27 Şubat 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

27 Şubat 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

——— Muharriri: A R. Atılan Üç Taş.. Bilâl, Ayaklarını Sürüye Sürüye Geldi: Tefrika No.: 61 Diye Seslenib İçeri Girdi.. Bilâl de sessice odaya dalmış. Duvardaki höcrelerde — bulunan mumlar! elindeki mumla yakmıştı. Esmer Gül, derhal etrafına bak- mıştı. Duvarlarda anlı — düran, oklar, kemanlar kılıçlar, palalar, mızraklar, —topuzlar bir —anda nazarıdikkatine çarpmıştı. Şimdi, korku denilen meş'um hissin garib ve anlaşılmaz vesveseleri, damla damla kalbine akmaya başlamıştı. Amber Ağa, sırtındaki kürkü çıkarmış, şöylece sedirin Üzerine atmıştı: — Hadi. Sen de — voyum., Dökün.. Rahat et.. Artık burada kalacaksın. Diye homurdanmıştı. Esmer Gül, dişleri birbirine çarparak bir sual sormaya davranmıştı; — Burada mı — kalacağım?.. Ne zamana kadar?.. Artık bir daha buradan çıkamıyacak mı. Fakat.. Dımağında canlanan bu GSözler, bir türlü ağzından çıkmamıştı. Hatta bu sual, ken- disi de farkında olmadan şeklini değiştirmiş. — Osman.. Nerede? Diye mırıldanmıştı. Amber Ağa, her zamanki gibi kayidsiz ve neş'eli bir kahkaha bastı: — Ayol !.. Kande ise, Osman için can vereceksin. Hele sabırlı ol bakalım. Dedikten sonra, ellerini — birl- birine çarptı: — Bilâl !.. Hadi bakalım.. Bize içki getir.. Diye bağardı. * Bilâi, ayaklarını sürüye sürüye kapıya geldi. — Huuul, Diye seslendikten sonra; — Duvarın dışarısından bah- çeye Üç taş atıldı. Dedi.. Amber ağa hemen yerinden sıçradı; — Müjde, Esmer Gül, işte Osman Beyin geldi. Dedikten sonra sedirin Ustün- deki kürkünü giydi, Kapının d- şında bekliyen Bilâla: — Mumu yak. Geliyorum, Diye seslendi. Esmer Gülün bütün vücudü, buz kesilmişti. Yalaız, avuçlarının İçi cayır cayır yanıyor.. Dişleri şiddetle biribirine çarpıyordu. Amber ağanın dışarı - çıktığı- nın — farkında bile — olamamıştı. Güçlükle ayağa kalkmış, ocağın yanına — kadar giderek duvara dayanmıştı. Bir aralık: — Ne oluyorum?, Diye kendi kendine sormuş.. Fakat bu suale cevab — bulama- mıştı. Erkek.. Hayatında, llk gördü- gü şey Şu halde Osmana ait hisler, niçin böyle iliklerine kadar işle- miş.. Niçin, iradesine ve sinir'e- rine hâkim olamıyacak bir dere- ceye getirmişti. Ayak sesleri yaklaşıyor.. Bu sesler Esmer Gülün dimağındaki en hassas hücrelere çarparak bü- tün vücudünü sarsıyordu. Nihayet kapı açılmış.. Mümün - titrek ış- ğında, Anber ağanın vöcudü alış- kan olduğu mihaniki bir hareketle bükülerek: — Buyurun beyim. Dediği işitilmişti. Osman, levend endamı, tatlı bir eda ile sallanarak, içeri gir- mişti. * Sandetin bütün zevklerini tada tada sabahlıyan Esmer Gül, artık Osmanı çılgınca bir aşk ile sev- mişti. Osmana gelince; vakıa bu toy Anadolu genci, (kadın) keli- mesi etrafında henüz pek mübhem bir fikir peyda etmiş olmakla beraber, o da Esmer Gülün ateşli aşk tezabüratı karşısında büyü- lenmişti. Hattâ.. Eğer o gün sa- rayda mühbim bir vazifesi olma- saydı, mümkün değil Eamer Gülü bırakıb da gidemeyecekti. Bu