25 Şubat 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

25 Şubat 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

25 Şubat $ON POSTA (| İtalyaSevkiyatıBerdevam İtalya Başkumandanı Ve Bir Fırka Afrikaya ( Baştarafı 1 inci yüzde ) 8s bölükleri yükliyen bir va- Pur harekete hazırlanmaktadır. Napolide bir vapur amele, bir iyi da mühimmat yükle- r, Spezzin'dan gelen Arabia va- Peru, yeni kıtalarla malzeme ak maktadır, Roma 24 (A. A.) — Habeş Miareti, Habeşistanın bitaraf bir 9 tesisini kabul eyleciğini Ve 12 Şubat tarihlerinde teyid ini tebliğ etmiştir. Bu mınta- Mn tesisini mill etmek üzere Suni mıntakasında Habeş ku- mı Wardair'deki (Italyan kanda İle temas için hüküme- aden talimat almıştır. > Şubat tarihinde, Habeş Mandanına, İtalyan © harici akalın Skal bekleme: *mir verilmiştir. Roma, 24 (A.A.) — Bu sabah planın kabine aşağıdaki lâyıha- kabul ve tasdik etmişdir. İyan Somalisi ile İngiliz Ası arasındaki hududu tahdid ie İtalyan - Ingiltere itilâfinin Me müteallik kanun lâyıhası tere, Mısır ve Italya arasında Tabulusgarbla Sudan hududlarının pdldine aid itilaf, Italya ile e arasında Afrikadaki müte- menfaatlarına dair imza Ainiş olan muahede, İtalya ile sarya arasında hars müna- betlerinin inkişafını temin için yalnış olan anlaşma, İtalya ile Acaristan arasında aynı esaslara söre yapılmış olan muahede. Bask riya, 24 (A.A) — Uzak F dan gelen “Porlhos,, vapuru Asi Habeş kabileleri tarafından öldürülmüş Ni Bernardın cesedini ge- tir. Ordusu Hakkında Bir İtalyan Görüşü 5 anın Liva kumandanların- arvay General Kona birkaç gün Yağiyaş, Azione Kolaniale adını Ordüyy gazetede (o Habeşistan Tet, ında bir etüd neş- pieral bu etüdünün başında; Veliye imperatorluğu (o kuv- ba SİN bizim bildiğimiz Avru- ordularla (o mukayese kaydettikten beş ordusu kırıntıla ii, derelerin, birleşe ç cude getirdikleri büyük Bahri andırır.,, — Teşkilât ai akika her kabile şe ve Yanında, kendi kuvvetinin derecesine göre Vardı, EVA büyük bir kavvet day, Bu kuvvetler İmparatorun beyçabet ederler. Bizzat sa ediği merkezi orduya erler, kuvvetini arttırır. müstakil birer alay halindedirler, Hı, Sllâhların cinsi muharibin, doğrudan bir bile reisi tarafından e Mügleği ve mühimmatı thlar YÖZ veya top gibi :” doğrudan doğruya nin emrindedir. Mo- öz, top, tayyare gibi > İmparatorun We, Umumi teş- hin evvelâ niya- vi büyük bie” değişiklik Yollandı geçirmiş O değildir. £ Habeşie tanın Akvam Cemiyetine gir mesinin oObir ometicesi (olarak bu (O memlekete (o silâh (o idha- İini meneden (Sen jermen) Mmuw hedesindeki maddenin (o İlğvina rağmen Hebeşistanın silâhları da pek ıslah edilmiş değildir. Yalnız birkaç yıl evvel Ras- Tafari Avrupa medeniyetini mem- lekete sokmak hayalini takiben (Adisababa) şehrinde muntazam birkaç kıt'a vücuda getirmişttir. Bu kıt'aları da Rus, Belçika ve İsveç (o zabitlerinden o müteşekkil talim heyetlerinin eline vermişti. Bugün Avrnpai şekilde tanzim edilmiş olan bu kıt'aların sayası üç tabura inhisar eder. Bu tabur- ların her biri dört piyade ve bir mitralyoz bölüğünden, bir süvarı ve bir topcu kıt'asından teşekkül eder, Bunun haricinde Habeş İmperatorunun epeyce. kalabalık bir jandarma kıt'ası da vardır. Habeşin büyük ordusunu âsrileş- tirmek arzusu bunlardan ve içeri memleketlere bazı muallim