29 Kasım 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

29 Kasım 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

Dikkate Değer Ankara Futbol Heyetinin Bir C TI Bir Münakaşa evaı Münakaşanın çıkmasına sebep olan Fenerbahçe - Çankaya maçının başlanma topunu vuran Başbakan İsmet İnönü tribünde görüşürlerken Fenerbahçenin Çankayayıl- 5 yenmesi Üzerine Fener umuml kâtibi Bay Muvaffak'ın radyoda Işitilen sözleri Ankara Futbol he- yetince bir münakaşanın başla- masına sebep olacak kadar kuvs vetli addolunmuş olacak ki, şu aşağıdaki mektupla noktai nazar- larını bildiriyorlar. Bu meselede Bay Muvaffakın hakiki maksadının yanlış anlaşı- mış olması ihtimali kuvvetlidir. Biz, Ankara Futbol heyetinin mektubunu neşrederken kuvvetli mıntakalar arasında sik sık te- maslar yapılması hakkındaki ka- naatlerimizi tekrar izhar etmek fırsatını bulmuş oluyoruz. Türkiyedeki üç kuvvetli mın- takanın, bütün kulüpleri dahil olarak, derecelerinin belli olma- sına yardım edecek müteaddit müsabakaların yapılması için Fut- bol federasyonumuzun — önayak olmasını bekliyoruz. Ankara Futbol Heyetinden Gelen Mektup: 20 İkinciteşrin gecesi, radyo- da Anadolu ajansı umum müdürü ve Fenerbahçe — kulubü — kâtipi umumisi Bay Muvaffakın, Anka- ra futbolünü olduğu gibi göster- mekten çok uzak olan kısa ko- nuşması Üslünde biraz durmak istiyoruz. — Sporda şu veya bu kulübün yenilmez olduğunu ileri- ye sürmek yanlış bir görüştür. Daha birkaç gün önce Fenerbah- çe gibi güçlü bir takımın Vefa takimı karşısında aykırı bir ne- tice alması ve daha bir ay önce kendi alanında takımlarımızdan Ankara Gücü ile 1- 1 berabere kalması ve yene Ankara birincisi Çankayanın, Fenerbahçeyi yene- KERLİRRÜYRRE N RĞRUKURR AA Yarınki Maçlar İstanbul Futbol Heyeti R- yasetinden: Tuksim studundar Fenerbalıçe « Galatasaray - genç takınları, — Fenerbahçe - Galstasaray B. © kımları, Topkapı - Alünordu Tinc takımları, Fenerbahçe - Galata- saray 1 inci takımları: 2 — Beşiktiş “Şeref,, eladında: Boşiktaş - İstanbulspor — genç T., Beşiktaş - İstiubulapor B. T., Eyip « Beylerbeyi 1Tınci T., Beşiktaş - İatan- bulspor 1 inci Te 8 — Fenerhahçe Stadında: ı Anadoht « koz - Vofa lino Te Beyköz - 1 ine: 'T rek Istanbul birinciliğini alan Be- î:'h“l kırıkçolı mınvaffakıyetli e çıkarması üü bir basaba " Ünfrnasnyacı ğını gösteren en sağlam bir bek gedir. Bunun için spor konuşma- sı yapılırken gençlerimizin çalış- ma isteklerini kırabilecek — ve kulüpçülük zorile söylendiği hiş- sini verebilecek yolda söz söy- Tenmemesi heyetimizin en başta dilediğidir. Bay Muvaffakın konuşmasında düzeltilmesi gerek olan yalışlıklar da vardır. Bunları sıralamak faydalı olacaktır: 1 — 932 yılında Anaraya ge- len ve (B) takımı diye gösterilen Fenerbahçe takımı yalnız bir kaç ledyl.uıııcııııı eksik olan (A) takımı 2 — Bu takım, Ankara muh- teliti İle değil, o zaman mıntaka ve futbol heyeti başkanı olan ——— — —H Balıkesirde Kupa Maçları Balıkesir (Hususli) — Bu Cuma kupa