27 Aralık 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

27 Aralık 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

SON POSTA Gıda Maddele- rinde Hilekârlık Ve Halk Belediyenin yeme, içme madde- lerini her teftişi, bunlardan pek çoğunun bileli olduklarimı gös- teriyor ve halk, artık bu hile- kârlıktan el'aman diyor. Dün bu mevzu etrafında bazı okur- Tarımızla — konuşduk. — Bakınız bize içlerini nasıl döktüler: Bay İamail ( Hırkayşerif 37 ) — (He'va ) kelimesi arapçadır. Bu- nun türkçesi tatlıdır. Fakat şimdiki tahin belvalırı tatlı değil, tadı bozuk- tur. Geçen gün bir helva yecdim. İçinde şeker lezzeti ve tadı yoktu. Hatf bir glikoz buleşğı vardı. Bu nesnenin unla mı, talaşla mı, çökenle Yedi Gün Kumbara Yarışı Kazananlar Kimlerdir? Beşinci tutum ve yerli malı yedi günü Gdolayısile ulusal ökonoml wd vTaşlıyanlarınMuhakemesi Üç Erkek Ile Dört Kadın Dün Sorguya Çekildiler Dün Süultanahmed ikinci sulh ceza mahkeme- ı Zeyneb'dir. Davacınım iddiasına göre, — suçluların boşıltma ve kumbara alma yarışında Türkiye ziraat bankasında kumbarası olup ta muhte« vasını yedi gün içinde bankaya yatıs ranlar arasında: Kasımpaşa Hacı Hüsrev mahallesi tahta köprü sokak No. 35 Bay İbrahim, Kadıköy topçu alayı 45 inel bö'ük kumandanı Bay Hilmi ve Taksim Şehid muhtar Bey caddesinde Zaman apartıman No, 10 bay Tr yandafilidis ve yeniden kumbare alanlar arasında da Hekim oğlu Ali paşı çavuş hama- sinde bir ev taşlama davasına başlandı. Davacılar, | bepsi birden ellerinde büyük taşlar olduğu halde Kadırgada Liman caddesinde (15) numaralı evde bir gece davıc_ııuıı evine hücum etmişler ve açık oturan Ayasofya kütübhanesi memuru Bay Suad'la pencerelerden içeriye kaya parçaları yağdırmışlar. BeĞ z dır. Suçluların hepsi de bu İddiayı reddettiler ve refikası Zeliha'dır. Suçlular da aynı mahallede (16) | ayukatları da bu davanın bir başka — mahkemede numaralı evde oturan kunduracı Enver, Nabi, bakılmakta olduğunu ileri sürdü. Muhakeme, şahid- hamal Ibrahim, Bayan Nigâr, Ayşe, Kadriye ve mi, ne ile yapıldığ'nı bir türlü anlıya- madım, Peynir, helva, ekmek fakirle- rin asıl gıdasıdır. İstanbulda ekseri- yeti teşkil eden fakirler bu üç madde ile gıdalarını temin ederler. Belediye- mizin helva ve peynirleri adamakıl'ı bir. kontroldan geçirmesi lâzımdır. Liğim suyu ile buğday yıkandıktan helva yapılması işten ir. Allah fakir fıkazanın yardımcısı olsun. * Bay Hakkı ( Divanyolu Binbirdirek £6 ) — Z mane helralarının tadı kal ma'ı. Ben öyle zannediyorum ki bazı bilekârlar helvayı ökürzlere yedirilen kepek ile yapıyorlar. Bu; İstanbul- M'erın sıhhatini hiçe sayan ve onları Ökür —yerine koyan sahlekârlara adamakıllı bir ders verilmelidir. Bele- diyemiz artık fzaliyete geçmeli ve gu gehri (Mağgaşat boldesi ) olmaktan kurtarmalıdır. İstanbulda tifo bir türlü eksik olmuyor. Buğdaylar lâğim suyu ile yıkandıktan sonra elbette bu pis hastalıktan kurtulamayız. * Bay Rahmi ( Şehzadobaşı Eminnu- reddin mahallesi 17) — İstanbulda hemen * herşey ve bilhassa yağlar karışıktır. Temiz yağ bulsna aşko'sun. Hele yayık yağı bulanın almımı karış- larım. Şa hal gösteriyor ki, şehirde müdhiş bir bilekârlık hüküm sürüyor. Belediyenin bu işe bir hal çaresini bulmasını İstiyoruz. Belediye Büdçesi İçişler Bakanı Bu Mesele İle Meşgul 'Oldu Şehrimizde bulunan — iç işler bakanı bay Şükrü Kaya, dün üöğleden sonra Belediyeyi ve Cum- buriyet Halk —Fırkasını ziyaret etmiştir. Bay Şükrü Kaya Bele- diyede bir müddet bay Muhiddinle konuştuktan sonra, daimi encümen taplantısına iştirak etmiştir. Daim! encümende 1935 büdçesi konu- şulurken bay Şükrü Kaya da bu