16 Ocak 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

16 Ocak 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Halkın Sesi Uluslar Kurumunun Romaya Daveti Uluslar kurumunun Romaya da- veti bakkında bir rivayet var. Bu haberin bizim efkârnamu- miyede basmıl ettiği aksi şöyle tesbit ettik: Bay Murad Koçak ( Doktor Sire keci Kemalbey sineması karşısında) — Milletler konseyi şimdiye kadar Ce- nevrede toplanıyordu. Muval n için Romada toplanım iş. Bir aralık da Pariste top- lanm ştı. Bütün dünya Üzerinde tes rli bir otorite sehibi olan veyahud Öyle o'ması istenilen Milletler konseyinin gezgin bir hale getirilmesi benc cemiyetin vekarile mütenasip değildir. Eğer bu cemiyet şu, bu devletin misafirperverliğine müsbet cevap ver- miye alışırsa manevi süfuzunu kendi elile baltalamış olur. Bizde bir atalar »özü vardır: (Taş yerinde ağır...) * Bay Faik Özmen (Galata Porşen- bepazarı 1) — Biz bütün dünya mil- let'er konseyinin toplanma yeri olarak Ceonevreyi tanırız. — İtalya, cemiyetin gelecek toplantısını Romada yapma- mm toklif etmiş. Bu cem'yot millet- lerin mukadderatını elinde tutan mu- azzam ve heybetli bir. kurumdur. Türing ve #por kurumlarına benze- mez. Beynelmilel Turing ve «spor teşekkülleri her sene bir başka şehir- de toplanabilir. Fakat milletler cemi- Biz onun resmi mekânı biliyoruz. — Eğer yapılan — davetleri kabul —edecse — kiymetini bir spor teşekkülü derecesine indirir. Hem benim bu teklife biç aklım örmedi, Bu adeta Fransa veyahud İngiltere devletinin bir sayfiyeye çıkar gibi Romaya veyahud İstanbula gelibde birkaç ay buralarda icrayı hükümet etmesi teklifine benzer. Sonra bir kahvenin kırk yıl —hatırı oldugunu «emiyetin yüksek murahhasları her- kesten iyi bilirler, Bunun için güzel Romada verilecek mükellef ve mu- milletler - ko: taaten ziyafetlerin hatırı bilmem kaç | Fi Kallir Cemel, Tatket İ an ve aâr J emal nöbel kırk yıl sürecektir. * Bay Fehmi Gündüz ( Sultanselim Fıstıkdibi 131) — Milletler konseyinl seyyar bir tiyatro kumpanyası haline getirmek hiç doğru değildir. Eğer cemiyet temsil ettiği bütün devletle- rin davetlerine İcabet ederse isin içine hatır. gönül girmesi ihtimali biç de uzak değildir. Cemiyet acun efkârlumumiyesinde hatır ve gönülle de iş görür gibi bir intiba uyandır- mak istemiyorsa bu şekildeki teklifleri reddetmelidir. Bir defa da Romada toplaamanın ne mahzuru olacaktır denemez. Çünkü biz farenin geçdi. #inden değ yol olacağından körkarız. Dişcilik Yapıyormuş Bebekte oturan Rus mülteci- lerinden Bayan Maloma, Kandik lide ruhsalsız. olarak — dişcilik yaparken cürmümeşhud halinde yakalanmıştır. — Bizim kız ile başım derd- de Hasan Bi. DARİLİ H iiki Kişi Zorbalık Yapmıya SsON POSTA ABE Yeltenirken Yakalandılar Evvelki gün Kantarcılarda tuhaf bir hâdise olmuş. Eekir adlı birisi bir helvacıdan haraç para isterken cürmümeşhud halinde yakalanmıştır. Hâ- dise şöyla geçmiştir : Bundan bir hafta evvel Küçükpazarda Kantar- dükkânda helvacı Mustafa Usta dükkânında işi İle meşgulken Bekir adlı boşda gezen takımından biri dükkâna gi- tlar caddesinde 28 numaralı rerek : “— Mustafa Usta bana beş lira ver, demiştir. Mustafa Usta ne parası İstediğini sorunca Bekir : “— Sormaver parası istiyorum. Sen burada bol bol para kazamrken biz dalga mı geçeceğiz. İste- diğim beş lirayı ya verirsin, yahud dükkânın ca- mını, çerçesini indiririm, demiştir, Bir Cesed Ölümü Şübheli Görüldü, Mezardan Çıkarıldı Kemerburgaz'ın — Içkalan kö- yünden bayan — Haticenin dört yaşında Bahriye adh kızı dört gün evvel yanmış ve evvelsi gün de öldüğü için gömülmüştür. Ke- merburgaz jandarma kumandan- lığı, çocuğun