maçlarının en heyecanl sı oldu. Bu maç Birlik- Yurt maçı idi. Havanın soğuk ve yağmurlu olmasına rağmen meraklılar y.ne her zamanki gibi çoktu. Idman yurdu oldukça kuvvetli bir kadro ile çıkmıştı. Buna mu- kabil Birlikliler pek zayıftı. En kuvvetli oyuncuları Şevki, Osman, Melih, Şevket, Ziya, Tevfik, Isma- ilden mahrumdu. Bu oyuncuların yerini hep gençler almıştı. Fakat umulduğu kadar zayıf bir hal göstermediler. Yurtluların - sılaş- tırmasına” mukabele odiyorlardı. Yurtluların başlar başlamaz yap- tıkları gol de kuvveimaneviyele- rini aarsımadı. 5 Yurttan İIsmailin attığa gole Birlkten Niyazı mukabele ede- rek biriaci devre 1-1 bitti. AMtinci devrenin so ılarına doğ- ru Yartlular bu göle penaltıdan ve Hasanın ayağile ikinci golü ilâve ederek1-2neticeyi kazandılar. Ölümle Biten Bir Atlayış Viyana, 28 (A. A.) — Meşhur Viyanalı patinajcı Loşutez, “ölüm atlaması,, canbazlığını yaparken düşerek ölmüştür. Atletlere Madalya 934 yılı spor birinciliklerile dış yarışlarda derece alan atlet- lerin madalya “tevzil merasimi bugün saat beşte C. H. F. Istan- bul merkezinde yapılacaktır. Fenerbahçeli Bay — Muvaffakın kurmuş olduğu zayıf bir takımla mmıştır. W.; —.Foıabılıçııiı 932 ge- Tişinde Ankara Mubafız Gücü ile yaptığı beraber neticelenen, maç- tan konuşmada bahsedi.memiştir. 4 — Ankara muhteliti son seneler zarfında İstanbul ve İzmir muhtelitlerile yapmış olduğu mü- sabakalarda kuvvetini göstermiş bulunuyor. Ankara fntbol heyeti başkanı Haa dR sevevrw*AE dPCADE Memlekette Spor Faaliyeti Sporu İlerliyor . ua - AŞ A S A eli Altmova futbol takımı Muş, (Husus!) — Altinova ta- kımile mektepliler muhteliti ara- sında bir futbol maçı yapılmıştır. Vali Bay Mithat birçok rabit, memur ve halk — bulunmuştur, Oyunu htükümet doktoru Bay Zühtü Ahmet iİdare etmiştir. Bir intikam maçı olan bu oyunda AL tanovalılar (2)ye karşı (3)golle ga- lip gelmişlerdir. Herik! haftayımda da Altınovalılar hâkim oynamış- lardır. Maçın tertibinde ve halkın istirabatı hususundaki intizamda Altınova reisi Bay Sadettin çok çalışmıştır. Su Sporları Kulübünün Tebliğleri L S.K. Istanbul Su Sporları Kulübü başkanlığından: Kulübüntz azalarile dostlarına mahsus olmak üzere 13 Birinci Kânun 1934 Perşembe akşamı saat 22 de Perapalas salonlarında bir suvare tertip edilmiştir. Azamızın davetiyelerini almak Dünya Futbol Birinciliği Iddiaları Ingilizlerin Her Millete Meydan Oku- yacak Teklifleri Dikkatle Bekleniyoz Solda; İngilizleri dünyaya açıkça meydan okutturmaya veya dünya futbolile alâkalarını kestirmeğe sebep olacak İtalya - lagiltere maçında yaralanan bir İngiliz oyuncusu yerde yatarken, sağda, İngiliz futbolunun en teknik bir futbol olduğunu ispât eden Rasing - Arsenal maçından bir resim. İngiltere - Italya milli maçın- dan sonra Londrada gittikçe kuvvetlenen İki cereyan hasıl ol- du. Bunlardan biri: Avrupa fut- boluna hiçbir cihetçe muhtaç ol- mıyan İngilterenin yabancı oyun: culara kapılarını kapaması. Diğeri de; İngiliz