bususta bazı sözler söylemiştir. Öğrendiğimize —göre, — Istanbul, şehir büdçesi bu günkü ihtiyaçlara kâfi gelmemektedir. Büdcede ye- niden bazı esaslı tedkikler yapr lacak ve şehire faydalı bir şekülde büdce değiştlirilecektir. Bulgarya vapuru, bugün Romanyı- dan Timanımızı gelecek ve teslim edilecektir. Şirket, bu gemiye “Gü- neysu,, adını koyacaktır. lerin çağırılması için başka güne bırakıldı. Rıhtım İşleri Yeni İdare Ay Başından İtibaren Çalışacak Rıhtim — şirketinin hükümete devri münasebetile anirepoların gümrük tarafından tesellümü işi bitirilmek üzeredir. Şirketin hesab ve muamelâtını gözden geçirmek üzere teşkil edilen tasfiye heyeti ayın birinden iİtibaren çalışmıya başlıyacaktır. Rıhtımlar idaresinin Hmuüm müdürlüğüne tayin edilen vali muavini Bay Ali Rıza da aybaşında yeni vazifesine geçe- cektir. Ancak mefsuh Liman şirketi- nin vaziyeti henüz tamamen belli olmamıştır. Maliye bakanlığınca hazırlanan liman işlerinin idaresine ald talimatname, Devlet şürâasın- dan çıkmıştır. Bu talimatnamenin bugünlerde — bildirilmesi — bekle- nilmektecir. Söylendiğine göre, Liman İşleri idaresinin şimdilik Maliye Bakan- lığına bağlı ayrı bir idare hâlinde kalması muhtemeldir. Bu takdirde, bir antrepo müdürlüğü ihdas edi- Tecek, rıhtım, antrepo ve liman işleri ayrı ayrı İdare olunacaktır. Fakat, antrepo ve liman Idarele- rinin rıhtım işleri umum müdür- lüğüne bağlanması da kuvvetle muhtemeldir. 24 Saatin Hâdiseleri Halil adlı biri tütün gümrü- ğüönde Mihalin dükkânından por- takal dolu #sandıkları çalarken tululmuştur. * Necmi adlı biri Karaağaçta helvacı Rüstemin dükkâmından 8 kilo kavurma ile baklava tep- sisini çalarak savuşurken tutul- muştur. « Apustol ve Kirinos adlı İki kafadar bir hafta evvel Kum- kapıda Madam Vartohinin evin- den çaldıkları iki mantoyu sa- tarken tutulmuştur. Erolinciler İhtisne mahkemesine verilen (21) eroin ği suçlusunun muha- kemelerine sekizinci — ihtisas mahkemesinde başlanacaktır. ' l Son Posta'nın Resimli Hikâyesi Nöbetçi Eczaneler Bu şunlardırı Hamdi ( Şehzadebaşı ), Mehmed Fund (Hafızpaşa), Hamdi (Şehremini), Halk (Balat)) Hikmet (Eyüb), Yorgi (Unkapanı), Teofidost (Yedikule), Ce- mil (Beyaz:d), Eşref Noşet (Sirkeci), Agob Minasyan (Bahçekapı), Sarım (Yenikapı), İstefan Terziyan — (Bakır- köy, İstanbul — caddesi), Sotıryadia (Kadıköy, eski iskele caddesi), Üçler (Kadıköy, Yeldeğirmeni), Ömer Ke- nan (Üsküder çarşı boyu), — Şinasi Riza (Büyükada), Garih (Taksim, Kurmbaracı), Limoncuyan — (Taksim, Mis sokak), Aerıittihad (Galata Okçu- musa caddesi), Kurtuluş (Kurtuluş), Merkez (Kasmımpaşa), Halk (Hasköy). gece — möbetçi — eozaneler Doktor Cemal Tunca Atatürk, Başbakan İsmet Inö- nile Öz Türk adları üzerinde ko- nuşurken, — Antalya saylavı ve Cumhuriyet Halk Fırkası Istanbul idare heyeti relsi doktur bay Cemale Tunca soy adını vermiştir. Wısırda Türk Sigarası Tütün inhisar idaresi Mısirde bir cigara fabrikası açmıya karar verm 'şti. Oraya gönderilen müdür Kahirede müsaid bir bina bulmuş ve buradan da makineler istemiş- tir. İnhisar idaresi icab eden ma- kineleri Mısıra göndermiştir. Ya- kında mısır piyasasına Türk tü- tünleri ve cigaraları çıkacaktır. Sadakal Fıtır İstanbul Müftülüğündenı Eneyi Eyi — Son 13 M 10 20 16 o Üzüm — 104 78 65 Hurma — 312 260 o Hava kuvvetimizin yükselme ve artması için her türlü yardımın yapl- ması yurd borç arımızın en ileri karindük .uu'guı 'an Diyanet İş'eri liği fetvaya Gür BÜT T ni olanların Tayyare cemiyetine yardı da bulunmaları beyan olunur. Buğday Arpa Haşlandı Bir Çocuk Kaynar Su İle Dolu Kazana Düştü Dün Beşiktaşta acıklı bir hâ- dise