zebit- ler gönderilmesinden daha ileriye gitmemiştir. * Habeş ordusunda, en İyl ve en fena her cins silâhlardan birer nümune vardır. Bu meyanda Lö- bol tüfekleri ile tank ve tayyare ye karşı kullanılan Oerliken top- larını sayabiliriz. a lince; sayısı bu © ler ölamilesi Sbilotlar ise epeyce çoktur, bir kısmı yaban cıdır, bir kısmı Oo mahallinde yetiştirilmiş yerlilerdir. Mühimmat boldur. Maamafih kâffesi iyi cins » Fenni vesait ise el'an bi sahra telsizi ile birkaç otomobile inhisar eder, Bu kısım- daki teşkilât henliz reşim halin- dedir. Seferberlik uzun zaman İster, toplanan ordunun toplanması da epey vakte mütevakkıftır ve ha- sad zamanına tesadüf eden Teş- rinievvel ayı ile bu memleketin yılık yağmur mevsimine tecadüf eden Temmuz ayı içinde yapıla- bilir, * Maneviyat Kuvveti Habeş ordusu hakkında pek müsaid malümatı İhtiva etmiyen bu tablo, bu memleket ordusu- nun yüksek derecede malik ok duğu harb kıymet ve kudreti bahsında bizi yanlış düşünceye sevketmemelidir. Habeşiiler ken- dilerini Afrikanın en eski milleti bilirler ve hükümdar aileleri kendilerini Süleyman Peygambe- rin torunu sanırlar, büyük bir gururları ve cesaretleri vardır. Habeşlilerin cesaretlerinden başka dayanma kabiliyetleri de fazladır, Günde sırtsırta 60 kilometre yolu kolaylıkla alırlar ve bir az bulgur ve su İle iktifa ederler. * Habeşlilerde tabya ve sevkül- ceyş kemale gelmiş sayılamaz, tercih (ettikleri (usul düşmanı gördülermi kütle halinde saldırmaktır. Nizam, İntizam, usul tanımazlar, bütün geçidler ve yolları tıkarlar, geçilmez bir hale korlar. Maneviyat kuvvetlerinin iyilk ğine mukabil aleyhlerinde çıka» cak bir noktayı da © sayalım; Sinirleri zayıftır, toprağı oOetüd etmesini bilmezler, fikirlerinde de cevvaliyet yoktur. Beklenmiyen müşkilât ada (kalınca Ş karşısı, Öz T ürkçe Bilmecemiz PAMUK Bugünkü Bilmece Boş dört köşeleri aşağıda ya” rh manalara gelen öz Türkçe kelimelerle doldurunuz. Bu #& yede hem vakit geçirmiş, hem de öz Türkçe kelimeleri öğrem miş olursunuz! Soldan sağa: 1 — Alahesonuma bir L getirince sene g — Valde-bir nota 8 — Zelzele 4 — Temiz - cereyan etmek örceğe © benziyen $ — Hatırlar - kırmızıya benzer bir renk 3 — Bir meyva - zayıf 4 — Föüruht et. $ — Az scak 6 — Hatırlamak 7 — Rattetmek — Aydınlık cad İstanbul İkinci İcra Memur- luğundan: Haczen paraya çevrilme- sine karar verilen ve tamamına dört bin iki yüz seksen yedi lira kıymet takdir olunan Boğaziçinde Paşabahçe ve Beykoz sahili önünde bus lunan (1373) gros ve 788 i lâtoluk Albanya nam vapurun tamamı açık arttırmaya konmuş olub 27/8/ 935 çarşamba günü saat 14 den 16 ya kadar mezkür geminin bulunduğu mahalde memuru huzurile açık arttır ması icra kılınacaktır. Arttırma bedeli kıymeti mukadderemin “675 şini bul- duğu takdirde mezkür vapur alicin üstünde bırakılacaktır. Aksi halde son arttıranın antı yerinde kalmak Üzere arttırma on beş gün müddetle temdid ve 11/4/935 perşembe günü saat 14 den 16 ya kadar yine mezkür mahalde yapılacak olan açık arttır. masında dahi arttırma bedeli takdir edilen kıymetin yüzde yetmiş beş'ni bulmadığı. surette satış 2880 No.li lacaktır. Arttırmaya girmek lerin kıymeti mubammin yedi buçuğu nisbetinde pey veya ulusal bir bankanın & mektubunu vermeleri Tâzımdı Hakları (deniz olmayan e diğer çi seen