8 Ekim 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

8 Ekim 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Memurin apartımanı Ankara 7 (Hususi) — İktisat vekâleti, memurlarının ailelerile birlikte oturmalarına mahsus ol mak üzere
 etkikat ! Geçen gün, iktisat vekili — bir ve tetkikat yapıyorduk. Artık va tan çalışmayı emrediyor...» Camhuriyet hükümeti
 Heybeli önü faciası tahkikatı Müddeiumumi, dün mahallinde keşif yaptırdı İki kaptan mesulıyetı biribirine atıyor,...
 Diyarıbekirde kalp 25 lik süren iki kişi yakalandı Bunlar kalp paraları Sıvasta yapıp o havalide sürüyorlarmış Diyarıbekir 4
 ni ilân etmiş ve eski başvkil M. Azanayı rels ilân eylemiştir. Fa meti devirmiştir. M, Azana arap lerde çarpışmalar devam...

Sene 17 — Nor 5747 — Flabı har yerde 5 kuruş PAZARTESİ — 8 3 Teşrinieyvel 1934 Telefon ; 2424011dare) - 3 24249 (Tahrir) - 24248 (Matbaa) - 20113 (Kli e Ispanyada kanlı ihtilâl Katalonya istiklâlini ilân etti, fakat hü ikâmet kuvvetleri vaziyete hâkimdir Hükümet kuvvetlerine tesilm olan Katalonya başvekili M. Companys ispanyada başlıyan ihtilâl de yam ediyor. Katalonya istiklâli- hi ilân etmiş ve eski başvakil M. Azanayı reis ilân eylemiştir. Fa- kat hükümet kuvvetleri bu hükü- meti devirmiştir. M, Azana araş- lerde çarpışmalar devam ediyor. Ihtilâl beyannamesi Baritlon 7 (A.A.) — Cumhu. Fiyetin ilâni, hükümet konağın. da reis M, Companyı marifetile yaki olmuştur. Dün akşam, saat 20 yi çeyrek geçerek, M. Companys, kalabalı- ğın alkışları arasında balkona şıkmış ve şu hitabeyi irat etmiştir. «Katalonyalılar, kral taraftar- larile faşistler, İspanyada cumhu- riyeti batırmak üzere iktidar mev- kiine geçtiler. Cumhuriyet tehli- kededir. Bütün halis cumhuri- yetçiler, rejim selâmeti lanmıslardır. | in savaşan ker İspanyolla bir- ti. Katalonya, İspanyayı ye eden her müessese ile irtibatın Katalonya devletinin. teşekkülü nü ilân ede. Bu ehemmiyelli anda, Katalon- ya milleti parlâmentosu ve kükü- meti iktidarı tamamen ele alıyar- lar.» M, Companys hitabesini şu söz- lerle bitirmiştir: «Bu fevkalâde vahim anda, her kesten, tam ve “ibret'veri zibat ve intizam bekle $in Katalonya, yaşasın hürriyet.» */ Müteakiben, Katalonya maarif müşaviri M. Ventura Gassol söz almış ve milletin, reisine yalnız sözle değil, fiil ile de mukabele etmesini talep etmi Asilere karşı harekât Madrit 7 (A.A.) — Katalon- ya imet kuvvetleri kuman- danlığında bulunan jenerel Ba- et, asi hükümet erkâninin toplu bulundukları reislik sarayını top- kullanmakta olduğu mikrofondur. Jeneral Batet, sivil t rargâhıni işgal etmiştir. radyo istasyonlari, halki gelip ihtilâl hükümetini müdafa- aya çağıran hitabeler neşretmek- tedir. Muvakkat hükümet esir edildi Madrit 7 (Hususi) — Son da- kikada gelen haberlere göre Ka- talonya hükümeti esir edilmişti Diyarıbekirde kalp 25lik süren iki kişi lan Bunlar kalp paraları Sıvasta yapıp o havalide sürüyorlarmış Diyarıbekir 4 (Hususi) — Polis burada kalp 25 kuruşluk süren bir baba ile oğlu