31 Mart 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

31 Mart 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

» Tramvay Şirketi- nin Nelerinden Şikâyetçisiniz ? $ rketiaden şiküyetlerini oku; Muharrir Bay Ercümen Ekrem Talu: — Son yediği darbeden sonra, #rtik bu şirketin aleyhinde bulunmayı gebuaküşlük sayıyorum, * Rossam vo karikatÜrist Reatıp Tahiri fayyur yardımcı yay hattın'ıa tarafına düşetmek mecburl Onun bu mükel- lefiyet! sayesindedir kiş- bir çok cad- delerimizin — kenarlarına — yaya kal. dirim — yapılabilmiştir. Eğer — bu yaya kaldırımları olmasayd', otomobil kazaları, bugünküntün üç, beçş mizli artardı. Şirketin belediyemizin yapa- cağı bu işi başarması iyi. Fakat mübarek; belediyeye ait daha birçok işler! yüklenmekten kendi vazifelerini yapmaya vakit bulamıyor! * eaddelerin Taksimde Sıraservilerde, 112 Bumaralı hanede Bay N. Kerlm: — Tramvay arabalarının haddlis- tiaplarını hakkındaki emir umurlanmamakta devam ederse, yakında bütün İstanbullular göğüs hastalığına tutulacaklarcır! * Kadıköyünde, Modada, Kala- fat sokağında 23 numaralı evce Bayan Semiha “Cangür,,! — Kalaba'ığından, — bahalılığından we ikinci mevkilerinin azlığından ! aşmamaları * Mürattip Bay İbrahim 1 — Meteliksiz ikten tramvaya bin- diğim yok ki şikâyet edeyim | * Gedikpaşa, Mimarhayrettin sokağı, 22 numaralı hano, Bay Hüsyin Avni — O lüyığini buldu. Bön — şimdi herşeyde olduğu gibi, geleceğin gide. korkuyorum | ö Nöbetçi Eczaneler Bugün nöbetçi eczaneler şunlardır; İstanbul — taraf: (Ünlvorsite), —Akaara; Edirnekapıda — (Arif), Şehremininde (A. Hamdı), Samatyada — (Rıdvan), Küçükpazarda (Küçükpazar), Eyüpta (Hikmet), Fenerde (Emilyadi), Lale- lide (Sıtkı), — Cağaloğlunda (Übeyi), Bahçekapıda (Salih Necati). Beyoğlu tarafı; Yüksekkaldırıinda (Vinökepülo), Gulatasarayda — (Gulntasaray), Findik« hda (Hilal), Şişlide (Şişlij), Kasmpa- şada (Merkez), —Hasköyde (Halk), Kadıköy tarafı; Modada (Fnik İsken- der) Pazaryolunda (Namuk Behçet) #ozahaneleri. ehzadebaşında a (Ziya Nuri), Bi — L aei S l Son Posta'nın Resimli Hikâyesi : Yolcu — Fasan Bey L. Galat deki sazt düdüğü artık ötmez ol birkaç damla su kaçınca bozulmuş. SON POSTA Dilencilik Ve Hırsızlık Sulh Ceza Mahkemeleri En Çok Bu Suçlar İIle Adliye binasındaki Sultanahmet Birinci ve Ikinci Sulh Ceza mahkemeleri hergün (50) ile (60) ara- tında davaya bakarlar, Dün de Birinci Ceza mah- hemesi (27), Ikinci (25) suçluyu muhakeme etmiştir. Bu mahkemelerde görülen davaların yüzde seksenini dilencilikle hırsızlık suçları teşkil ediyor. Mütebakisi de kabahat nevinden söğme ve döğme davalarıdır. Hırsızlar içinde de simit, kurgun boru, caket, pantalon çalanlar çoktur. Bunların müdafaa ederken: “ — İş bulamıyorur, aç kaldım sizim.,, Diyorlar. çocuklar ve gençler teşkil ediyor. Kaptan, Çarkçıf Ve Motörcüler Bir Derece Yükselmeleri İçin İmtihan Edilecekler Kaptan, çarkçı ve motörcü- lerin — yıllık terfi imtihanlarına | başlanması için alâkadarlara emir verilmiştir. Deniz Ticaret Mekte- binde yapılacak olan İmtihanlar Nişanın birinden yedisine kadar devam edecektir. Bir kısım kap- tanlar bu karara itiraz etmişler, imtihana girebilmek için müdde- tin uzatılmasını, seferde bulunan- ların da girebilmeleri hmkânının