9 Ekim 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

9 Ekim 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Zaro ağanın mirası Zaro ağanın evine başka sahipler çıktı Bir Amerikalı, ölen ihtiyarın elbisesini satın almak istiyor...
 416 bin lira vergi isteniyor Feldman müessesesine bu parayı ödemesi bildirildi Galata maliye tahakkuk şubesi, barsak...
 Deniz faciası tahkikatı -Ehli vukuf raporu motör kaptanı aleyhinde Tahkikat bitti, yeni bir keşfe ' lüzum görülmedi | Raporu
 Sütler şişeler içinde halka satılacak Belediye süt meselesini ıslah için yeni tedbirler alıyor süt meselesile echem- — dan
 Izmirde İki fransız torpitosunun yanlış hareketinden çıkan bir hadise Son talimatı bilmediklerinden limana girmek istiyeni

Unundadır Değirmenin onunda değil Sene 17 — No: 5748 — Fimtr her yerde 5 kuruş SALI — 9 Teşrinievvel 1934 Telefon : 24240 (İdare) « 24249 (Tahrir) - 24248 (Matbaa) - 20113 (Klişe) Deniz faciası tahkikatı Ehli vukuf raporu motör kaptanı aleyhinde Tahkikat bitti, yeni bir keşfe lüzum görülmedi Raporu hazırliyan ehlivukut ve Hamit Naci b: . Heybeliada açıklarındaki de- niz faciası etrafında tahkikat dün bitmiş umumi Nureddin bey dün mer. kezde meşgul olmuş, Heybeliye gitmemiştir. Dün öğleden evvel | Heybeli polis komiserliğince ka- zazede yolculardan, Fi puru ile Afitap motörü mürette- © batından bazılarının ifadeleri | 'dan vazgeçilmiştir. İlk keşifle Füruzan vapı kaptanının ve Afitap motörünü idare eden makinist Faik efen- | dinin ve mürettebatının ifadeleri ehli vukufu tatmin etmiştir. Rapor motör aleyhinde Ehli vukufun hazırladığı rapor müddeiumumiliğe verilmiştir. Rapor tamamile motör kap- tanını mesul tutmaktadır. Kroki üzerine yapılan keşiflere ve mü- Kaza hakkında muharririmize izahat veren Füruzat kaplanı Mustafa efendi mesi lâzım gelen fenerleri nok san çekmiştir. Raporda bu mok- ta fenni bir şekilde gösterilmek tedir. Bununla beraber her iki taraftan görülmesi icap eden kır- mızı ve yeşil fenerlerin de mo törde yakılmadığı katiyetle ter | bit edilmiştir. Motör kaptanlığı. (Devamı 7 inci sahifede) Sütler şişeler içinde halka satılacak Belediye süt meselesini ıslah için yeni tedbirler alıyor dan vermemek için nark konul. malıdır. rettebatın ifadelerine göre mo- tör, «Deniz meni musademe ta- limatnamesi» ne nazaran çekil Belediye, miyetli suretie meşgul karar vermiştir. Vali ve belediye zeisi * Muhiddin bey bü hususta Sütlerin şişe ile satık; ması fiatlerin pahalılanmasına âmil olacak değildir. Çünkü bu | nin ecnebi harp gemilerine kaj | münasebetlerin de bunu müeyyit Izmirde Iki fransız tor- pitosunun yanlış hareketinden çıkan bir hadise Son talimatı bilmediklerin- den limana girmek istiyen gemiler, verilen işaret üzerine geri döndüler Ankara 8 (A.A.) — Anadolu ajansının istihbaratına nazaran iki Fransız harp sefinesinin İzmir ve İstanbul limanlarını ziyaret et- melerine Fransız sefareti tara- fından hükümetimizin müsaade si iltimas ve bu dostane teşebbü- se verilen cevapta İzmir lima li olan memnu menatıktan bulun- ması dolayisile o limana ait mü- saadenin itasına imkân bulun- madığı bildirilerek gemilerin tanbulu ziyaretlerine maalmem- nuniye muvafakat edilmişti. ii esnada iki Fransız torpitosunun İzmir kale- si