9 Mayıs 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

9 Mayıs 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

2 Sayfa | Halkın Sesi Tarihi Âsarın Bakımsızlığına Ne Dersiniz ? ( Dünkü sayımızda, Mühmut- paşa türbesinin bakımsızlık ve alâkasızlık — yüzünden girdiği feci bali ispat eden- iki resim basmıştık. - Firka — proğramına, tarihi eserleri himaye maksa- dile ilâve olunmuş bir madde- ye rağmen, alâkasızlık yüzün- den harap olan — tarihi eser sade bu eski eser değildir. Aşağıdaki sütunda, halkın bu 01 tezatlar — etrafındaki düşün- celerini ve düygülarını okü- yaraksımız. ) Divanyolu, Hancılar sokağı 29 numaralı hane, Bay İsmall İsa; — Elfendim, tarihi everlere — karşı bakımsızlık — gösterilmesinin — sebebi gayet basittir. Biliyorsunuz ki mem- lekete seyyahları gelirtmemek., Yan- he anlamayın, getirtmek değil, yetirt- memek için elden gelen arda kon- Muyor. Bu hususta belediyemiz, gümrük- lerimiz ve Turing kulubümüz kahra» manca çalışıyor. —Fakat gösterilen bütün bu gayretlare rağmen de, maalesef, gelenlerin arkası bir türlü kesilmiyor. Nihayet, uzun tetkikat neticesinde tahakkuk etmiş ki seyyahları herşeyâ rağmen mem'ekelimize koşturan şey; tarihi Asarımızın zenginliğidir. Ve şimdi, son ve cezri bir. tedbir elmak Gzere onları da yıkıyorlar... Ben, kulağı delik geçinen sir ga- zetecilerin, bu sebebi bizden sorma- dan sezemeyi e şapıyorum | * Arnavutköy, Çınarcık sokağı 49 numaralı hane bay İslâm; — Efendim, bence bu işte kimse- nin kabahati yok. E'leri İnrılası hırsızlar, tarihi eserlerin haymetini takdir. et- SYKT miyorlarsa buna kim ne yapsın ? | Her tarihi eserin dibine ve tarihi binaların her pençeresine bir polis dikmek lâzım gelse, karakollarımızda İn cin top oynardı. * Pangeltı sebzeci sokağı 36 numaralı hanede Bay Salih; — Tarihi âsarın — bakımsızlığına ben ne diyeyim azizim! Ben kendi bakımsızlığıma bile çare bulamıyorum. Gidip müzelerin, lürbelerin kapılarında Böbet bekliyecek halim yok. Sen bu suali, bu işin alâkadarlarına sor! —— Haseki Hastanesinin Çocuk Pavyonu Şişli Çocuk hastanesinin ço- > çuk pavyonunda Çocuk bakımı ve çocuk hastalıkları dersi gören Üniversite — talebesi hastanenin Üniversiteye uzaklığından şikâyet etmişlerdir. Yeni ders yılında Haseki hastanesinde bir çocuk pavyonu açılması — kararlaştırıl- mıştır. Hasan B. — Oğlum sana bir masal S anlatayım... İ SÖON POSTA DAHİLİ HABERLER Ankara Caddesinde Kanlı Bir Hâdise | İmtihan İşleri Ve Bir Şikâyet Iki Satıcı Biribirlerinin Iu.nçı...ımaı..... Ginxln Kafalarını Deştiler Ve So;unda İkisi D Bıyıldı Dün Ankara caddesinde sun- turlu bir kavga olmuş, neticede ikl seyyar satıcı biribirlerini taş- larla yaralamışlar, hem tedavileri yapılmış, hem de suçlu olarak sorguya — çekilmişlerdir. Hâdise şudur: Ankara caddesinde bir köşe tutan seyyar satıcı Mustafa, bir aralık kendi yanına mal satmak için — küfesini İndiren Hüseyin adında başka bir seyyar satıcıya fena halde — çıkışmış, orasının kendisine ait olduğunu söylemiş- tir. Hüseyin bu söze kulak asma- yınca iş kavgaya dökülmüş