetler göste riyorlar. o Futbolcularimın o muvaffak olmaları için bir tek çare vardır. O da yüreşçilerimiz gibi çalışma. larıdır. Ölçüler Müfettişliği Marmara Mıntakası ölçüler ve Ayar Başmüfett şi Kudret" Hakkı Beyin “Iktısat Vekâleti Sanayi Tetkik Heyeti aznlığına tayin edil diğini yazmıştık. Kudret Hakkı Bey dün yeni vazifesine başlamak Üzere Ankaraya gitmiştir. Yerine Ölçüler Dairesi Müfettişi Mehmet Bey muvakkaten vekâlet edecektir. Başmüfettişlize kimin tayin edi- leceği henüz malüm değildir. — Hasan Bey kimya öyle bir Bimdir ki., DEE . SON. POSTA Gümrük işlerinde Kolaylı Halkın, İşlerini Zahmetsizce Görmesi İçin Teşkilâtta Değişmeler Yapılıyor İstanbul gümrüklerinde, işleri © kolaylaştırmak için idari bazı değişiklikler yapıldığı, yeniden iki muavinlik ihdas edildiği malümdur. Aldığımız malümata göre; bütün gümrük teşki- lâtına yeni verilecek şekil için hazırlanmakta olan kanun lâyihasının esasları tamamile tesbit edilmiş bulunmaktadır. Hajirlanan bu esaslar, müsteşarın riyasetindeki komsiyondan Başvekâlete gönderilmiş- tir. Önümüzdeki devrede meclise sevkecilecek olan bu lâyiha ile gümrük teşkilâtı esaslı bazı tâdilâta uğratılacak, daha ziyade ilâveler yapılacaktır. Diğer taraftan, Gümrük muamelerinin daha sür'atli yapılmasını temin için idari tedbirler de azami süratle Yeni Hastahane | Milletler 250 Yataklı Olacak Ve Yakında Açılacaktır Haydarpaşada açılacak yeni nümune hastahanesi için Sıhhiye Vekâleti teşkilât ve kadroyu yap- mıya başlamıştır. Öğrendiğimize göre bu hastahane önümüzdeki Haziranda faaliyete geçecektir. Hastahane şimdilik 250 yataklı olacaktır. Bu hastahane açıldığı vakit, Üsküdar Zeynepkümil has- tahanesi 100 yataklı bir doğum evi haline getirilecektir. Çünkü Istanbulda doğum evine pek fazla ihtiyaç görülmektedir. 24 Saatin Hâdiseleri Maçkada Hamdi adlı birinin beygiri Nazmi adlı bir çocuğa çarparak yaralamıştır. X Haydarpaşada Mustafa adlı biri sandal ile balık avlamak- ta iken sandal devrilmiş ise de Mustafa kurtarılmıştır. * Şoför Jirayerin kullandığı 2017 sayılı otomobil Harbiyede Feyzi adlı birine çarparak yara- lamıştır. * Beşiktaşta (bekçi İsmail evvelki akşam mahalle- devriye gezmekte iken Vişnezade (o mahallesi Dursun ile buluşarak (o biri birlerinin tabancalarını muayene etmiye başlamışlardır. Bir aralık Ismailin elindeki tabanca ateş almış ve çıkan kurşun Dursunu ağa sinde bileğinden yaralamıştır. Zabıta tahkikata başlamıştır. Bunlardan başka son 24 saatte şehrimizde birkaç hırsızlık hâdisesi de olmuştdr. “on Posta'nın Resimli Hikâyesi: .. Neye ne karışacağını, bir maddenin diğer bir madde ile karışınca neticede ne olacağını.. bekçisi | | yaralamıştır, | | Cemiyetinin Bir Müracaati Aldığımız malümata göre, Mil- letler Cemiyetinin Afyon Bürosu, Uyuşturucu Maddeler İnhisar Ida- resine yeni bir müracaatta bu- lunmuştur. o Afyon (tahlillerinde bütün milletlerce ayni formülün kabul edilmesi yolundaki bu mü- racacat ayni zamanda muhtelif formülleri tespit eden bir raporu da ihtiva etmektedir. Milletler Cemiyeti Bürosunun bu husustaki noktai nazarı, uyuşturucu mad- deler inhisar idaresi tarafından tetkik edilmektedir. Verilen ma- lümata göre tahlillerin müşterek formül dahilinde yapılması birçok cephelerden — kalaylıklar | temin edeceği cihetle memleketimiz Için de kabulü kuvvetle muhtemeldir. Siyasi Tarih Dersi Hukuk fakültesinde bu sene- den itibaren (| siyasi tarih dersi ihdas edilmiştir. Bu dersi kendi ders proğramı dahilinde olmak üzere Profesör Karl Sirupp oku- tacaktır, Kolundan Yaralamış Tabtakalede sandıkçı Ali, he- nüz anlaşılamıyan bir meseleden Vakıt gazetesi makinistlerinden Ali efendiyi o bıçakla kolundan Terkedilen Bir Çocuk Evvelki akşam Kadıköylinde Mahmutbaba mezarlığı civarında devriye gezmekte olan mahalle bekçisi Kemal ağa mezarlık için- de yeni doğmuş bir erkek çocuğu bularak polise teslim etmiştir; sw Gösterir.. Kimya bilmiyen adam bunları da bilemez.. alınmak üzeredir. Bilhassa, komsiyoncularla gümrük memurlarının teması azaltılacak; beyanname takibi için her komsiyoncunun masına meydan verilmiyecektir. Alınacak