ikl ateşli mahluk, bütün acemi âşıklar gibi sabahlara ka- dar uyumamışlar.. biribirlerine karşı —— — B ei — — — — DA ——— — ——— ——— sonsuz aşk valdlerinde bulunmuş- lardı. Esmer Gül, büyük bir saf- fetle bütün mazi ve hayatını an- latmış.. Tâli ve kaderin haksır- lığından acı acı şikâyet ederek ağlâmıştı. Onun göz yaşlarına Osman da iştirak etmiş., Istikbal- de sakin, tatlı, aşk ile malâmal bir hayat geçireceğini temin ede- rek birçok teselliler vermişti. Bu teselliler, Esmer Gülün kalbinde büyük bir tümid gibi yerleşmişti. Netekim, ortalık ışı- maya başladığı zaman, Osman ile Anber ağa çekilib gittikten sonra, Esmer Gül yatağa girmiş.. Coş- kun sevişmelerle hırpalanan vücu- dünü dinlendirmek için gözlerini kaparken, bu teselli ve ümidlerin tatlı hayallerile uyuyuvermişti. x Deli Veli, Hakikaten ( Deli ) MI Oluyordu? Esmer Gülün mahallesi, dedi- kodu içinde çalkanıyordu. Bütün o civarlarda, bitmez tükenmez rivayetler, halkın çenesini yoru- yordu.. Bütün bu dedikodu «ve rivayetler onun, mahud meyhane kavgasında yakalanarak Tomruk zindanına — alılmasile — başlıyor.. Sonra, efsanevi bir hal alıyordu. İşitilen sözlere nazaran, Tomruk zindanının — bir köşesinde — bir ( evliya ) mezarı varmış. Bu mezara kimse ehemmiyet vermerz; herkes çiğner geçermiş. Fakat Esmer Gül, orada böyle mukad- des bir zatin medfun olduğunu görür görmez, hemen kabrin üstünü — silmiş süpürmüş. Her tarafı temizlemiş.. Ve boynundaki altınları zindancıya vererek bir kandil aldırmış.. O zatişerifin başucuna asmış.. O gece bu zat, Esmer Gülün rüyasına girmiş: — Bana karşı gösterdiğin hürmetten memnun oldum. Ben de sana bunun mükâfatını vere- ceğim. Yarın, başına üç tas su dök te, ayakucuma gel.. Tövbekâr ol.. Sana, dünyanın en yüksek saadetini ihsan edeyim. Demiş.. Esmer Gül, derhal kolundaki bilezikleri çıkarıb zin- dancıya vermiş.. Su getirtmiş.. Pâk bir gusül abdesti almış.. O zalişerilin dediği gibi başına ay- rıca Üç tas ta su dökmüş.. Kabrin ayakucuna gelmiş.. Yana yakıla tövbe etmiş.. Meğerse o gece evliya, padişahın da — rüyasına girmiş : ( Arkası var) “ “SON POSTA- Acemi Kayakcı ğ — Hay Allah belâsını versin!. Bana frııı.ılınbıyık sulmışlar!.. ç Facia İki Kişinin Yüzleri Yandı, Bir Gencin De Parmakları Koptu Eevvelki gün Yedikulede Gaz- kaza olmuş, iki kişi, yüzlerinden yanmışlardır. Kaza şöyle olmuştur: Yedikule Gazhane fabrikası âmiri bay Abdullah evvelki gün kömür yakmıya mahsus ocağı faaliyete geçirmek istemiştir. Fab- rika ustalarından Jorjda havagarzı musluğunu açarak yakmak ister- ken parlıyan — gazlardan bay Abdullahım gözleri ve yüzü, usta Jorjun da yüzü yanmıştır. Her ikisi de tedavi altına alınmış- lardır. Bundan — başka facla daha olmuştur: Mazhar adlı bir genc, evvelel gün Sirkeci istasyonunda vagonlar şöyle — bir arasından geçerken sol eli tam- ponlar arasına sıkışmış ve dört rmağı tamamen — kopmuştur. y Mazhar Gülhane hastanesine kaldırılmış ve Müddelumullik te tahkikata — başlamıştır. — Adliye doktoru Bay Enver dün Maxharı hastanede