14 Kasım 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

14 Kasım 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Halkın Sesı Yurt .Se'ugısı Lâkırdı Ile Olmaz ! Merbum avukat Lütfi Fikri Beyin, vasiyetnamesinde bütün servetini hayır işlerine tahaiş ü okudunuz. Lütfi Fikri bu sahada ilk misal ve lerimise ilk nümunedir. Yurt sevgisinin lâkırdı ile olm- yacağını, zenginlerin himmetle- rine mühtaç bulunan yurdumuz- da hayır işliyenlerin çok olması lâzimgeldiğini — bilmeliyiz. Bu bususta halkın fikri de şöyledir. Hazan Bey (Beyoğlu OCaddeikebir Narit lokanta) — Bugün gezetelerde zenginlerimizden şikâyet eden iki yazı ile Lütfi Fikri Beyin vasiyetnamesinl okudum. Geçenlerde Marmarada ba- ten 33 fakir vatındaşın aileleri için açılan yardım İistesine zenginlerden kimse Iİştirak etmemiş. O fecl kaza- min arkaya biraktığı zavallı hakikaten acınacak ve yardım göre- cek vaziyette idiler. Lâtfi Fikri Bey, yasiyotnamesile zenginlerimize güzel bir dera verdi. Bizim zengin dedele- rimiz bhayırları çok severlerdi. Yurdun neresine baksanız sayısız İmaretler, sebiller, hastahanoler, kervansaraylar görürsünüz. Fakat son zamanlarda hiç bir zeaginimizin bir köprü veya- hut bir mektep yaptırdığını Işitmiyo- ruz. Yurt sevgisi lâkırdı ile olmaz. * Nuri Bey (Kadıköy Altıyolağıı 38) — Geçenlerde bir kara merkexinde sekiz bin çocuk için ancak 6 mektep bulunduğunu, parasızlık yüzündem 12 mektebin kapandığını — gazetelerde okuduk. Dün de Lâtfi Fikri beyin yasiyetnamesini — gördük. —Rahmetli avukat kendisini hayırla andıracak çok kıymetli rularda bulunmuş. Diğer zenginlerimiz bu vasiyetnamâ- den dere çıkarabilirler. Her vilâyetin zenginleri beşer, onar bin lira teberru etseler eminim ki memleketteki mek- tep ihtiyacını karşılıyabilirler, * Ferit Bey (Mütekait zabit Sultan- ahmet) — Eski dedelerimiz çok cö- mert ve hayırperver kimselermiş. Memleketin - dört yanım musazzam Medreseler, Kütüphaneler, | Sabillerle " doldurmuş'ar. Cumhuriyet idaresine kavuştu. Rejiml bu topraklarda hâkim kılacak ancak bilgidir. Maarif Vekâleti bütçesinin bütün kudretini sarfettiği halde wek- tep ihtiyaema hakkile cevap veremi- yor. Vatanperver, bütün zenginlerimi- zin keselerini ıçıcık zaman gelmiştir. Bu memlekette elli tane Lütfi Fikri Bey merhum gibi hayır sever zengin çıkarsa hiç o'm da 100 genç fa Hiy pa: terimiz de suretle adlarını ebedileştirmiş olurlar. Balıkçı Kayıklarından Resim Belediye balıkçı kayıklarından resim almıya karar vermiştir. Bu hususta besap İşleri müdürlüğü, kaymakamlıklardan bazı malümat istemiştir. İstanbul belediye hu- nileler datları dahilindeki balıkçı kayık- | ları tesbit olunacak ve bunlardan muıyyen bir resim alınacaktr. | nani,t naBERLER 71000 Lira Meselesi Bu Parayı Dolandırmaktan Suçlu Olan Adam Tekrar Tevkif Edildi Geçen — sene Osman Efendi isminde bir zatin, takrir verileceği esnada (7) bin lirası dolandırılmıştı. Bu parayı alan adam bastonunu ve şapkasını da orada bırakarak kaçmıştı. Müddeiemumilik Celâl ismini taşıyan bu | adamı yakalamış va mahkeme de hakkında tevkif kararı vermişti. Suçlu beş ay evvel (2) bin lira nakti kefalet vererek serbest bırakılmıştı. Mulıkeme Lıman İdaresı Yakında Memur Kadrosu Tanzim Edi'ecek Liman Şirketi Umumi Heyeti Poazartesi günü fevkalâde olara bir toplantı yapacaktır. Bu top- lantıda, Maliya Vekâletinin emrlle teşekkül eden murakıpler heye- tince şirketin son faaliyeti etra- fında yapılan tetkiklere ait rapor okunacaktır. Umumi heyet içtimanı müte- akıp, yeni Liman idaresinin