bu, hak- larını ve bususile faiz ve masarife dair olan iddialerimi ilân tarihinden itibaren yirmi gün zarfında evrakı müsbitelerile dairemize bildirmelidir- ler. Aksi halde hakları deniz ticaret müdürlüğünce kayıtlı olmayanlar satış bedelinin paylaşmasına (o giremözler. Daha çok malümat almak isteyenle- rin 2/3/9355 Cumartesi gününden iti- bar: mizde açık ve asılı bulun- durulacak olan arttırma gartaamesile 9034/1599 No-lu dosyada mevcut ve mezkör vapurun evsaf o vesniresini gösterir vaziyet ve takdiri kıymet raporumu görüp amlayabilecekleri ilân olunur. (8503) Kayıb — Simav Ortamektabinden aldığım şabsdetnamemi kaybettim. Ye- misini çıkartacağımdan eskisinin hük- Simavın Cuma mahallesinde Kooausta oğlu Halil Sa yfa — Bu Adamları Kim Öldürdü? Bulunan Cesedlerin Hü. viyetleri Tesbit Edildi Baştarat 1 na yüzde ) Bıda bulmuştur. Bunlar Kazarosun bir aydan beri ortada bulunme- dığını söylemişlerdir. Morg muaye- nesi de cesedin kafasında ayrıca bir kurşun yarası tesbit etmiştir. Cesedin yanında iki kurşunu atılmış bir de tabanca bulunmuş- tur. Bir gazete cesedin üzerinde palto bulunduğu ve ellerinin ayaklarının iplerle bağlandığın! yazmıştır. Bu, doğru değildir. Cesedin üstünde adi bir ceketle pantalondan başka bir şey yok- tur. Şapkası da o cıvarda bulun- mamıştır. Yalnız sağ bileğinin üstünde hafif birip çizgisi vardır. Cesedin tefessüh elmediğise (o bakılarak elnayetin üstünden ancak bir hafta geçtiğine hükmedilebilmek- tedir. Cesedin kafasında kan İz- leri bulunduğu için çakallar yüz kısmını tamamen kemirmişlerdir. Cesedin yüzünün bir (o bıçakla yüzüldüğüne ihtimal verilmemek tedir. Kazaros bir aydanberi or- tada bulunmadığına ve cesedin de bir haftalık olduğuna göre bu müddet içinde nerelerde kaldığı araştırılmaktadır. Kazaros evvelce seyyar satıcı iken son zamanlarda bir dükkün açınıştı. Topkapıdaki Cesede Gelince Topkapı haricinde kale burcu içinde bulunduğunu yazdığımız cesede gelince, bunu evvelisi gün uçurtma uçurtmak İçin kale G:tü- ne çıkan çocuklar görmüş ve jandarmaya haber vermişlerdir. Tahkikata el koyan müddeiumu- np lilnerfükleri iy Bay” Kanli dün de akşama kadar Şehremini nahiye Omerkezinde £tahkikatla meşgul olmuştur. Cesedin üzerinde tamam on yara tesbit edilmiştir. Mahzende birde kanlı küçük çakı bulunmuştur. Cesedin başka bir yerden buraya nakledildi. ğine delâlet edecek emmare yok- tur, Çünkü mahzenin her tarafına saçılan ve pıhtılaşan kanlar cina- yelin burada ve boğuşularak işlendiği kanaatini vermektedirler, Cesedin yanında (o dağınık bir halde birçok kâğıtlarla beraber bir eski Mısır Opasaportu ye bir de Bursadan alınmış nüfus kâğıdı bulunmuştur. Pasaporta ve nüfus kâğıdına göre cesedin Mısırlı Abdulhay oğlu Ahmed olduğu — anlaşılmaktadır. - 40 yas şındadır. © “Cesedin — üstündeki elbiseye göre temiz giyinmiş bir işçi olduğu zannı haşıl oluyor. Başında da kasket bulunuyor- muş. Mısırlı Ahmedin buraya bir kadınla ve © daha kuvvetli bir ihtimale göre bir gencer kekle geldiği ve parasına tamah edilerek öldürüldüğü tahmin edilmektedir. Fakat bu, zörüret krs yapılan çok zayıf ihtimalden ibarettir. Katil çakısı çekmiş (o ve evvelâ oAhmedin kalbi üze- rine saplamış olacak ki hem yerde şiddetli bir boğuşmanın izleri, hem de maktulün sağ eli nin üç yerinde ve kolunda derin