21 Mart 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

21 Mart 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

sevam Milli Takıma Yalnız İstanbul Oyuncuları Mı Girecek ? İZMİR“Oyuncularımızın İstanbulda Eşi Yokt Federasyonun Son ) | Kararı Merakla Bekleniyor İzmir (Hususi) — Izmir stad- yomu bayramda oldukça hara- retli maç'ara sahne oldu, Anka- ranın Çankaya takımı İzmire ge- lerek İlk oyununu K.S.K on birile yaptı. Ve ikiye karşı üç gol yapmak süretile ilk maçı kazandı.. Bu takım Ankaradan hareket ettiği gün İzmir Mıntakası Reis- liğine gelen bir telgrafta, Çankaya takıminın — ittifakça müecbbeden boykot edildiği, spor ittifakına dahil bulunan kulüplerin Çankaya ile maç yapmamaları bildirilmişti. İzmirliler, bu boykotun sebe- bini ve mahiyetini bilmedikleri Balde, ittifakın buyrultusuna bo- ' yun eğmeyi kararlaştırmışlardı. Ankaralı sporcular gelince vaziyet , kendilerine anlatıldı. Ankaralılar, Ittifakın kararına bBeş günlük bir itiraz hakları olduğunu ileri sürdüler. Nizam- namede bu yolda bir kayıt bu- lunduğu için Ankaralı gençlerle karşılaşmak imkânı basıl oldu.. Çankaya takımında İstanbul- luların çok eyi tanıdıkları Beşik- | taş'ı Bay Hakkı ve Nuri ile Sü- | leymaniyeli Bay İskender yer almıştı.. Karşıyakalılar çok genç bir kadro ile misafir — takımın | karşısında idiler, Bay Hakkırın | attığı üç gole K.S.K. iki golle mokabele ecderek mağlüp oldu. Şunu söylemek isteriz ki, Auka- ralı çocuklar İzmiri tatmin edecek bir oyun oynamış deği lerdir. Bu, belki de sahaya yabancı olduk- larından ileri gelmiştir. > Bayramın ikinci günü İzmirin Altayla Altınordusu stadyomda mühim bir karşılaşma yaptılar. Bu maç için ortaya bir de kupa konmuştu. Altay, her zamanki kuvvetli — geklini ımuhafaza ediyordu. Altır | ordu takımında — Türkiye uzun | atlama şampiyonu Tevfikle, son | zamanlarda — Istanbul spor - ta- | kımında bir, iki defa — oyna- yan — Salih Murat vardı. © Yani iki takım da ful şekillerile Bahaya çıkmıştı.. Bu oyun, 934-935 | yılında İzmir stadında yapılan | Maaçların en hararetlisi oldu.. Daha oyun başlarkan iki ta- — kım da - canlı ve atakdı.. İlk da- kikalarda —Altay takımı — soldan | inkişaf eden tehlikeli hücumlarla Altınordu — kalesini tehdit etti. Bir defasında tek başına Altınor- du —müdafaasını geçen Vehap Ü kaleci Sabahattinle karşı karşıya Okaldı. Tribünlerdeki gürültü ke. “gilmişti.. Adeta biç kimse nefes Dalmiyormuş gibidi. Vehap, Sabahattinin sol ta- | alından seri bir şüt çekti. Izmi- | rin ve belki de Türkiyenin en iyi O kalecisi nefis bir yatışla bu mu- — bakkak golü kurtardı. | Oyun ve Altay teh'ikesi de- da.. Altınordu müdafaası bo- İÇalışor: Bu vaziyot belki de on |-SON POSTA Mart 21 — mesese ea R AAA A AAA AAA AA AAAADADA AKEAERAA .e Va Geçen yıl Yunaniztan milli küme şampiyonunu Altay formasile çıkıp mağlüp eden İzmirin seçme oyuncuları muhteliti dakika devam etti.. Birden hücu- ma geçen Altınordulular derin eşapelarle Altay müdafaasın da- yandılar.. Tevfikden Saide geçen top, sert bir şütle Altay kaleci- sinin ellerinde eridi. Artık oyun biraz sert ve çabuk bir şekil almıştı.. Altınordu hü- cum hattı çok muvaffak hücum- larla Altay için tehlike oluyordu. Amikal maçında bir kupa için karşılaşan ikl takımdan hangisinin daha faik oynadığı kestirilemiyor- du. Çünkü bir kale sıkışırken, top saniyeler için mukabil kaleye gidiyor ve tehlike oluyordu. Dev- renin