25 Şubat 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

25 Şubat 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

! e Stüdyolarda Çevrilen Yeni Filmler Güzel Fransız yıldızalrından Ivon Heber yeni bir filim için angaje edilmiştir. Maruf rejisör- lerden Serj Polinyi'nin idaresi altında çevrilmekte olan bu filim birçok eğlenceli sahneleri ihtiva edecektir. * Meşhur Framsız komiki Mi- ton « Herşeye rağmen haydud » adında yeni bir kahkaha filmi çevirmektedir. Bu filimde Miltona maruf — kahkahacılardan — Larke arkadaşlık etmektedir. x Parisin yenl yetişme yıldız- ları arasında kendisine çabucak iyi bir. meavki temin etmiş olan Lüset Demulen ile Roje Trevil karşı karşıya yeni bir film çevir« mek üzere angaje edilmişlerdir. “Mösyö Prosper,, adımı — alacak olan bu yeni kurdelenin, seyirci- lere çok hoş saatler yaşatacağı temin ediliyor. * Fransız kadın — yıldızları arasında zarafet ve şıklık husu- sunda Mirey Ballen en ön safta bulunuyor. Uzun — müddetenberi istirahat halinde bulunan bu yıl- dız tekrar Stüdyoya dönmllştür. Yakında, moda ve şıklık mevzuu Üzerine hazırlanmış bir filim çevizmeye başlayacaktır. İmperatoriçenin Istırabı Alman — studyolarından — biri büyük bir fılm hazırlamaktadır. “ İmperatoriçenin istırabi ,, İsmi verilen bu filmin bir de Fransızca kcpyesi yapılacaktır. Jan Kispura F Meşhur rejisörlerden Turjansik dünyanın en güzel sesli erkek yıldızlarından — biri olan Jan- Kiepura için bir senarye hazırla- mıştır. Yokına bu senaryo filme Lizst Lanven SÖON POSTA Sinema hapatına yeni atılan bir dansör Alis Jan Bir Yılda İngiliz Kumpanyalarından Biri 45 Film Çevirmiş Okudukca imreniyoruz ve ah, diyoruz, ne olur bizim de güzel, zengin ve asri bir sinema stüd- yomuz olsa... Ingilterede sinema- cılık bundan on yıl önce yok gibi idi. Fakat bugün Ingiliz stüdyoları Amerikaya bile rekabet edecek dereceyi bulmuştur. ve büyük bir faaliyot gösteriyorlar. Britiş Enternasyonal adındaki çevirmiştir. — Bu filmlerin çevrilmesi için devamlı olarak 800 memur çalıştırılmış, dört buçuk milyon İngiliz Hrası da para harcanmıştır. film kumpanyası da geçen bir sene içinde hiç dur- madan faaliyete bulunmuş, haf- tada sekiz bin Tagiliz n sar- fetmiştir. Ingilizler kendi filimlerine hariçte revaç ve rağbet temin etmek için de ayrıca binlerce lira karcıyorlar. Ernst Lubiç Almanyadan Çıkarılan Bu Rejisör Kimdir? Ernst Lubiç'i tanıyacakstnız. Dünya üzerinde rejisörler arasın- da birinciliği kazanacak derecede çok - bilgili bir Ostaddır. Fakat bu aşkın — meharetine rağmen yaşı o kadar ilerilemiş değildir. Bugün 43 yaşındadır. Geçenlerde Almanyada oturmak ve Alman yatandaşı — olmak haklarından mahrum edilen bu maruf rejisör tekrar Amerikaya gitmeğe karar vermiştir. Lubiç san'at hayatına 19 ya- şında iken figüran olarak intisab etmiş, fakat çok zeki olduğu için artistlik kabiliyetini en kısa zamanda yükseltmeğe muvaffak olmuştur. İki sene kadar müd- detle tiyatroda çalışan Lubiç 21 yaşında ikinci derecede bir aktör olarak sinemaya intisab etmiştir.Bir sene sonra da birinci dereceda röller temsil etmeğe başlamıştır. Yıldızlar Daha Dün Çocuk Sinemanın yeni meraklıları, meşhur Fransız yıldızı Jak Katleni pek iyi tanımazlar. Çünkü kaç yıldır. bizim sinemalarda görün- düğü yoktur. Fakat eski sinema meraklıları Katleni çok İyl tanır- lar. Bir zamanlar Königsmak filminde, daha sonra birçok sessiz filimlerde onu çok alkışla- mıştık, Jak Katlon © zamanlar per- dede, on sekiz yaşında bir de- Hkanlı gibi —görünürdü. Fakat Bugün anlaşılıyor ki Katlen kır- kına merdiven dayamak suretile ihtiyarlık çağına girmiştir. 1897 yılında doğduğuna göre, bugün 38 yaşındadır. Jak Katlen'in boyu 1,80 metre, ağırlığı da 72 kilodur. Bugüne kadar elliden fazla filim çevirmiş ve tiyatroda da bir hayli piyeste rol almıştır. En son olarak “Saadet,, adındaki filmi çevir- miştir. Janin Krispen— Fransız kadın yıldızları arasında - san'atkârlığı sayesinde çok şöhret kazanmış olan Janin Krispin o ktdar güzel dağilir. Şöhretini san'atkârlığına boreludur. Boyu 1,63 metre ağır- lığı da 55 kilodur. Altın renginde sarı saçları, kırmızıya çalan elâ gözleri vardır. Yüzünün regi çok parlaktır. — Denilebilir ki — Janin Fransız kadın yıldızları arasında en'az yemek yiyenidir. Sıhhatine çok dikkat eder Çünkü küçükken ölüm derecesinde mide hastalığı | Jak Katlen İhtiyar Çağına Girmiş Gibi Görünen Bu Yıldız Kırkına Merdiven Dayamış J u)gunl:ık göstermesi bu sebebr tendir. Bundan başka bu ıın'l!' kâr kadın bugüne kadar yalan — söylemediğini de ifade etmektedir. ; Hayatının - diğer safhalarıdt gelince, Janin, tahsilini bir lisedt yapmış, bir müddet te konservif tuvarda çalıştıktan sonra tiy roya intisab etmiştir. Şimdi rollerinde kendisini çok beyet” diren bir sinema yıldızıdır. Piyer Brasör — Fransız eri yıldızlarının en - genclerindendir: 1903 — yılında doğduğuna gört bugün 32 yaşındadır. Boyu 1, metre, ağırlığı da 75 kilodufi Lise tahsilini bitirdikten sonfâ san'at hayatına intisab etmiştife çok şık giyinir. Okadar ki şı bazan zübbelik derecesine vardi” rır. O bugüne kadar birçok filim” lerde en mühim rolleri te etmiştir. Çevirdiği filimlerin baf” hcaları şunlardır: Ateş, Duvarda bir delik, Babör Siyah bir rüya ve saire, Macora Filmleri Holivuttan gelen yeni haberle” re göre, son senelerde gözdeü düşen macera ve Kovboy fillınl". ne tekrar rağbet edilmiye başlâi” mıştır. Bundan cesaret alan panyalar yeni mevsim için MNJ macera filmi hazırlamıya kal vermişler ve şimdiden mukavel!”, | çekmiştir. Sıhhi kaidelere fazla | ler imzalamışlardır. 4 “Bir Aşk Gecesin filminin güzel yıldıze Göas MUT -—