17 Aralık 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

17 Aralık 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

Fakat Fransa Bunun İçın Kat'i Şartlar Ortaya Atdı ( Baştarafı 1 inci yüzde ) hdır. Bu işler şunlardır: 1 — İtalya ile Yugoslavya arasında ve, 2 — İtalya ile tekmil küçük HWilâf arasında tam bir yakınlık temin edilmelidir. Çünkü Italya ile bu devletler arasında yakınlık olmadıkça italya ile Fransa ara- sında da anlaşma olması mümkün değildir. 3 — İtalya hükümeti, Avus- turyanın İstiklâli ve tam serbesti sini alması üzerinde Fransa ile anlaşmalıdır. 4 — Müteferrik meseleler hab ledilmelidir. Fransada bu müteferrik mes- elelerin no olduğunu katiyetle tasrih edilmekte ise de İtalyanın | Almanya karşısında göreceği sayı katiyetle Istenildiği anlaşılmaktadır. Fransa tarafından ortada muğ- lak * bulunan meselelerin bu şekilde — görünmesine — mukabil İtalya bakımından başka mesele- ler — vardır ki, — bunlar — Italya tarafından İstenilen bazı tavizat şeklinde görülmektedir. Ve bu tavizlerin başında Trablusgarbte, cenub ve cenubu garbt hududla- rın İtalya lehine tashih edilmesi, Tunusda yerleşmiş külliyetli İtal- pan tabaasını sıkan bazı kanun- ların değiştirilmesi gibi noktalar vardır. Maamafih bu noktalar Üzerinde Fransanın taviz vermeye yanaştığı hakkında İtalyada gelen haberler Fransız — gazetelerinde oldukça suğuk karşılanmıştır. (Maten) gazetesi: — “Bu rivayetleri hiç değilse mevsimsiz,, bulmaktadır. Jurnal gazetesi: — “Bazılarımın, arabayı bey- girlerin önüne geçirmek istekleri aalaşılmaktadır. Yapacağımızı söy- ledikleri tavizattan Afrikaya alt kısımlar hiç olmazsa zamansızdır, Fransa ile italya arasında ihtilâflı meselelerin halli, herşeyden evvel vasati Avrupa işinde daha geniş bir anlaşma yapılmasına bağlı olduğu — unutulmamalıdır.,, De- mektedir, Bu büyücek haber gazetelerli gibi fırkaların fikirlerini neşreden siyasi gazetelerde bu fikirdeler. Bunlardan sağ cenahcıların ga- zetesi olan Ördre ve Radikal s05- yalistlerin gazetesi olan Er Nu- Vel gazeteleri çoktan iç mesele- lerde yekdiğerinden tamamen ayrı düşünmekte olmalarına mukabil bu meselede birleşmişlerdir. Ördre diyorkli : iyar Italyan yolundan gelen haber- lerde mübslaga olmak lâzımdır. Erauvel de diyor ki: — Trablusgarbın hududu bu şekilde genişletilemez, Italyanla- rın göz diktikleri toprak - şimali Afrika topraklarımızın şark — ku- mını (Çat) gölüne bağlıyan par- çadır. Bu parçayı verirsek atide çok yanarız. Ördre diyor ki: — Kervanların geçtikleri tabil yol bizimdir. Eğer biz bu yolu bırakırsak kurak, susuz, kum dal- galarının geçmesine bağlı patika- lara düşmüş oluruz.” Hayır veri- lemez. Figaro gazetesi de diyor ki: — Bu gşartlarla anlaşılacağı hakkızda sızan haberlere inanıla- maz, Mamafih Şimali Afrika işleri üzerinde kolaylıkla uyuşulsa bile “gati ÂAvrupa meselelerinde mu- 4 tesbit etmesinin | lahık kalmak pek kolay olmı- yacaktır.,, Görülüyor ki bu son kısım gazeteler fazla nikbin değildirler. | Fakat sızan haberlere göre Hari- ye Bakanı M. Piyer Laval Itak- | istediği | üzerinde | ya ile anlaşmayı — çok cihetle bu meseleler pek çok gayret sarfedecektir. Italyanın Fransadan istediği başka tavizatı olub olmadığı belli | değildir. Uyuşuldu mu? Paris 16 (A.A.) — Lötan ga- zetesine göre, Tunus'taki Italyan- lar ve İtalyanın şimali afrika müstemlikesi hududları hakkında Fransa ile İtalya & || gösterilmekte e LNİ Malınızı sigortasız bırakmayınız iR TELEFON kâfidir Almanyada Bir Yasak Berlin, 16 (A.A.) — Havas ojanın bildiriyor : Tan gazetesi dün Almanyaya gl- derken müsadere edilmiştir. Bu sebebi bildirilmeden vapılan Üçüncü müsa- dırrdiı. ;ı KING SON POSTA .Bu Perşembe akşamı Tu BK Sinemasında filmlerin Bir san'at şaheseri Şimdiye kadar müökemmeli !.. görülen Istanbul Halkına müjde ! * Bugün M İL Lî Sinemada Sabırszlıkla beklenilen senenin en muazzam, hissi ve milyonlarca a mal olmuş ve 100 binlerce &l sayısız tüfek İle — Alman, İ t İkan art'stlerinin ( ;ı e rakile yapı misi siz bir film ol 1- BEN BiR GA GASUSTUM 2-KARA ÇAYLAİ( Hava korsanlığını gösteren 5 ıgüıcıl filmi. ıı- ALKAZAR - Sinemasında olan dünyanın 8 inci harikası olan KONG Türkçe sözlü filmin son İki gününden istifade ediniz. Eski Fransız tiyatrosunda Bu akşam saat 2) de DELİ DOLU Operet 8 perde Yazanı Ekrem Reşit Urolog - Operatör * Ddr. REŞİT SAMi Ldrar yolları hastalıkları mütehaasısı Hııvnilıı Tetiklâl caddesi (Mulen Ruj şısı) Vebap B. Ap. No, Gi & lılınbul dürduncu icra mo- murluğundan: Tamamına (2020) iki yüz yirmi lira kıymet takdir edilen Sorver mahallesinin Mahmutpaşa caddesinde eski 195, yeni 124 No. lı yaprak kepenkli zemini toprak Üzerine ahşap döşemeli ve yedi buçuk metre terbiinde ayda otuz beş lira muntaza- men kira getirmekte olan kâgir çorapci dükkânı açık arttırmiye konulmuş olup 20-12-34 tarihinde şartaamesi divanha- neye talik edilerek 19-1-935 tarihine müsadi! Cumartesi günü saal 14 den 16 ya kadar İstanbul Dördüncü İcra dairesinde satılacaktır. Arlürmiya işti- için yüzde yedibuçuk teminat ak- alınır. Müterakim vergi, belediye vakıf ioaresi müşteriye sittir. Arttırma bedeli muhammen kıymetinin yüzde yatmiş beş'ini bulduğu takdirde ihalesi yapılacaktır. Aksi halde en son arttı. ranım taahhüdü baki kalmak Üzere arttırma önbeş güe duha temdit edile- rek 3-2-935 tarihina müsadif Pozar günü aynı saatte en çok arttırana ihnle edilecektir. 2004 No. hi dora kanununun 126 incı maddesine tevlikan ipotek sa- bin be: “ NEW - YORK Birinci kânun 17 CLAUDETTE COLBERT CLARK GABLE iKi GÖNÜL BİR OLUNCA Amerikada şimdi 682 — sinemada birden gösterilen muazzam bir ha- rika fihoi ! MiAMI ,, Fransızca sözlü u Çarşamba akşamı “GREMETMELEEAAMCA Z S ÜME R (Eski Artistik) Sınemasında Şarkılar keali ve kadınların mahbubu ve dilber dansöz ROSİTA MORENO JOSE MOJİCA, Şayanı perestiş bi MONA MARİS ile beraber temsil ettikleri IKAZAK KALBİi Aşk, şür ve his fit Esas No. 458 Tarabyada Tarabya şubemize gelmeleri. (022) Kadıköy: nenin tamamı. Mercan: caddesinde üstünde ve yeni 20 numaralı Mahmutpaşa: | Mahmutpaşa: Üsküdarı lerile müracaatları. (M) (8257) eaddesinde 288 No. 3957,50 metre murabbaı arsa (arsanın 2717,50 metre murabbal ağaçlı ve setlidir). Yukarda yazılı arsa ilki peşin olmak Üzere sekiz taksitle ve açık arttırma İle satılacaktır. Alıcıların izahat almak için her gün, artırmağa girmek için de 29/1:/934 Cumartesi günü saat onda Rasimpaşa mahallesinin Rıhtım İskelesi so- kağında eski 37 ve yeni $7 numaralı ha- nde görüneceklerdir. Taksitle Satılık Arsa Mevkü ve Nev'l Depozito Lira 1020 Istanbul Milk Emlâk Nuuurlugunden. Muhammen bedeli Lira 1125 Peşin para ile Mahmutpaşa maballesinin Çifte Saraylar odası olan eski 28 dükkânın tamamı. Mahmutpaşa mâahallesinin Kılınççılar soka- | ğında 4 metre murabbamdaki 15 numaralı dükkân arsasının tamamı, Mahmutpaşa mahallesinin Kılınççılar soka- ğında 4 metre murabbamndaki 17 numaralı dükkân arsasının tamamı. Selâmi Ali Efendi mahallesinin Sarraf se- — 550 kağında 4 numaralı hanenin tamamı, Yukarıdaki mallar hizalarındaki kıymetler üzerinden 25/12/934 tarihinde saat on dörtte açık arttırma suretile satılacaktır, İstekle lerin muhammen bedelin yüzde yodi buçuk nispetindeki pey akçe- Istanbul 6 ncı Hukuk mah- komesinden: Bayan Hikmet tara- fından — sabık polis memurlarından Saraçhana başında Mimar İlyas