26 Aralık 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

26 Aralık 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

" geee Di eladenikiik |Ha!km Sesiı )”-ı.lbaşının Yaklaştığı Günlerde Dün — hiristiyanların — Noeli idi. Beş gün sonra da yeni yıla gite- ceğiz. İhtiyar dünya bir yaşımı daha bitirmiş olacak. Halkımız iki yıl arasındaki şu günlerde düşüncelerini şöyle anlatıyorı Bay Murad Atiker (Köprülü han 29) — Yılbaşı geliyor. Beş gün sonra çocuklar bir yaşına girecek. Gençler hayatlarına bir çalışma yılı daha ekleyecekler. İhtiyarlar mezara bir sene daha yakleşacaklar, Bana kalırsa senebaşlarında şen'ik değil, matem tutmalıdır. Fakat büyümenin, yaş'an- mamın da kendine göre bir zevki vardır. Böyle zevkli bir günde ulak aile eğlenceleri yapmak ta fena değildir. Fakat şişelerle şampanya içmek, avuçlarla para harcamak doğru değildir. B * — Bay Cemal Yöşökoğlu ( Akaaray “Horhor caddesi 21 ) — Görüyorum ki yılbaşı için müdhiş bir hazırlık var. Barlar şimdiden Avrapa şampanyoları almış'ar. Geçen sene yılbaşında (70) bin Hralık şampanya İçilmişti. Bu sene de öyle olacak diye korkuyorum. İktisad ve tasarruf - haftasından yeni çıktık, Avrupa içkilerine ve oyuncaklarına para vermesek çok iyi ederiz. İçeceksek yerli içki kulla- malhın, İsraftan kaçınalım, * Bay Sadi ( Anadoluhisar — İskele cüddesi B)— Ben yılbaşı münasebetile evimde bir ziyafet tertib edeceğim. Eş dostla şöyle bir eğlence yapacağız: Gramofon çalacağız, radyo dinliyece- giz. İzmirden incir, Üzüm getirttim portakal fındık aldim, bunlarla da güzel bir yemiş sofrası düzeceğim. Gençlere de biraz yerli şarabı. vere- ceğim, işte © kadar. Bunun hepsi on ©on beş liranın içindedir. Barda bir gişe garaba beş lira, bir gişe şampan- yaya on İira vermek için hazırlaman- ların akıllarına şaşarım. * Bay Artin sıvacı ( Kurtuluş Cami sokak 82 ) — Noel yortusu İçin bir gok masraf ettik. Ben böyle yortula- rın aleyhindeyim. Bizim mili bayram- lenmiz vardır. Mesolâ Cümhuriyot bayramı - için dökülüp — saçılabiliriz. ben ehem- sayramdan bile saymam. Onun © gün beş para masraf etmiyeceğim. Hem İnsan bir sene daha yaşlandım, ölüme yak- Taşdım diye bayram mı yapar. Müm. künse İnsanlara yaşlandıklarını unut- turmak lâzımdır. Kadınların hele 30 beşinden hiç yukarı çıkmayan hatun- Tarın senebaşı diye kocalarına masraf ettirmelerine şaşarım. Randevu Evleri “Ahlâk zabıtası son bir hafta zarfında şehrin muhtelif semtle- rinde 5 gizli randevüi evi meydana çıkarmış, hepsi de kapatılmış- tır. Bu evlerde bulunan kadınlar- dan Üçü hastalıklı çıkmış, hasta- haneye gönderilmiş, evleri işle- ;ınâîrı de mahkemeye verimiş- lerdir. Son Posta'nın Resimli Hikâyesi : İ BOT e DAHİLİ HAB SON POSTA © E RLER Altı Gemicinin Denizde Ya- şadıkları Korkunc Macera! Limanımıza transit süretile gelen — Klemenso vapurunun Cezair açıklarında kazaya uğrıyan bir yelkenliden kurtardığı 6 Ispanyol gemiciyi getirdi- ğini yazmıştık. Bu altı gemici, dün, memleket'erine dönmek — üzere Barselona hareket Klemanso vapurunun kurtardığı bu kazazedelerden ismindeki tayfa, hâdise bir muharririmize şunları anlatmıştır: “— Cebelüttarığa gitmek Üzere yedi gün evvel Don Bazilyo Cezair'den yola çıktık. Muhkem yelkenlimiz vardı. Cebelüttarığa, zahire götürüyor- duk. Cezair'in 12 mil kadar açığında, — fırtınaya tutulduk. Havanın azgınlığına rağmen, hafif savuşturduk. Çünkü yelkenlimiz, ağız ağıza zahire yüklü idi. Dalgaların şiddeline mukavemet Bir Facia Usta İle Çırağı Fena Halde Yaralandılar Evvelki akşam Eyübde bir