21 Mayıs 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

21 Mayıs 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Halkın Sesi Bugün De Otelcilerin Dertlerini Dinliyelim! Dün, muharririmiz: * Mosleğini- sin — nelerinden — şikâyetçisiniz? Sualini — ötelcilere — sormuştur. Aşağıda topladığı cevapları bu- Tacaksınız Tepobaşı, Turing palas oteli sahiblı — Otelcilik baştanbaşa dert bir iştir. Otelcilerin Işleri o kadar bozul- muştur ki, bir. ötel açmak, bugünkü halda — fedailik —etmekle — beraber girmiştir. Zira, ek seyyah, gerek müşteri azalmıştır. Üstelikte vergiler, —altından — kalkılamayacak kadar ağırdır. * Birkecide, Yeni Varna oteli müsteciri Şaban: — Ben evvelâ, bizlm cemiyetin, vergiler yetmi ç gibi iklde birde para alışından müştekiyim. Sonra, kanuna, nizama muvafık kalmak yüzünden başıma gelenlerden gayri memnunumi — Meselâ, — talimatname mucibince, filân boyda bir odaya, filân miktarda yatak koymak, ve © yutakları da filân miktarda kiralamak macburiyeti vardır. Ben belediyenin, ve Sıhhiye müdür. Tüğünün oteleiler —tallmatnamesinde mevcut olan bu maddelere uymak yüründen dünyanın sararına giriyorum. Zira, benimle rekabet eden diğer birçok oteller, bunun aksini yapıyor- lar. İki yataklık odalara 8 karyola skıştırıyorlar, asgarl 75 kuruştan verebilecekleri yatakları, 20 hattâ 10 kuruştan kiralıyorlar. Müşteriler, talimatnameden, hattâ shhatlerinden evvel keselerini düşün- dükleri için, tabil o otellere gidiyor- lar, ve bizlere müşteri kalmıyor! Bence, ya — talimatnamedeki bu maddeler tamamen kaldırılmalı, yahut ta, bu talimataamelere uymayanlar çok daha siki bir. kentrol altında bulundurulmalıdırlar. x Sirkeci Haham sokağı Büyük Aydın oteli sahibi Sabrl: — Ben, müşterisizlikten ve bazan da, gelen müşterilerin harmedilmer koysuzluklarından müştekiyim, vakla bir otelcinin; “ya bu deveyi güdersin, ya bu diyardan gidersin!, sözi müşterilerin her kahırlarına ka amma içler Hazreti Eyubu bile çileden çık: lar bulunuyor. Ve © zaman dinden imamdan çıkıyor. Meselâ mı?.. Nenize İâzım canım, hiş sormayın daka iyi.. Zira anlata. ceğim misaller, yanlabilecek boydan değildir. Kızılay Bayramı Kızılay haftası Perşembe gü- nü başlayacaktır. Hafta içinde Kızılaycılar mektepleri dolaşacak, konferanslar vereceklerdir. Her- gün tayyarelerle muhtelif semtle- re vecizeler atılacaktır. Bütün mağazalar Hilâliahmer tHimsalleri gösterilen vitrinler ya- pacaklardır. Komşu — Hasan B..., on beş kişi süt içmişler... Üsküdarda ı SON POSTA DABİLİ HABERLER Bîr_ J(adın Ka çı_nldı Hâdise Hayli Karışık Bir Maceraya Kadının Kocası Adligeye Müracaat Etti Şehrimizde bir ecnebi müecr- sesesinde tercümanlık yapan bir zat dün müddeiumumlliğe müra- caat etmiş, Sârım adında bir zat tarafından karısının kaçırıldı- ğını, bulunup kendisine teslim edilmesini ve kaçıran adam hak- kında da kanun! takibat yapık masını istemiştir. Davacıya göre hâüdise şöyle olmuştur: Sârım, 20 gün kadar evvel bu kadımı kaçırmış ve Mısıra götürmüştür. Kadının kocası bir tayyare ile Mısıra gitmiş ve karı- sını alıp buraya getirmiştir. Fakat. evvelki gece Sâürum otomobille evine gelmiş, bir aralık kimse farkında olmadan