3 Nisan 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

3 Nisan 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

2 Sayfa En Fazla Nelerin Pahalılığından Şikâyetçisiniz? Narit: — Azizim, ben, suyla, hava ile geçinirim, Bunlardan, hava ; bedava denebilecek derecede ucuzdur, suyun; vakıa İyi Ciye satılanı * hakikat pahali amma; hakikat kadar değl. Bu itibarla, bu suale pek bedbin bir cevap vermiyeceğimi! x Mektepli gazetesi kalkay Bay Saml : —Bütün hayat mda, bana en pahalıya ma! olan şey Coğru lâftır. Halbaki, doğru V4f etmek, - çok mahdut kimseler için de 0o'sa - ekmek gibi, su gibi, hava gibi mübrem bir ihtiyaç- tır. Binaenaleyh, hayır sahiplerinin ük apmaları Tüzimgelen — gey de biraz nü ucuzlatmaktir, & Nişantaşında, Ekmekçi so- kağında 29 numaralı hanede manlfaturacı Bay Murtaza: — Bu da sualmı bayım. Pirasi * olan için, amma tabil bol parası olan için, pahalı hiçbir gey yoktur. Bizim gidi meteliğe kurgşun atanlı gelince ev kirasından ekmek parasına kadar herşeyi ateş pahasına çıkınış - bulüe yoruz. sahibi, * Sultanahmet Cinci çıkmazı Bayan Sabahat Alkan: — Göçinmek ucuz da giyinmek paehalı bayım, Zira, kol kırılır. yen içinde kalır fehvasınca insan kuru ekmekle de — oluyor, ve ekmek paramda, nasıl olan nerede olan bu'u- mabiliyor, Fakat giyecekler, bilhessa kadın giyecekleri öyle pahalı ki, insan arasına karışabilecek bir kılığa gire- bilmek için avuç avuç para dökmek Tâzımgeliyor. Ben hesap ettim: Kendi payımaş — kazancımın dörtte — birile geçiniyorum da, dörtte Üçü Üstüme başıma yetmiyor! * Kumkapı Fonerci sokağı davavokili Bay Sırrı Kırkcan 1 — Herşey ncuz azizim.. Su da, papuç ta, gömlek te, don da, paçada, börekte... Herşey, herşey ucuz... pahalı olan ham de yanına yaklaşılamayacak pahalı olan bir. tek gey var; Davasından Vazgeçmedi Dur Ali adında birisi, 17 se- nelik karısını kaçırdığı iddias'le Hakkı adında birisini dava etmişti. Sonradan barıştıkları ve Dur A'- nl> davadan vargeçtiği yazılmıştı. Dur Ali diyor I:lş n “ — Ben ne barıştım, ne de davamdan vazgeçtim. Benim on yedi senelik karımı kaçırdı. Ada- letin yerine getirilmesini iİsti- yorum, ,, Tevkif Edildi Ölen çocuğuna hayiır yapaca- ğimi söylemek — süretile Aram, Ahmet, Ramazan adlı üç kişiyi dolandıran şaşı Enver yakalan- mış, adliyeye — verilmiş, tevkif edi.miştir. (Halkın Sesi) SON POSTA DAHİLİ HABERLER S O ŞYŞ TT —e — ——— — — 300 Yerine 100 Suçlu İstanbulda Suç işliyenlerin Sayısı Âzalmış Istanbulda suç İşleme vaziyeti hakkımnda şu ra- kamları öğrendik: Evvelki gün polisten adliyeye muhtelif suçlara ait 78 dosya gelmiştir. Ayrıca şahsl istida vermek suretile takibat yapılmasını İsteyen davacıların sayısı 12 dir. Bunlardan başka 11 suçdan dolayı da adli- yeye 20 kişi verilmiştir. Bunlarin dördü adam öl- dürmekten, yedisi hırsızlıktan, — biri fuhuştan, biri komünistlikten, Üçü yankesicilikten İkisi randevucu- | luktan, ikisi de muhtelif suçlardandır. Pu sayılara göre Istanbul adliyesi günde vasati olarak yüz suçun tahkikine el koymaktadır. Üsküdar adliyesl'e, Galata, Beyoğlu ve diğer sulh mahkeme- lerine verilen suçlular bu sayılardan ayrıdır. Salâhiyetli bir adliye amirinin kanaatine göre, son günlerde — Istanbulda — suç işleme azalmıştır. Çüönkü evvelce günde, yalnız İstanbul müddelumum!