kad- rosu tanzim edilecektir. Öğren- diğimize göre, gelecek ay sonla- rına doğru yeni bir heyeti umumiye — toplantısı — yapılması mukarrerdir. Bu içtima, tasfiyeye Bit işlerin tetkiki için olacaktır. Şehir Meclisinde Istanbul Umumi Meeclisi dün öğleden sonra toplandi ve akşam saat 17 ye kadar Üüç celse yaptı. Dünkü toplantıda muhtelif daire- lerden gelen evrak tetkik olundu ve ait oldukları — encümenlere havale edildi. Yeni meb'us İnti- habatı için hazırlıklar görülmek Özere bütçeye (25) bin lira tahsisat ayrılması işi Bütçe En- tümenine bırakıldı. Dünkü top- lantıda doktor Ethem Akif Bey Mecliş zabıtlarının öz türkçe ola- rak yazılmasını istedi ve bu te- menni kabul olundu. Mecliş perşembe toplanacaktır. Yakalanırkan Yaralamışlar Misir. çarşısının — arkasındaki Tahmis sokağında - Mustafa ve Salih adlı iki çocuk, Süleyman adlı birinin - dirhemlerini çalarak savuşmıya başlamışlardır. Sü ey- man bunu enlayınca çccukların arkasından koşarak — yakalamak istemiş, fakat iki çocuk dirhem- lerle Sül eymnııı vnnlımışlardır günü yine bir apartıman satmak için All' rülmüştür. gundenlmıullr. Elli Lırayı Deve Yapmak İstemiş, Fakat.. Hüseyin isminde bir açıkgöz iki gün evvel Sırbistan muhacir- lerinden Ali Efendiyi yakalamış ve: — Ben Sırbistandaki Türk Konsolosunu — tanırım. — İstersen oraduki emlâkini sattırayım. Fa- kat bu İş parasız olmaz. Ben bir mektup yazayım, içine elli lira da koruz, bunu Postahaneye ve- ririz. Bir aya varmadan senin emlâkin satılır. Fakat ben de ko- misyon iİsterim,, demiş. Ali Ef, buna kanmış. Bir mektup yazıl-- mış, içine de elli lira konmuş ve zarflanarak Sirkecideki posta kur tusuna atılmıya- karar - verilmiş. Ali Ef. Hüseyinle beraber kutuya gitmiş. Hüseyin daha evvelce ha- zırladığı bir başka zarfı kutu- ya atarak oradan — sıvışmıştır. Ali Efendi aldatıldığını anlamış, zarf kutudan çıkarılmış ve niha- yet Hüseyin yakalanarak dün Müddeiumumliğe verilmştir. Vapurların Muayeneleri Sıhhat ve İçtimat Muavenet Vekâleti, Akdeniz ve Karadeniz- le Ege denizinde işleyen Türk bandıralı vapurların muayeneleri üzerinde bazı yeni kararlar ver- miştir. Bu kararlar meyanında 'bilhassa limanlara girecek olan vapurların doktor veya sıhhiye memurları tarafından muayenesini müteakıp limana yolcu çıkarma- ları veya yolcu almaları Üzerinde yeni bazı usuüller konmuştur. Bir Ahırda Yangın Karagümrükte Sirtli Mehmet Alinin — keçilerinin — bulunduğu ahırda yangın çıkmış İse de sıra- yete meydan verilmeden söndü- yakalamışlardır. gördüğü lüzum üzerine Celâl hakkında tekrar tevkif kararı vermiş, fakat polis şimdiyekadar suçluyu bir türlü yakalıyamamıştı. İkinci şube komiserlerin- den Eşref Beyle dört sivil arkadaşı dün Celâl efen- diyi Kurtuluşta Babadağ sokağında (9) numaralı evde Celâl efendi akşam tevkifhaneye Buz Parası Belediye Her Sene 9 Bin Lira Fazla Alacakmış Okka kiloya tahvil edildikten sonra, buz fiatları da indi. Evvelce () kuruşa - satılırken (100) para narh kondu. Fakat belediye hesap işleri mudür.uğü yaptığı bir he- sapta okka ile kilo farkının 20 para olmadığını meydana — çıkar- mıştır. Buzun kilosu yüz paradan (16) para eksik satılmak lâzım geliyor. Halbuki, bu miktar, alış verişte pratik ve mümkün olmadı- gından, kilo başına ( 16 ) para hesabile, bir yekün yapılarak, her sene serbayiin belediyaye bu fazlanın tutarını vermesi tekarrür etmiştir. Serbayi belediyeye sens- de (9) bin küsur lira bir para verecektir. 