6 Haziran 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

6 Haziran 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

2 Sayfa Halkın Se Eskişehirlilerin En Büyük Dertleri Nelerdir? Eskişehir, Samanpazorı, 'Toşnu sokağı 14 numara hane- de mühendis Sadi: —Eskişehirin en büyük derdi tozu- nun — bol'uğudur, Herşeyden evvel mücadele edi'mesi lâzımgelen geyde, en fazla ihmale uğrozyan bu derttir. Bunun önüne geçmenin çareleri yok değildir. Meselâ Belediyenin getirte- ceği iki Arozöz, Eskişehiri Eskişehir- Hlere cehennem olmaktan pekâlâ kurtarabilir. Bu, belki çok — canalı bir tedbir sayılamaz. Fakat, bu derdi kökünden kaldır- mak için, memleketin dört çevresini ormana çevirmek: lâzımdır. Ve bu, bittabi uzun bir zaman İşidir. Bina- enaleyh bugün için, Arozözleri hemen getirterek muvakkat fakat elzem bir bir tedbiri almak, ve diğer şumullü çarenin yolunu da, daha fazla gecik- meden tutmak gerektir. * Eskişehir; Yukarı mahalle, Aydınlık sokak, 4 numara İhsan: — Eskişehirin dertlerinden birin! en büyük diyo göstermek İsabetli olmaz. Zira, bura bazı dertleri yardır ki, tamamile ayni boydadırlar. Meselâ bön, Eskişehirin yazın toz kışın çamur derdini, içecek — su İhtl- yacından büyük saymam, Eskişehirde İçilecek yalnız * Al ,, suyu vardır. Bu su yalnız | bir çeşmeden akar, Bu itibarla, oradan bir desti doldur- mak isteyenler, yemeden, İçmeden, uyumadan çeşme başında üç gün Üç gece nöbet beklemek — mecburiyetin- dedirler. Bunun önüne geçme yolunda da, henüz, bir adım atmanin Jâfını bile duymuşluğumuz yok! Bir Hamal Tevkif Edildi Bir Gümrük Müdürünü Öldürmek İstiyordu Dün adliyede Şükrü oğlu Ah- met adında bir hamal tevkif edil- miştir. Iddiaya göre bu adam, Istanbul gümrük müdürlerinden Tahsin Fazılın Fatihteki evine fena halde sarhoş olarak gitmiş, kapıya dayanmış, Tahsin Fazılı öldürmek İçin Üzerine atılmıştır. Bu sırada Polisler yetişmiş ve bamal Ahmedi yakalamışlar, bu Suretle de muhtemel bir cinayetin önüne geçmişlerdir. Tartı İle Yaralamış Dün sebze Halinde Mahmut ve Arif isimlerinde iki zarzavatçı kavga etti, Mahmut, eline geçir- - diği bir kiloluk tartı e Arifi başından fena halde yaraladı. Şeker Kaçakçılığı Bulgaristandan muhacir —malı diye şeker — getirtmek - suretile gümrük kaçakçılığı yapan Kara- bekirle arkadaşlarını duruşmala- ::ı dün bakılmış, şabit getirik ma Bo için ılıını başka güne SON POSTA Küçüğün İşlediği Cinayet ! Kabahat Küçük Halilin Babası Da Sorguya Çekildi Dün haber vermiştik: * Çocuklar arasında iki cerh vakası oldu. Bu arada Karagüm- rükte de dört yaşında bir çocuk, 9 yaşında diğer bir çocuğu yas raladı,,. İ Yaralı olan çocuk, Karagüm- rükte Kocadede — mahallesinde oturan ameleden feridin oğlu Ibrahimdir. Kunduracı Osmanın 4 yaşında. ki oğlu Halil ile bir para mesele- sinden kavgaya tutuşmuşlar, az zamanda İşi azıtmışlardır. Halil, her nasmılsa, babasına ait bir kunduracı bıçağını eline geçirmiş ve fazla kızınca, bu br çakla Ibrahimi, arkasından ve ka- burga kemiği Gzerinden yarala- mıştır. Kâmil adında başka bir çocuk ta