önüne gelerek körfeze girmek istemesi üzerine bu mıntakanın ecnebi harp sefinelerine memnu olduğu ve binasnaleyh (o yoluna "| devam etmemesi lâzım geldiği usulü dairesinde kuru sıkı top atılmak suretile bildirilmiş ve harp, şeri bunun. üzerine sey- rini değiştirerek körfezden uzak- laşmıştır. Bu vakayi haber alan hariciye vekâletimiz Fransız sefareti nez- dinde lâzım gelen teşebbüslerde bulunmuştur. Fransa büyük elçisinin bu bah hariciye vekili beyefene vuku bulan telefon görüşmesinin işin bir süjtefehhümden ibaret ol- duğu ve mevzuatımıza riayet ta- bit bulunduğu ve Türkiye ile Fransa arasındaki çok dostane larında cereyan ettiği (Devami 2 nci sahifede) 416 bin lira vergi isteniyor Feldman müessesesine bu parayı ödemesi bildirildi Zaro ağanın mirası Zaro ağanın evine başka sahipler çıktı Bir Amerikalı, ölen ihtiyarın elbisesini satın almak istiyor Zaro ağanın Tophanedekl ev Galata maliye tahakkuk şube- | si, barsak ticaretile meşgul OE, | Feldman mü: inin 931 se- nesi muamelelerine sit mühim bir — hifzissihha mütehessisı Zeki bey: den Öğren: rinin düzeltilmesi için düşünülen Taş Süt müstahsilleri bir şirket ha. Jinde birleştirilerek belediye, siki kontrolu altına alınmalıdır. Ancak bu si tarzda satış yapılan ecnebi mem- bir rapor istemişti. | hem de halis ve | su katılmeamışı, İstanbuldan çok ucuzdur. Pastörize ve saf sütü, vitrinler. etlerde süt, 8 göre, süt işler a çareler şunlardır: | de teşhir edilen nadir ve lüks | bir meta halinden çıkararak umu adesine yarayacak bir | hele aliirelize" | mek için bu tedbirlerin alınması zaruri görülüyor, edildikten sonra tam mürakabe | “Şi ie alar cdleri b yapılabilecektir. vilrinlere konulması da mahzur. Sütler şişelere konularak pas- lü görülüyor. Çünkü süratle bo- zulmak tehlikesi vardır. Bunla rın buz dolaplarında muhafazasi #örize edilmeli ve piyâsaya yak miz bu şekilde çıkarılmalıdır. Kazanç vergisini meydana çıkar- riuştır, | Bu müfssesenin, 4, Feldman | komandit. şirketine bazı hukuk, imtiyaz ve tesisat işin yaptığı muameleden husule gelen kârı, kazanç vergisi beyan- mamesinde göstermediği, bu beple 208;000 liralık vergi delini vermediği tesbit edilm Maliye tahakkuk bu verginin cezasile birlikte tutarı olan 416,000 lirayı tahakkuk et- trmiş ve ihbarnameyi alâkadar bes şubesi, “Fiat hususunda ihtkâma mey. | Jâzamdır. 5 müesseseye tebliğ eti Dünyada en fazla yaşadığı zan- nedilen meşhur Zaro ağanın mira- $ı yüzünden ortaya bazı garip me- Seleler çıkmıştır. Zaro ağa öldükten sonra arka- #inda 40 varis bırakmıştır. Bunla» rin yirmi dokuzu Zaro ağanın to- ranlarıdır. Y Zaro ağa hayatta iken Topha- nede ahşap bir evde. oturmakta idi. Vefat ettikten sonra bu evin kızı Güllü hanımla oğullarına ve torunlarına kal ğı zannedili- yordu. Çünkü Zaro ağa hayatta iken: Yeni İspanya eğlencele yim, Gözlerimi kapasam evlâtla- rma, torunlarıma bir ev bıraka- cağım!, diyordu. Lâkin Zaro ağa ölür ölmez bu eve bazı sahipler çıkmıştır. Eve sahip çıkanlar: Bu ev bizimdir. Biz Zaro ağanın yaşına hürmet ederek ken- disine bu evi muvakkaten verdik. Fakat Zaro ağa öldükten sonra niçin evi varislerine bırakalım... Demişler ve bir takım vesika- lar göstererek Zaro ağanm evinin. kendilerine ait olduğunu isbal mişlerdir. ? sahifede)