8 Mayıs 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

8 Mayıs 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

t K | HALKINŞGCÜZ HALRIN, RUL HAFKEN DU Bulgarların Türk Dostluğu Hep Böyle Oluyor Sofya, 7 (Hususli) — Osmanlı idaresi zamanında bu İdareye karşı isyan eden komitecilerin hatırala- rını taziz hastalığı, Bulgarlatanda bir salgın halinde devam diyor. Meselâk —» zaman Tırnovalı tacirlerden Ve'ço Atanasof etrafına kir takım adamlar toplamış, birçok kusursuz memur öldürdükten sonra bunlar tam isyan edeceklerken yakalanıp İdam edilmişler. Bunların yüzüncü ölüm yılları ve 1867 Nosanı isyanının da yıldö- Bümü münasebetile «eki Bulgar payıtahtı olan Tırnovada bayram bayram üstüne yapılıyor. Her nme- kadar onların milli bayramlarına müdahale etmek — istenmezse de hatiplerinin ve şairlerinin müte- madiyen Türklüğe hücum etmeleri, bilhassa buradaki Türklere pek dokunmaktadır. Bilhassa Delior- man, Gelva, Tozlakta bu yüzden mücesif hâdiselör oluyor. Bu münasebetle Tırnovada d kilen Abideyi bizzat Dahiliye ba- açmıştır. kanı Raşko Atanasof Yapılan resmigeçit mün general — Dançef 18 inci ibi vatana mertçe mizl! demiştir. Gazetelerin her cinsinden ve bittabi Türklüğü hadef tutarak kin kusan neşriyat yapmaktadırlar. hizmet ©Bi Ğl - ÇARŞAMBA — 8 MAYIS 1935 Sen Posta Idaze işleri telefonu: 20203 Fiatı 5 karay Yarln, H.Partisi Dördü ün-) I Bugünün Meselelerinden l iı Karultayını Yapıyor | Tröst Teşekkülleri z Çoğalmıya Başladı Ekmekçiler tröst yaptılar. Daha evvel çimentocuların, petrol ve benzin — wa- tıcılarının da Sat birliği yaptıkları ve bu yüzden halkı zarara soktukları id- din ediliyordu. Biz, her lürlü mevzuata aykırı olan bu mesele hakkında bir muharririmize yaptırdığımız tetkikatı okuyucularımızı aydınlatmak - için Istanbul Fırka Merkaesi önünde di- kilen sütumnlardan biri ! lButun Merkezlerde ! l Kutlulama Hazırlığı Var Ankara, 8 (Husust) — Ulusal Takılâbımız yarın büyük bir eser daha — kazanacaktır. Dördüncü parti kurultayının yarın - açılışı, yurdun ilerlemesi hesabına bu senenin en mühim hâdisesini teşkil edecektir, Bugüne kadar pek büyük işler başaran C. H. partisi, bu kurultayda varılacak neticeler ve alınacak kararlar ile yeti bir hamle devresine girmiş olacaktır. Kurultayın toplantı hazırlıkları başarılıp bitirilmiştir. Kurultaya 384 saylav ile vilâyetlerden gele- cek- olan 160 murahhas iştirak edecektir. Azalara güzel bir dosya içinde şunlar verilecektir: Yeni program ve nizamname taslakları ile bugünkü program ( Devamı 14 üncü yüzde ) Basın Kurumu Hazırlıkları 25 Mayıs Kongresine Mu- rahhaslar Seçilmektedir Büu Kongre, Türk Basın Tarihinde İlk Büyük Kurultaydır Mecmaalarla, Fransızca, Ermenice ve Rumca gezete sahiplerinin dünkü toplantısı Dün, Istanbul Basın Kurumun- da, Ankarada toplanacak büyük sın Kongresine — gönderilecek Mümessillerden, —ekserisi — seçilk- Riştir. Bu seçime, Istanbulda çıkan Ründelik, haftalık, on beş günlük ”t aylık, meslek, salon, sinema, Mizah, halk, tıp ve çocuk mec- "'“llırının, gazetelerinin mümes- İ silleri iştirak edeceklerdi. Fakat yapılan bütün ilânlara, davetlere rağmen, mümessillerden birçokları dünkü toplantıya ne- dense gelmemişlerdir. Saat tam on dörtte, İstanbul Basın Kurumu Reisi ve Giresun saylavı Hakkı Tarık'ın riyaseti ıltıudı konuşmalara başlanmıştır. ( Devamı 15 inci yüzde ) Galafasaray İle Fener Bu Cuma Karşılaşıyorlar P Bu Cuma günü Galatasarayla “':'Ihıhçı takımlarıntn 935 yılı #ampiyonluğu İçin karşılaş- .'