7 Nisan 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

7 Nisan 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

4 Sayfa Memleket Manzarası Çorumda , Sıhhat Müesseseleri Çorum, ( Hususi ) — Burada hararetli bir imar faaliyeti göze çarpmaktadır. Eski evleri başlı başına bir mimari tarzda olan Çorumda şimdi yapılan binalar kolaylıkla göze çarpmaktadır. Halk yeni yapılar yaptırmaya hevesli i görünmektedir. Fakak Çorumda elektriksizlik halkın bu hevesini önlemektedir. Kısa yolları da pek beyenile- cek halde değildir. Belediye yol- ları genişletmeye ve tanzim etme- ye karar vermiş bulunmaktadır. Birçok yollar belediye tarafından ağaçlandırılmıştır. Belediye su işini başarmıştır. Evvelce susuzluktan büyük sıkıntır lar çeken Çorum şimdi Mürsel suyu adını taşiyan bol bir menba suyu ile her ihtiyacını temin et- mektedir. Mürsel & şehrin en kenar yerlerine kida götürük müştür. Bu su için hastane cive- rında beş bin tonluk bir depo yaptırılmıştır. Çorum sıhhat o müesseseleri itibarile de önde giden bir yerdir. Küçük sıhhat memurları mekte- binin burada bulunuşu Çorum için çok faydalı olmaktadır. Çe- rum hastanesi, doğum evi dispan- seri yalnız Çorumda deği, bütün divar kasaba ve köylerde de ha- yat kurtarıcı birer müessese haline gelmiş bulunmaktadırlar. Çanakkale Hastanesinde Çanakkale, (Hususi) — Mem- leket hastanesi bu civarın sağlık işlerini tanzim eden bir mtlessese halindedir, 50 hasta yatırılacak bir kadro le çalışan hastaneye 4 bin lira sarfile bir de rontken makinesi alınmıştır. Bu sayede 3,5 ayda 145 hastaya rontken muayenesi yapılmış, bir senede 3 bin polikilinik tedavisi ve 186 ameliyat yapılmıştır. > Bigada İstitalar, Tayinler y Raşit umumi meclis üyeliğinden; başmualiimlerden bay Sabri ile, bay Mehmet Ni Niyazi de muajlimlikten çekilmişlerdir. Bay Sabri Biza maliye müfettişliğine, bay Mehmet Niyazi de Maydos maliye müfettişliğine tayin olun— muşlardır. Fırka idare ti başkanlığına deniz mütekaitlerin- den bay Adil seçilmiştir. İSTANBUL — Se malar Bölü halli Gahfuz ve gazetemize aittir. | ABO POSTA Yurtta Bayındırlık İşleri | Adanada Yeni Aksaray Belediyesi Harekete Geçti |Yollar Ve Mek- Aksaray, (Hususi) — Belediye bir lenbire ve geniş saha bir çalıma yapmaya başlamıştır. 4 senedenberi (esaslı bir çalışma yaptığı görülmeyen belediyenin bu faaliyeti halkı sevindirmiştir. Belediyenin 24 bin liralık bir bütçesi vardır. Bu dar bütçeye rağmen (daha şimdiden birçok bulunmaktadır. Çarşının her tarafı, ortamektebin önü tamamen kaldırımlanmıştır. Bir çocuk bahçesi ve park yapıl mıya başlanılmıştır. Dar sokalardan ve biçimsiz dükkânlardan (mürekkep olan çarşıda (tanzim edilmektedir. Harap ve çirkin manzaralı dük- kânlar yıkılmakta, çarşının sokak- ları o genişletilmektedir. Ayrıca çarşının ortasında geniş bir cad- dede açılmaktadır. Ulu camli ile Şehrin Bütün Yolları Yapılı Mw yor-Yeni Bir Çarşı