- liğine getirilen suçluların sayısı Üç yüzü bulurdu. Şık Bir Kaç.akçı Bu Usul — Zarar Verir Diyorlar Gümrüklerde kontenjan taksimatı her beyanna- sahibine beyannamesindeki mıktarın altıda biri verilmek su- retile yapılırdı. Dünden itibaren bu usul kalkmıştır. Beyanname verme sırasile herkese beyanna- mesindeki mıktarın tamamı veri- lecektir. Bu usulün bazı ihtikâr- lara sebep olacağı, beyannamesi dolgun olanların bir aylık kontenjanı birden kapatabi- leceği söylenmektedir. Fakat gümrük başmüldürü Bay imkân söylemiş, misal olarak ta bu ayın kumaş kontenjanını göstermiştir. Bu ayın kumaş kontenjanı 821 kilodur. ve bu mıktar 9 ayrı firmaya verilmiştir. Diğer eşya da Hapse Girdi Sekiz Ay Yatacak, 135 Lira Verecek Istanbulun en iyl terzilerinden birisine diktirdiği elbisesi, en iyi marka gravatı, gravatının Üzerim deki pırlanta iğnesl ile herkesin gözünü üzerine çeken adam ağır ağır yürüyerek İçeri girdi. Hâki- min önündeki suçlu yerine oturdu ve sorgulara cevap — vermeğe başladı. O zaman anlaşıldı ki bu şık adam, Hendekli bir tütün kaçak- çısıdır ve evinde tütün kıyıp fişek yaparken cürmümeşhut halinde yakalanmıştır. Adı Şükrü, yaşı 35 ve her kaçakçı gibi o da suçu Üzerine almıyor: — Ben, diyor, oraya birisinl aramıya — gitmiştim.. -Ömrümde görmediğim bu aletlerin ne oldu- ğunu anlamak için elledim, bu sırada memurlar geldiler ve beni yakaladılar. Fakat bütün deliller aleyhinde olduğu için hâkim kendisini mahe küm ediyor ve Hendekli şık kaçakçı Şükrü 8 ay hapis ve 135 Hira ağır para cezası giyerek iki jandarmanın muhafazası altında Lıplıhınııiıı yolunu tutuyor. Baba İle Oğ Esrarcılıktan Suçlu Olarak Sorguya Çekildiler Dün dokuzuncu ihtisas mah- Seyfi buna bunun gibidir. arkadaşım ettim: ramürselli Mustafa, oğlu da adam öldürmekten 24 sene hapse mah- küm Mehmettir. — Mehmet esrar içmek ve satmaktan, baba Mus- tafa da oğluna esrar göndermek- makta: ten suçludur. ğım - olsa oğluma Mehmet suçunu İnkâr etme- mekte: “ — Evet demektedir, zeytin | Cumartesi günü yağı tenekesi içine — saklanarak * cektir. hapisaneye gönderilen, fakat ka- pıcı tarafından hile sezilerek mey- dana çıkarılan bir okkalık esrar bana aittir. Fakat babam göndermemiştir. Orhangazili Mehmet adında bir yardı. beni ziyarete geldi, — ondan rica “ — Ben burada aç ve parasız kaldım,. Esrar para ediyor, biraz gesrar gönder satayım da — para kazanayım, dedim o da gönder- miş. Fakat yakalandı. Oğ'unun bu tevilinden derbal ders alan baba da hiç tereddüt- süz aynı müdafea — yolunu tut- — Benim haberim yok. Ya- kendim kavrulurum demektedir. Hâkim Bay Refik önümüzdeki Pazar Ola HasanjBey Diyor Ki: 4 İki Milyon Lira Toplandı Atatürk Köprüsüne Eylülde Başlanacak Daimi encümen — çoktanberi Atatüirk köprüsünün şartnamesini tetkik ediyordu. Her — madde üzerinde ayrı ayrı — durularak yapılan bu tetkikat — bitmiştir. Yalnız köprünün yapılma kıymeti ni tahmin eden madde kalmıştır. Bu da bir iki gün içinde tetkik edilecek ve önümüzdeki hafta içinde de — şartname gazetelerle ilân edilecektir. — Ihale için dört beş ay gibi kısa bir müddet