7 Haziran 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

7 Haziran 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

'Halkın” Se Bugün De İzmirin Ve Amasyanın Derdi? İzmir Karşıyaka Sargun s0- kağı 29 No. lı hane Numan: — Türkiyenin birçok yerlerinde, makil vasıtalarının azlığı, — fenalığı, kalabalığı, Önüne güç göşilir bir dert halini almıştır. Çok — tuhaftır. amma, — İzmirliler bence, vesaitl nakliye bolluğundan ve .. Pahalılığından şikâyetçidirler. Meselâ, Konaktan Kokaryalıya vapurla, tramvayla, arabayla, ve etomobille gitmek imküâmnı — vardır. Fakat, vesait bu kadar bol olunca, insan — hanglalni — tercih t Bakliye bolluğundan yol gidenlere yar kalmıyor. lmekten, ancak Sırat köprü- sünde — göstereceğimiz bir — dikkat sarfile — kurtulabiliyoruz. * Amasya, Sofular mahallesi Çorez sokağı No. 11 hane Feriti — Bence Amasyanın ilk ve en büyük ihtiyacı elektriktir. Amasya, bu yüzden, birçok gşeylerle beraber gece hayatından da am kalmak- tadır. Sonra, Amat her noktalardan ç inad edenler, göze batmıyacak kadar azalmış — değildir. Hattâ — içlerinde, uzaktan erkekleri gördükleri zaman yüzlerinin peçesini İndirip sırtlarını dönenlere ve çömelenlere bile rasi- gelinebilmektedir. Ve maalesef bu zih- miyeti ralah yolunda henüz bir adım atılmış da değildir. Sonra Amasya Anadolunun en tarihi şehirlerinden birisidir. Ve evef edilccek — noktalardan birlside, buradaki kıymetli müzenin Myik olduğu bakımdan — mahrum barakılışıdır. Amasyadaki umum! kadınların kâfi derecede — siki kontrola tâbi tutulamamaları da, birçok bestalık maktadır. Bütçeye, paraya dayanmayan bu kontrelün bir an evvel başarılması geröktir, gençleri tehlikesine maruz bırak- * Evvolisi gün de yazdığımız gibi, bu mülüâkatlar da, Amkara seyahatlinden dönün yazıcımız — tarafından trende yapılmıştır. Bu seriye yarın da devam #edeceğiz. Bir Ayda 19 Randevu Evi Meydana Çıkarıldı Istanbul Emniyet Müdürlüğü ahlâk zabıtası, bir ay içinde, 19 randevu evi, 4 kumarhane mey- dana çıkarmış, hepsini kapatmış, sahiplerini de mahkemeye ver- miştir. Türkiye - Lehistan Ticaret Mukavulesi Lehistan ile aramızda yapıl- makta olan tecim konuşmaları bitmek üzeredir. Mukavele yakın- da imzalanacaktır. Bu yeni mu- kavele — Lehistan — mamulâtının yurdumuza daha ucuz girmesini temin edecektir. SON POSTA Seyyar Bir Altın Kasası Bir Sabıkalıda 15 Beşibir- lik Ve 137 Altın Çıktı Bir Yığın Da Elmas Küpe Ve Yüzük Bulundu Zabıta, seyyar bir altın kasası halinde bulunan bir hırsızı yakala- mıştir, Bu, Altındiş Hamdi adıle anı- lan çok sabıkalı bir. adamdır. Birçok hırsızlıklardan aranan ve bilhassa son zamanda Unkapa- nında — birçok kiymetli öşyalar soyan bu adamı, polis memur- ları dün Beyoğlunda İstiklâl cad- desinden geçmekte iken yakala- mışlardır. Hamdinin Üzerinde ani bir araşlırma yapılmış ve on beş tane beşbirlik la 137 altın lira bir pırlanta ve bir elmas yüzük bulunarak müsadere edilmiştir. Bu seyyar altın kasası Adll- yeye gönderilecek, orada yaptığl işlerin hesabımı birer birer vere- cektir. Şeker İhracatı HükümetfBu İş İçin De Tedbir Aldı Hükümet, içerde