25 Şubat 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

25 Şubat 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

8 Sayfa -— SON POSTA — e Büyük resimli roman aa 83 aa Yazan: Sermed Muhtar A! İKİ GÖNÜL BİR OLUNCA.. Samanlık Seyran Olur ! Zişanın Gözleri Pek Manalı Idi.. 25 - 2 - 935 Funlar da beyhude çene, dib- siz kile boş anbar Mflar, Biçare Zişan, karşıma bir er- kek çıktı diye saklambaç oyunu mu oynasın 7.. Saçını görmiye- cekler diye eteğini kaldırıb ba- caklarını, donunun — paçalarını mı göstersin,., Yoksa saçını siper etmek için bıllık bıllık, kar par- çası kollarını mı havalasın ? Kızarıb bozarmıya sebeb ne ? Çiğ mi yedi ki karnı ağrıyacak? Bu birbir sayılanların, sıraya dizilenlerin hepai, genc kadmı ka- ralıyacak şeyler değildi. Hepsi Deaikoduculuk, ç.kııı.ıoıh'k alâmetleri idi. Zişan hanımın tam ayarımı, gradosunu gösteren, yalnız bir noktası vardı : Gözleri... Kılavuzsuz görülen köy, İğne deliğinden seyredilen Hindistan © bir çift gözdü. Onlar, bükalemün gibiydi, bir kararda bir renkte durmazlardı. Lâciverdimsi, koyu yeşil renktey- diler... İçlerinde elemsağına gibi türlü türlü renklerle parlar, e- raflarındaki — kıvırcık — kirpikler birbirine dolanır, herkese : — Göze bakın göze... Göz değil birferek. Dedirtirdi. Onlar her gören kadın için çok güzel- di, baygındı. Şarkılardaki mah- mur gözlere benzetirdi. ( Mahur bakışın ) şarkısı aca- ba bunlar için mi yapılmış denirdi. Halbuki bir erkek karşısında, onlar okadar şuhlaşır, çapkınla- şır, afacanlaşırdı ki.. llk atışta, hiç şaşmadan hedefi vuran bir ok gibi kalbi tam ortasından — delib içine — işler, sahibinde de can, derman bırak- mayıp zavallıcığı yere sererlerdi. Artık biçareye takat, can ver- moye uğraş. Istanbulun, — yani köprünün Istanbul tarafının, zevk ve sefa alemlerinde nlce palalar çalmış, saçının teli kadar yoszma görmüş olan Güreli Şahin Bey, bu göz- leri görünce kalbgâhından vuruk muş, sahibesini çekib nikâhıma almadan deva bulamamıştı. Yine tekrarlayalım, günahı da kemafissabık söyleyenin boynuna, Gürcü — Şahin Bey — maşuka- sını Macuncudaki evden mi, Kay- makdan mı, yoksa Mumcudan mı çekip Eyübe götürmüş, töbekâr ettirib başından yedi tas su dök- dürdükten sonra kendine karı etmişti, Beş altı sene evveline kadar, Şahin Beyin memuriyeti İstanbulda idi. Atâ paşa tarafından himaye edildiği için emsallerini geçib ta- hayyüz etmiş, mütemayiz rütbesile telgrafhane — kontrol — kalemine Mümeyiz olmuşdu. 800 kuruş maar şından maada 1000 kuruş zammı maaşı vardı. Daire müdürleri, meclisi idare azaları, müsteşar, hatta mazır, Atâ Paşanın adamı diye ondan çekinirler, hepsi yü- züne gülerlerdi. Şahin Bey Istanbulda bulum- duğu zaman, velinimetinin kona- ğının gediklisiydi. Karıslla beraber gece gündüz gelir, haftalarca ka. hr, erkekler selâmlıkda karçı kar- gıya geçerler, çilingir sofrasına oturub eski günleri, tatlı mace- raları yad edib dururlar, hanım- lar da haremde yarenliğe, soh- bete koyulurlardı. Hanımefendi ve ablas, Zişan hanımı çok se- verlerdi. — Ona Yekta da bayı- hrdı. — Herkese dil uzatan, bir balgam atan Zilhanım bile toz kondurmazdı. Arkadan ar- * kaya, gu yolda- ki fısıltılar eksik değildi: — Imnallâha maassabirin |.. Yok şuradan ge- miş, yok Cema- ziyelevveli şöyle İmiş, yok mahur« muüş, — benliymiş | bize ne?.. Kırk | gün yünahkâr, | bir gün — töve (O bekâr, Cenabıhak; — bile — kullarının | günahırı yüzüne .