6 Haziran 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 13

6 Haziran 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 13

Tefrika Nor 46 Sefir derin bir düşünceye daldı. Bir müddet sonra : — “Yazık ki öteki kâğıtlar da elimizde değil! o Maamafih bundan da anlaşılıyor ki Nürem- berg radyosunun bu parçayi çak masile Prağdaki bomiba * sığınak” larının tahribine başlanacak ve arkasından da hava taarruzuna ) ap» 3 > 8-6- 1935 ağzını kapadı ve sefire dönerek: — “Almanlar Perdita'yı ele geçirmişler. Keşfettiğimiz sırlarını başka kimseye söylememeyi va- rek telefonu aldı: — “Bana bırak ta, herifle ben konuşayım,, dedi. Sefir birdenbire memuriyeti dedersek.... ,, icabı takındığı diplomat maske- Sir Geoffrey, Lawrence'in sö- | sini atmış, kendi şahsiyetini ikti zünü kesti: sap edivermişti: “Anladım,, dedi ve zile basa- — “Bana bakınız... Siz Mül- rak çağırdığı hizmetçi gelince: — “Çabuk.. Şimdi öteki te- lefonla polisi arayıp bul. Tele- fondaki muhaveremizi dinlesinler ve bizimle konuşan adamı derhal bulsunlar,, dedi. Tehdit Şifrenin o halledilmiş suretini Sefir bir müddet cevap ver- | derhal bir zarfa koydu ve üzeri- medi. Derin 'bir düşünceye daldı. | me polis nazırının adresini yazdı. Iki komşu devletin entrikala- | Sonra Lawrence'in yanına gide rına, kavgalarına müdahale etmi- K ye hak ve salâhiyeti yoktu. Vazk İngilterede Makdo- fesi de değildi. Şimdiye kadar 5 ba gibi işlere karışmamış ve hi- |naldın Başbakanlığı kümeti de bu hattıhareketi tasvip 5 ve hattâ tavsiye etmişti. Sona Erdi Diğer taraftan bu kâğıt par- Londra, 5 (A.A) — Makdonald, çasının huduttan geçmesine bir | bu sabuh kabinenin her zamanki haf- lagiliz tebeası bilmiyerek alet | talik (toplantısına sonuncu olarak edilmiş ve onun eşyası arasında | beskanlık etmiştir. O, bu işl altı yık bulunmuştu. ma i onaldın cuma in verece; Bundan manda, aylarca Çetiren | çatitadan önce, kabinenin başka ii idmanlardan sonra, tehlike İşareti | yantılar yapması muhtemeldir. verilir verilmez sığınaklara koş Yeni Baldvin kabinesinin listesinin mıya alışmış olan zavallı halkin, | cuma akşamı belli olacağı umuluyor. birdenbire havadan öldürücü gaz- Z elzele Fel â ke ti geçilecek,, dadi. — “Evet efendim, de böyle düşünmüştüm.,, — “Anlaşıldığına göre bu da pek yakında olacak galiba.;, — “Herr Jandaya haber ve- relim mi efendim ?,; ben ler'in adamısınız değil mi? İnkâra lüzum yok... Tabii onun adamısı- nız.. Beni budala mı zannediyor- sunuz? Şimdi beni iyice dinleyi- niz. Foyanız tamamile meydana çıkmıştır. Zavallı kızcağızın ba- vulunâ “koyduğunuz evrakın su- reti şimdi polise gönderilmiştir. Tabit polis vazifesini bilir. Ar kadaşlarınıza söyleyiniz. (Arkası var ) m 500 Liralık Müsabakamız Okuyucularımız arasında açtığı- miz (500) Liralik müsabaka biti ve bu müsabakaya nit (30) uncu son kuponu neş rettik. İstanbulda ve dışarıda bu- lunan okuyucularımızın (7) Ha- zirancumayajkadar vakitleri vardır, O zamana kader bize negret- tiğimiz şartlar dahilinde esvap- larim O göndermelidirler, Zarfların Üzerine “müsabaka memurluğuna, kaydı konacaktır, (7) Hazirandan ler ve hakiki bombalar yağmıya başladığı zaman, sığınakları tıkalı | On Bin Kişi Enkaz Altın- bularak şaşkın ve âciz bir vazk ” yette feci vef toptan bir ölüme maruz kalmaları korkunç ve müthiş bir şeydi. « Sir Geoffrey nihayet başını kaldırdı: — “Evet, derhal Herr Janda- ya haber veriniz. Bunu bizden duyduğunu her halde kimseye söylemiyeceğine eminim.,, Sefir sözünü bitirir bitirmez telefon çaldı. Laurence telefonu açtı. Daha evvel anlattığımız gibi polis tele- fon ediyor ve otomobilin metruk bir halde bulundüğunu haber veriyordu. Sefire döndü: — “Fena bir havadis galiba. Korkarım ki Mis Wyattöi, Telefon tekrar çaldı ve Law rence yine abizeyi eline aldı. Bu defa telefonun öteki ucundan ge- len