9 Ekim 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

9 Ekim 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

9 Teşrinievvel 1934 Hafif ve çok lezzetli ir yemek Avrupada, bilhassa Fransada gok makbul olan hafif ve lezzet- li bir yemek tarif edeceğiz. Bu- nun ismi o Gnioceki, | yahut Fransızlarn söyledikleri — gibi «Niyoki» dir, Bu yemek şu su- vetle hazırlanır: Yarım kilo süt, dört çorba ka- sığı irmik, bir kahve k ığı te Teyağı, bir tutam tuz, iki yamur ta, 200 gram gravyera veya ka- şer peyniri almalı, Sütü ateşe koymalı kaynadı atarak karıştıra karıştıra şirmeli, koyu bir hamur olunca tencereyi ateşten iüdirmeli ve soğumağa bırakmalı. Kaşer ve ya gravyera peynirini rendelemeli, yumurtaları bir tar bağa kırıp telle vurarak kö) meli Hamur ılık olunca | tabaktaki yumurtaları azar azar akıtarak karıştırmalı ve hamur içine ren- delenen peynirin yarısını atmalı, iyice karıştırarak halletmeli, Hamur tahtası yahut, temiz bir mermer üzerine hamuru yarım parmak kalınlığında yaymalı, Bir bardakla bu hamurdan yuvarlak- lar keserek hafifçe yağlanmış bir tep üzerine rende- lenmiş peynir serpmeli, kesilen yuvarlaklardan daha bir sıra dizerek üzerine kalan peynirleri bolca serpmeli. Bir yumurta ile bir kahve fin- bir arada çalkalayıp tepsinin üzerine gezdirmeli. Fırında üzeri kızarıncaya; ka- dar pişirmeli ve sıcakken sofra- ya çıkarmalı. Bu yemek fırında piştiği gibi mangal üzerine otur- tularak üzerini ateş konmuş saç- In kapayarak kızartmak ta ka- bildir. e dizmeli, canı sütü Fırçalar Daima sertini seçmek lâzımdır Her ne fırçası satın alınırsa sert olmasına dikkat etmek lâ- zımdır. Diş fırçası sert olursa, dişler silinirken diş etlerine masaj ya- pılmış olur ve dişlerde kefeke ol- masına meydan vermez. Saç fırçası sert olursa saçlarda toz kalmaz ve saçlar yumuşak ve parlak olur. Banyoda küçük ve sert bir fır- ça ile vücut sabunlanırsa cilt yu- muşak olur ve vücuda masaj ya- pıldığı için fazla yağ bağlaması- na mani olu: Kayısı likörü İçmesi hoş ve yapması basit olan bu likör için bir litre ispir. to ile yetmiş beş kayısı çekirde- lâzımdır. Çekirdekleri | kırmalı, içinden bademlerini ve kırık kabukların yarısını bir kap içine koymalı üzerine litre 90 derecelik is- pirto dökmeli, ve ağzını kapa- malı. Bir ay sonra huni içerisine pa- muk koymalı, üzerine likörü dö- kerek filtre etmeli, Bir şişeye doldurarak ağzını kapamalı, Li we sukör olmuştur. içilebilir. de en fazla giyilen Resimde görü- len tayörlerin biri sabah giyile- cek spor biçimi, diğeri öğleden sönra giyilecek ve ziyaret yapıla- bilecek şekildedir. Bunların ii ne giyilecek bluzların modelleri de yanlarındadır. 1 — Öğleden sonra giyilen bu içine giyilecek bluzlar tayörün şunlardır: Cildi yumuşatan bir krem Bir fincan içerisine bir avuç haşhaş tohumu koyarak üzerini ancak ıslatacak kadar su ile ıslat- malı, Ertesi günü bu tohumları ha- yanda ezmeli ve fincanda kalan suyu içine ilâve ederek bir krem yapmalı. Bunu gece yatarken yü- ze sürmeli. Sofra örtülerinin renkli ve iş- emeli olmaları, son zamanlarda çok modadır. Renkli örtülerin yı- /kanması ve ütülenmesi beyaz örtülerden daha kolay olduğu işin bunlar daha fazla rağbet gör 3 — Açık mavi krep romenden | çimi tayörün içine de şu bluzlar dar volanlarla süslenen bu bluz etek üzerine giyilmektedir. 4 — Raglan biçiminde, paça- larının üzerine makine çekilmiş, yakası çifte düğme ile iliklenen yeşil ipekli pikeden bluz. 5 — Beyaz krep marokenden ve önü plise olan bu bluz da etek üzerine giyilmekte; 2 — Sabahları giyilen spor bi- Kuyu suyunu kaynatırken Kuyu suyu daima ayni tence- rede kaynatılırsa tencerenin di- binde kefeke gibi bir şey hasıl olur. Buna mı olmak için ten- ere içine bir midye yahut isti- ridye kabuğu koymalı, kireç bu kabuğun üzerine yapışır. mektedir. Modelde görülen örtü mavi ke- tendendir. ranfillerle serpme küçük sari Üzerine pembe k: çekler işlenmiştir. Bu... içeklerin .yapraklari ve ilmektedir: 6 — İnce fanileden yapılan bu bluz tayördeki düğmelerin ay- ni, faka daha küçüklerile iliklen- mektedir. 