24 Saatin Hâdiseleri Kızıltoprakta mühendis Baha- eddin Beyin yapısında çalışan Ah- met adlı bir amole ikinci katta çalışmakta iken muvazenesini kay- bederek düşüp muhtelif yerlerin- den yaralanmıştır. * Boğazkesende oturan ga« zinocu Hasan Efendinin 6 yaşın- daki oğlu Cemal, bir tramvaya asılmak iİsterken düşerek yara- lenmıştır. *« Kalyoncuda oturan Ali adlı biri dostu Harikliyanın eşyasını çaldığından yakalanmıştır. 34 Hüseyin adlı bir amele Şişlide Kostinin kulübesinden yor- gao ve saire çalark savuşurken tutulmuştur. Bir Mahallenin İsmi Karaköydeki — Şeyhmahmut- geylâni mahallesinin ismi Köprü- başı mahallesi olarak değiştiri: miştir. Karaköy köprüsü de b mahalleye raptedilmiştir. Evvelce köprünün yarısı Galataya, yarısı da Eminönüne bağlı idi. Misafir Nazır Şehrimizde Yunan iktisat Nazırı M. Pesmet oğlu ile İktisat Vekili Celâl Bey Yunan he dün gece — Ertuğrul yatile Mudanyadan şehrimize gelmişe — lerdir. Yat Bakırköy açığında demira lemiştir. Misafirlerimiz. bu sabah kas raya çıkarak, Bakırköy bez fabrikasını gezmişler ve sonra da yat ile limana — gelmişlerdir. Limandan motörlerle Des nizyolları rıhtımına geçilmiştir. Misa- firlerimizin Öğleden —sonra Beykoz kundura fabrikasımı gezmeleri muhte- meldir. Paris Elçimiz Poris, 13 (A. A.) — Pa ölçimiz Suat bey ve refi bugün Balkan devletleri sefirlerine bir ziyaş fet vermiştir. Bu ziyafette Fransız rical ve mebuslarından ve hariciyç nezareti erkânından bir çok zevat hazır bulunmuştur. Ziyafet pek samıla miyetle geçmiştir. Paris, 13 (A. A. ) — Evvelki gün Hariciye Nazırı M. Laval ve refikasi | büyük elçimiz Suat beyi Ikametgâs | hinda — hüsüsi — bir ziyafete — davet etmiştir. Yeni Talimatname Yeni Belediye zabıtası t-limatnas mesini tetkik için yeni bir encümez #eçilmiştir. Bu encümon şehir meclisi azalarından Sadeddin Ferit, Galip Bahtiyar, Esat, Manyasizade Feridum, Etem Akif, Celâl, Ali Rıza, Kadrl, İsmall Şevket, Cemaleddin Fazl Beye lerden — mürekkeptir. mecümen bu günlerde mesaisine baş'ayacaktır. Bilet Alırken Ali Osmen efendi Şehzadebaşında Millet tiyatrosu gişesinden bilet elirken — Sabrl isminde bir satıcı cebinden cüz- danını oşurmıştır. Sultanahmet Sulh | İkinci Ceza mahkemesi dün Sabriyi — altı ay hapst mahküm etmiştir. Gayrimübadiller Gayrimübadillerin altı 7ylık — kons mreleri bugün #sat 14 te Ho lkevinde toplanscaktır. r İkramiye Verlidi Vefat eden Beyoğlu muhesebeclal Gani Beyin ailesi için (1000) lira ikramiye verilmesi tekarrür etimiştir. Bu İşte Kim Haklı ? Motörcülerle Akay İdaresi arasin- da köprünün Galata cihetinde bulu« nan rıhlım yüzünden ihtilâf çıktığını yazmıştık. Motörcüler, kendileri Içim su iskelesinde gösterilen bağlar mahallini istememli eski yerlerine de kalmayı öne sürmüşlerdir. f Dün, bu hususta Akay İdaresine” mürsesat etlik, bize gu malümatili verdileri — Bu rihtimin yerinde — vaktile kayıkçıların — yaptırdıkları - bir iskele yardı. Topal İsmail Hakkı Paşa, Ham önü denilen bu mahaldeki binayi yeniden - yaptırdığı zaman rıhtım dd kayıkların yanaştıkları yerdir. Binaenzleyh rıktım, Seyrisefaimli Motörcülerin hak iddin etmeye kaP iııııılırı doğru olmaz. , —— —— —— — aaaea aram a ı “on Posta 'nın Resin: vereceğim, - göyle dll.ündüm Ha- san Bey.. fi Hikâyesi: <. Filânca yerde filân uuma- ralı ev kiralıktır.. ve bugün de Akay İdaresine ıımn;! | | | Pazar Olıı Hasan B. Diyor Ki: »« Manzarası güzedir.. . Suyu, elektriği, havagazi vardır.. Bu kadarı kâfi değil mi? Hasan B — Eskiden aıı,dı kdfi Fakat şiimdi buna böyle bir cüm'a HÂ " etmek Tüzee “Şimdiye kadar hiç * muştır. ve taşlınmasına imkfa yoktar.