facın olmuş, iki kişi ağır surette yaralanmışlardır. — Tahkikatımıza göre hüdise şöyle olmuştur : Eyübde — Bahariyede — asfalt fabrikasında çalışan Fresko adlı bir usta, tabrikanın önünde bu- lunan zaçyağı fıçılarını fabrikaya naklettirmekte iken bir fıçının içindeki yağ ansızın - infilâk et- miştir, Infilâk neticesinde usta Fresko ile ameleden Hayri muh- telif yerlerinden ağır — surette yaralanmışlardır. Yaralılar hasta- haneye kaldırılarak tedavi altına alınmışlardır. Tahin -Helvası Hilekârlığı Tahin helvası yapan dükkancı- ları belediye son zamanlarda şid- detli bir teftişe tabi tutmuştur. Bir kısım dükkâncdar kilosu 34 kuruşa helva satmaktadır. Fiatin bukadar düşük olması şüpheyi davet etmektedir. Hakikaten bu- kadar ucuz olan helvalar tahlil edilmiş, bunların şekerden ve ta- hinden yapılmayıp, bir takım mu- zur maddelerden yapıldığı anlaşıl- mıştır. Belediye bu gibi esnafa ceza kesmiştir. Pis Sularla Yıkanan Buğdaylar Halic sahilindeki un değirmen- lerinden nümunclik buğdaylar alı- narak tahlil ettirilmiştir. Tahlil neticesinde, buğdayların Halic Buyu ile yıkandığı an'aşılmıştır. Bağdaylarda amanyak mahlülü görülmüştür. Ba da, buğdayın pis sularla yıkandığını göstermektedir. Belediye bu değirmenlerde pis su kullanan yıkama makinelerini mü- hürlemiş ve takibata başlamıştır. etmiş'erdir. etrafında ve oturaklı bir © geceyi, Nöbetçi Eczaneler Bu & öbetçi el öelie gee ni oozaneler Aziz Hüseyin (Şehzadebaşı), Ali Kemal Gündoğdu (Fatih), Nazım (Topkapı), Mustafa Arif (Defterdar), Hikmet (Eyüb), Necati (Cibali), Çelo (Samatya), Asadoryan - (Gedikpaşa), BSırri Rasım (Çemberlitaş), Mehmed Kâzım (Bahçekap), Şeref Celâl (Cer- rahpaşa), Hilâl (Bakırköy, hat boyu), Leon Çubukluyan (Kadıköy Tevkifane gaddesi), Hulüsi Osman (Kadıköy Kuşdili), Merkez ( Üsküdar, İskele- başı ), Halk (Büyükada), Della Suda 8. Barankyan ( Taksim, Yenişehir ), Karaköy (Gulata), Nargileciyan (Şişli fak sokak), Yanituran (Kasımpaşa), Ş:fnillrüıı Hılıcıuuıg.x Kumar Oynamışlar Salih, Mustafa, Dursun ve Hüseyin adlı dört kafadar Topa- mede Necatibey caddesinde Yu- sufun kahvesinde kumar oynar- larken — cürmümeşhud — halinde yakalanmışlardır. Et Kaçakçılığı Aksarayda Vahid — adındaki bir kasabın et kaçakçılığı yaptığı haber alınmış, zabıta memurları gözlemişler ve kasabı ecürmümeş- hud balinde yakalarmnışlar, kaçak etleri de müsadere etmişlerdir. Sadakal Fıtır İstanbul Müftülüğündeni Eseyi — Eyi — Son 13 d 10 20 16 o Üzüm — 104 78 65 Hurma — 312 260 o Hava kuvvetlm'zin yükselime artması için her türlü yardımın yap . ması yurd borçarımız'a en ileri gele Buğday Arpa rela'iğinden verilen fet dakal - fitir ve zekât olan'arın Tayyare cem da bulunmaları beyan olunur. mükellef vye || | milğe verilmiştir. ine yardım-| | edebiliyorduk. Fakat ertesi gün deniz, hizını büs- bütün arttırdı. Rüzgârın şiddetinden seren direği kırıldı. Yelkenler işlemez oldu. Koca yelkenlide bir kaptan beş tayfa idik. Günün akşammma teknenin su almıya başladığını gördük. Denizde 22 saatlik bocalayış hepimizi sersem etmişti. Batmamak için, rahmeyi kapatacak tedbirler almağa çalıştık. Fakat, faydasız kaldı. Eğer bu sıralarda hava biraz durulınasaydı. ve Klemanso vapuruna rastlamasay- dik, batmak tehlikesi yüzde yüzdü. Klemansu, verdiğimiz imdad işaretini gördü ve bizi kurtararak buraya getirdi. Teknenin âkibetini bilmiyoruz.,, Barilyo ismindeki bu tayfa memleketinde evlidir. Tesadüfün yardımından çok memnun görünüyordu. doğru Valansya'lıdır. ve 4 Bin Ruble Eski Odesa Konsolosunun