16 Şubat 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

16 Şubat 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

Ka ae E.. Dü F cne'ı'bâhıçc:—, —e nkü Lik Maçları Oyunda Mağlüb Etti İstanbul mıntakası fudbol şam- Piyonası müsabakalarına dün de devam edildi. Bütün hafta hemen men daima yağışlı giden hava, bir baharı andıracak kadar güzel- daha geceden açmıştı. Maa- Tafih müsabaka yapılan her üç aha da kabil olduğu kadar ça- Turluydu. Taksim Sahasında Günün en mühim maçı, Tak- stadında oynanan Fenerbahçe Vefa maçı idi. Lik müsabakaları- Tin birinel devresinde Fenerbah» Seyi 1.0 yenerek Sârı - Lücivert« 8e mevsimin yegâne mağlübi- Yetinin acısını tattıran Vefalıların Sürprizi bir defa daha tokrarlar Maları, şampiyona tasnifinin ba- Hada yürüyen Fenerbahçe takı- Tüni — yeniden müşkül — vaziyete tokabilirdi. Böyle bir ihtimal, za- Yf da olsa variddi. Ve herkes bunun için bu maçın neticesini Terakla bekliyordu. k karşılaşmayı yapacak Fe- herbahçe - Vefa B tekımları se- 'ânın “Çamurlu olması yüzünden Oynıyamadılar. Altınordu ve Hilal takımlarımı karşılaştıran — ikinel ümeye ald müsabaka, genc va tanlı Altınordunun 2- 0 zaferile bittti. Sonuncu maç: Halkın sabırsız. Ti arasında, tam saat 15-10 da aşladı, Fenerbahçe sahaya şu 'dro ile çıkmıştı: sameddin, Yaşar, Fazl « Âli Rıza, Esat - Niyazl, Muzaffer, Şaban, Fikret. .,“._'*' takımı da şöyle sıralan- u,;.“ük. Süleyman, Salim, Lâtif, .___— Vahid, Salâhaddin, Muhte- vG“İı Mustafa, Adnan. '_'; r kiymetli söl içleri ".:' mahrumdular. — Fener- Fi S0) açığı ve kaptanı L.ıh“ te hasta olduğu halde sa- ga e"llıılı. akcm Bay Sadi. Yaziyı :“."' Tüzgüra karşı oynamak h—'ld e düşen Fenerbahçeliler fan bu." Bu hücum sol cenah- dar Aşlayarak Vefa kalesine ka- Yele . di Halük tehlikeli vazi- Uzün ',_'.""-doı bloke ettiği topu hattına , etla - Fener muavin “* kadar indirdi. H, Re Na l Dünktü Fenerbahçe - Vefa maçından bir görünüş Bir çarpışına Bir Vefa hücumunu Fenerliler müdafaada kestiler, İlk dakikala- rın denemelerinden sonra Fener- bahçenin gittikce kuvvetlenen bir baskı ile oyunu Vefa yarım saha- sına indirdiği görüldü. Üç mu- avinin de iştirak attiği Fener hücumları Vefalılar için çok teh- likeli oluyor. Fakat Üç ortanın müecssir olmayışları Vefa müdafa- asının nefes almasına topu kurtar« masına İmkân veriyor. Bu üç or- tadan Namık durguu, Muzaffer enerjisiz ve Şaban çamurun İçin- de faydasız bir didişme ile topu çiğnemekle meşgul. Dakikalar geçtikce Fenerlilerin ——'Wulmşmqluhııı 4 Vefalıları daha sıkışık bir daireye soktuklarını görüyoruz. Fakat ilk dakikaların hızile çok canlı oynuyan Vefa müdafaası İşi gevşek tutan fener muhacim- lerinin verdikleri fırsatlarla bütün gol ihtimallerine mani oluyorlar. Oyun 18 mcı dakıkasına kadar bu neticesizlikle devam etti. 16 mcı dakikada Vefalı kalecinin fazla dışarıya çıkmasından İstifa- eden Mazaffer, Vole bir vuruşla Fenerin llk gölünü yaptı. Vefalılar bu sayıdan sonra can- landılar. 22 inci dakikada Muh- teşem büyük bir talisizlikle gok posta çarpan güzel bir firikik vuruşu yaptı. 24 Üncü dakikada Muzaffer, 26 1ncı dakikada da Şaban enfes bir fırsatı fena kafa vuruşlarile avuta attılar. 29 uncu dakika: Yine Fenerll- lerin aleyhine bir firikik cezası Vefalı Muhteşem, şayanı hayret güzel bir vuruşla Vefaya beraber- lik sayısını kaydetti. Fenerliler çok çabalıyorlar, fakat on biri de kale önüne biriken Vefalıların arasından topu geçirmek kabil değil. bitti. Şampiyonluk iktimalini şübhe- ye düşüren Fenerliler ikinci devre- de seri ve canlı bir oyun oyna- dılar. Birinci devreda sansız oy- nıyan üç orta muhacim de dahil olmak üzere bütün Fener takımı tek insan halinde ve çok gayretle oynuyor. Bunun semereleri: 14 üncü dakikada — Şabanın güzel bir sıyrılışımı durduramıyan Vefah Lütfi falsolu bir vuruşla topu kendi kalesine soktu. 