kadınla anlaş- mış ve kaçırmıştır.. Müddelumu- milik tahkikata başlamıştır. Diğer taraftan polis de kaçakları ara- maktadır. Sütten Zehirlenenler Üsküdarda sütten xzehirlenen- lerden birisi iyileşip hastaneden çıkmıştır. Verilen raporda, sütün bayat ve kabında kalaysız olduğu bildirilyor. Zehirli sütü satan Ziya Adliyeye verilmiştir. Bir Amole Ezildi 3004 numaralı kamyon Bakır- köyünde Rizeli Yusuf adında bir ameleyi fena halde — ezmiştir. Yaralı — hastaneye — kaldırılmış, şoför Yusuf yakalanmıştır. 'a A Hangi Mektebe Gireceksiniz ? Her sene olduğu gibi SON POSTA nn mektepçisi bu sene de yeni tahsil bayalına aülacak — gençlerin bütün müşküllerine ortak olmak vazifesini Üzerine aldı. Ortamektep, lise ve yük- sek mekteplerden birine girecek genç- lere bu mekteplerin bülün kayıt ve kabul şartlarını bildireceğiz. Müşküllerinizi Bize Bildiriniz |. Girmek istediğiniz mektepler Üze- rinde karşılaşacağınız sorlukları —bize yazınız. En ufak teferruatıma kadar Cevap Vereceğiz ! Benziyor Bina Vergisi Eskisi Gibi Dört Taksitte Ödenecek Finans Bakanlığı Istanbuldaki bina ve arazi vergilerinin iki taksitte alınmasi için İstanbul Şehir Meclisine bir teklif yap- mıştı. Mecllis bu teklifi kabul etmiyerek oskisi gibi bu vergile- rin dört taksitte — alınmasında ısrar etti. Finans Bakanlığı Mec- lisin bu teklifini kabul etmiş ve Istanbul Maliyesine de bu şekilde tebliğ yapılmıştır. Bu vergiler geçen sene olduğu gibl Haziran, Eylül, Kânunuevvel ve Mart ayla- rında dört taksit olarak alına- caktır. Tahsil Müdürü Istanbul Tahsil Müdürü Bay Ali Rıza Yönak tahsil işlerini teftiş etmek Üzere Silivriye git miştir. Öz Dil Çalışmaları Öz Türkçe sözlerden hergün beş kelimelik bir liste koyuyoruz. Bugün de altıncı Histeyi koyuyoruz. Öğre- niniz ve yazarken bu kelimeleri kullanınız. Altıncı Liste 1 — Tadil etmek - 1 Değişmek, 2 Arzaltmak Tadil - Değişke Örmekler; Kanunları ancak Kamutay değiştirebilir. « Son Parti progra- minda pek Öönemli — değişkeler vardır. 2 — Takdir etmek - Değörlemek Örnekler; Halk, kendisi için çalışan- ları ergeç değerler. « Bu iş Için ;ıkli.inlı sıkıntıyı değerlemiyor eğilim. 8 — Merhale - Yüğrüm 4 — Safha - Evre B — Tekâmül - Evrim Tekâmül etmek - Evrinmek Örnekler; Dil işi büyük hareketin yeni bir yüğrümüdür. - Şimdi biz inkişafı İktisadınin en mazik saf- ekonomi gelişimin en mazik evre- sinde bulunuyoruz. - Biz. inkılâp- çıyız, tekâmüleü değiliz « Biz dev- rimelyiz, evrimci değiliz. - Maarif mülcsseselerimiz, hergün, yenl hat- velerle, tekâmül etmektedir « Kül. tür. kurumlarımız, hergün, yeni adımlarla evrinmektedir. Uydurma Altın Dişler Bir Dişçi Bir Ay Hapse Mahküm Oldu Müşteriden Aldığı Paraları Da Geri Verecek Divanyolunda dişçilik yapan Hasan Fehmi, birinci ceza mah- kemesinde muhakeme edilmiştir. Davacı; Divanyolunda kunduracı Ferhattır. Iddiaya göre, Ferhat, tç dişini doldurup altın kaplatmak üzere dişçi Hasan Fehmi ile 25 liraya pazarlık etmiş ve parası da verilmiştir. Dişçi bu Üç dişi yap- maşsa da hiç altın kullanmıyarak başka bir madeni altın diye Ferhada sürmüştür. Yapılan diş- ler mahkeme vasıtasile gözden geçirtilmiş, kıymetsiz madenler- den yapıldığı