yakalamıştır. Bun- lar Sıvastan gelen Nuri oğlu Haci Halil ile oğlu Nuridir. Buraya Ma- Istya ve Elâziz yolile gelmişlerdir. Nuri çarşıdan kibrit, sabun, tün gibi öteberi almağa başlamış ve her yerde kalp yirmi beş kuruş- luk. bozdurmuştur. Gene bu su- vetle bir tütüncüye yirmi beş ku: ruşluk bozdururken tütüncü işin Farkına varmıştır. Bunun üzerine Nuri kaçmağa başlamışsa da ora. geçmekte olan adliye zabıt plerinden Yılmaz bey kendi- sini yakalıyarak polise teslim et- polis karakolunda üzeri arandığı zaman elti kalp yirmi beşlik, bir miktar zımpara kâğıdı ve mika çıkmıştır. Nuri bu para ları babasının Sivasta yaptığıni söylemiştir. Si ie Yakalanan kalpazan baba oğul: Hacı Halli ve Nuri Baba oğulun yattıkları Yıldız garajında araştırma yapılmış, kalp para yapmağa mahsus demirden bir kalıp, tulya ve saire bulunmuş tr. Tahkikat yapılıyor, , İller tarafta misademeler oluyor | ne çalışma ve iş? Madrit hükümetinin bir tebliği ne göre Katalonya hükümeti bey- hude yere kan dökülmesine mey- 'dan vermemek için ceneral Batete teslim olmuştur. Hükümet Katalonya muvakkat hükümeti başvekili Companys ile arkadaşlarının hapis ve te edilmesine ve mahkemeye tevdi lmesine karar arelştiz. Madrit 7 (A.A.) — Grev hare keli, tevemü ediyo, sb, Va lensiya limanı dahilinde grev umu- midir. Malagada bütün banka lar kapalıdır. Kadişkte henüz grev başlama- miştır. Kolemar ve Viegoda sivil muhafızlarla ihtilâlcilar arasın- 'da kanlı çarpışmalar olmuştur. Oviedoda bu gece vahim hadise- ler cereyan etmiştir. 10 kişi öl müş, polislerden 26, ahaliden 15 kişi yaralanmıştır. (Devamı 2 nci sahifede) Memurin apartımanı Ankara 7 (Hususi) — Iktisat vekâleti, memurlarının ailelerle birlikte oturmalarına mahsus ol- mak üzere Yenişehirde bir apar- tıman yaptırmaktadır. Apartımanın alt katında bir si- ab iizikmdler: “Tetkikat ! Geçen gün, iktisat vekili nutkunda dedi ki: «Şimdiye kadar hep müşavere ve tetkikat yapıyorduk. Artık va- tan çalışmayı emrediyor...» Cumhuriyet hükümeti için ne güzel düstür, Artık, tetkikat yeri- bir Dünyanın öyle aceleci devrin. 'deyiz ki her geçen senenin ölçül. | mez, bir daha yerine konulmaz değeri var, | Kaç senedir cletkik» edilen, | Getkikatı çoktan « bitmiş olması lözum gelen bazı mühim işlerimiz. hakkında, gazetelerde hâlâ çtet- hikat yapıldığı» havadisini oku. | dukça insana bıkkınlık geliyor. Tetkikat için her işe arık Bir mühlet koysak da, tetkikat, bece riksizlerin ebedi mazereti olmak- tan çıksa... Heybeli önü faciası tahkikatı Müddeiumumi, dün mahallinde keşif yaptırdı Iki kaptan mesuliyeti biribirine atıyor, boğulanlardan üç ceset bulundu dede bu faciada kendisine atfe- dilmek istenilen mesuliyeti tama- mile reddetmiş, hadisede hatası olmadığını anlatmış, motörün çok hafif ve sönük bir ışıkla an: karşılarına çıktığım iddin etmiştir. şi Heybeliada len müthiş deniz faciasının tahki- de Heybeli polis kara» kolunda müddeiumumi muavin- lerinden Nureddin bey tarafından Kadıköy tramvaylarında £ Biletçi inci mevkide