24 üncü dakikada Şafan Na- mıktan aldığı güzel bir pası iyi kullanarak Fenerin üçüncü golünü yapdı. 37 inci dakika: Yine Şaban çok güzel bir nişle Fenerin dördüncü golünü yapdı. Oyunun ikinci devresi, tehlike İle karşılaşdığı zaman Fenerbahçe takımının çok — canlı ve güzel bir oyun çıkarabildiğini göstermek noktasından enteresan oldu. Şerof Stadında Şeref stadında ilk maçı Süley« maniye - Galatasaray genç takım- —— “’Dün Güzel Vefa Takımını Dünkü Devre 1- 1 beraberlikle | © Bir Bisiklet Müsabakası Ypıldı Bu Müsabâügig;â Muhtelif Kulübler- —ean den Onbeş Sporcu İştirak Etti Ankra, 15 (A.A.) — Bnkarı bisiklet heyetinin tertib etmiş ol- duğu bisiklet kuros kontri müsa- bakalarının ikincisl bugün yapılmış, muhtelif kulüblere mensub 15 bi- sikletcinin iştirak ettiği bu koşu bir evvelkine nazaran daha iyi neticeler vermiştir. Memlekette ilk defa tatbikine geçilen bu koşular, çok büyük bir alâka celbetmekte ve bunu takib edecek yarışlarda çok iyi neticeler alınabileceği ve önümüz- de bulunan heriki olimpiyad için Türk gencinin sarsılmaz bir azimle çalışarak hiç bir «porda kazanıla- mıyan muvaffakıyetlerin elde odi- leceği ümidini vermektedir. Müsabakaya saat 10,45 de Ankaragücü kulübü önünden ba- reketle başlanmıştır, Taşhanı — takiben — Yenişehir fidanlığına gelindiği zaman Eyüb ile Galib yanyana ve otuz metre ile de diğer koşucular geliyorlar: di. Yol çamurlu İdi. Çankaya İaker larına çıkıldığı nnııu_h 25-30 ları yaptılar. Küçük Gılıiıııı-ır hlar bu maçı 4- 0 kazandılar. B l takımları maçı da 5-0 raylıların lehine bitti. Y Sumfu maçı Galatasaray - Süleymaniye A takımları yaptılar. Slileymaniyenin mutad kadrosuna mukabil Gılılııırıy oldukca de- gişik bir takımla sahaya çıktı: Hızır, Osman, 14 Fahir, Cafer, Suavi, Ş:î.,.i B.ı'ı;:.' nevver, Fazil, Danyal, : Hakem Bay Halid, Oyun denilebilir ki ba, hayete kadar Gılıtuıu';.:.::: miyeti altında geçti. Cılılııırıy— hlar ilk 20 dakika içinde ilk ikisi Danyalın biri de Fazlının ayağile olmak üzere 3 gol yaptılar, Süley- maniyelilerin maneviyatını bu gol- ler kırmadı. Candan bir - oyunla Galatasaray hücumlarına karşı koydular ve devre 3-0 Galatasa- rayın lehine bitti, Ikinci devre de Süleymaniye fedakâr oyununu aynen muhafaza ediyordu. Galatasarayın kâkimiz gi Top kafadan kafaya dolaşırken aa elit ğieökikillire ee RRAİNÜİN beku santim kar vardı. Koşucular hepsl bisikletler omuzlarda gidiyorlardı. Fidanlık mevkiünde ancak doku- zuncu gelmiş olan Abdül, Çan- kaya tepesinde diğerlerinden bir kilometre önde bulunuyordu, Ab- dölü takiben Nuri ve Niyazi ve onlardan sonra da geçen yarışın birincisi Eyüb geliyorlardı. Çalı- tepeden Dikmen - Göl yoluna yine evvelâ — Abdül — çıktı ve muntazam koşuyle ve orada kayak — spor yapan — gençlerin alkışlariyle final noktasına ikl saat otuz dakikada gelerek bi- rinci oldu. Eyüp ikinci, Mail üçüncü, Galip dördüncü ve Oseb de beşinci geldiler. Altı Günlük Bisiklet Yarışını Belçika Kazandı Altı gün altı gece devam etmek Üzere tertib edilen Briike sel - bisiklet —yarışını Denef ile Charlierin teşkil ettiği Belçika takımı kazanmıştır. yet ve tazyikl devam — etmekle beraber Süleymaniyeliler kalele- rini muvaffakıyetle müdafaa etti- ler. 38 inci dakikada Cafer güzel bir inişle bir gol daha yaptı. Galatasaray bu suretle saha- dan 4-0 galib çıktı. Fenerbahçe Stadında Beşiktaş - Beykoz B takımları maçı — beşiktaşlıların sahaya çık« mamaları yüzünden hükmen Bey- kozun galibiyetile bitti, Ikinci kümedan Anadolu ve Eyüb takımları 2-2 beraber - kaldılar. Son maç, Beykoz - Beşikli A takımlarını - karşılaştırıyordu. Beykozun Beşiktaşa karşı bir ga- libiyet elde etmesi uzak bir ihti- mal olmakla beraber oyun hara- retli bir hava içinde oynandı. Beşiktaş baştan nihayete ka- dar faik bir oyunla birinci devreyi 6-0 bitirdi, ikinci devrede de 3