5 Mart 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

5 Mart 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

7 ıy(ı !ıal General İsmet İnönü Ve Halk.. General İsmet İnönü, Tİstiklâl ordusunuu Garp cephesi kuman- danlığından sonra oturduğu si« yasa ve iktidar — sandalyesi Osuücü yılını da bitirdir. Bu münesebetle, halkın, bu büyük devlet adamımız — bakkındaki duygulanıı çu satırlarda top- Hadıkı Bay Murat Koçak ( Diş doktoru Birkeci Şah'npaşa oteli karşısında) — İsmet İnönü kabine relsliğinde on senesini idrak etti. Kudretli Başbakan hükümet reizliğine geçerken yurtta latikrar, siyanada İstikrar, yurtta barış, dünyada barış slayasasını güdeceğini söylemişti. Hakikalen #özünün eri $ kti. İstikrarlı bir harpten yaralanan ve ulununa — Atatürkten — aldığı üzerine devamlı bir barış temin etti. Yurdun dört köşesi fabrikalarla um- ran eserlerile doldu. “Yurda kan, can ve medeniyat saçan çelik ağlar yak pildi. — İstiklâlimize dokunulmamak gartile tamamen sulheu bir millet olduğumuzu dost, düşman — bülün dünya kebul ettk Bu azimli siysset adamımızın daha uzun seneler çizdiği yolda yürümeslel dileriz. * Bay Sadi ( Sultanahmet — Park kıranihanesi ) — Bir kere mütareke senelerindeki perişın Türkiyeyi göz Önüne getirinir. Bir de bugünkü derli, toplu T' ürkiyeye bakımız. Ondan sonra Cümhuriyet — Türkiyasi — hakkındaki bükmünüzü veriniz. On seneden berl devletin idere iplerini olinde tutan lsmet İnönü, Büyük Önderden aldığı ilham ile yurdu refah ve barışa kavuşturdu. Dünyada birçok devlet. ler umumi harpte dövüştüler ve zede- Tendiler. Biz sultanların fena idarasi yüzünden yarım asırdan beri silâh omuza iyetinde yaşadık. Ha ten hıvb’:dılılldıılık. Bu )lı'= de irfan ve iktısat itibarile geri- de kaldık. Lozanda sulhün teme. ni atan İsmet İnönü açık özlülüğü ve açık sözlülüğü ile yurdumuzu şenlendirdi, harbin yaralarını sarmıya ve aodarını unutmuıya başladık. Harlci siyasetimizde — muvaffakıyetten mu- valfakıyete ulaştık. Bu yurt daha on sene Iılqlı sulh içinde yaşarsa Av- rupa medeniyet'ni” tamamen temsll eder. Ben General İsmete — uzun Ödcürler temenal ıdonı. bir hükümet kurdu. Bin- bıkan Türk iUham İrfan (quoı Yalıköy 14) — Ge- meral L..ı.... kabine Başkanlığında on senesini bitirdi. Başbak n on sene evvel yerine otururken söylediği söz- leri çuttu ve muvaffak oldu. On beş *€/16 evvel teneşiri, tabutu hazırlanan hasta adamı, dinç ve genç bir varlık olarak — dünyaya — yeniden — Cağı'u. Atatürkün açtığı ışıklı yolda büyük Başbakanın daha uzun seneler yürü- mesini dilemekten başka bir dunmiz yoktur. 4000 Talebeye Difteri Aşısı Yapıldı Dün mekteplerde 4 binden fazla talebeye difteri aşısı tatbik edilmiştir. — Daha aşılanacak bazı taleba vardır. Aşı 15 gün devam edecektir. cın Scsı'ı tomar bulunduğunun farkına var- mış ve derhal yatağı sökerek bu tomarı almıştır. Tomarın içiz- SON POSTA Üç Yıldır Aranıyordu Nihayet yet Dün Mustantı in Huzuruna Çıkarıldı, Tevkıf Edildi Uç senedenberi Istanbul polisinl ve jandarmasını işgal eden bir hırsızlık suçlusu vardı. Bu kurnaz suçlu çekirge gibi Isanbulun bir semtinden öbü- rüsüne atlar ve birçok kimselerin Polis bu kurnar adamı dün tuttu ve üçüncü müs- tantik de tevkif etti. Tevkif edilen adamın isml Şahin Nurldir. İlk parti davacıları da beş kadınla ikl erkektir. Son dolandırdığı adamlar da Bay Salâhaddin ve Reşatla Bayan Hasibe, Nermindir. Iddialara göre Nuri dolandırma İşlerini şöyle yapıyormuş. Gözüne kastirdiği bir aileyi tetkik eder, onun dı.