tedbirlerle muameleye konacak evrak evrakı bizzat dolaştır- neticelendirilecektir. Bu hususta alınacak karar, yakında tatbik edilecektir. Bir Kaza Yük Arabası Fabrika Ka- pıcısının Bacağını Kırmış Kâzım isminde bir arabacının idaresindeki Bir yük arabası Kaz- liçeşmede iplik fabrikasından yük almak için fabrika avlusuna gir- mekte iken fabrika kapıcısı İb- rahim Süreyya efendiye çarpa- rak bacağını kırmıştır. İbrahim Süreyya efendi Balıklı hastane- sine kaldırılmış, arabacı Kâzım da nezaret altına alınarak tah- kikata başlanmıştır. Muallim Mektepleri Maarif Vekâleti ilk muallim mekteplerini yavaş yavaş kaldır- mağa karar vermiş bulunmakta- dır. Geçen sene o olduğu gibi, bu senede bazı ilk muallim mek- tepleri lâğvedilmiştir. Adana kız ve Trabzon erkek muallim mek- tepleri kaldırılmıştır. Bunların ta- lebeleri Istanbula gelecektir. Şimdilik pek mahdut bir mik- tarda kalacak olan muallim mek- tepleri de yaşama şeralti en ucuz olan şehirlerde bulunacaktır. Şüpheli Bir Hastalık Sütlücede Tapa (fabrikası amelesinden Yuvan adlı biri dün fabrikada çalışmakta iken ansızın hastalanmıştır. Yapılan muayene neticesinde, Yuvanın o hastalığı şüpheli görüldüğünden hastaneye kaldırılmıştır. Maarif Mufettişliği Beyazıt Maarif Müdürlüğüne tayin edilen (Maarif Müfettişi Hüsamettin Beyin yerine, Gazi Terbiye Enstitüsü mezunlarından Hürrem Bey latanbul ilk tedrisat Müfettişliğine tayin edilmiştir. Pazar Ola Hasan B. Diyor Ki: | Hasan B. — Yanılıyorsun azi- zim, bu söylediklerin için kimya bilmeye lüzum yoktur. Birinci teşrin 8 Günün Tarihi Muhterem Misafir lerimizin Ziyaretleri Evvelki gece Mudanyadan şehri: mize gelen İsveç Veliahtı Güstav Adolf hazretleri dün öğleden sonra Ayasofya camiini gezmiştir. Misafirimiz, yanlarında o refikasi, kızı ve diğer zevat bulunduğu halde saat (15) te Ayasofyaya gelmiş» ler, burada iki saatten fazla kalmış- lardır. . Kendilerine (O Müzeler Omü dürü Aziz Bey ve mozayık mütehas sım M.Vitnor tarafından İâzmgeler, isahat verilmiştir. Prens Hazretleri bilhassa Ayasof- yanın mimari ehemmiyeti bakımından izahat almışlar. ziyaretçilere kapalı duran galeriyi gezmişlerdir. Akşam üzeri saat 5 te laveç kon» soloshanesinde İsveç kolonisin« bip gay ziysfeli verilmiştir. Misafirlerimiz bugün sırı atika müzesini gezeceke lerdir. Bu gece konsöloshaneda bir balo verilecektir. Baloya, İsveç kos lonisi “ve gazeteciler davet edil mişlerdir. Iktısat Vekilimizin Teftişleri Adan», 7 (A. A.) — İktisat vekili Celâl Bey, Çiftçi birliği ve Ziraat odası heyetlerile memleketin çiftçi vaziyeti, ziraat, İstihsal ve satış muse meleleri ve kooperatif işleri üzerinde i kadar görüşmüş ve Kayseride yapılmakta olan dokumn fabrikasi için bu sene Adanadan pamuk alına» cağını tepşir etmiştir. Vekil Bey dün gece saat 29de hareket eden trenle Malatyaya doğru şehrimizden hareket etmiş ve hara- retle uğurlanmıştır. Elâziz, (A. A) — İktisat vekili Ces Ml bey tetkikatta bulunmak ürere Elâzizden OGümüşmadeni O kozamna gitmişlerdir. Belediye : . Seçimleri Belediye intihabatı iyi bir şekilde devam etmektedir. Dün öğleden sonra - bütün daireler tatil edilmiş ve mes murlar, kendi mıntakalarına giderek reylerini kullanmışlardır. Dün çok fazla rey atılmıştır. Yapılan ilk hes saplara göre şimdiye kadar (200) bin kadar vatandaş rey atmıştır. En fazla rey atılan kaza Fatibtir. Şimdiye kadar burada 29 bin rey atılmıştır. Fakat en y atmak rekorunu Fener nahiyes rey sında atılan rey miktar 22 bindir. Beyoğlunda 18 bin rey atılmıştır. * Amasya, 7 (A.A) — Dün belediye meclisi için 44 namzet ilân edildi. Rey verme beş gün devam edecektir, * İzmir, 7 (A. A.) — Dün âkşama kadar belediye seçimine verilen r4y- lerin suyısı (30) bindir. İzmir şehri için umum rey sayım (63) bin oldu- guna göre temdit mevzuu bahis de- gildir. * Adana, 7 (A.A) — Şehirimiz beles diye intihabında iki gün'ü: O rey yekünu 16,665 tir. Şehirimizde inti- haba bugün de devam edilecektir. .. Bakkalları görmeyor musun? Şunu bunu biribirine karıştırıp öyle mükemmel gıda maddeleri icat ediyorlar ki işin bu kadar in cesini bilen kimyager dünya yüzünde yoktur.