Zimmetinde Midir ? Maliye bakanlığı dün müddel- umumlliğe müracaat ederek, bir başka meseleden dolayı İstanbul hapishanesinde —bulunan — eski Odesa konsolosu bay Rauf Hayri aleyhine, zimmetine para geçirme davası açmıştır. Bakanlık müra- caat kâğıdında, bay Rauf Hayri Odesada — konsolos — iken E Türkle bir Ermeni kadınına ald 4 bin rableyi zimmetine geçirdi- ğnl — söylemekte ve hakkında takibat ya istemektedir. Müddeiumumilik bu gibi hariciye memurları hakkında dış bakanlı- ğan nuvıf&l:u alınması etti; in uıgıâo dış lııAĞıı,I.Iı—h*:-:ı-ıı vafakat istemiştir. Cevab gelir gelmez takibata başlanacaktır. 24 Saatin FHüâdiseleri Galatada Tünel birahanesi sa- hibi Tiryandafili, bir İş mesele- siaden çıkan kavga neticesinde garson Sabatayı sandalya İle ya- ralamıştır. ** Keozliıçeşmede 17 yaşında Şemsetlin adlı bir çocuk, kendi- siaci işten çıkaran aşçı İzzeti br çakla kovalarken yakalanmıştır. »4 Erenköyde şüphe Üzerine çevrilen Yusuf adlı bir ihtiyarın füzerinde bir miktar esrar buluna- rak müsadere edilmişlir. Sarık Sarmış! Hacı Ali adlı birisi müftülük- ten müsaadesi olmadan sarık sardığı ve bir camide vaaz etmi- e d Di “en-İ| ye kalkıştığı için dün polis tara- derladsn. 'Oldüğun. 2 ee İreş | fından yakalanarak müddeiumu- Sultanahmed ikinci sulh hukuk hâkimi huzu- runa çıkarılan suçlu tevkif edil- miştir. Birinci kânun 26 î —) Günün Tarihi 400 Kilo Esrar Yakalandı Gümrük muhafaza memurları dün İznik cıvarında Çakırlı köyünde mu- hacir Emin isminde birinin evinde bir araştırma — yapmişlar, buğdaylar arasında 400 kilo kadar esrar bul- muşlar ve Emin tevkif edilmiştir. İ Yine aynı köyde Hasan Ali isminde birinla evinde kaçak çakmak — ve sigare kâğıdı bulunmuştur. Suçlular adliyeye verilmiş, kaçak mallar mü- | sadere edilmiştir. Bay Litvinof ile Tevfik Rüşdü Aras Arasında Ankoara, 35 (ALA.) — Sövyet — bil. ginlerinden profesör Mar'ın ölümü dolayısile Dışarı işleri Bakanı Bay Aran ile Bay Litvinof arasında tecasür telgrafları taati edilmiştir. İnkılâb Dersi Eski Adliye Bakamı Bay Yusuf Kemâal dün akşam Üniversite inkılâb tarihi enatitüsünde derslerine devam etmiştir. Bay Ali Sami Uyuşturucu maddeler inhisarı Ge- nel müdürü Bay Ali Sami, dün ak- şam Ankaraya gitmiştir. Ticaret Odasında Seçim Ticaret odası asli mecl'a azalığı se- çimi bugün odada yapılacaktır. Terciümanlara Ders Seyyah tercümanlarının malümat- larını genişletmek için, B-lediye tara- fından açılan kura, dünden itibaren derslerâ başlamıştır. Dün ilk dersi Bay Mambori vermiştir. Kursa 60 tereliman devam etmektedir. Bugün Fakir Mekteblillere Palto Verilecek Himayel etfal cemiyeti bugün 80 fakir talebeye palto verecektir, Gemlilerin Muayenesi Limanımıza yazılı olan gemile- rin senelik muayenelerine başlan- mıştır. Deniz ticaret müdürlüğü, muayene İşine büyük bir ehem- miyet vermektedir. Kadınlar Ve Halkevi Yozgad, 25 (A.A.) — Kadın- lar Halkevinde yaptıkları bir top- lantıda Halkevinin muhtelif şabele« rine girmişlerdir. Kad.nlarımızın fırkaya yazılmaları devam ediyor. Bir Motör Parçalandı Karadenizde bir hayli şiddetli geçen iki gün evvelkl fırtına, dün durulmuştur. Küçük yapılı gemi- ler boğazdan çıkmıya başlamış- lardır. Gelen bir habere göre, fırtı- na yüzünden Kozlu açıklarında bir motör parçalanmış'ır. Bartın limanına yazılı olan ve (Yıldız) adını taşıyan direk yüklü bu motör, Kozlu önlerinde dalga- ların şiddetinden bir kayalığa çarpmış ve tekmesi parçalanmış- tır. İçindeki tayfaların kurtarıldı- ğı, yükünün de çıkarılabileceği baber verlilmektedir.