7 — Beyaz ipekli pikeden etek üzerine giyilen bluz. 8 — İnce yünlü jerseyden ya kası kol ağzı ve etekleri ince pli- lerle süslenmiş olan bu bluzun kadifeden bir kravatı vardır. sararmaması İçin ara içenlerin dişleri idadı gösterir. Buna in her akşam kay- namış su içerisine bir tutam bi- karbonat dö sut atarak bu su ile ağzı çalkalamalı, Bunun diğer bir faydası da diş etlerini sil tırmasıdır. mani olmak Renkli zarif sofra örtüleri sapları iki renk açıklı ve koyulu yeşildir. kler ve yapraklar hepsi sap işi olarak işlenmiş ve içleri doldurulmuştur. İşlemesi kolay, gösterişi fazladır.| Sis ve yağmur Bu mevsimde saçlara çok dikkat etmek lâzım Sis ve yağmur mevsimi yakla- şiyor. Bunların ikisi de saçlar için zararlıdır. Rutubetli ha dir: Ceviz yağı 20 gram, tasfiye edilmiş petrol 20 gram, konyak 30 grari) limon ruhu 5 gram bir şişeye koymalı. Kullanmazdan evvel şişeyi çol- kahve fincanı tabağı içine | bir miktar koymalı, par- makları içine batırarak saç kök- lerine hafifçe masaj yapmalı. Saçlar yağlı ise bu ilâcı hafta- da bir, kuru ise haftada iki defa kullanmalıdır. Güneşte yanan vücutlar Yazın güneş ve deniz banyola- kalamı rında yanarak esmerlemek mo- da olduğu halde bir çok kadınlar bu siyahlıktan hiç memnun d. öildirler. De, ten sonra ciltler z banyoları bit Ceskisi gibi be- yaz olmazsa da) biraz açmağa ça- lışırlar. Tarif edeceğimiz ilâcm bu hususta çok faydası vardır. 100 gram gliserin, 100 gram gülsuyu, 20 gram oksijenli Bunları bir arada karıştırarak her gece yüz pamukla Yüzdeki sivilceler Bazı kimselerin yüzünde kü- çük sivilceler olur. Bunları sık- mak hiç doğru değildir. Sivilce mikrop kapar ve azabilir, bun- dan başka sıkılan bir sivilce ye- rine bir kaç tane çıkar. Sivilce beyaz baş vermişse bir parça temiz pamuğu ethere ba- #ırmalı ve bununla sivilceyi sertçe silmeli. Başı kopsa bile ether dezenfekte ettiği için sivil ce kurur gider, ndıktan sonra bir irmelidir. Beğendi ve krema İstanbul Neelâ hanıma: | patlicanlı beyendi yapmak iri bostan padlicanlarının koylu renkli ve. için yamuşaklarını — intihap ediniz. Bunları Sert ve alevli ateş veya havazazı pen Bi üzerine koyarak alt üst ettikten son- a pişiriniz. Beyendinin beyaz olması için patlicanlar piter piymer soğumaz bırakmadan çeşme altında ün kabuk” Iarmi ayıklayın ve hemen soğuk sa dolu bir kap içerine atınız Hepsi ayıklandıktan sona kabın sur deintriniz ye bir müdd, yana avaya © bir miktar ömdeyay atar ateşe koyunuz. Yağ eriyince dövü işine atarak kepçe ile mıştra karıştıra ve eze eze pişiriniz. Çiz kacuğına yakın tuzunu atınız kimseler bu patlirana pişerken ie'kayarları Br pik çi çakal or ve lezzetini daha iyi yapar. wilyalı krema şöyle yapılır Dr kahve fincanı iyi cine kolayı biraz w ile bir tabak içerisinde eziniz. Bir kile iki yüz elli gram sütü vanilya ile öteşe koyarak kaynatınız. Diğer taraf. tan dört yumurta ile dört kahve fincanı şekeri telle vurarak hallediniz ve kö: pürtünüz. içerisine rendelenmiş bir E monun kabuğunu ve evvelce ezilmiş olan kolayı atınız, ve telle karıstınız. Ateşte olan sütten kaşıkla alarak ys sütü karıştırarak içerisine kolalı yurur. talanı alim. Kanştıra kanşinra pişiriniz. Süt hes men koyulaşır. Ateşten indirip tabak lara taksim ediniz Kaşların siklaşması Nisantaşı, Lâmin hanıma: Kaşlarınızın sıklaşması için ünüz Tanolinin faydasını w det. kullanılan «sonra gü