yandığını ve öldük- ten sonra da Müddeiumumiliğe haber verilmeden gömüldüğünü işitmiş, dün Müddelumumiliği va- ziyetten haberdar etmiştir. Tah- kikata muavinlerden bay Salim el koymuş ve çoruğun cesedini dün mezardan çıkartarak morga naklettirmiştir. Alınacak rapora göre tahkikata devam edilecektir, 24 Saatin Hâdiseleri. Cibali iskelesi sandalcılarından meselesinden çıkan kavga netice- sinde sandalcı Hüseyini taş ile başından ağır surette yaralamış- lardır. Hüseyin hastaneye kaldırıl- mış, As'an ile Cemal yakalanarak tahkikata başlanmıştır. * Bedros adlı bir sobacı ile Dikran adlı bir kunduracı Taksim Maliye memarlarından bay Naciyi vezife başında tahkir saçile yaka- lanarak tahk kata başlanmıştır. 4 Şehzadebaşında oturan eski va'ilerden Bay Seyfeddinin hiz- metcisi Üfet evden 100 lira para çalarak kaçmnış ise de biraz sonra ya nmıştır. * Mustafa adlı biri Tozkopa- randa Kohen aparlımanının beş'nci katında oturan çimento şrketi memurlarından bay Abdurrahma- nın dairesinden öteberi ça'arak kaçarken kapıcı Hasan tarafından lanarak polise teslim edil- » Eh Allah bağışlasın geldi yetişti.. Mustafa Usta vermemiş ve Bekirl dükkândan çıkarmıştır. Bundan sonra Bekir beş gün sıra ile dükkânın önüne ge- bu tehdidlere hiç ehemmiyet lerek koynundaki taşları Mustafa Ustaya gösterib: *— Ya parayı ver ğim, diyerek tehdide devam etmiştir. usanan Mustafa Usta nihayet evvelki gün karakola giderek meseleden polisi haberdar etmiştir. Bunun veyahud camları İndirece- Bu halden üzerine dükkânın etrafında tedbir alan polis me- murları Bekiri, Mustafa Ustnyı tehdid edib haraç para isterken cürmümeşhud halinde yakalamışlar ve Adliyeye teslim etmişlerdir. »4 Bundan başka Mehmed adlı birisi de köyünde keresteci Agobdan zorla 20 lira alırken Kadı- cürmümeşhbud balinde yakalanmıştır. T ramfva_ı;da Garib Bir Yankesicilik Evvelki gün Dolmabahçede tramvayda bir yankesicilik hadi- sesi olmuş, bir delikanlı, genc bir kızın çantasından para aşırırken yakalanmıştır. Tahkikat neticesin- bakkında — şunları öyde kalabalık bir tram- vaya binen Todori adlı birisi, tramvayda bulunan Öjeni adında bir genc kızın çantasındaki para- ları çalmak için fırsat aramaya başlamıştır. Tramvay Dolmabah: çeye geldiği sırada Todorl güya kazaen gene kızın elindeki çan- tayı düşürmüş ve derhal kaldır- mak İçin atılmıştır. Todori bu sırada çuntayı açarak içinde bulu- nan dört lirayı açırmış, ve kapa- tıp kenc kıza vermiştir. Cenc kız çantayı eline aldıktan sonra açıp bakmış ve paranın yerinde yeller esmekte olduğunu görünce feryadı basmıştır. Eu gırada delikanlı tıramvaydan atlıyarak kaçmak İstemişse de halk — tarafından yakalanarak polise teslim edilmiş, çaldığı 4 lira da genc kıza geri verilmiştir. * Mehmed ve Arif adlı iki genc, evvelki gece Beyoğlunda dolaşmakta olan Fenerli Galib adında birinin koluna girip 11 Erasını çalarak savuşurlarken ya- kalanmış'ardır. Yeni Bir Eroinci Beyoğlunda dolaşmakta iken şübhe üzer'ne çevrilen eroin ka- çakçılarından Sürdlü Arab Şapor- da bir mikdar ercin — bulunarak müsadere edilmiştir. Karagüm- rükte Süleyman adında birisinde de (55) gram esrar yakalanmıştır. uw Bir deviğini iki yapmade İ ğun balda.. —— I Son Posta'nın Resimli Hikâğesi : Pazar Ola Hasan B. Diyor Ki: İ Rıhtım İdaresi Memur Kadrosunda Bazı Değişmeler Oldu Rıhtım ve Liman umum mü- dürlüğü teşkilâtı için beş aylık muvakkat bir bütçe hazırlanmış ve ayrıca yeni bir kadro tesbit edilmiştir. Şubattan itibaren baş- hyacak olan yeni bütce ve kadro Hazirana kadar devam edecektir. Verilen malümata göre, kad- roda bazı değişiklikler yapılmış, belli başlı olarak