ve biribirlerine fena halde girişmiş- lerdir. O sırada — yüzlerce — kişi kavgacıların etrafına — Üşüşmüşler ve bir kısmı da ayırmak istemiş- tir. Fakat ikisi de fazla hiddete kakıldıkları için ayırmak mümklün olmamış, yerden kaptıkları taş- larla biribirlerinin kafalarını deş- mişler, bir aralık ikisi de bayğın ve bitkin bir halde yere yuvar- lanmıştır. Bu sırada polisler yeti- şerek iki suçlu yaralıyı tedavl altına almışlar, kendilerine gel dikten sonra da sorguya çekik- | mişlerdir. Yirmişer Lira Ceza Verdiler Müsaadesiz Rakı Satanlar Takip Ediliyor Inhisarlar Umum Müdürlüğü- nün bir müracaatı Üzerine zabıta lokantalar Üzerindeki kontrolunu arttırmıştır. Buna sebep, bazı lo- kanta, köfteci ve piyazcıların im hisar idaresinden müsaade alma- dan müşterilerine içki vermeleri, bunun da inhisarlar - varidatının azalmasını intaç etmesidir. Son bir ay içinde, müsandesiz içki veren on beş köfteci ve pi- yazcı tutulmuş ve ilk defalarında yirmişer lira para cezasile tecziye olunmuşlardır. — Vaktile varmış... altı başlı bir ejder | Bir Suçlu Mahkemeyi Reddetti Dün Ağır Cezm mahkemesinde, Kutu borımda çalğıcı Samiyi öl- dürmekten suçlu bay Adilin mu- hakemesine devam edildi. Müd- deiumum! geçen celsede İddiasını yapmış ve suçlunun taammütle katil olduğu netlcesine vararak cezalandırılmasını İstemişti. Dün de müdafas yapılacaktı, mahke- mede suçlunun Avukatı bay Cemil de bulunuyordu. Bay Cemil mü- dafaaya haxırlanırken Adil yerim- den kalktı ve: — “ Avukatımı. müdafaadan menediyorum, — dedi, — sonra da cebinden çıkardığı bir İstidayı da mahkemeye verdi. Suçlu bundan sonra da, evvelce, hakkında rubi hastalıkla — malül olduğuna dsir verilen rapor ile Adli tıp meclisinin raporu arasın- da terat olduğunu, bu vaziyette kendisinin Bakırköy hastanesinde muayenesi lâzım gelirken mahke- menin bunu kabul — etmediğini söyledi ve şunları İlâve etti: “— Bu sebeple kanuna istinat ederek heyetinizi reddediyorum. Muhakememn başka bir Ağır Ceza mahkemesinde yapılsın.,, dedi. Mahkeme bu isteğin tetkiki için istidanın mummele görmesine karar verdi. Eşek Çiftesi Bir Çocuk Ölü Halinde Hastaneye Kaldırıldı Beş yaşlarında Bekir isminde bir çocuk, dün akşam Üzeri Fa- tihden geçmekte iken, bir kenar- da kendi halinde otlamakta olan bir eşeğe yaklaşınış, kuyruğunu çekmiş, eşkte başına bir tekme vurarak ölüm halinde yaralamıştır. Bekir çocuk başında kanlar akarak bir kenarda bir müddet baygın yatmış, sonra görülerek hastahaneye kaldırılmıştır. kuvvet, bir kafalılıkmış... . Bir başı istibdat, bir başı saray, bir başı kıcl::'ııliıyoııhı, bir başı kara ler Müşkül Vaziyete Düş- n tüklerini Söylüyorlar Kültür bakanlığından yeni ge- len bir emirde, hariçten lise me- zuniyet imtihanlarına girmek iste- yenlerin lisenin üç sınıfının ders- lerinden ayrı ayrı imtihan edik- meleri lâzımgeldiği bildirilmiştir. Halbuki daha evvel bu senenin Kânunusanisinde — tebliğ — edilen yeni imtihan — talimatnamesinde, hariçten gireceklerin yalniz lise son sınıf derslerinden imtihan edilmeleri bildirilmekte idi. Şimdi