İbrahimin ellerini tutmuş- tur. İşe el koyan polis, çocuğun yarasının tehlikeli bir hal alabil- mesi ihtimalini düşünerek hemen Yeni bahçe guraba hastanesine kaldırmıştır. Hastanede çocuğa (ilk tedavi yapıldıktan sonra yarası sarılmış ve evine gönderilmiştir. Diğer taraftan yaralayan ço- cuk ta polisçe yakalandıktan son- ra ikametgâha bağlanmış, ayrıca babası kunduracı Osman da ya- kalanarak oğlunun eline bu bıça« ğın ne geki'de geçtiği hususunda sorguya çekilmiştir. Yaman Bir Dolandırıcı Tutuldu . Müddeiumumilik — dün, Şerif oğlu Tsmail adlı bir hammalı tevkif etmiştir. İddia — edildiğine göre Ismall sayısız dolandırıcılık yap- mıştır. İsmail birçok kimselerin evlerini tesbit eder, alle relsleri- ni ve tamıdıklarını Öğrenir, son- ra da onların adını vererek do- landırıcılk yaparmış. — Ismall bu şekilde sekir on evden elbise, bir tüccardan 10 teneke yağ, 60 okka kâğıt dolandırmıştır. hattâ bir polisin evine gitmiş ve * “— Bay Ahmet — merkezde sivil elbiselerini İistiyor, demiş elbiselerini dolandırmıştır. ı Çocukta Mı, -Yoksa Babasında Mı? f | l Yaralanan Ibrabim Öz Dil Çalışmaları Yirminci Liste 1 — Havali - Dolay 2 — Banliyö - Yöre Örneklerı 1 — İstanbul dolayının ormanları gittikçe azalmaktadır. » £ — Demiryolları yönetgesi (Çida- vesi), yöre — trealeri — tarifesini ucuzlattı. 8 —Muhit-1— Çevre $ — Çeven Örnekler; 1 — Evimiz, geç vakita kadar, tehlikesinin çövresi irünüyordu. - £ — An- kara hükümet çevenlerinde aöy- lendiğine göre, — Zolzele - Deprem raek; Ru kış Türkiye sık sık dep- rem felâketleri gördü. B — Zaruret - Zorağ, kıstam Örnekler; 1 — Havamızı 1000 Türk kanadı ile silâhlamak, rahat nefes almamız için bir zorağ — haline eldi - 2 — İnsan böyle bir harö. Lm bulunmak İçin nasil bir kıstam içinde kalmalı? Not: Gazetemize gönderilecek yazı- larda bu kelimelerin Osmanlhıeala- rının kullanılmamasını rica ederiz. Yoğurt Bayramı Yapıldı Amma Umulduğu Kadar Gelir Elde Edilemedi Yoğurt Bayramı dün yapılmış, fakat umulduğu kadar - verimli olmamıştır. Bu bayram dolayısile ancak altı yüz küsur liralik K- mlay pulu satılabilmiştir. Bunun sebebi bu yil yoğurt Satları ucuz olduğu için mandıra sahiplerinin sütleri İle yoğurt yerine peynir yapmıya başlamış olmalarıdır. Toptan yoğurt satan tüccar'ar her yıl 5 haziran gününü Yoğurt Bayramı olarak kabul etmiş'erdir. Fakat Kızılay bu mevsemde yoğurt istihlâkinin azaldığını göz önüne alarak yoğurtuçular nex- dinde bayram gününün 5 mayıs olarak değiştirilmesine teşebbüs etmiş, dün yoğurtçular söz birliği ederek 5 hariranı 5 mayısa tahvil etmişlerdir. Gelecek yıl Yoğort Bayramı $ mayısta yapılacaktır. Umumhaneyi Taşlamışlar Polis, bir umumhaneye taar- ruz eden Üç kişiyi yakalamıştır. Bunlar, Fethi, Ömer ve İbrahim adında Üç arkadaştır. Bu üç kafadar, evvelki gece, Dolapderede Büyük Ziba denllen yerde Agavni ismindeki kadının tuttuğu umuümhaneye — gelmişler, kapıyı çalarak içeri girmek iste- Bır Arabacının Kafası Patladı Fakat Kabahat Kendi İhtiyatsız Hareketindedir Dün çok acıklı bir araba kazası olmuş ve bir arabacı