anlaşılmıştır. Mah- keme bu yüzden Hasan Fehmiyi suçlu bulmuş ve kendisini gıya- ben bir ay hapis cezasına çarp- tırmıştır. Mahküm, — Ferhattan aldığı 25 Hirayı gerl verdikten sonra ayrıca 15 İlra da para ce- zası Ödeyecektir. | Hileli Sular Belediye İle Evkaf Bunun Önüne Geçecekler Istanbuldaki kaynak suyu sa- tişları hakkındaki yazımız bele- diye ile evkafı harekete getirmiştir. Bir taraftan evkaf, diğer taraftan da belediye su satışı Işini düzelt- miye çalışıyorlar. Evkafın su İşile alâkası sadece Taşdelen suyunun sahibi olma- sından İleri gelmektedir. Taşdelen suyu adı altında pekçok su satık ması ve membadan bukadar su alınmaması evkafın harekete geç- mesine sebep olmuştur. Evkaf hileli su satışının Önüne geçmek için çok basit bir usul bulmuştur: Hususi damacanalar yaptıra- cak ve Taşdelen membaında yak nız kendi damacalarına su doldu- rup suculara satacaktır. Diğer taraftan belediye de su arabalarını çevirmiye, mühürlü damacanaları açtırarak içinden su nümuneleri alıp tahlil ettirmiye başlamıştır. Pazar Ola Hasan B. Diyor Ki: »« Hep birden zehirlenmişler, vermesin, az daha ölüyorlarmış. Allah gocuk İçmesin. Hasan B. — Aman ben şu bizim Terkos —musluklarını kapatayım, çoluk Mayıs 21 Günün Tarihi Bir İki Satırla | Vapurcular Sosyetesinin | Kongresi Toplanıyor Vapurculuk sosyetesi idare | meclisi dün toplanmış, kongreniti toplantıya çağrılmasını kararlaş? fırmıştır. Kongre rüznamesi sonrâ bazırlanacaktır. Sosyete Idare meclisi başkani demiştir ki: “ — Sosyetenin tasfiyesi Istet nemez, çünkü bu sosyete devletlti bimayesi altında ve kanunla ku* rulmuştur. Yine — kanunla fesk veya tasfiye edilebilir. Kon; tasfiye isteyenler hakkında karar verecektir. Sosyetenin — va* ziyeti çok iyidir,,, * * * İnhisarlarda Teftiş Finans Bakanlığı Başmüfettişi Bay Rüştü Koray Inhisar idare* leri hesaplarını — tetkik — etmeli Üzere Istanbula gelmişti. Teftişlet rine devam etmektedir. » * 4 Afyonlarımıza Müşteri Japohyada Formoz adası fabt rikalarından uyuşturucu maddelef İnhisarına gelen bir tel yazısında yeni Türk tipi afyon nümuneleri istenlimiştir. * * * Bağırsak Flatı Yükseldi Son günlerde barsak fiatlari baylı yükselmiştir. Bunun sebebi Avrupa piyasasında barsaklarımızt rağbetin artmış olmasıdır. * * * Kırma Takildi Son zamanlarda ticar! sahadt görülen kırma taklidinin önünt geçilmesi için tedbir alınacaktır. * * * Konyak Ve Likör Inhisarlar idaresi en iyi tabil konyakların lltresini 220 kuruş$ (| satmıya karar vermiştir. lell' Hatları da ucuzlatılacaktır. * * * Yol Parası 1935 yol parası lııı.l.ııııdıll itibaren toplanmıya başlıyacaktıfı * * * Cenaze Otomobili Belediye Kadıköy tarafı İçi6 yeni — bir cenaze — otomobi alınıştır. * * * Ne Kadar Et Yiyoruz 7? Son bir ay Içinde mezbahadt (52.580) hayvan kesilmiştir. * * * Yeni Binalar Son bir ay içinde — belediy? sınırları içinde 74 ev, 10 aparti' man, 5 dükkân yapılmış, 21 bint” ya da ilâve suretile İnşaat içri edilmiştir. # AA Büyükaeada Yolu Belediye Büyükada Tur yolür mun yapılması için 16 bin tahslsat ayırmıştır. Komşu — Hasan B., bu işle terko? musluğunun ne alâkası var? Hasan B. — Süt diye içtiğimiz 90" ler terkesz değil mi yahu?