şeker istihlâ- kimi çoğaltmak İçin yerlil şeker fiatlarını ucuzlatırken mamul şe- ker ithalâtını artğırmak için ted- birler almayı da tasarlamıştır. Öğrendiğimize göre bu hususta bir kanun haxzırlanmaktadır. Ve kanunun ruhu şudur: Şeker — piyasası elf Istanbul 6 kuruştur. Bu flat ta sigorta, tahmil ve tahliye vesair maz- raflar dahildir. Fakat gümrük- lerde ithal edilen şeker için güm- rük istihlâk resmi vesaire olmak Gzere kilo başına 28 kuruş güm- rük resmi almaktadır. Bu suretle şeker $4 kuruşa mal olmaktadır. Yeni kanunla şekerden 15 kuruş alınacaktır. Fakat şeker münhasıran Ekonomi Bakanlığı- nn izni ile ve muhakkak ihraç edilmek şartile İthal edilecektir. Ihraç edildiği zaman — alınan 15 kuruş gümrük, istihlâk ve saire resmile iade edilecektir. Bü süretle mamul şekerciler kilo 6 kuruşa şeker kullanmak ve mamul şekeri ucuza mal edip dış piyasalarda rakabet yapmak İm- kânını bulacaklardır. Mamul şeker ihracı ayni zamanda — meyvaları- muzın da İhracına hizmet edece- ginden bu işe ehemmiyet verik memektedir. Katil Kadın Tabancayı Nereden Buldu ? Gülizar İzminde bir kadımın kin hırsla işlediği cinayet tahki- katı tamamile adliyeye intikal etmiştir. Fakat müddeiumumillik polis ikinci şubeye müracaat ede- rek, cinayetin işlendiği silâhm, hangi tarihte gümrükten geçtiğ- nin, kime satıldığının ve ea son hangi ticarethanede bulunduğu- nun, Gülizara kim tarafından ve ne şekilde verildiğinin tesbitini İstemiştir. Polis ikinci şube müdürlüğü bu cihetl tahkik ederek neticesini niliyeye bildirecektir. Diğer taraftan Gülizar, adli- yedeki sorgusunda, bu tabancayı Mısırçarşısında Abdi isminde bi- rinden satın aldığını söylemiştir. Kimlere İkramiye Verilecek ? Bu yıl İstanbul ithalat güm- rügünde 40 memura ikramiye verilmesi Gümrük ve Inhisarlar Bakanlığına teldif edilmiştir. Bu memurlar vaziferinde hiç mun- haze edilmemiş, cezalandırılma- mış, İşleri beyenilmiş, amirlerinin ve eshabı mesalihin takdirini ka- zanmış olan servis memurlarıdır. Muayene memurları her ay kendi işlerinden mütevellit cezayı nakti- lerden muayyen bir ikramiye aldık- ları için bu yılın ikramiyelerin- den — İstifade edememektedirler. Kırk memura verilecek ikramiye, aylıklarının birer aylık tutarı mik- tarındadır. Bir Türk Genci Hukuk Doktoru Oldu Galatasaray Lisesi ve Istanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesinden mezun Bay Talât Küâmll * 1924 Teşkilâtı Esasiyesi ,, adile, hazır- ladığı Doktora tezini Mayısın otuz birinci günü Fransada tah- silini ikmal ettiği Grenobl Üni- versitesi Hukuk Faktiltesinde mu- vaffakiyetle müdafaa etmiş, hukuk doktoru olmuştur. Komünistlik Yapanlar Tahkikat Bitirildi, Adliye- ye Veriliyorlar Yakalandıklarını — yazdığımız 20 komünistlik suçlusu hakkında polis birinci şubesince — yapılan tahkikat —ikmal edilmiş ve suçlu- ların suç dereceleri — tesbit ok muştur. Bunlar, ele geçen beyanname- ler vesair evrak ile birlikte adli- yeye verileceklerdir. Kadın Çantalarına Dadanmış ! Polis, kadın çantalarına mu- sallat olmakla tanman sabıkalır lardan birini daha yakalamıştır. Bu, Hüseyin isminde