3 Aralık 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

3 Aralık 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

| Hilâl -ve- Zambak İ Hubarriri: A. R. Büyük Tariht Roman No.1 102 Kıralın Odasın 8 -12 - 934 da.. Birinci Fransuva, Şövalye Cem'i Karşısına Almış, Onun Bütün Sırlarını Öğrenmek İstiyordu.. Kıral Fransuva (i le, bu protestan — kuvvetinin — arasına giren Fransuvanın katolik ası- zadeleri, ne bugün ve ne de yarın; bu ikl Şarilken düşmanla- rıtı birleştirmiyecektir... Bu ex- baba binaen, şimdilik Fransadan bir harp teşebbüsü ümit edilme- melidir. Şarilken hakkında iyi bir ma- lâmat almış olsaydım, bittâbi o- nu da arzederdim. Bazı riyayetlere nazaran bu haris İmparator, Türk- lerden intikam almak İçin bir ta- kım plânlar tertip ediyor, ve bi- yük mikyasta deniz harırlıkları görüyormuş. Şu maruzatım eğer size nafi olabildi — ise, cidden bah- tiyarım. Yarın ve yahut bir gün sonra, İtalyaya hareket ediyorum. Zatişahaneye tazimatımı arzederken, zatifahimanelerine de hürmetlerimi takdim ederim. Av- detimin, derhal bildirilmesini emir buyurmuştunuz. Tekrar arzediyo- rum ki bunun hakkında şimdilik hiçbir şey söyleyemiyeceğim. Çün- kü Italyada beni karşılayacak hâdisattan, tamamile bihaberim, Cümlenin selâmetini temenni eden Şövalye: Cem Şövalye, bu mektubu henüx bitirmemişti. Odadan içeri, bir mabeyinci girdi: — Muhterm Şovalye canaplarıl, Haşmetli Kıral Hz., xzatlâlinizle görüşmek arzu buyuruyorlar. Dedi. * Şövalye, Nihayet Sırrını Söylüyor. Kral Eirinci Fransuva, Şöval- yeyi kendi hususi çalışma oda- sında kabul etmişti. İkisi de ki- çük bir masanın başında karşı karşıya yerleşmişlerdi. Kral, her zamâanki teklifsizliğini muhafaza ediyor; neşeli neşeli gülerek Şö- valyeyi Pariste alıkoyabilmek için saray bayatının zevklerinden, Pa- ris kadınlarının sehhar giyvelerin- den bahseyliyordu. Şövalye, dirseklerini koltuğu- nun kenarlarına, — çenesini de avuçlarının İçine dayamış, dalgın ve düşünceli bir halde bunları dinliyor.. bazan krala, kısa bir cümle ile cevap veriyordu. Fakat bu cevapların hiçbiri, kralı tatmin etmiyordu. Şövalyeyi okadar şen bir halde karşılıyan ve bir saat- tenberi onu iknaa çalışan Birinci Fransuva, artık bu inat ve ısrar karşısında yavaş yavaş kızmıya başlamış: — Hey, Allahın günü... Ben ömrümde — sizin kadar inatçı bir adam görmedim. Aziz Yah- yanın, Hazreti İsayı — vaf- tiz eden elleri Üzerine yemin ederim ki, Lüvr - sarayı — ile, Fransa kırallığını da teklif etsem, onu da reddedeceksiniz. Diye bağırmıştı. O zaman Şövalye, yavaş yavaş başını kal- dırmış; — Hiç şüphe etmeyiniz, haş- metmapl.. Bilhassa onları reddet- mekte zerre kadar tereddüt etme. Diye mırdanmıştı.. Bu mukae bele, kıralı bir az daha kızdırdığı için şimdi o, müstehzi bir tavur almış; Şövalyeyi istievaba