Vücuda | Getiriliyor, Esnaf İşlerine Düzen Verildi Aksarayda belediyenin yol yapma çalışmalarından iki ayrı görünüş Bu çalışmalarda kaymakam | şet kabul edilmiştir. belediyenin © önünde büyük bir meydan vücude getirilmektedir. Bu meydanlıkta geniş bir spor sahası da ayrılacaktır. Halkevine âlt bahçe de park haline geliri mektedir. Bu Imar işlerine idari çalışma- lar da inzimam etmiştir. Umumi hıfzıssıhha ve sıtma (omücadele kanunları kasaba dahilinde bele- diye tarafından tatbik edilmek- tedir. Esnafa çeki düzen verilmiş, iyecek, içecek satışları sıkı bir ontrola tâbi tutulmuş, kasaplar ve sabzeciler müjazam bir halde toplanmıştır. Bitlisin En Ihtiyar Kadını Bitlis, (Hasu- si) — Burada halkın Nurto- © puadnı ver * dikleri yüzüç yaşında bir kadın vardır. Adı Bayan Sa nemdir. Bayan Sanem Babür türklerinden- i dir, Soyadı o ! larakta Babur kelimesini seç- miştir, Kendi işini görecek kadar dinç ve Bayan Sanem Babür Bayan Sanem Babürün ihtiyarlık yözünden dilin- de tuhaf bir yayvanlık hasıl ok eden kemikler de İ muştur. Karanlık yerine kananog, banknot yerine mankolo, kumam dan yerine kolomba diyebilmek- tedir. Nurtopunun (o sihhati de yerindedir. İzmire Seyyah Getirilmeğe Çalışılıyor Izmir — Uluslararası İzmir pa- nayırının faal kamitesi toplandı. Genel komite belediye dairesinde toplantıya çağrıldı. Genel komite C. H.F. başkanı Avni Doğan, gümrükler müdürü, emniyet mü- dürü ve matbuat erkânlle konso- loslar ve ticaret müesseseleri ileri | gelenlerinden bazı zevat üye ola- rak (o bulunacaklardır Belediye heyeti fenniye müdürünün pana- yırda bu yıl yapılacak yenilikler hakkında hazırladığı esaslar be- yenilmiştir. Panayır bürosu teşkil edilerek (Belediye (o dairesinde faaliyete başlamıştır. Taşköprüde de Güzel Bir Park Yapılıyor sı kişi de dışardan Selâhadnin Tekinin büyük yar- dımları ove mektedir. Bu çalışma böyle durmaksızın iki sene devam ederse Aksaray yepyeni bir şehir halinde ortaya çıkacaktır. MHalkevinde Aksaray Halkevindede yeni teşkilât yapılmakta, çalışmalara hız verilmektedir. Kadınların da iştirakile (o muhtelif (o toplantılar yapan ey âzalarnı bütün komiteleri yeniden seçmeğe karar vermiş lerdir. pi EM AKIN DRE EE TREE Taşköprü ve park yapılacak olan eski mezarlık Taşköprü, ( Hususi ) — Belediye kasabanın güzelleşmesi için shhatli olan | çalışmalara başlamıştır. Taşköprü civarındaki mezarlık sökülmektedir, Mevcut kabirler şehir haricindeki | ucu da Ankaraya bağlanacaktır” Kurbanlepe mezarlığına nakledilmektedir. Kazılma esnasında xubur Burası park haline getirilecektir. Kurbantepe gömülmektedir. Emette Zirai Kredi Kooperatifi Yılık Toplantısını Yaptı Emet (Hususi) — Emet zirai kredi kooperatifi genel toplantısını yapmış, geçen yılın hesabı yapıl dıktan sonra murakiplerin izabatı dinlenilmiş, şirketin inkişaf et- mekte olduğu öğrenilmiştir. Yeni idare heyeti iptihabı yapılmış, Belediye reisi