ses bir yabancının sesi idi. Alman şivesile ve gayet kötü bir Ingilizce ile konuşuyordu: > — “ kimsiniz?... Mister Norton mu? Bu sabah görüştüğünüz zat tarafından size telefon ediyorum. Misafiriniz olan genç kadının her nasılsa yolunu kaybederek teh- iikeli bir vaziyete (düştüğünü haber almış... Vakit kaybetme- den hareket ederse onu kurtara- bileceğini söyliyor... Bunu da size çok hörmeti olduğundan ve bik diğiniz sırrı başkalarına söylememe» ği vadetmeniz şartile yapacaktır.,, — “ Vay mel'un herif... Fa- kat...,, — Vadinizi bekliyor efendim. — “Vadi şimdilik bırak... Mis Wyatt sağ mıdır? Tehlike de midir? Sen onu söyle...,, — “Şimdilik sağdır.,, — “Bir dakika bekleyiniz... — “Zaten fazla vaktim yok.,, Laurence eli ile telefonun sonra gelecek cevaplar kale alın- mayacak ve netice (12) Haziranda ilân edilecektir. Kustta, 5 (A. A.) — Haber veril diğine göre, yardım kurumları, sar- sıntıdan İki saat sonra 10.000 kişiyi yıkintıların altindan kurtarabileiştir. Zelzelede Ölenler 66 Bin Kişi İmiş Londra, 5 (A.A) — Ottavadan bildiriliyor: Resmi tasınlara göre deprem- Yugoslavya Kabinesinde Değişiklik Olacak Belgrat, 5 (A.A.) — Yevtiç kabi- nesinde yakında değişiklikler yapıla- caktır. de ölenlerin sayısı 56 bin kişiyi dan Kurtarıldı bulmuştur. İstanbul Milli Emlâk Müdürlüğünden : Muhammen kıymet Lira FERİKÖY : Meşrutiyet mahallesi Beyoğlu caddesi eski 3 sayılı 112 hektar 639 metre ve 94 santimet- re mürabbai tarlanın 1/2 payı, Hududu : Iki tarafı emlâki Milliyeden balmü- mucu çiftliği ve bir tarafı kâğıtbaneye giden tarikiâm ve tarafı rabil karaağaç caddesi. Yukarıda yazılı mal 9/6/935 Pazar günü saat 14 de peşin pa- ra ve kapalı zarf usulile ve arttırma suretile satılacaktır. İsteklile- rin * de yedi buçuk pek akçelerini vakti muayyeninden evvel ya- tırmaları ve hazırlayacakları mühürlü zarfları arttırmanın açılmasından bir saat evveline kadar satiş komisyonu başkanlığına verme- leri, “F.,, “2879,, Nafıa Bakanlığından: Haydarpaşada sif teslim şartile 20250 lira muhammen bedelli 270 adet ray kaldırma Aleti kapalı zarf usulile eksiltmeye konuk muştur. Eksiltme 16 Temmuz 935 Salı günü saat 16 da Ankarada Bakanlık Malzeme Müdürlüğünde yapılacaktır. Kliring şarttır. İsteklilerin tekliflerini 1518,75 liralık muvakkat teminat ve Ticaret Odası vesikasile birlikte 16/7/935 Salı günü saat 15 e kadar Bakanlık Malzeme Müdürlüğüne tevdi etmeleri lâzımdır. İstekliler bu husustaki şartnameleri parasız olarak Ankarada Bakanlık Malzeme Müdürlüğünden alabilirler. “2984, BELSOĞUKLUĞU » FRENGİ'ye yakalanmamak için en iyi çare, 71 senedanbari bu hastalıkların tedevisile uğraşan Dr. A. KUTİEL'in tertip ettiği (NEOPROTEKTİN) ilâcıdır. Yakında piyasaya çıkarılacaktır. ; 11264 Haziran 6 Vapurda Delinin IşiNe? (Baştarafı 1 inel yüzde ) gözlüklü kızın önüne gelmiştir. Onun bu yürüyüşü, büyüyen gözlerini, genç kızın gözlerine saplayarak bakışı, etraffâkilerin de dikkatlerini ve meraklarını uyandırmıştır. Ve etrafta tahmin- ler yürütülmiye başlanmıştır : — Bir kıskançlık (kavgası çıkacak galiba? — Belki de annesi filândır! — Erkek kıyafetinde gezen kız bu galiba? — Belki öteki de dargın nik ganlısıdır | — Muhakkak... Çünkü oturan kız, tıpkı benim gazetelerde gör- düğüm resme benziyor | i O sırada uzun boylu kadın, İngilizce olarak : — Sen benim gözlerimi ça- larsın ha? Diye bağırmış, ve neye uğradığını şaşıran biçare kızın yüzüne bir tükürükle iki yumruk savurmuş, arkasından da kalın Oo şemsiyesini (kaldırmıştır. Fakat. tam o sırada, yerinden fırlayıp, o mütecavizin © bileğine sarılan atik bir yolcunun müda- halesi şemsiyenin inişine engel olmuştur. Çok geçmeden hâdisenin ma“ hiyeti, daha doğrusu mahiyetsiz- liği meydana çıkarılmış, ve bir mütecaviz meczuptan başka bir şey olmadığı anlaşılan iri boylu İngiliz (oOMis memurlara © teslim