ortalarında eden bir Altınordu hücumu, Sai- din 25 yardadan çektiği enfes bir şutla göle çevrildi. lik devre bu durumda bitti.. Ikinci devre daha hararetli.. Altınordu da, Altay da o! r enerjik ve canlı ki seyirciler bu maçın seyrine doyamıyorlar. Teh- likenin artması, başka tertipte bir tehlike oluyor.. İşte bir Altay hücuma, Altm- ordu kalesi önünde karmakarışık bir vaziyet.. Top Altınordu ağlar rında.. Santrdan kalkan top Altın- —düaya,. | t V| 4 Ear Yugoslavlara hazırlanan milli takımı mizı çalıştıren İngiliz antrenörle Anka ranın Macar antrenörü bayramda Fes ner atadında yapılan İstanbal - Ankara maçında. “Çizgili fanilâ giyen ve önde duran milli takımın İngiliz antrenörüdür, | orduların — ayaklarında.. Aradan bir dakika geçmeden Altınordu Salih Muradın nyağile galibiyet gölünü atıyor. Bu suretle oyun Altınordunun galebeslle bitiyor. Not — Son postanın, İzmir oyuncuları hakkında - İzmirlilere ulaştırdığı bir haber İzmir &por- cularını müteessir etmiştir. Yu- goslavya —milll takımına karşı çıkacak Türk mllli ekibinde İzmir- lllere yer verilmemesi geniş dedi- kodulara yol açmıştır. Izmirliler çok emindirler ki, eğer futbol heyeti müttehidesi azasından bir zat İzmirde bulu- | nup ta Altınordu maçını seyretmiş olsaydı, milli takıma İzmirden beş, altı oyuncu' ayrılırdı. Bugünkü halde Izmirden milli takıma Vehap (Altay), Fuat (Göz- tepe) — Sabahattin, — Salt, Âdil (Altınordu) — ayrılabilir. Adlarını saydığım oyuncuların yerini İstan- bulda dolduran bulunmıyacağı muhakkaktır futbol heyeti mütte- hidesinin bu hususta vereceği son karar İzmirde merakla bek- leniyor. A, Bilget Alman Milli Takımı Fransız Milix Takımını Nasıl Yendi Senelik milli temasını yapmak üzere Parise giden Alman milli takımı oradan beklenmiyen bü- yük bir galibiyetle memleketine döndü. Fransız milli takımını 1-3 yenen Alman takımının beraberlik kuv- vetini ve hücumlarının mücssirli- ğini Fransızlar da tasdik etmek mecburliyetinde kaldılar. Bu maçın teknik sahnelerini hulâsa ettikten sonra bazı mühim malümat vereceğiz. Birinci devrenin sonuna kadar hücum teşebbüslerinde daha canlı görünen Fransız muhacimleri mü- essir şekilde anlaşamamaları yü- zünden gol çıkaramamışlardır. llk devrede Almanlardan daha sık hücum ettikleri halde Lehner'in : yaptığı bir gölle birinci devreyi mağlüp bitiren Fransızlar ikinci devrenin başlangıcında ve bir de sonunda iki gol daha yiyerek maçı kaybettiler, Fransızların yegâne gollerini ikinci devrede Duhar Ismindeki muhacim vapmıştır. Alman takımı içinde, sol mü- dafi Püş şayamıhayret bir oyun çıkararak her tarafa yetişmiş ve Sürati intikalle —dama yerinde müdahalelerle — Fransızların en tehlikeli akınlarını kesmiye mu- vaffak olmuştur. Muavinler muhacimleri yerinde ve isabetli bir çekilde beslemişler, muhacimler ise aralarında çok eyi anlaşarak sıkıştıkları ae larda bile tehlikeli olmayı bik mişlerdir. Buna mukabil Fransız takımı bilhassa Nüvik ismindeki solaçı- ğgın sakatlanması Üzerine oraya geçen Sezanber'in fena oyunun- dan çok aksamıştır. Fransız mu- hacimleri mutat canlılıklarını bey- hude yere sarfedecek bir şekilde oynamışlardır. En güvenilen Fran- sız merkez mubacimi Nikola ve- rilen pasları eyi şekilde alamamış ve cenahlarını besleme hususunda kendi kabiliyetinden umulan tek- niği gösterememiştir. ransız müdafilerine gelince, onlar vazifelerini hakkile yapmış addedilecek