- vurmuyor, hesa- | bırı kitabını me- leklerine sordu- rüyor.. Zavallıcık hurl gibi taze, eşi, emsali bulunmaz — kadın. Hanim, hanımcığım, eteği belinde. aK drlir Güzelliğini geçtik, zira tavuskuşu da efendiciğim, aktardan İki kuruş- güzel olmasına güzeldir, amma buz gibl soğuktur; hele o ayakları... Bodurluğunu bir tarafa bırak, ispenç tavuğu da çirkin midir?.. Onun orasını sorarsan güzellik muvakkat şey. İnsan bir çiçek çıkarıveriyor, beşaretlere dönlüyor. Bu eski yaprakları karıştırdı- ğımız zamanlarda harem, selâmlık var; kaç göç var. Konağın hanım- efendileri için bu da ayrıca bir kuvveti kalb olyyor, etekleri tutuş- mayordu. Zişan Hanım da baş taçlığından indirilmiyordu. Zişan Hanım, cumburcemaat neden bu kadar sevliyor ? Evrvelâ o derece nabız aşnadı ki Hantmefendiye, ortanca Hanım- efendiye hakipay ; gözlerinin içine bakmada; ne — emredecekler de seğirteceğim diye tetikte. Daha cıgara kutusuna el atı- lirken hemen sıçramalar; kibriti çiter çifter çakıb yakmalar. — Bugünkü keşkek fazlaca tuzlu imiş; fena hararet verdi. Gülfem, bir bardak sul Diye seslenilirken : — ÂAyak — turabınız. - olayım, bana emredin; ben getireyim! Diyerek fırlamalar. Bardakları elile yıkayıb pencere önündeki Göksu testisinden su getirmeler. Hanımefendi: — Pallıcan dolması böyle mi olur? Ne baharı var, me biberi, Aşcıbaşı Ramazan Ağa da ipe un sermeğe başladı! Diye tutturur- ken: — Hammefendiciğim, akşama size bir dolma yapayım, beğen- mezseniz elinizi sürmeyin; kalfalar, ağaefendiler yesini Diye atılma- lar... Ortanca Hanım: — Belime kılınç yeli geliyor aliba, kalçamı kımıldatamıyorum. gyvıhlır olsun, yine o marsık Mahmur Zişan suratlı Şahnazar herifi mi çağır- tacağız! Derken: — Hiç üzülme ortanca hanım- luk kâfuru rahu aldırın; baştan aşağı bir Alâ uvayım, - piripâk olur! Diye yerinden sıçramalar, Yektamımın da etrafında per- vane, (küçük hanımefendiciğim, Yekta sultanım!) Diye esir. Zila- mımi bile aradan atma yok. Kaşla göz arasında bir kenara çekme: — Ahbatuncağız, karabaş mısın yoksa terki dünya mısın?.. Vallahi olmaz ayol, daha gencsin; seni | evlendirelim. Bak bizim beyin bir ahbabı — varmış, — evlenecekmiş; yaşlı, kırmanço falan da değilmiş. ( Arkam var) Nöbetci Eczaneler Bugece nöbetci eczaneler şünlardır: İstanbul — tarafır Şehzadebaşında ( Hamdi ), Yenikapıda ( Sarım ), Ha- fızpaşada ( M. Fuad ), Unkapanında ( Yorgi ), Samatyada ( Teofilos ), Be- yazıdda ( Cemil ), Balatta ( Hüm. meddin ), Eyübde ( Hikmet ), Sirke« cide (Eşref Neşei), Eminönünde (Hüs- || nü Haydar ), Bakırköyünde ( İstefan || Terziyan ), Beyoğlu tarafı: Taksimde Tünelde ( Matkoviy ), İstiklâl cadde- || sinde ( Kemal Reyol ), Şişlide ( Şark || Merkez ), Galntada ( Merkoz ), Ka srmpaşada ( Merkez ), Hahbcıoğlunda || ( Balk ), Kadiköy tazafı: Takele cadde- || tinde ( Sotiryadis ), Yeldeğirmeninde ( Üçler ), Büyükadada ( Şinasi Rıza ) Rezaneleri. '_—_ y lîkrrııııılı- : ““ ı : yatrosunda Şehir Tiyatrosu artist- ,ııı1,1_-;ııv.ı$;?ı leri taralından 1|'im l Bu akşam saat20 de DELİ DOU Öperet JEkrem Reşid emal Reşid Yazan Besteliyen : Son Hafta Deri Ve Barsak Arttırma İlânı Tayyare Cemiyeti İstanbul Şubesinden: Kurban Bayramında, teşkilâtımız tarafından lvplıı'ııll'll:ılk derl ve barsaklar, pazarlık suretile ayrı ayrı arttırmaya konmuşdur. Martın ikinel cumartesi günü, saat on altıda, fiat haddi İâyik görülürse ihalesi yapılacaktır. Taliblerin şartnameyi görmek Üzere Cağaloğlundaki Şubemir Merkezine müracaatları. (865) FANTOMAS Her yerde olan ve biçbir yerde görülmiyen HAYALİ KAHRAMAN Bu Perşembe akşamı S AR A Y Sinemasında Bu filmde, FANTOMAS'ın maceralarını nasıl yaptığımı göreceksiniz. Türkiyede en çok sevimli muhtelif artistleri takdim ettiği gibi bu Çarşamba akşamı da SÜMER SiNEMASI Sinemanın en yeal ve sevimli Macar artistlerinden IRENE DE ZİLAHY'yi EN ÇILGIN GECESİi filminde MAX HANSEN ve TIBOR von HALMAY ile birlikte takdim edecektir. Bu sevimli artist bütün şubluğile söyliyeceği şarkılar ve edaâceği danalarla sizi teshir edocektir. Musiki ve caz : Profesör MAX NICDERBERGER