futbolunun bütün dün- yaya meydan okuyacak bir kuv- vette bulunduğunu — ispat eden muazzam bir dünya - biriaciliği turnuvasının tertibi. Ingiliz futbolunun münakaşa götürmez derecede kudretli oldu- ğunu ispat etmek üzere İngiltere topraklarında — ağustos — ayında başlamak şartile yapılması düşü- nülen büyük turnuvanın diğer milletler tarafından hüsnükabul göreceği bakkında İşaretler var- dır. Yalnız -bu büyük turnuvaya çağırılması muhtemel olan millet- rin futbol idarecileri İngiltere federasyonu tarafından yapılacak resmi teklifi ve bilhassa turnuva- nın nizamnamesini dikkatle bek- lemektedirler. Temenni edelim ki, gün geç- tikçe kuvvetlenen bu iki cereyan- dan dünya fatbolile bütün temas- ların kesilmesi için olanı diğerini ortadan kaldırmasın da iya futbol birinciliğinin hakiki Üstat- larını biz de tanımış olalım.. üzere Kulüp Idare Hoyetine mü- racaatları rica olunur. * L S. K. ktanbul Su Sporları Kulübü başkanlığından: Külübümüzün senelik mücssis- ler toplantısı nizamnamenin 12- nci maddesi mucibince, gelenlerin adedi ne olursa olsun yine nizam- name mecibince karar vermek salâhiyetini haiz olarak, 14 Birin- ci Kânun 1934 Cuma günü, saat 14 te, Modada, Kulüp binasında yapılacaktır. Müess'slerimizin lüt- fen reşrifleri rica olunur. Bandırma - Balıkesir Maçı Bandırma'ılar ldmanbirliğine bir mektupla maç yapmak istedikle- rini, hakemi Istanbuldan getire- ceklerini yazmışlardır. Birlik az çok kabul etmiş gibidir. Bu hafta bu mühim maçın yapılması muh- temeldir. Istanbulda Türkiye birincilik- lerinde Alay Idman yurdunu ye- nen Bandırma bakalım birliği yine yenecek mi? Bu itibarla bu nıî: fevkalâde ehemmiyet verik mekte ve dedikodusuna. şimdiden başlanmaktadır. Ateş - Güneş, Galatasaray Birleşmesi Etrafında Son haftalar içinde Ateş « Güneş - Galatasaray * kulüplerinin birleşmesi hakkında birçok rivayetler ve birkaç teb- liğ çıktı. Bu hususta gazetelere gön- derilen tebliğlerin hepsi Galalasaray- hlar tarafından geldiği halde Ateş Güneş tarafından resmi veya nim res- mi mahiyette hiç bir tebliğin nöşte- dilmemiş olması manidardır, İki kulüp büyükleri arasında bir birleşme esası kararlaştırmak üzere görüşmeler yapıldığım bilmeseydik Ateş Güneşin bu sükütünu mazikâne bir istiğaa şeklinde telâkki edebilirdik. raylılara göre, vardığı son noktayı dünkü nüahamızda neşrettiğimiz teb« liğle anlıyoruz. Ateş Güneşle bileşme moeselesini tetkik etmek üzere toplanan eski Ga- latasaraylılarla bugünkü idare heyeti gönderdiği son tebliğinda “ aslı Ga- Tatasaraylı olan Ateş Güneş kardeşle- rimizin OCalatasaray renkleri altına gelmeleri ve ondansonra müşkülleri be- rüberce halle çalışmaları icap eder ,, deviliyor. Son Posta: Birce nizamname mes- elelerinin beraberce halline imkân o madığı için ayrılanlarlın Galatasaray büyüklerinin, bu braattan istifade ede- vek, tekrar ayıılığa mahal vermiyecek yeni nizamaameyi bazırlamaları ve oadaasonra — birleşmeyi — konuşimaları daha kolay ve muvalık olurdu.