muayene etmiştir. Kok Fiatları Kok fiatlarının, konulan narha rağmen — yine bahalı — satıldığı yolunda bazı şikâyetler yapılmak- tadır. Kok mücsseselerinden bazı- larının, nakliye ücretlerini artıra- rak müşteriden yine eski fiatı istedikleri nazarı dikkati çelmiştir. Bu hususta tahkikat yapılmakta- dır. Yeni Neşriyatı A Molivut: Ho'ivut'un 27 şubat nüs. hası güzel resimler ve birçok sinema hane fabrikasında çok acıklı bir || | haberleri it Çetalçeşme 60 İSTANBUL Gazetemizde — çıkan - yan ve resimlerin bütün hakları mahfuz ve 80 aittir. Abone bedeli peşiadir. Adres değitirmek 28 kurüştür. Gelen evrak geri verilmez —| Hünlardan ııı'unyo:.ılkı:ııı'“ı kutusu: 741 lelanbul TÜRKİYE İMAR BANKASININ 31 Kânunuevvel 1934 Bilânçosu AKTİF Hissedarlardan tahsil edilmek üzere Para mevcudu: Kasada Bankalarda Hazine bonoları: Senedat cüzdanı: Vadesino 3 ay kalan » 3 aydan fazla Muhabirlerde vadesine 3 ay kalan “ » 3 aydan fazla 160,835.96 Esham ve tahyilât: SW YU Borsada kote 1,241 # » olmayan 10,000 Muhabir bankalarda: 11,241 Borsuda kote 61,A31.50 72,872.50 Avanalar: Eiiğudar B ve tahvilât mukabili (A ) Borsada kote (B) » —w olmayan Rimtim ve vesmik üzerine Bair mütenevvi tazminat Senedat üzerine Borçlu hesabı earller: Açık kredi Kefalet mukabili kredi Muhtelif borçluları Men'uüler: Kasalar Melruşat ve ealre | Gayri monkullör (İmar hâsı) 'Tesle masrafları' Kefaletten borçluları Nazım hesaplar Sermaye İhtiyatları Fevkelüke Kanuni ve nizami | “Vadeli tevdint Carl hesaplar Tasarruf tevdlatı « Vadesis Vudeli ( bir seneye kadar ) Sair muhtelif alacaklılar İtE4 tahsisatı Talep olunmamış temettuler Kefaletten alacaklılar Nazım hesaplar Küâr Murakıp Murakıp Müdür vekili N. AKMAN AHMED C. DİKMEN Uroloy - Operatör Dr. REŞ İstanbul asliye mahkemeleri birinci yenileme Haci Kânun 1934 terihinde ikame olu- Dup İstanbul asliye ikinci fcaret mah- kemesinde derdesti rüyet ve Kosti Lala ve geriki ile Yorgi Mudam Matildi ve Müustafa arasında — mütekevvin dava dosyasının yenilenmesi — için verilen beyânnnme ve gönderilen davetiyenia Mustata ikametgâhının meçhul olduğu beyanile mübaşiri tarafından bilâ tobliğ inde edilmiş ve bir ay müddetle ilânen tebligat ifasına ve 8-4-935 — tarihine mlüsadif pazartesi günü snat 14 de ye- nileme —muamelesine günde yeni postabane binasında kâin birinci yenileme — bürosuna gelmediği takdirde 2367 numaralı kanun ahkâ- _X ldrar yolları hastalıkları mütebassısı Beyoğlu İstiklâl caddesi ( Mulen Ruj karşısi ) Vahap B. Ap. No. G1 rosu: 4 B- başlanılmasına karar — verilmiş olduğundan — mezkür gıyabında olan matlüp Lira K. — 128,726.28 42,280.79 171,007.07 79,329.65 £2,875 14,196.26 2.006.18 10,792.89 82,727.01 30,211.68 39,934.18 432,9409,54 412,826.87 845,77641 2,057 11,429,05 13,436.05 9,574.12 iD SAMi Kayıb: — 1928 senesinde muallim mektobinden aldığımı detnamemi kaybettim, Yı dan hükmü yoktur. . ü Molılıhııküyy:ıdı muallim 5/ ' Kayıbı— 034 dere senesind? taş lisasinden aldığım kaybettim. Yenisi: 'JMI İ ayi 'enisini e- ’ ğ mü yoktur.