müdahaleler- de bulu: dır. Maçın bu teknik teferruatın- dan başka Almanların disiplin hususunda Fransızlara Faik ol- duklarına delâlet eden mühim bir hâdise olmuştur. O da maçı sey- retmiye gelen 6000 Almanın hep bir ağızdan; askeri bir terbiye ile oyuncularını teşvik edişi,32,000 Fransız seyircisinin hep bir ağız- dan ayni zamanda bağıramaması yüzünden daha tesirli olmuştur. Takımların sahaya girişinde venetice alındıktan sonra çıkı- şanda yapılan merasimde de Al- man seyircilerin beraberce yap- dıkları tezahurat çok — heybetli olmuştur. Alman takımı sahaya girerken tribünlerde toplu olarak oturmuş olan 6000 Alman bir kumanda ile ayağa kalkmış ve kendi marşla- rını söylemişlerdir.. Alman takı- mının behemehal galib geleceği üçüncü gölden sonra anlaşılınıca yine hep birden ayağa kalkıb Alman marşını söylemiye başlı- yan seyirciler göğüslerinden çı- kardıkları küçük Alman Iııgıh— larile tezahürat yaparak dağık- mışlardır. ur,, DİYOR Milli Takım Ve İzmirli Oyuncular Meselesi (Son Posta ) Izmirli oyuncu- ların Yugoslavyaya — hazırlanan Milli takıma alınmaları Ihtimalinin azaldığı hakkında geçende yazdı- ğimiz haber İzmir —muhtelitinin Istanbula gelememesi yüzünden çıkan şayialardandı. Milli takımı çalıştıran İngiliz atrenörün İzmirli oyuncuları orada tetkiki hiç olmazsa üç hafta sürer. Üç hafta İzmirde oturduktan sonra İstanbula dönüp buradaki oyuncularla beraber İzmirlileri bir araya toplamak ve çalıştırmak için önümüzde kâfi zaman yoktur. Yagoslav milli takımının Nisan içinde gelmesi mevzuu bahsoldu- ğuna göre, takımımızı seçmek ve beraber çalıştırmak Üzere üç dört hafta kalmıştır. Bu müddeti milli takımın — egzersizlerine ayırmayı daha Gdoğru gören federasyon Izmir muhtelitinin bayramda gele- ceği kanaatile ora oyuncularının burada seçileceklerini ve bu su- retle vakit kazamılabileceğini dü- şünmüştü. Izmirliler vaziyetleri dolayısile bayramda gelemediler, Onular ges lemeyince İngiliz antrenörün İz- mirli oyuncuları tetkikine imkân kalmadı. Yukarıda saydığımız se- beplerle, acele hazırlanmıya mec- bur olan federasyonun bu seferki maça İzmirden oyuncu getirtmesi güçleşmiştir. Maamafih ihtimal federasyon Izmirin bellibaşlı ikl Üç oyuncu: sunu buraya çağırıp seçilen fut- bolcular arasında tecrübe ede- cektir. Fakat söylenen sözlere bakılırsa, İzmirli oyunculara bir ikl baftalık izin almak meselesi de güç bir İştir. Milli takımın beraberlik kuv- vetine herşeyden fazla dikkat edilmesine kani olan antrenörün takım halinde çalışamamış ele- manların maça çıkmalarına razı olacağı şüphell görülüyor. Ingiliz antrenör, geldiğindenberi oyuncu- larımız üzerinde yaptığı tetkikler neticesinde; ferdi kabiliyetimizin birinci sınıf olduğu halde cem'l kuvvetimizin düşük olduğuna ka- naat getirdiğini birçok defalar söyledi. Izmirin kıymetli futbolcuların- dan milli takımın istifade edebik mesi İçin İzmir mıntakasının en kıymetli oyuncularına mezuniyet alarak, yahut onlara izin verik- mesi için federasyonun yapacağı teşebbüsleri mahallinde kolaylaş- tırarak beş altı oyuncuyu hemen Istaabula göndermesi — bugünkü şartların İcap ecettirdiği bir vazik- yettir. Izmirli ııkıdnılırııı:ıııı Yugos- lavya maçının dar bir zamana tesadüf. ettiğini kabul - ederek federasyonun işini koiaylaştırmak çarelerini ararlarsa, Milli Takımın yalnız Istanbullu oyunculara inll- sar ettirilmek niyetile hareket edilmediğini görmüş olurlar.