M. H. Erten, Rifat Tuncel, Halil Çoban, Cemal Ge- diz, Tahsin Çokan Mehmet Nazmi Taner, Hasan Karaba, Ahmet, Hüseyin yedek azalıklara, Ömer Özdek, Rıza Gediz, Hüse- yin İğdeci de murakipliklere se- çilmişlerdir. Taşköprüde Yeni Yapılar Kastamonu — Taşköprü elek- trik (o tesisatına < başlanılmıştır. Ya; olan fenni mezbaha- nin yapı İşi bitirilmiştir. mezarlığında açılan bir çukura Kastamonuda Zararlı Hayvanlarla Mü- cadele İyi Neticeler Verdi Kastamonu (Hususi) — Tebe- lice, Yarviren, Yeniköy ve Meh- ram köylerinde tarla farelerile mücadeleye başlanılmıştır. Az za- man sonra bu bavnlide tarla fa- resi kalmıyacaktır. Yaban domuzları mücadelesi de devam etmektedir. Yılbaşın- danberl 508 yaban domuzu öl- dürülmüştür. Bundan başka mü- cadele esbasında 149 kurt, 66 ayı da öldürülmüştür. Mardin Umumi Meclisi Mardin, ( Hususi ) — Vilâyet umumi meclisi toplantılarına baş- lamıştır. Yapılan seçimde meclis ikinci reisliğine Bay Rifat Aksoy, divan kâtipliklerine Siret Bayar ile Bay Hilmi seçilmişlerdir. tepler Yapılacak Adana, (Hususi) — Yeni m yıl içinde vilâyetimizde müh bayındırlık işleri Obaşarılacaktı 935 bütcesi geçen yıldan 31 lir fazlasile 770 bin lira ola kabul edilmiştir. Bu bütçeden 105 a bin Ilrası yeni yapılacak yol köprülere, 40 bin lirası da İstasyon caddesi üzerinde yapti nlacak yeni mektebe, 12 Urasi hükümet konağına ilâ edilecek kısma, 10 bin iri koşu yerinde yapılacak tribüi harcanacaktır, Köy mektepleri için 935 yılın da yeni bir program tatbik edi lecektir. Bu programa göre kö! lerde 2 ve3 sınıfı mektepli yerine beş sınıflı yatı mektepleri kurulacaktır. Bu husustaki tabsl Hükümet dairelerine müracast teşvikleri | görül | eden halkın işlerinin kolay pülmesi ve çabuk bitirilmesi içli vilâyet konağında bir halk mi racaat bürosu açılacaktır. İş sabif leri evvelâ doğruca bu büro; müracaat ederek işlerinden n lümat alacaklardır. Sivrisinek ve hastalık yuva haline gele Ceyhandaki Mercimi ıwmağı tamamen temizleneceki 934 yılı içinde (o vilâyetim nlfusu 35i bin kişiyi bulm bu yıl içinde gizli nüfuslardaf 26,131 den doğumdan nüfusa O kaydedilmi gele 19,114 ki edilmiştir. Adana, 25 — nisan perşembf günü çocuk esirgeme kuru menfaatıina (Halkevi salonunö gözel bir balo verilecektir. Adana — C. H. fırkası tarsi dan haftada bir defa olmak fırkalılara bir kurs eçılmıştır. Kırkağaçta Bir Otomatik Telefon Merkezi Yapılıyor Kırkağaç, ( Hususi ) — Bu daki (posta ve telgraf idai otomatik tesisat yaptırmak Üz. harekete geçmiştir. Iki müfetti nezareti ( altında birçok am çalışmaktadır. Akhisar ve Bolu # yakında otomatik şekilde kol şulabilecektir. Muhabere meri Kırkağaçta olacak, hattın b Karamanda Fransızca Kur Karaman ( Hususi ) — Ha? rr Fransızça (o öğrenm ençler İçin bir kurs açi ni ri Hİ bütün Karam gençleri bu kursa devam etmi tedirler. BUTUN ÜLKEYİ R HERGÜ ZE M) e DOLAŞAMAZSINİ FOK rare a « Bürün üüceyi HER GUN OL