baş- lamıştı: —. Ai IK SAA İAi detmek?., — Evet haşmetmaap. — Iİnsanların bu kadar fera« gat olabileceklerine adeta beni İnandıracaksınız. Fakat, Şövalye size şunu Gsöyleyeyim ki hiçbir zaman bu derece safdil bir adam olmak İstemem. — Tecrtibe ediniz, meâb, haşmet- — Cülünc olurum. — Şu halde, maruzatımı oldu- ğu gibi kabul ediniz. — Tuhbaf.. Vallahi, çok tuhaf.. Eh pekâlâ, dostum.. Şu halde size tavsiye ederim, bir manaatıra çekiliniz. — Çok doğru söylediniz. haş- metmeab.. Fakat bunu da yapa- mam. Çünkü.. Birincisi, bir Türk ve bir Müslümaczın evlâdezim. İn- sanlar için din denilen şeyin ne- den ibaret olabileceğini çok iyi bilen.. ve bu husustaki kanaatle- rini tamamile tesbit eden bir adam olmakla beraber, babamın hatıratını mukaddes bir yadigâr gibi saklamak istiyorum... - Bilir misiniz ki, haşmetmeâb; bana bu fikri veren kimdir?.. Bizzat, an- nemdir. Bu muhterem kadın, çok dindar bir hıristiyan olmakla be- raber, bir gün bile beni kiliseye götürmemiş.. beni tamamile kendi vicdan telâkkime terketmiştir. ( Arkası var ) Bonni Meselesi Müfettiş, Kendisini Öl- dürmek İçin Hapsedilmiş Parla, (Â. A.) — Dün hapsedilen emniyet müfettişi Bonni'nin avukatları müfettişin mesul olmadığı suçların nasıl kendisine yükletilmek istendiğini açıkça söyliyeceklerini bildirmiş'erdir. jan güazetesi de, Adliye emesi için hapsedildiğinin #öy- kta olduğunu yazmaktadır. Amerikada Şiddetli Kar Yağıyor Detrolit, £ (A.A.) — Şimâl vilâyet- lerine pekçok kar yağmaktadır. Yol- lar örtülmüş ve te'graf telleri kop- muştur. Aroli sular taşmaktadır. Cati mem ) Halkevinde Temsiller Bu akşam Halkevi Alayköşkünde #at 20,30 da Bayan seniha Badri ta- rafından bir konferans verilecek, bun« dan sonra temsil şubesi tarafından ( Sakaryanın tayyarecisi ) ve ( Eski âdetler ) isimli iki piyes oynanacaktır. Davetler Alayköşkü iç çevireninden istenebilir. Amasyalıların Toplantıları Ş di deki Cuma günü Halkevi merkezinde bir toplantı yapacak ve Amasya hak- kında konuşmalarına devam edecek- lerdir. İstanbuldaki bütün Amasyalıların I Balo I Hilâllahmer Balosu Hilâliahmer Beyoğlu şubesi, ba sene 20 Birincikânun Perşembe günü akşamı, Perapalas salonlarında kışlık balosunu verecektir. Bir aile toplan- ti olan bu balonun mükemmeliyeti için şimdiden çalışılmaktadır. Bütün gayenini hayıra ve yardıma sarfeden Hilâliahmerin — bu balosuna — yardım şimek te her Türkün vazifesi sayılır. l İ nda Bonninin kendisini öl- | O sön  Öz Türkçe Bilmecemiz Dünkü Bilmece ON OCORUNA Bulünkü Bilmece Boş dört köşeleri aşağıda ya- zıli manalara gelen öz Türkçe kelimelerle doldurunuz. Bu sa- yede hem vakit geçirmiş, hem de öz Türkçe kelimeleri öğren- miş olursunuz ! D0 24516 7 B Ssoldan sağaı 1 — Tul - Anadaluda - bir vi'âyet merkezi 2 — Genişlik - akıl 3 — İncir kopardıkları kamış - önüne