ma- ballesinde İmam efendi sokağında 4 numaralı hanede sakin iken ikamet- gühinin — meçhuliyeti anlaşılar Bay İsmail Hakkı aleybine açılan boşanma davasının mühakeme günü 21/1/935 Pazartesi saat 14 de tayin kalınmış ve bu baptaki davetiye mahkeme divanhanesine talik kalınmış ve on beş gün müddetle ilânen tebliğat icrasına rilmiş olduğundan mezkür atte yeni postahamede İstan- mahkemesi 6 1ncı bukuk dairesi heyeti hâkime huzuruna gel- mediği takdirde gıyabında mahkeme icra, kılanacağı tebliğ makamına kalm olmak Üzere Ilân olunur. (5027) İstanbul 6 ıncı hukuk mahkc- hibi alacaklılar ile diğer alâkadarların | ve irtifak hakkı sahiplerinin dahi gay- rimenkul üzerindeki haklarını ve hu: susile faiz ve mastafa dair olan iddim. larını evrakı müabitelerile yirmi gün içinde icra dairelerine bildirmeleri lâ- zundır. Aksi halde hakları tapu sicillerile sabit olmadıkça satış bedelinin paylaş- masından hariç kalırlar. Alâkadarların işba maddei kanuniye ahkAmına göre hareket etmeleri ve daha fazla malü- mat almak istiyenlerin 934/3022 dosya Dumarasile memuriyotimize müracaat- Tarı ilân olunur. (5940) Dr. NIŞANYAN eyoğlu Tokatlıyan Oteli yanında Mektöp sokak No. 35 İstanbul Müddelumumiliğin- Doğum - h:myıılı liye mütehasası Bay Samı Küzımın refikası gazetemizin (Leylâklar Altında) ve ( Çöl gibi ) tefrikalarının yazıcısı Bayan Mebrure Saminin bir erkek ço- cuğu dünyaya gelmiştir. denı 35 lira maaşlı Gazlantep Müddeine mumi muavinliğine tayin edildiği yük- sek adliye bakanlığından telle bildirilen Kulp hakimi Reşadın memuriyetimize gelmesi. mesindeni Zeytinburnunda Demir- hana esddesinde İ61 No lı hancde Naz- h tarafından Yedikule Gazlı çeşmede Demirhane cadde le 169 Noda berber Abdüssamed aleyhine açılan boşanma davasına mütedair davetiyenin mez- kür haneden çıkımış olduğu ve ika- metgâhinın — meçhuliyetine — mebnl tebliğ edilemediği mübaşir tarafından verilen meşruhattan anlaşılmış ve 15 gün müddetle davetiyenin ilânen teb- liğine ve tahkikatın da 17/1/985 tari« binde saat 10 da talikina karar veril- miş ve bir sureti de mahkeme diven- hanesine asılmış bulunduğundan mu- ayyen saattö tahkikat hakiml huzurundi lunulması lüzumu tebliğ makamına kalm olmak Üzere İlân olunur. — (199) Yenideh açılan* BÜYÜK EMPERYAL ÖTELİ Beyoğlu, İngiliz sefareti yanında 6- 8 No. Temiz ve Haliç'e bakan odalar - Süslü salonlar - Banyo daireleri - Teshinat - Mutedil fiyatlar. Demirci İcra dalresinden: İzmirde Hacı Sadık şürekâsına 105 liza borçlu Demirciden sergell oğlu Osmanın Demirciain ayvalık mevki« inde küin Hacı İsmalil ve dere ve yol ve eaki hisarlımın arıf ile mahdut iki dönlüm kesik tarla ile dört aharlıda kabaklı oğlu Ahmed ve Hacı oğlu Hasan vo çay İle mahdut dört dönüm ve ayni mevkide serkeli Hüseyin Ali hoca oğlu Hüseyin ve çay le mahdut üç dönüm ve kuz yaka mevkiindea kâln değirmenel oğ'u Ahmed, imam oğlu bedeli İbrahim ile mabdut üç dönüm bağ 25/12/934 tarihinde ihalci katiyesi icra kılınacağından talp olan« ların yüzde yedi buçuk pey akçösi koyarak pey komaları ve şartnameyi anlamak için 114 No, ile Demirel İvra dairesine — müracaat — etmeleri — ilân olunur. İstanbul birinci flâs memur- luğundanı Müflia Vahram Sebuhyan efondiye ait ve evvelco yanmış olan iflüa evrak ve munmelesi yenilenece- ğinden evvelce masaya müracaat etmiş olan klhlarm ellerindeki evrak ve vessikle ve vekili olanların vekâlet- namelerile birlikte 938 senesi 1 inci kânunun 2dacü Razartesi günü saat on buçukta — memuriyetimize müracaatla kayıtlarını yaptırmaları ve aynı santte yapılacak toplanma sırasındaki tetkikat #snasında hazır bulunmaları ve mülli- sinde memuriyetimite müracaatı ilân olunur, (5925) (5028)