olmuş, bir çocuk bir kaza: nn içine düşerek yaralanmıştır. Hâdise |=t: K Beşiktaşta Dibek sokağın- da oturan Bayan Emine adlı bir kadın, evvelki gün — ölmüştür. Dün öğle üzeri bu kadının cena- zesinin yıkanması için evin Önün- de büyük bir kazan içinde su ısıtt- arılıyormuş, bu kazanın etrafına birçok çocuk toplanmış. İşte bu çocuklardan 6 yaşlarında Bekir oğlu Bülend adlı bir çocuk aya- ği kayarak kazanın İçine düş- müş, muhtelif yerlerinden haşla- narak yanmıştır. Niçin Kopuyor ? Son zamanlarda elektrik telle- rinin sık sık koptuğu hakkında bazı şikâyetler olmaktadır. Bele- diye bu hususta alâkadar şirketin nazarı dikkatini celbetmiştir. Bun- dan sonra, elektrik telleri, daha sağlam şekilde bağlanacaktır. Denize Düştü Sirkeci rıhtımında — bulunan Bursa varpuru te'siz memuru Bay Kâzım, vapurun güvertesinde do- laşmakta iken denize düşmüş İse de kurtarılmıştır. Bisiklet İmtihanı Eisiklete binenlerin — ehliyet imtihanları bir Kânunusaniden itibaren başlamaktadır. Seyrüsefer merkezinde bunun iİçin bir imti- han komisyonu toplanmıştır. İm- tihana girmek için en az on yaşını bitirmiş olmak şarttır. Muvaffak olamıyanlara ehliyetname - verik- miyecektir. Lokantalarda Temizlik Bazı lokantalarda el yıkama suleri ile içme suyunun ayrı mus- luklardan akıttırıldığı göze görün- müştür. — Belediye lokantalarda içilecek — suların tamamen ayrnı kablarda ve ayrı musluklardan istimalini kaymakamlıklara bildir- miştir. Sühe. ..ı)ıîğı Bu oda da buğünün kadını..1 : odasıl mı No, 32 bay Kemal ve Zeyrek Timur han mahallesi Piri Mehmed P. Sokak No. 14 bay Fuad ve M-hmud- paşa Abit Efendi han Ferhatzadeler« den de Ali Avni kazanmışlardır. Kurum bu yariş arda kazananları kurumun yaplırdığı Atıtürk büstü ile karşılamaktadır? Yarşta kazananlar kurumun bu pek değerli hediyesini görünce —çok kıvanç duyuyorlar ki mükâfat ve bu kıvanç cidden — yorin- dedir. Ölüme Sebeb Olan Şoförün Muhakemesi Dün Ağırceza mahkemesinde, on bir ay evvel Şişhanede Madam Raşes lin ölümüne ve Mehmed kız: Ayşenin bir bacağının keslmesine ve diğer Ayşenin yaralanmasına sebeb olmak- tan suçlu şoför Remz'nin muhakeme- #ine devam edildi.. Müddelumum!, şoförün dikkatsizliği ve frenlerinin bozukluğu yüzlüm 'en Ceza kanununun (455) inci maddesi muc.bince cezslan- dırılmasını istedi.. Muhakeme bugün kararını tefhim edecekt'r. beraet Ettliler Kurtuluşta oturan Bayan Nesibe, Üvey kız kardeşleri Bayan Meliha ve Ayge tarafından 750 lirasının çalın« dığını iddia oöderek dava açmıştı. Ağırceza mahkemesi dün . suçluları sorguya çekmiş, suçu sabit görmee diği için baraet kararı vermiştir. Vatmanların Ehliyetleri Tramvay vatmanlarının da, Beledi- ye tarafından ehliyet imtibanına tabi tutulması kararlaştırılmıştır. — Seyrü- sefer merkezinde teşekkül eden bir komisyon vatmanları imtihan etmeğe başlamıştır. Ticaret Odasında Seçim Yapıldı Ticaret Odam meclisi asli azalığı soçimi dün Odada yapılmıştır. 60 birinci münteb'p — toplanarak — gizli reyle mecls azalarını ayırmış'ardır. Yapılan tasnif sonunda, bay Nemli zade Midhat, Furton zade Mııı:ğ Hüseyin Sabri, Hasan Vafi, Rael Sabri, Bedri Nedim, Ssld Ömer, Ha- san Rıza, Suad Kara Osman, Ahmed Bican, Hilmi Naili, Habib zade Ziya, Şerefeddin, Mustafa zade Osman Nuri, Abdü'kerim, Ahsen, Yusuf Ziya, Sald, Kara Mastafa zade Ahmed, Osman Nuri, Midhad Recsi, Halil Sezai, Fuad Fazlı, Hasan Sadi, Foy- zullah, Sadeddin, Sıdık zade Rıza, Ziya, Refii Celâlın kazandıkları anla» gşılmıştr. Yeni mec'iz pek fazla bir değişik'ik Yeni Oda meclisi, ilk toplantısını at müzdeki ayın haftasında yrpacaktır, İlk içümm İstanbul valisi aç-caktır. LALB Mi