Çarşamba suvaresi için biletler şimdiden satılmaktadır. —— İstanbul Belediyesi İlânları Keşif bedeli 1251 lira 28 kuruş olan Cebeci köy mektebi binasının tamiri açık eksiltmeye konulmuştur. Keşif ve şartnamesl Levazım Müdürlüğünde görülür. Eksiltmeye girmek için 2490 No lu arttırma ve ekslitme kanununda yazılı vesikalar ve 94 liralık teminatla ihale günü olan 7/3/935 Perşenbe günü saat 15 de Dalb mi Encümende bulnnmalıdır. “919,, *« * Keşif Bedell 2503 lira 49 kuruş olan Büyükdere meyve Ene titüsünde yapılacak amele pansiyonu açık eksiltmeye konulmuştur. Yapmak isteyenler keşif ve şartnamesini Levazım Müdürlüğünde görebilirler. Eksiltme 2490 numaralı kanuna güre lüzumu olan vesaikle 26/2/935 Salı günü sant 15 de 188 liralık teminat para” siyle beraber Daimi Encümene müracaat edilmelidir. “721,, Hastabakıcı Aranıyor Çanakkale Memleket Hastahanesi Baştabibliğinden: Çanakkale Memleket Hastahancsinde 35lira ücretli üç ve 25 lira ücretli bir hastabakıcılık münhaldir. Talip olanların vesalki ile me” kür hastahane Baştabibliğine müracaatları ilân olunur, Istanbul 5 inci İcra Memurluğundan * Emniyet Sandığı namına **420,, llra mukabilinde birinci derecede — ipotekli olup ye* minli süç ehlivukuf — tarafından tamamına "1046,, lira kıymet takdir edilen Kuzguncukta Kuzguncuk mahallesinin Kamboğlu sokak eski ve yeni 6 No. lu ahşap bir evin tamamı açık arttırmaya vazedilmiş olduğu 27/3/935 tarihine müsadif Çarşamb3 günü saat 14 ten 16 ya kadar dairede birinci arttırması İcrâ edilecektir. Arttırma bedeli kıymeti muhamminenin 96 75 ni bul duğu takdirde müşterisi Üzerine bırakılacaktır. Aksi takdird? enson arttırmanın taahhüdü bakı kalmak Üzere arttırma 15 gül daha temdid edilerek 11/4/935 tarihine müsadif P günü saat 14 ten 16 ya kadar keza dalremizde yapılacak açık arttıf” masında arttırma bedeli kıymetl mehamminenin © 75 ni bulmâ” dığı takdirde satış 2280 No. lu kanun ahkâmına tevfikan bırakılır, Satış peşindir. arttırmaya — iştirak etmek istiyenlerif kiymeti muhamminenin * 7,5 nisbetinde pey akçesi veya mill * bir. bankanın teminat mektubunu —hamil bulunmaları 1âzımdif” Hakları tapa aicilli ile sabit olmıyan ipotekli alacaklarda alâkadaranın ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve bust” sile faliz ve masarife dair olan iddlalarını evrakı müspiteleri ile birlikte ilân tarihinden itibaren nihayet 20 gün zarfında dairemli bildirmeleri İâzımdır. Aksi takdirde hakları. tapu eicilli ile sabl olmıyanlar satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar müterakifi vergi tenviriye, tanzifiyeden mütevellit belediye rüsumu ve borçları borçluya altti. Daha fazla malümat almak isteyetifi 5/3/935 tarihinden İItibaren her kesin görebilmesi için dairedi açık bulundurulacak arttırma şartnamesi ile 934/3405N0o. lu d")'" müracaatla mezkür dosyada mevcud vesniki görebilecekleri olunur. — (993) A İstanbul Sıhhi Müesseseler Satıf” alma Komisyonundan: 3 Haydarpaşa Nümune Hastanesinin mutfak için orta tazyikli * har tesisatı ve mevcud yemek kazanı ve teferruatının montajları, çamaşırhane İçin yüksek tazyıkli buhar tesisatı şırhane malzemeslüln tamir ve montajları, mutfak ve guı/ nin gu tesisatı açık eksiltmeye konmuştur. 1 <. İlalesi, 12/Mazt/935 Salı günü sant 15 te Cağalelti Sıhhat Müdürlüğü binasındaki komisyonda yapılacaktır. 2 — Keşif bedeli 5540 lira 25 kuruştur. 3 — Muvakkat teminat 415 lira 52 kuruştur. MM 4 — Şartname ve keşif ve projeler 28 kuruş muki ü darpaşa mne Hastanesinden alınabilir. ikasın! 5 —Nlııl-ıldllıdı car! seneye ald Ticaret Odası M bu işi yapabileceklerine dair Istanbul Nafıa Başmi Ş alınmış tasdikli fenni vesika, lııintı*hıı'“"ad;w b mektuplarile birlikte ve belli gün ve saattan evvel komls: meleri. — “1004,,