8 Mayıs 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 14

8 Mayıs 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 14

ATER W Sayfa =wDünyanm En Modern Matbaalarından Biri Tayyareleri, Telsizleri, Her Türlü Va- sıtalarile Etransijan Müessesesidir Parisden ga. — —— zetemize yazılır yök yor: — Resminl - gördügünüz bi- na, basış sayısı- nı altı sıfırla ya- ni milyonla ifade | Entransi gazetesinin malbaasıdır. Ye- di kattır. Binler: ce muharrir, mu- babir, amele ve Bair... — Makine Pj daires' ise bil hassa bir âlem- dir. Hele yeni kurulmakta olan 40 metro uzun- luğunda ve renk- li basan makine- Si görülecek bir harikadır. Bu muazzam eseri — dünyanın dört bir tarafına dağılımak — için daha — şimdiden kırk kamyon, bilmem kaç kam- yönet, sayısız bisiklet ve bir iki faya kadar da dört tane tayyare- den mürekkeb bir filo. O suüretleki bu gazete Fram sanın her tarafında aynı saattede dağılacaktır. Damın üstünde gö- rülen değnekler büyük antenler- Ayrıca görünen iki muazzam ayna, basit bir fizik kaidesinden ııu'ğde ederek dışandaki güne- eden jan rin ziyasıni, maharetle birleştiril- miş adeseler vasıtasile bütün bi- nanın her tarafına ve iç koridor- larına kadar sokmaktadır. Birlu.ci kattaki umum! mutalaa salonu ise, mubalağa etmeksizin söyleyebi- lirim : Tatanbulun en büyük otelinin en büyük salonundan yine bü- yüktür. Kisaleyllbenaki Yarın, H.Partisi Dördün- cü Kurultayını Yapıyor ( Baş tarafı 1 inci yüzde ) ve nizamname, Umumi Kâtipliğin kurultaşıa — yazdığı — mektupların kopyeeri, teklifler için defter, Kuru'tayda konuşulacak mevzu- ların listesi, vilâyetler kongrele- rinin dileklerini bildiren birer defter. Kurultaya sunulacak - vilâyet kongrelerinin dilekleri, Başbakan- hlk, Adliye, Millt Müdafaa, Dahi- liye, Maliye, Maar'f, Nafıa, Iktısat, Sıhhat, Gümrük ve İnhisarlar, Ziraat Bakanlıklarile Ziraat Ban- kası olmak üzere on iki kısma ayrılmıştır. Başbakanlık kısmında Evkafa ait dilekler de vardır, Adliye ile alâkadar dilekler arasında mahkeme cürümleri ve muhakeme saatleri, hapishaneler, yeni mahkemeler * açılması ve hâkimsiz yerlere hâkim tayini işleri - vardır. Dahiliyeden istenilen şeyler de hudüt — değişiklikleri, — Belediye işleri, hükümet konakları İnşası, köylülerin dilekleri gibl şeylerdir. Bu arada maliyeden araz, bina, kazanç ve diğer vergilerin tahsil ve miktarları hakkında bazı dilekler de bulunuluyor. Maariften de yeni mektepler açılması, vcuz kitep temini gibi şeyler vardır. Nafıadan demiryollarını, limanları, yol vergisini, elektrik ve su tesi- satını alâkadar eden birçok şey- leri tıhhat bakanlığından, yeni hastane ve dispanserler yapılması, ve doğum evleri açılması, doktor, ebe ve sıhhat memuru tayini, bazı yerlerde sıtma ve frengi ile mü- cadele edilmesi gibi şeyler iste- niliyor. Ziraat sahasında istenilen şey- lere gelince; ekim ve kredi işle- rine mütsallüik birçok — dilekler vardır. Ankara, kurultay münasebetile daha şimdiden yarının tarihi he- yecaninı yaşamaya başladı, Şehir büyük bir donanmaya bazırlanmış vaziyettedir. SON POSTA Kocaeli Icra dalresinden; İstanbulda — Akbıyıkta — Değirmeti sokak 22 No. da oluran ve 934 sene- sinde İzmit Kandıra yolunun — 17 inci kilometrosunda — müteahhitlik — yapan müteahhit Kemale; İzmitin Çubuklu köyünden Rufatın taş bedelinden bakiyo sizdeki alacağı- nın tahalli için Kocaeli icra dairesince tanzim olunan 8,4,035 tarih ve 35 - 366 No.lua ödeme emri tarafınıza gönde- rilmiş ise de mübaşir tarafından verilen müöşruhata nazaran — meskür mahalde bulunan hemşirenizce balen bulundu- ğunuz yer hakkında malümatı olmadığı beyan edilmiş olmakla tanzim olünan ödeme' emrinde — yazılı 132 lira borç ve musralları — tarihi ilândan itibaraen bir ay içinde ödemeniz veya mal be- yanında bulunmanız ve borcun tama- mına veya bir kısınına — veya takibat ierası hakkında bir itirazınız varan yine bu müddet içinde Kocaeli icra daire- | sine bildirmeniz ve borcu ödemeniz ve- ya İtiraz etmenis hakkınırda cebri ic- raya devam edileceği ödeme emrinin tebliği — yerine geçmek — üzere ilânen tebliğ olunur. İstanbul beşinci Icra dalre- sinden: Dairemizin 935 - 1071 sayılı dosyasile mahcuz ve paraya çavrilime- sine karar verilmiş olan 1992 belediye plaka sayılı ve kapalı Fiyat markalı ve 503 modeli — otomobilin Beyoğlunda