ce bir yara © vardır. Mahzenin her tarafında ve duvarlarında da fışkırmış kanlar vardır. Ahmedin boğazının sol tarafında bir çakı yarası vardır. Bu yara Ahmedin kan damarını kesmiş ve bu ya radan ölmüştür. Cesedin üzerinde fazlaca para bulunduğu tahmin edilmektedir. Katil — cinayetini işledikten sonra Ahmedin üstünü aramış ve bütün kâğıdlarını çı karmıştır. Buna rağmen ayrı ayrı zarflar içinde ve kâğıdlar arasnda bulunan (25) lirayı görmemiş'ir. Meşin bir çanta içinde de (200) kuruş kadar bozuk para bulun muştur. Bay Ahmed Kimdir? Maktul Ahmedin cesedi dün akşama kadar hâdise mahaliinde kalmış ve geç vakit morga nak- ledilmiştir. Fatih jandarma ku mandanı Bay Özdemir ve Şehre- mini komiseri Bay Hamdinin dün gece yarısına kıdar yaptıkları tahkikatla Bay Ahmedin hüviye- ti adamakıllı anlaşılmıştır. Bay Ahmed .(925) senesinde Mısırda Ingiliz siyasetine muhalefet ettiği için Türkiyeye kaçmış ve 928 senesinde de tıb fakültesine det vam etmiştir. Fakat fakülteyi ikmâl edib etmediği heniz tes bit edilememiştir. 926 senesinde sonra Balıkesirde demiryolu yas pan şirkete girmiş ve orada öihe hiye memurluğu yapmıştır. İstan bula da (20) gün evvel gelmiştir. Not defterlerinde Bay Mensur namında birile Doktor Bay Sas| minin (Ooadresleri (o bulunmuştun Polis dün Bay Mensuru çağıra rak ifadesini almış, Doktor Bay Saminin son zamanlarda tecennün ettiği anlaşılmış ve fakat adresi öğrenilememiştir. | Bay Ahmed bundan on beş gün evvel Aksas rayda Mısırlı (O Bay Taceddinin evine gitmiş, 12 yaşındaki oğ» lunu kapıya çağırarak yedi sene evvel Misira giden babasından haber sormuş ve sonra oradan ayrılmıştır. Bundan sonra da Ra- mide Cümhuriyet mahallesinde Bekçi sokağında (92) numaralı evde oturan Bay Bekirle görüş“ müştür. Bu zat evvelce (o tapu memuru imiş, Sonra (Balıkesir şirketinde çalışırken (o kendisile arkadaş olmuştur. Dinlenen bü tün tanıdıkları (Bay Ahmedin ahlâklı ve terbiyeli (O bir adam olduğunu söylemişlerdir. Şimdiye kadar Topkapı taraflarında hiç görülmemiştir. Hâdise ( esrarıni bütün inadile muhafaza etmek- tedir. eammmmmaameremmeonnuunsansaz maresamaamesenanesananl Boğaziçinde Paşabahçe ve Beykoz sahillerinde demirli bulunan Albanya nam vapurda iken: halen nerede bü. lunduğu bilinemiyen Mustafa “Haef Osmana Istanbul İkinci İcra Memur- luğundan: S5. 5. İsperidon ve şüree kâsından temliken Niko Dimos v4 Sovyet Ticareti hariciye Mümessillis gine olan borcunuzdan dolayı paraya çevrilmesi tokarrür eden Paşabahçe ve Beykoz sahilleri önünde demirli bulunan (Albanya mam vapuruş 2703/935 Çarşamba günü saat 14 den 16 ya kadar açık arttırması bu'undun ğu mahalde memuru huzurile yapı lacoğı ve aritırma bedeli takdir olu. nan kıymetin yüzde yetmiş beşini bulduğu takdirde mezkür vapur ahe cısı üstünde bırakılacaktır. Aksi tak» dirde «on arttıranın ent yerinde kalmak üzere arttırma on beş gün müddetle temdit ve 11/4/93ö Perşem- be günü saat li den 16 ya kadar yine mezkür mahalde yapılacak olan açık arttırmasında dahi arttırma bes deli kıymeti muhamminenin yüzde yetmiş beşini bulmadığı surette satış 2280 No. hı kanun ahküminn tevfikan geri bırakılacağı malumunuz imal ve bu hususta tarafınıza tebliği muk» tezi satış ilân varakasının tebliği mas kamına kaim “oldak örere keyfiyet ilâmen tebliğ olunur. (8502)