kendi hatasını yine kendi hayatı İle ödemiştir. Hâdise şöyle geçmiştir: Beşiktaş iskelesi arabacıların- dan Mecit, dün öğleye doğru arabasına beygirlerin çekemiye- ceği kadar çok ot yüklemiş, en Üstüne de kendisi oturarak ara- bayı hareket ettirmiştir. Fakat biraz ilerledikten #oora araba muvazeneyi kaybetmiş ve Mecit yere yuvarlanmıştır. Bu düşme çok acıklı olmuş, arabacı taşlar Bstüne düşünce kafası patlamıştır. Şimdi bitkin bir halde hastanede tedavisine çalışılıyor. mişlerdir.. Agavni her nedense bunlara kapıyı açmak İstememiş, üç arkadaş buna kızarak ellerine geçirdikleri taşlarla evin camla- rını baştan aşağı kırıp yere İn- dirmişlerdir. Fethi, er, İbra- him işleri bittikten sonra çekilip gitmek — istemişlerse de — yetişen polisler tarafından tutulmuşlardır. Pazar Ola Hasan B. Diyor Ki: Haziran 6 Bir İki Satırla Florya Plâjı için Bir Müsa« baka Açılacak 173 bin liraya İstanbul Bole« diyesinin eline geçen — Florya plâjı bugün kiraya -verilecektir. Fakat belediye aynı zamanda Istanbulu modermm — bir seyyah şohri yapmak istediği İçin plâjım çabucak yeniden kurulmasına kas rar vermiştir. Bu kararın yerine getirilmesi için de para tedaril edilecek, bir de plân müsabaka: sı açılacaktır. Her halde gelecek yıl - İstanbul çok modern bit plâj kazanmış olacaktır. * * * Sllrt Güzelleşiyor Sürt, S — Şehrin güzelleştle rilmesi için yeni yollar açılmasına başlanmıştır. Bozulan Seçim Samsun, $ — Şarbaylık seçim$ Danıştayca (Şürayı Devlet) boe zulduğundan yeni seçim için has zırlıklar başlamıştır. * » * Ökonoml Bakanı Goliyor Ökonomi Bakanı Celâl Bayar| bugün — şehrimize [elmek!ıdlx Burada bulunan iç ticaret gen müdürü Ismall Hakkı tetkiklerine Bit raporlarını hazırlamaktadır. * * * Kumaş Kaçırıyordu Gümrük — muhafaza teşkilâtı yeniden bazı kaçakçılık vak'aları tespit etmiştir. Bu arada Recel Karol vapurundan Davit adlı birl ipekli ve yünlü kumaş kaçırırken yakalanmıştır. * * * Katli Kadın Müddeiumumilik, hemşerlsi Kâzımı öldüren Gülizarı, tahkikar tım bitirerek dün Birinecl Müstane tikliğe vermiştir. d Nİ ae Yerli Mallar Sergisi Her yı! Galatasarayda açılan yerli mallar sergisinin hazırlıkla- rına başlanmıştır. Dünden itibaren plân Üzerine istiyenlere yer verik meye başlamıştır. Bu sene sergi- den yer almak için fazla müra- gaat vardır. Bunun sebebi de bu yıl yer fistlarının ucuz oluşudur. * * * Yaş Meyva için Türkofis yaş meyva ve sebze Ihracına büyük önem vermektedir. Bunun için sağuk hava - tertibatlı vagonlar kullanılması düşünülmeke h:iı. Çilek ihracatı için de hu« sus! fıçılar kullamlacaktır. j * ».x i Numerotaj işi Sözünü yerine getlremeyen ve Glen eski mütecahhidin vermiş ok duğu teminat parasile başka bir müteahhide ev numaraları ısmare la nmuştır. Komşu — Hasan Bey içki ları cemiyetl propaganda yapmak için... düşman- we İstanbulun civarında ve köylerde dolaşacaklarmış. »e Halbuki asıl Istanbulun meyhane- l lerine gitseler daha Iyi olmaz mı? I haneye Hasan B. — Olmaz! başında birkaç tane atıştırırlar | Çünkü mey- girince dayanamazlar, tezgâh Günün Tarihi |