teminini İstemişlerdir. Maarife Bir Şikâyet Beyoğlu 49 ncu İlk mektebi hakkında Maarif idaresine bazı şikâyetler yapılmaktadır. Mekte- bin lâgamının bozulduğu İddiası dolayısile talebelerin gayri sıhhi bir koku içinde bulundukları ha- ber verilmektedir. Maarif idaresi tahkikat — yaptırmış, mektepde böyle bir şey olmadığı anlaşıl mıştir. llkmektep Muallimlerinin Mesken Bedelleri İlk mektep muallim!er'nin, es- ki senelere ait mesken bedelleri- nin verilmesi için, Maarif idaresi yeni hususl idare bütçesine tah- gişiklik — yapılmazsa bakanlığı tarafından tasdik edi- lirse, bu yaz, muallim'erin alacağı buluan mesken bedelleri kendi- lerine verilecektir. Fazla İçmiş Tabtakalede aşçı Hacı Ibrahim adlı biri kendini bilmiyecek dere- cede sarhoş bir halde ötekine Bu çoşit saçluların Hırsızlıkların azaltılması için dün - bir muharri- rimiz bilgisine güvenilir bir avukatla görüşmüştür. sisat koydurmuştu. Büdcede de- | ve iç işler | | berikine sarkıntılık ederken yaka- | lanmıştır. akülesin- (du, İçine | Bey! Benim beş kuruşa Yüksekkaldırım işportacısı ler bundan daha sağlam. dırıyor. Meselâ Adamlardır, dürülebilir. çoğu kendilerini da yaptım. Yer- çokluğunu de bir hafta çalışmaya mahküm diyenin böyle bir teşkilâtı ekmeği yoktur. pistirler. Bu pis adamlara ne iş gör- Sonra teşkilâumızda yoktur. Bence verilen bu hükümler infazsız kalıyor. Polisin, Müddeiumumiliğin ve mah- Uğ ğraşıyor O zat demiştir ki: — Kanun, dilencileri boğazı tokluğuna Belediye hizmetlerinde çalışmaya mahküm ediyor. Serserileri de âmme hizmetlerinde çalışma cezasile cezalan- dilenciyi Belediyede ediyor. Bele- bunlara yedirecek tipte hâkim bir ve Çünkü muhtelif yaşta ve hidematı âmmede çalıştırma kemelerin çalışmalarının neticesi tatbiksiz kalıncada Muallimler Tekrar |Toplanacak ' Muallimler birliği konferausı nisan ortalarında tekrar toplana- rak, kıdem zamları ve makam ma- tahsisatı — meselesini görlüşe- cektir, — Kongrada, alakadar kamlar nezdinde yapılan teşebbile- Ter hakkında izahat verilecekdir. Bu ikinci kongrada şimdiki mu- vakkat idare hey'eti yerine yeni bir hey'et seçilecekdir. Eve Hiç Girmemiş! Sekiz Yıldır Kış, Yaz Kır- da Yatan Bir Adam Bulundu Polis dün, Mustafa oğlu All adlı birisini, yersiz ve İşsiz. ger- me — süçile Müddelumumiliğe vermiştir. Ali (25) — yaşlarında dır. Balkan harbinde çocukken Boanadan gelmiş, anasımı, baba- sını tanımayormuş. Hakkında ser- serilik cezasının tatbik - edileceği iddiasını İşitince, bu İddiayı şöy- le çürütmek istedi: *— Yersiz olmak suç deği- dir. Ben tamam sekiz senedenbe- ri kış ve yaz kırlarda yatıyorum. Kâğıthane, Tepebaşı kırları be- nim meskenimdir. — Kır havası aldığım için de demir gibiyim Beni, çalışabi irmi, diye doktora muayene ettireceksiniz. Doktora hiç göndermeyiniz. Boşuna zah- mete girersiniz. Bana iş gösteri- nİz, göreyim. — İş yok, — İş.. İşte bulsam kırda yatmaktan vazgeç- mem. Sekiz yıldanberi ev içine girmiş değilim. » Müddeivmutilik Aliyi, çahşıp — Hasan sattığım düdük- l suçlular cür'et buluyorlar. Kanunlarımızın bu mad- deleri tadil ve islah edilmelidir. ,, - 70 Bin Lira Vergi ! Bu Para İstanbul Mez- bahasından İsteniyor Yeni kazanç vergi kanununun birinci maddesi mucibince umumi, mülhak ve husust bütceli daire ve müesseselere ve münafih umu- miyeye hadım cemiyetlere ait ve tüccari bir gaye takip eden mü- easeselerin — kazançları — vergiye tabidir. Bu hususta bazı yanlış yazılar yazıldı. Bu kanunun istih- daf ettihi müesseseler şunlardır : — Sümer bank devlete aittir. Fakat tüccari gaye İle teşkil etti- ği için kazanç vergisl verecektir. 