konacağı için ağustos veyahut eylül ayında yeni köprünün inşa- sına başlanacağı tahmin edilmek- tedir. Köprünün 3, 3,5 milyon liraya yapılacağı anlaşılmaktadır. Şimdilik bankada tam iki milyon lira toplanmıştır. Her sene İstan- ballu'ar köprü için 275 bin lira veriyorlar. Evkaf Bütçesi Kiralar Düştüğü İçin Bir Milyon Eksildi Evkaf bütçesinde epeyce ek- siliş — vardır. Varidat bütçesi yekünu 3,5 milyon Hradan 2,5 milyon liraya düşmüştür. Bunun sebebi evkaf akarlarının gelirinin azalması, — zeytinliklerin — eskisl kadar hasılat . yapımaması, zeytin fiatlarının düşüklüğü ve ihracatın azlığıdır. Emlâk kıymetleri de düştüğü için evkaf satılığa çıkardığı mah- lüllerden de farla — para alma- makladır. Bütçedeki bu düşük- lük masraftan kısılmak - suretile telâfi edilecek, evkafın muhtelif müesseselere yaptığı yardımlar da azallılacaktır. evvelce — eşya bu arada olmadığını bunu bana Benim Hapisaneye göndermem, kararını vere- Günün Tarihi | Birkaç Satır Arasında Seyhan Ve Ceyhan Yine Taştı Adana, 2 (A.A.) — Şehri- mizde ve dağ kısımlarında üÜç gündür gece gündüz. yağan yağ- murlardan Seyhan — ve Ceyhan ırmakları yeniden — yükselmeye başlamıştır. Irmakların — geçtiği yerlerde herhangi bir zarar ol maması için tertibat alınmıştır. * * * Tayyareye Yardım Bergama, 2 — Kurban bays ramında — tayyare cemiyetine 2600 lira temin edilmiştir. * * * inönü Zaferi Adana, 2 — İnönü zaferiml- zin yıldönümü dün halkevinde zen- gin bir programla kutlanmış bu — zaferin büyük anlamı hakkında hatipler değerli söylevler verik miştir. * * * Havza Kaplıcaları Samsun, 2 — Belediye ve hu« sus! idare aralarında bir anlaşma yaparak Havza kaplıcalarını asri bir şekilde ıslah edeceklerdir. * * * Trakya Yolları Tekirdağ, 2 — Dünden itibas ren bütün bakaya mükelleflerle Vilâyet yollarında iİnşaata başi lanmıştır. * * * iran Murahhasları Türk - Yugoslav müşterek afe yon bürosuna girmek için gelen Jran murahhasları dün memlekete lerine dönmüşlerdir. Kendilerine büroya girmek için yapılan teklife iki ay sonra cevap vereceklerdir, OĞ MA Gümrüklerde Yeni Servislel Istanbul gümrüklerinin —ıslahı için gümrüklerde yeni - servisler kurulacak, böylelikle muameleler kolaylaştırılacak ve çabuk bitme«e &i temin edilecektir. * * * Vali Ve Belediye Reisi Dahiliye Bakanlığı Izin verdi ği takdirde Vali ve — Belediye Reisi Bay Muhittin Avrupada bir tetkik seyahati yapmak düşüne cesindedir. *« * * Evkafta Maaş Evkaf müdürlüğü, memurların Nisan maaşını — ve — Gcretlilerin mart aylıklarını birkaç güne kas dar verecektir. W : d * o Büyük Camller Evkaf Müdürlüğü Istanbuldaki büyük camllerin tamirine karaş vermiş, Beyazıt, Sultanahmet ve Zeynepsultan - camilerinin tamire lerini bitirilmiştir. Mandacı — Hasan B.! Bu hayvanı yeni aldım. Bir türlü yürümek bilmiyor, başka mandaların bir saatte beş saatte gidiyor. «« Bazan da yolunu da, şaşırıyor, beni de şaşırtıyor, varacağı yerlerden başka yerlere gidip kalıyor. Hasan B. — Sen şu hayvanı ver de - bizim posta idaresite gölürüp salayım. Tam onun işine elverir bir mahlük ! a eranms ao a Hasan B. — Pazar ola mandacıbaşıl.. O hayvancağızı ne ilip dürtüyorsun? Yazık değil mi be yahu?.. gittiği yere