Takılm Meydanında 9-5-935 perşembe günü saat 16 dan İ7 ye kudar açık Arttırmaya çıkarılacağından taliplerin mahallinde hazır bulunacak memuruna müracaatları ilân olunur. (832) SAÇ BOYALARI Çü Z JUVANTiN Kanzuk Eczanesi Müstahzarlarından Saçların sabit ve tabit renklerini iade , Kumral ve #siyah renkler de E.. ezmnelerle bulunur. itriyat — mağazalarında Evlerinizi Sineklerin ve Böceklerin istilâsına Karşı Muhafaza Ediniz. FAYDA Tahtakarusu, sinek, Sivrisinek, güve, arı, karınca, örümcek va bütün haşa- ralı kökünden keser yuvalarına ve eşyalarıa üzerine ve odaların havasına ve tahtaların, duvarların keaazlarına, aralarına bolca, FAYDA serpiniz, ve tahta kuru yuvalarını FAYDA ile tahrip ediniz. Bütün yaz bu muzır haşurattan kurtulacak ve Tuhat edeceksiniz. — Bilhasan — apartımanlarda, mutfaklarda yemeklerinizi, erzaklarınızı telvis eden hamam böceklerini, aptesanelerde, hamamlarda bulunan küçük böcekleri, tırtılları, kümcs hayvanatında, köpaklerde bulunan pireleri, hayvanlarda bulunan geneleri, bitlari, nebatat ve ağaçlar üzerindeki tırtılları behemehal FAYDA ile imha ediniz. Kutusu 30, büyük SO kuruştur. Bir kiloluk kutu 8O kuruştur. FAZLA PARA VERMEYİNZ. tesiri daha az olduğu halde eenebi malı diye fazla para koparmak isteyenlerden sakımınız. FAYDA imaline nazaran daha kuvvetli ve daha ucuzdür. Taklitlerinden sakınınız. Hasan Deposu: Ankara, İstanbul, Boyoğlu. Nafıa Bakanlığından: Afyon — Antalya — hattının. Afyon — Karakuyu kısmı ile Afyondaki iltisak hattının ray ferşiyatı kapalı zarf usulile ve aşa- gıdaki şartlarla eksiltmeye konulmuştur. 1 — Bu işin muhammen bedeli “175.000,, liradır. 2 — Muvakkat teminatı “10.000,, liradır. 3 — Eksiltmesi, 15/5/935 çarşamba günü saat 15 de Bakanlık binasında Demiryollar Inşaat Dalresi arttırma, eksiltme ve ihale komisyonunda yapılacaktır. 4 — Bu eksiltmeye girecekler, teklif mektuplarını ve ekalitme şartnamesinde yazılı olan diğer evrak ve vesikaları eksiltme saa- tinden bir saate vveline kadar numaralı makbuz mukabilinde mezkür daireye vermiş olmalıdırlar, 5 — Bu eksiltmeye girmek istiyenlerin münakasa gününden en az bir hafta evvel istida ile Bakanlığa müracaat ederek nla- ıeıklıı('ıı fenni ehliyet vesikasını teklif mektuplarına koymaları âzımdır. 6 — Talipler, bu ferşiyat işi için hazırlanan eksiltme çartna- mesile mukavele projesi ve merbutatından mürekkep birtakım münakasa evrakını “875,, kurüş bedel mukabilinde Demiryollar İnşaat Relisliğinden tedarik edebilirler. — "“2194,, SATILIK Boğaziçinin en değerli ve şerefli yerinde bugün kömür depoları olarak Kira'da bulunan iki parça Arsa ve Üzerindeki Yalı İstanbul Evkaf Müdürlüğünden : Değeri Pey Akçesi Yeri Lira K. Lira K. Mahallesi Sokağı — Kapı Sayısı Eski Yeni Harita Miktarı Sayısı Çeşidi < eee Z l D 3296 Metre murabbamdt olan arsa ve üzerin deki yalının bü! 14417 25 1081 30 Boğaziçi Kuruçeşme Kuürüçeşme 105 119 —4 Tayyare Piyangosu S Büyük tayyare piyangosunu son keşidesinde tam 20 ger bin İlra alan MN SKO ee e l Nİ zmirde mütekaid bim Yahye, Trabzonda lise hoeııb.l:ııı:ıy;h., 12306 00 — 922 95 " " ” 105 119 1 3533 » ” Bursı Tahtakalede Zahireci Abdülmecit. 3 Ç talcada mahkeme kâtibi Adnanm. Beyoğlunda Mshide. Şişlide talebe Hüsniye, Sa'ızağacında banka vezmedarı Yani Kukuloplos. Ankarada elbiseci Marko ve ortağı. Siz de bir buçuk İira vererek bu bahtiyarlar sıranına girmek latemez Misiniz ? Zengin ve dolgun ikeamiyeli 11/ Mayısta başlıyacak olan yeni plâaı mut- laka okuyunuz ve bir bilet alınız. Kuruçeşmede bir yanı tramvay caddesi ve bir yamı deniz kenarında bulunan yalıdan ayrılmı$ yukarıda tasarlanmış paralarile mahalle, sokok, üzelge ve harita sayıları yazılı ve bugün kömür deposü olarak kullamılan arsalarla yalı ayrı ayrı satılmak üzere 23/4/935 günlemecinden başlıyarak kapalı zarf usulile arttırmağa çıkarılmıştır. Üstermesi 13/5/935 günlemecine rastlayan Pazartesi günü #saat 15 de Istanbul Evkaf Müdüriyeti Komisyonunda yapılacaktır. Istekliler arttırma, eksiltme kanunu ahkâmi dalresinde tasarlanmış kıymetlerinin yüzde yedi buçuğu nisbetinde pey paralarını veya teklif mektup” larını muhtevl zarfları belli saatten evvel komisyona vermeleri ve haritalarını görmek ve aritırmâ şartlarını öğrenmek isteyenlerin hergün Mahlülât kalemine gelmeleri. “2005n a