ındılşl ıknbıl.mıı. çoc.ııkluını ve ııvdluulııl Topal Selime Döşek İçindeki Bin Lirayı Çalmış Topal Selime adlı birisi bir ay evvel Küçükpazarda tanıdık- larından Bay Mehmedin — evine misafirliğe gilmiş. Bay Mehmet ve allesi kendisine ikram etmiş- ler, altına kaba yün — döşekler sermişler. — Topal Selime gece yataklardan — birisinin içinde bir de tahmin ettiği gibi — tam bin lira çıkmıştır. Selime sabahleyin erken kalkmış ve güya ev sahi- bine eyilik olsun deye de şilteleri kaldırmış, yüke keymuş sonra da bir şey bahane ederek — evden sıvışmış. Selime doğruca bir va- pura atlamış ve Dadaya gitmiş- tir. Müddelumumllik — Selimeyi Dadayda tevkif etlirerek İstan- bula getirtmiştir. Dün Sultanah- met sulh ikinci ceza mahkemesi Topa! Selimenin bitirdi, Suçunu — sabit dokuz ay hapse mahküm etti. 24 Saatin Haâdiseleri Üsküdarda oturan tütün ame- lesinder Ahmet sarhoş alarak Bahri adlı birinin evine taarruz ettiğinden yakalanmıştır. 34 Osmanbeyde Köseoğlu apartımanının karşısında terke- dilmiş 20 günlük bir erkek çor muhakemesini cuğu gönderilmiştir. * Sebzeha'inde amele Rıza- nın elinin Üzerine bir demir parçası — düşerek — bir parmağı erilmiştir. bularak | bulunarak — Darülâcezeye | canlarını yakardı, ceğim para l’!rıılı sonra da birgün kapısına gelerek meselâ: '— Ben İzmirden geliyorum. Mahdumunuz bay Kl-ıl bir otomobil kazası geçirdi. Kolu Orada femni! sargı bulunamadı. Benim Istanbulda işim vardı. — Sizin kırıldı. adresinizi verdi yarın gide- verİrseniz sargıyı — götüreceğim,. ,, dor ve zavallı ana, baba bu kara haber karşısında neye uğradıklarını bilmiyerek derhal İstenilen parayı verirler ve sonra da ya trene binerok Izmiri boylar- lar vayahut da telgrafla vaziyeti sorarlar. Aldıkları haberin yalan olduğunu öğrenerek verdikleri para- nın acisim unuturlar. Yine iddinlara “İılllırlı de dolandınırmış. reş Şahin Nuüri bazan başka Bir. Adamcağız Kagnar Kazana Düşüp Öldü ! Dün Küçükpazarda bir sabun fabrikasında çok feci ve tüyler Ürpert'ci bir hâdise olmuştur. Ameleden Bay — Türsün, için- de sabun bulamacı — kayna- yan büyük — kazana — düşerek derhal kavrulmuş ye — ölmüştür. Hâdiseye Müddeiumumi muavin- lonıdıı Bay Hikmet elkoymuş ve tabibi adll Bay Salih Haşim de tir. Tahkikata devam Belediyenin 'Yardımları Belediye 1935 yılı bütçesi muavenet faalına ( 182.500 ) lira koymuştur. — Bu paranın 15 bin Tz ea lakareç & Haa di Hilâlahmer cemiyetine, (20) bin lirası hayat mekteplerine, (15)bin HUrcrası Büyükada sanatoryumuna, | 30 bin litası zührevi hastalıklarla mücadele işine, 26 bin kira Halk enet şubesine, 15 ün tevsli ve tan- zimi masrafına tabs's edilmiştir. Müli Kissiyatı Rarcide Edecek Süzler Söytemiş Polis düön — Müddeiumumiliğe Sükyas Kirkör Tayyan adlı bir Ermeni verdi. -Bu Ermeni Yusuf Abdülâziz adlı birisi tarafından | bhaber — verilerek — yakalanmıştır. | lddim edildiğine göre suçu da | mülli — hissiyatı rencide ıdıcık sözler söylemiş olmasıdır. Âynı