bu gibiler müşkil vaziyete — düş- müşlerdir. Çünkü imtihanlara 15 gün kalmıştır. Bu müddet içinde üç sınıfın dersini yetiştirmek bu kısa müddet içinde yetiştiremiye- ceklerini söyliyerek kültür bakan- lığının vaziyeti yeniden tetkik et- mesini İstiyorlar. Muatlimlerin Sicilleri Kültür Bakanlığı, Istanbuldaki ortamektep muallim kadrosunu ve her muallimin ayrı ayrı şicille- rini istemişlir. Kültür Müdürlüğü istenilen malümatı hazırlamakta- dır. Örtamektep muallimleri ara- sında da ilkmektep muallimleri arasında olduğu gibi bir tasfiye yapılacağı sanılmaktadır. Kredi Vaziyeti Ticaret Odası Istanbuldaki Heari- kredi - vaziyetini — tetkik etmiş ve bir rapor hazırlamıştır. Bu raporda kredi vaziyetini ve darlık sebepleri izah edilmek- tedir. Rapor oda meclisine veri- lecektir. Afyon Satışı Japonyaya Giden Heyet Temaslar Yapıyor Afyon satışımızı çoğaltmak maksadile yeni müşteriler bulmak için Aksayı Şarka giden Afyon inhisarı delegesi Bay Şefik Japon- yaya vasıl olmuştur. Alâkadarlar- la temaslar yapmaktadırlar. Bay Şefik Çini, Hindi Çini yi, Efganis- tanı da dolaşacaktır. lora İşlerini Tetkik Eden Hey'et Avrupa- memleketleri icralarını tetkik edecek olan Istanbul lera relsi Bay Kemal Bükreşteki tet kiklerini — bitirmiş — ve Isviçreye gitmiştir. — Haziran — iptidasında Istanbula dönecek ve Adliye Ba- kanlığına bir rapor verecektir. Pazar Ola Hasan Bey Diyor Ki: anarşi, bir başı da eski | Bir İki Satırla Komlsyoncular Arasında İhtilâf Çıktı Komisyoncular - birliği idare heyeti azaları arasında ihtilâf çıkmıştır. Ihtilâfin sebebi idare heyeti azasından birinin cemiyetin kâtipliğini ve veznedarlığını yap- ması, buna mukabil - cemiyetten Maaş a'masıdır. bir ku:m aza vilâyete müracaat ederek yeniden intihap yapılma- sını istiyeceklerdir. * * * Yicaret Odasında Ticaret odası meclisi Anka- rada toplanacak ticaret odaları — kongresine gönderilecek raporları tetkik için Cumartesi günü top- | lanacaktır. * » * Karslılara Yardım Adanalılar, Kars — sarsıntısı felâketzedelerine 400 lira ile yar- dim etmişlerdir. i * * * Elektrik Ucuzluğu Adanada 22,5 kuruştan 20 kuruşa İndirik miştir. M — y D izmir Köylüleri Izmir köylüleri orduya bir tay yare hediye etmek Üzere arala- | rmda para toplamıya karar ver- mişlerdir W * * Mektepleri Teftiş Ilk tedrisat umum müdürü mektepleri ve maarif müecsseser lerini teftiş etmek üzere Bursaya gitmiştir. * * * Türkiye - Ispanya Ispanyada yapılan Türk « e- panya — ticaret müzakerelerinin müsbet bir sahâda devam ettiği ve iyi bir netice ile bitmek üzer€ bulunduağu"Türkofise bildirilmiştir. * * * Esnaf işleri Birleşik esnaf cemiyetleri relsi: esnaf cemiyetlerinin foedere &ı mesi işile meşgul olmak üzert Ankaraya gitmiştir. » * Ucuz Nakliyat * Günün Tarihi | Ihtilâf yüzünden — elektriğin kilovati — Akay idaresi 25 Hazirana kâ” d dar muteber olmak üzere bir göf İ tarifesi hazırlamıştır. Bu müddet — ! zarfında ikinci ve Üçüncü mıntâ” — kalarda da yüklerden birinel mıt” taka Ücreti alınacaktır. ö İşte biz bu altı başlı ejderi bu alt okla vuruyoruz !