biridir. Her rastgeldiği — biçimli bir yerde çanta kapıp kaçmıya alış- mış olan bu sabıkalı, dün de Kumkapıda tenha bir sokakta ilerlemekte olan Bayan İsmetin yamına sokulmuş ve ani olarak çantayı kapıp kaçmıştır. Kadın- cağızın feryadı, etraftan koşuşan- lar, polisin takibi neticesinde, Hüseyin, çanta ile beraber savu- şamamış, hattâ çantayı da atıp kaçmak istemişse de nihayet ya- kasını pollsin eline kaptırmıştır. Hüseyin hakkında tahkikat de- rinleştirilmektedir. Balkan Doktorları Bir Arada Bükreş Toplantısında Bi- zim Doktorlar Da Bulunacak Balkan — Birliği — Konferansı Bükreşte toplanıyor. Bu birliğin tıp şubesine iştirak etmek Üzere evvelisi gün Profesör Doktor Âkil Muhtarin riyaseti — altında bir heyet gitimiştir. —Bu heyette kulakçı Ekrem Behçet, rontkenci Suphi Neşet, gözcü Sedat, ope- ratör Murat ve Kâzım İsmell, döçent Doktor — Ahmet Süheyl vardır. Bunlardan Âkil Muhtar, Sedat, Suphi Neşet — ve Ahmet Süheyl — birlik hesabına — diğer doktorlarımız da kendi hesapla- rına iştirak etmişlerdir. Bay Âkil Muhtar radyo — ile on dakikalık bir konferans ve Balkan Birliği- min barış severliği hakkında vae ayrıca da tibbi birer söylev ve- recektir. Diğer doktorlarımız da birer tez okuyacaklardır. Bugün Museviler Gülbayramını Kotlulayacaklar Bugün musevilerin büyük bay- ramlarından olan gül bayramıdır. Bunun için bazı Musevl mücsse- seleri kapalı olacaktır. Pazar Ola Hasan B. Diyor Ki: »» İik önce tuz, arkasından da şeker Batlarını İndirdin, artacak Biliyor masun ki şimdi şekerin udıl Haslran 7 : . | Günün Tarihi İ Bir İki Satırla Trakyanın Nüftusu Bir Mile yonu Aşacak Trakyaya 640 bin muhadi yerleştirilmesi kararlaştırılmış bunün İçin beş yıllık bir pl# hazırlanmıştır. Bu projeye bu yıl Trakyaya 93 bin muhaclf yerleştirilecektir. On yıl içi Trakyada nüfus sayısı 1.254." rakamına - çıkarılacaktır. * * * Tediye Günleri < Ankara, 5 — Finans Bakatf lığı Pazartesi, Çarşamba ve Cit ma günlerini tediye günü olartk kabul etmiştir, * * * Adana Çok Sıcak n saatleri sabah 8-13, öğleden sonra 15-18 oh’J kararlaştırılmıştır. * * * Buğday Düşkün Adana, 6 — Yeni Ürün .0“ pazarına gelmekte ve bu geli gittikçe artmaktadır. Yeni errl nın kilosu 2.35, yulaf 2.05 kurti” tan satılmaktadır. Buğdayın değeri biraz di kündür. * * * Bina Vergisi Bu yıl bina vergisi Istanbuldi adalar kazasından başka bi kazalarda Haziran, Eylül, Biri Kânun ve Mart aylarında olm#| üzere 4 taksitte, Adalarda ıt Temmuz ve İkinci Teşrin ıylı!’ı da olmak üÜzere iki taksitte v nacaktır. * * * Floryoya Aafalt Yol Belediye Floryaya asfalt YJ yaptırmıya, elektrik hattı çe miye, şehir telefonu Iııırdıırl"" karar vermiştir. Gelecek yıl Akay idaresi Floryaya mun! seferler yapacaktır. * * * Terfi Edecekler Bu yal 100 likmektep ııuıwl terfi edecektir. Kültür müdürlü$” | bunların listesini hazırlama * * » Çocuk iyileşti Dört yaşında bir "".Ü tarafından — yaralanan lbıy çocuk dün hastaneden çıkı ğ ÖY SA G Üniversitede Ünliversite Fen Fakültesi ttf hanları başlamıştır. Bu fılıll:)'d imtihanları 15 temmuzdan İamet İaönü — Neden Hasaa B.? B. — Çünkü geker çok tuzlu l”