2 — Deniz yollari iç ve dış işletmesi ile Akay, havuzlar ve fabrikaları. 3 — Belediyelerin — tiyatro, sİnema, otol, — gazinolarile buz fabrikaları, soğukhava mahzem- leri, ardiyeleri sergi ve panayır- ları, müzayede salonları, Jokan- taları, hâller ve su idareleri. Kanuna göre İstanbul mezbe- hasının senelik kazancı 1,5 mi- yon lira olduğu için tam (54) bin lira kazanç ve bunun yüzde biri nisbetinde buhran — vergisi verecektir. ki yekünu (70) bin llradır. Bu para — Nisan İçinde tehakkuk ettirilecektir. Bir Çocuk Daha Evvelki gece Soğukçeşmede terkedilmiş bir haftalık bir erkek çocuğu bülunarak Darülâcezeye gönderlilmiştir. çalışmıyacağını tesbit etmek üze- re Adlive doktoruna — gönder- miştir. Çalışabileceği — anlaşılırsa mahkemeye veri'ecektir. Günün Tarihi | Birkaç Satır Arasında Ankara, 30 — Bugünkü Kamutay toplantısında bazı üyelerin mezuniyet! hakkındaki kamutay başkanlığı tezki. 'esi ve kamutayın 1934 Ağtatos Eylül ey'an hesaplarına ald enecümen maz- bataları okunmuş, sonra İnlisarlar u- mum müdürlüğü 934 bütcesinde 16 bi Hralık münakale yapilmışdır. * * * Gümrükte Düzgünlük Gümrük işlerini daha düzgün biş hale koymak üzerö alınması leab eden tedbirler etrafında tetkikler yapılmaka tadır. * * * irak Kadınları Burada toplanacak — olan — uluslare aran kadın birliği kongrasına İrak kadınlarımın iştirakı kararlaşdırılmıştıt. * * * Mahküm Oldular Esrar kaçakçılığı yapan Avram, Raşel ve Fevzinin duruşmaları sekizii €i İhtisaa mahkemesinde - bitirilmiş, Üçüde 14 der ay hapis ve 200 lira pas ra cezasına mahküâm olmuşdur. * * * Sergiler Komlsyonu Çarşamba günü Ticaret ve Sanayf odasında sergilere iştirak komlayonu toplanacaktır. * * * Neler Oldu? Son yirmi dört saatte gehrimizde beş hirzizlık, Üç yaralanma hadisesl olmuş, birkaç — kişinin Üstünde de taşinması yasak silâhlar bulunmuştur. * * * Maarif Müdürlükleri Yeni —Maarif — müdürlükleri teşkilâti hakkındaki talimatname- nin dünden İtibaren tatbikine baş- lanmıştır. — Şehrimizdeki Orta mektepler ve Liseler de Maarif Müdürlüğüne bağlanmıştır. * * * Üniversite Rektörl Üniversite Rektörü Bay Cer milin Dış Işleri Bakanlığı hukuk müşavirliğine — tayin — edileceği kuvvetle söylenmektedir. * * * İlkmeteplerde Köy mekteplerinde, Nisanın 15 inden itibaren — imtihanlara başlanacak, onbeş gün sürecektir. Şehir ilkmekteplerinde de — imti» haulara — haziranın — haftasınd- başlanacaktır. ğ * * * Vergi Tahsilâtı Istanbulda vergi tahsilâtı, büt« çede tahmin edilen mıktarı bul: maktadır. * * * Şehir Mecilsinde Sehir meclisi yarından itibaren toplanacak, toplantılar beş- gün devam edecektir. * * * Gürültü Mücadelasi Istaabul Belediyesi gürültü ile mücadele için yeniden bazı ted* birler almıştır. Pazar Ola Hasan B. Diyor Ki: Yolcu — Saat düdüğünün tamizi için | Hasan B. — Ne diyeceğim? Hep cak' avuç dolusu para Vüzımmış, ne dersin ? | hikâye: Parayı veren düdüğü çalar!