muhasebe, hu- kuk ve işletme müdürlükleri bir- Teştirilmişlir. — Şimdilik — umumi kâtib'liklere dokunulmamış, değiş- tirilmesi kararlaştırılan diğer bazı idareler de aynen bırakılmıştır. Hazirandan sonrası için hazırla- nacak ikinci kadroda bu deği- şiklikler de yapılacaktır. G. Mübadil Bonoları Bir müddettenberi şehrimizde bulunan Maliye müsteşarı bay Faik dün öğleden sonra darbha- neye gelerek bir müddet meşgul olmuştur. Birkaç güne kadar Ankaraya dönecek olan Bay Faik, dün kendisile görüşen bir muhar- ririmize şunları söylemiştir: * — Gayri mübadillere ald bütün işleri Üzerine alacak olan yeni komisyon yakında işe baş- hyacaktır. Bu komisyonda Tapu ve Emlâk müdürlerile iki gayrı mübadil — bulunacaktır. Emlâkin süratla ve fazla mikdarda satışa konulması için tedbirler alınmışt.r. Gayrı mübadil bonolarının borsaya kabulü bir temenni vaziyetinde kalmıştır. Bono, mütedavil bir kıymet değil, muayyen malın sa- tışına iştrak vesikasıdır.,, v Küçük bir şeye sinirlense, | oturub saaticrce ağlıyor. Bu göz yaşlarının Önüne nasıl geçmeli bilmem? M'!"'.İ, kânun l A Müddeiumumilikte Bir Ölü Çocuk Dün öğleden sonra müddeiumu« milikte işi olanlar, ikinci katn mer- diven pencereleri içinde üzerinde ince bir tül örtülü bir çocuk cesedi gördüler. Cesedin yan'nda mütcessif bir erkek bek'iyordu. Herkes bu ces #edin buraya neye getirilkiğini soru« yordu. — Nihayet — bunun — Haye Carda Sinanağa mahallesinde İmaretle atık sokağında 26 numaralı evde oturan Bayan Cenan tarafından ölü olarak doğurulan bir kız. çocuğuna nid olluğunu öğrendiler. Bu cesedi müddelumumilik getirimiş ve tibbı âdliliğe munyene ettirdikten sonra morga göndermiştir. İdda edil iğine göre çocuğun Ölü olarak doğmasına sebeb de şudur: Bayan Cenan dokuz aylık gebedir. Akşama sabaha doğurması bekleni- yordu. Komşularından iki kadın evine ler, penceresini kırerak r ve kendizni dövmüşe Bayan Cenan bundan korkmüş ve. hastalanarak çocuğunu — ölü olarak doğurmuştur. Tabibi adli Bey Enver dün kadımı evinde muayene - etmiştir. Müddeiumumilik tahkikatına devam etmoktedir. Hava Müsteşarı Ökenomi Bakanlığı Deniz ve Hava Müsteşarı Bay Sadullah Güney, dün Ankaradan şehrimize gelmiştir. Buğday İşi Ziraat Bankası Müdürüne İşten El Çektirildi Ziraat bankasında Lüğdey — satış işlerini tedkik eden kom'syon - teftiş- Iaa tahkikat neticesinde, buğ'ay alım satımında ve un haline getirilişinde bazı yolsuzluklar — buluncuğu tesbit edilmiştir. Ziraat müsteşarı Bay Atı- fın başkanlığındaki komisyon, yol- suzluğun kanuni cebheden - araştırıl- masına boşlamıştır. gördüğü lüzum üzerine Ziraat bankası İstanbul şubesi müdürü bay Ahsene tahkikatın neticesine kadar işten el çektirilmiş, yerine vekâleten müdür muavinl bay Hâmid tsyin edilmiştir. Şimdiye kadar, yirmi kadar kimsenin ifadelerin& müracaat edilmişt'r. Ko« misyon teftişleri sırasında, omber ve depolardaki duğdayların k göre mevcud o'ub olmadığını silolarda temizlenerek Avrupaya ihrse - olunan ve satışları İstanbulda yapılan Luğs dayların sat şlarımı da araştırmıştır. Arab Meohmedi Öldüren Dün Ağır Coza — mahkemesinde, dört sene evvel Arab Mehmedi öldür« mekten suçlu Kâhya Zaferin muha- kemesi netlcelendirildi. Zafer yedi seneye mahküm oldu, Demiryolu Istikrazı Geliri tamamen Erzurum - Sivzs hattının ingasına tahsis edilecek olan istikrazın 2 milyon - Bralık bir'nci kı- sim tahvillerinin — satışı — dün #kşem bitmiştir. Şehrimizde, tahvillerin hepal satılırıştır. —— «& Hasan B. — Şöyle bir gön- lünü yokla, belki içeriye zübbe Valântiyolardan — birinin — bayali kayıvermiştlir! Verilen malâmata göre komisyonun — Günün Tnti ERLER ğ & | İ