edilmiştir. Bu vak'anın belki de bir cins yetle bitebilmesine mâni olan atik genç, kendisile görüşen yazı" cımıza gülerek demiştir ki: — Genç kız, bana değil, güzelliğine dua * etsin. Zira, o o kadar güzel olmasaydı, gözüm onun Üzerine saplanmayacaktı. Ve gözüm üzerine saplanmayın- ca da, kadının tecavlzünü tam vaktinde görüp, şemsiyenin inme- sine mâni olamayacaktım. Bu lâtifeli bir nükteyle sona eren ohâdiseciğin acı bir tarafı vardır. Ve dün de duyduğumuz halde yazmadığımız bu vak'aya bugün sayfalarımızda yer o verişimizin sebebi de odur: Bu sebepte; bu salgın delinin bu vak'aya şahit olan memurlara teslim ediği halde ertesi günü yine vapurda görülmesidir. Onun vapurda oluşunun çabu- cak yayılması, yolcularda haklı bir telâş uyandırmıştır. Bize kalırsa, öyle bir hâdiseye fail olan ve memurlara teslim edilen bir salgın meczubun ertesi gün Aynı vapurda (görülmesi, ancak o vapurların seyyar birer timarhane ( sayılabilmesile müm- kündür. .Bir Hava Vekâleti Kurulması İçin Mü- tehassısların Fikirleri Soruluyor (Baştarafı 1 inci yüzde) şahsiyetlerin o mütalealarını duğu da haber veriliyor. Müstakil bir Hava Vekâleti kurulduğu takdirde askeri ve sivil havacılığın idaresi bu Vekâ- lete verileceği söyleniyor. Bulgar Gazeteleri Niçin Heyecana Düşlüler? Sofya, 5 (Hususi) — Başbakan İsmet İnönlinün Türk hava kuv- vetlerine verilmek istenen ehem- miyet hakkında verdiği söyler, bu arada alınmasına lüzum gös- terdiği 500 uçak meselesi, Bulgar gazetelerine heyecanlı haber ver» mek ve (yazı yazmak © vesilesi temin ediyor. Utro gazetesi, (4) tarihli sayı- sında ve İstanbuldan aldığı kaydile şu telgrafı kaydediyor: “Son zamanda Türk hükümeti 80r* İ hava donanmasını takviye etmek İçin tedbir alıyor. Yeniden 500 harp uçağı yaptırılmasına karar verilmiştir. Bu münasebetle halk hummalı propaganda yapılıyor. Bundan (başka hava bütçeside çok yüksektir. 1935-1936 bütçesi 306 milyon levadır. (Bulgaristanınki 30 milyon levadır. | Bunun (o dışında uçak piyangosu da her yıl 75 milyon leva temin ediyor. Yine bundan başka her şehir birer uçak satın alıp hediye ediyor. Görülüyorki Türkiya, Balkan yarımadasında hava (donanmasında (o herkesin üstüne çıkmıya çalışıyor, yakın bir zamanda 800 modera uçak sahibi olacaktır.,, arasında Erkek Olan Kız Bu Yeni Delikanlı Çok Seviniyor ( Baştarafı 1 indi yürde Y Bu ameliyatla bayan Cemile- likten çıkarak bay cemil olan sabık kız ve yeni delikanlı, şimdi hastahanede ameliyatın İstirahat ve nekahet devresini geçirmekte- “dir. Cemil, bu suretle erkek — “Zaten kızlıktan, kadım lıktan bir şey anlamadım ki! kö- çüklüğümdenberi, bütün düşün“ cem, dünyaya kız geleceğime erkek gelebilmekliğim idi..,, Bu yeni delikanlı dört güne kadar hastahaneden çıkacak ve memleketi olan Pütürgeye gide" olduğundan memnundur. Diyorki: | rek bir aile yuvası kuracaktır. Nafıa Bakanlığından: Irmak - Filycs hattında sekiz muhtelif istasyonda yaptırılacak bina inşaat ve ameliyatı münakasasına talip zuhur etmediğinden tediye şartlarında bazı mühim tadilât yapılarak bu iş kapalı zarf usuli ile yeniden münakasaya konulmuştur, 1 — Bu işin muhammen bedeli 160,000 liradır. 2 — Muvakkat teminat miktarı 9250 liradır. 3 — Münakasa 13-6-935 Perşembe günü saat on beşde bakam lık binasında Demiryollar Inşaat dairesindeki münakasa komisyo” nunda yapılacaktır. 4 — Bu eksiltmeye girecekler teklif mektuplarle eksiltme şartnamesinde yazılı evrakı ve 2490 numaralı arttırma, eksiltme ve ihale kanununda gösterilen sair vesaiki eksiltme saatinden bir saat evveline kadar numaralı makbuz vermiş olmalıdırlar. mukabilinde * mezkür daireye 5 — Bu işe girmek isteyenler münakasa şartnamesile muka” vele projesi ve teferruatından ibaret bir takım münakasa evrakını sekiz lira alabilirler. bedel © mukabilinde (Bakanlık (İnşaat dairesinden - (2924) A