_'!hlıılıı. Tstanbul birinciliği için bu sene dört defa karşılaşan bu iki takım, bu müsabaka ile beşinci maçlarını yapmış olacaklardır. Bittabi bu karşılaşma, her hangi bir mani çıkmadığı takdirde yapılacaktır. H arzediyoruz. Ekmekçilerde de tröst hevesl başladı Tröst teşkilâtı 19 uncu asır iptidalarında Amerika birlşik dev- letlerinde doğmuş, orada inkişaf etmiş ve sonra Avrupanın iklim ve havasile de uyuşmuıya çalışmış- # tır. Yarım asırdanberi Amerikada Roma, 7 (A.A.) — Bay Mausolini — Habeşistan için 1913 sınıfının damamen ve Faşist milisinden ikl fır- ka ile Erltre yerll kı- taatından İki fırkanın sefer- ber edilmesini İstemiştir. ( Lütfen beşinci sayfadaki taf. allâtı okuyunuz! ) Son Posta 500 Lira Veriyor 30 gün devam etmek üzere Nisanın £2 sinde başlıyan müsabukamız dı- için bu tafsilât tekrar edilecektir. Şimdilik gu ka- dar söyliyelim ki- aşağıki kuponu kesiniz ve 10 uncu sayfamızda “Ne Konuşuyorlar?,, başlıklı rtsmin al. fındaki dört yazıdan haagisiai bu resme uygun buluyorsanız onu kus pona işaret ediniz. İstediğimiz zaman bize, bu (30) kuponu göaderirsiniz. Müsabaka Kuponu Resim Numarası: 17 Yazı Numarası : İsin —— Adrea Yukarıdaki kupona resmin altındaki 4 cevaptan seçtiğlelr'in Ne kimı — lalea ve adiesinli döldürüp saklayınız. 3O re- #a çıktıklaş sonra bu kuponları Son Vosla kilmece memurl gitgide ilerliyerek senayiin hemen hemen pek çoğuna kol atmıştır. Tröst, rekabeti ortadan kab- dırmak maksadile, ayni işle meş- Bu Bilmeceyi gul ticaret adamlarının, mücssese veya fabrikaların anlaşarak harice karşı tek bir elden temsil ettiril- melerini temin eden teşekküller- dir. Tröst şeklinde birleşen müce- seseler tek bir organizmin içinde hemen hemen eriyip yok — gibi olurlar ve harice karşı yıkılmaz bir kale vaziyetini alırlar. ( Devam 10 uncu yüzde ) Acaba Kim Halledecek ? Serlâvhaya, ve resimlere göz atıp ta sizi yeni bir bilmeceyi çözmeye çağırdığımızı sanmayın. Bu resimlerde, Sultan Mahmut türbesinin iki yanyana pencresini görüyorsunuz. Soldaki pencreye biraz dikkat ederseniz, ne uzun emeklerle meydana getirildiğini sezmekte hiç zorluk çekmezsiniz. Kırılası eller, vaktile soldakine tamamen «5 olan diğer pencereyi gördüğünüz iskelete çevirmişlerdir. Ve kalabalık bir caddenin orta yerinde vapılan bu hırsızlığa bu- güne kadar ne ses çıkaran, ne de engel olan görülmemiştir. Bu gidişle bir gün Ayasofya camiinin kökünden sökülüp götü- rüldüğünü duyarsak, görürsek şa- şabilir miyiz ? Tarihi eserleri korumakla mü- kellef olanların uykuları - biraz daha devam ederse, yakında bü- tün tarihi eserlerimiz. tarihe karı- şacak demektir.