bir D getirilince haber edatı 4 — Boş olmıyan $ — Sıkıştırmak 6 — Daima kımıldayan 7 — Beyn - başına bir A getiri- Tince valde B — Lerret Yukarıdan aşağı 1 — Vesika - tokua zıddı 2 — Evin içindeki taksimat « müşkül 3 — Rüzgâr - birinci harften sonra bir A getirilince ekmek ya- parken kullanılan ekşi hamur 4 — Niçin 5 — Azamat sahibi 6 — Başına — bir sene - defa 7 — Tevakkuf 8 — A Y getirilince RUFLEX OYUKLU BIÇAKLARI Modası geçmiş bir bıçakla kemali zevk vehuzur - ile tıraş olmak kabil - değildir. Bir paketTRUFLEXoyuklu Zlr z traş biçağı alınız. va kül- lTanınız aradaki farkı göre- / geksiniz. Bunlar da Gillette d % Safety Razor C. U. S.A. mamulâtındandır. Topti atış mahallr Sidney Novil ve şiirekâsı. Posta kutusu 1154 Galata. Herkesin MUHTIRALI TAKViMi RAGIP 1935 Yılına 12 Yaşında giriyor. Geçen yıllarda olduğu gibi bu yıl da en özenli ve en doğru takvim ve heyet bilgilerinden başka herkese gereği olan genel bilgileri de içinde bulundurur. Ay başlangıçları ve sayılı ulusal günler Istanbul Rasathanesinden alınmıştır. Ciltli Fiatı 35, Ecza Fiatı 25 Kuruştur. KANAAT KÜTÜPHANESİi Birinel kânun 3 Halkevinin Korosu Halkevinin — kurduğu — koro heyeti dün Halkevi salonlarında 70 gencin İştirakile çalışmalarına başlamıştır. Çalışmaları konserva» Pudrada Yeni moda Mevsimin Zaferi Şik ve kibar hanımlar tara- fiından kullanılan yeni pudra; bütün gün hattâ yağmurlu ve rüzgürh havada bile hiçbir par- laklık izi bırakmaksızın — tamas men mmat bir ten veren püdradır, tuar — muallimlerinden — Muhiddin Sadık idare etmiş, uzun müddet, ilk se;imler ve anlamalar yapıl- mıştır. Resmimiz dünkü çalışma- lardan bir görünüştür. veriyor UĞUR GİŞESİ a sva e. KEMDNÜİ, İ Köpüğü,, tabiz. edilen Adres: Cağaloğlu Uğur gişew ı medyundur. ömer R. UĞUR Hiçbir yerde şubesi yoktur. miştır. Bunün içindir. ki şimdi; Tokalon pudrası, bügüne ka- dar istifade edilmeyen bir çok muhassenatı — takdiım — ediyor. Yeni Tokalon pudrası, nefis ve müuhteşem bir ten vermekle be- raber bütün gün daima ter ve taze bulunduran bir ten temin etmektedir. En şedit ve açık Denizyol ln LETMESİ 23 İ Han Tel 22740 havalarda — yapılan sporlardan - ve uzun dans - süvarelerinden iskenderiye Yolu mütevellit — terlemeol i IZMIR vapuru 4 Birinci Kâ- nun SALI günü saat 11 de ls- kenderiye'ye kadar. "8195,, Karadeniz Yolu ANKARA vapuru 4 Birinci Kânun SALI günü saat 20 de Rize'ye kadar. *8214,. penbeliğini ve tazeliği yen bozmaz. Zira Tol rası, krema köpüğünün sırrına malik yegâne pudradır. Dr. ibrahim Zati Cağaloğlu: Mahmudiye caddesi Çatalçeşme sokağı No S Hergün öğleden sonra bastalarını kabul eder. Zafiyeti umumiye, iştihasızlık ve kuvvetsizlik halâtında büyük faide ve tesiri görülen: FOSFATLI ŞARK MALT HULÂSASI ” kullanınız.. Her eczanede satılır. beğendiği ve herkesin aradığı