zamanda da büyüklere bakaret ettiği gibi zihinleri karıştıracak haberler de uydurmuştur. Müddei- umumilik bu iddlayı tetkik ettir- mektedir. Son Posta'nın Resimli Hikâyesi : — Habeş * La'yar meselesini anladım Hasan B. « Aralarındaki ihtilâfın sulhen hlı&!ocıihı de anladım.. dün gece cesedi muayene etmiş- edilmektedir. Yardım İçin Doktorlar Sandığa Kaçar Para Verecekler? Etibba muhadenet cemiyetince, muavenete muhtaç doktorlar için bir yardım sandığı teşkil edilmesi kararlaştırılmıştı. Bu — hususta hazırlanan proje, son defa bazı değişikliklere — uğratılmıştır. Bil- hassa, azanın sandığa yapacağı yardım şekli Üzerinde olan bu yaşına kadar — olan doktulu ay- da bir Hira, 50 yaşına kadar olan hetanedir v Brdnaşme ödeyeceklerdir. ASN Nizamname — projesi, — tetkik edilmek üzere sağlık bakanlığına Sahte 10 Kuruş Büyükadada — oturan Hıristo isminde — bir gencin Büyükada Iskelesinde vapur kişesine bilet almak için verdiği bir on kuruş- luğun sahte olduğu — görülmüş, Hıristo yakalanmıştır. Kilisede Hırsızlık Artin oğlu Nasip adlı birisi dün sabah, yanında birçok ka- dınlar bulunduğu halde Samatyadaki Sulumanastır kilise- sine girmiş. Herkes ibadetle meşgülken Nasip kilsenin antika ve hediye dolabına anahtar uy- durmuş, birçok tarihl paraları ve diğer antikaları aşırırken mabe- din zangocu tarafından cürmü- meşhut halinde — yakalanmıştır. Suçlu tevkif edilmiştir. « Yalsız Lâvrensin adı yine ya çıktı. Onu anlamadım.. Günün Tarihi 1268 Lita Para Cezası ! Yalovadan esrar getirirken YA kalanan Bayan Fatma İsminde kadın dün — gümrükdeki Thtistâ mahkemesinde — muhakeme miştir. Belinde ve daha bazı Y"l' rinde 1 kilo 950 gram esrar hyan Fatma, bu işl bile bi'e fas kat parasızlık yüzünden yaptı söylemiş, mahkemede hüngür bf gür aglıyarak ceza verilme: lstemiştir. Neficede, Fatmanlâ suçu sabit görülmüş, 8 ay hapıltö' (1268) lira para cezası ödem karar verilmiştir. ) 200 Bin Liralık Afyon ' Satın Alındı t Uyuşturucu maddeler inhisafi — Kdaresi iç piyasadan mubayaatl başlayalıdanberi 200 — bin ? kaymetinde 400 — sandık afyoti satın almıştır. Alım işine devl' edilecektir. Bir Mevkuf Öldü Hastalandığı için Istanbul tef' — kifhanesinden Cerrahpaşa hastf “gesine nakledilen Osman oğlu Af dün hastanede ölmüştür. M umumilik Alinin cesedini morgf kaklırtanştır.. Ölümün — mebeblili anlamak istemektedir. Şehir Meclisinde Yeni Seçimler Istanbul umumt meclisi, düf öğleden sonra toplandı. Meclistefit saylavlığa seçilen Sâzadan geleli | sevgi tolgrafları okundu. Bundüf sonra, Bay Sadettin Feridin yd_ birinci reis vekilliğine 58 1070 | h.rp 55 reyle Bay Necip da da yhc reye l-p, ıı' ks eski Şehremini ” Bay ın. seçildi. Bundan sonra, daimi ıll mende münhal Üç azalık intihap yapıldı. 57 reyle Suphi, 56 reyle Bay Beyhan, reyle Bay Sadettin seçildi. Belgrat Toplantısı Balkan ökonomi — kı hazırlık olmak Üzere bu. Aff 10 unda bizim de iştirakimirzle ” gratta bir toplantı yapılacaktif* Isterlin 588 Kuruşa Düştü kogiliz Hrası, şehrimiz 5 borsasında da düşmekte deffü etmektedir. Dün sabah Tsterik piyasası 590 kuruştan IC" 588 kurüşa kadar dlıtl Son beş gün içindeki ııık“' beti 20 kuruşu bulmüştur. çe Baf # Pazar Ola Hasan B. Diyor Ki: HBi —xıııb-ı-l-“:», : ly'ıuı--ıü