13 Haziran 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

13 Haziran 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

Y v — tuzaklara — bilemiyorum. ,, Cefrika No: 538 Laurence, sefire merak etme- mesini söyledikten sonra odadan dışarı çıktı. Caresse'nin Teklifi Bu zamâna kadar sokakta bırakılmış olan otomobil getiril- mişti. Sefarethanenin ıvlıııuııdı duruyordu. Laurence tam otomobile gire- ceği vakit Caresse'nin de onu takip etmiş olduğunu ve otomo- bile binmek istediğini gördü : — “Siz de mi gelmek istiyor- sunuz ?,, Dedi. “Buna imkân yok. Ne gibi bir yere gideceğimi, ne düşeceğimi ben bile Caresse itiraz etti: “Konuştuklarınızı — tamamile işittim. Ben gelmezsem kat'iyyen bu işi başaramazsın.,, Lavrence: — “Nasıl olur ?..,, Demiye kalmadan — Caresse onun sözünü keserek otomobile atladı : — “Bak sana anlatayım.. Sen şimdi o bebek mağazası m? Çamaşırcı dükkânımı nedir? Oraya gireceksin ve aptal aptal etrafına bakınmiya başlıyacaksın. Oradaki dükkân memurları senin orada hiç bir işin olmadığını anlıyacak- lar. Birisi derhal sana yanaşacak, e istediğini soracak ve senl ke- mall nezaketle sokak kapısına doğru teşyi edecek... Asansörün nerede olduğunu görmiye bile — wakit bulamıyacaksın. Halbuki ben de gelirsem, dükkândan eşya — alacağımı ve seni de paralarını — vermek Üzere getirdiğimi zanne- decekler. Ben öteye beriye ba- “karkon sana da beklemek Üzere bir sandalye gösterecekler. İşte .4 © zaman sen serbestçe mağazada dolaşır, asansöre yaklaşır ve ya- pacağını yaparsın. Sen yukarıya çıktığın vakit ben de mağazadan Oçıkar, otomobilde oturur — seni '_-, beklerim... Nasıl, bu fikrim mu- — wafık mi?,, dedi. Lavurence, Caresse'in bu sözlek — rinin doğruluğumu tasdik etmiye — mecbur oldu. O da - öotomobile — atladı ve avludan çıkarak şehre doğru sürdü. —0 — Vakit geçtikçe Perditanın canı ııkılmığı başladı. Fakat korkmu- öteye beriye atılmış olan hur- da eşyayı muayene etti. Alman mubhafız ise sandıklardan birinin — Üzerine oturmuş, elindeki kirli — kaplı bir kitabı okumağa dak Perdita, — ellerine — düştüğü — adamların ne kadar zalim, ve ne — kadar / melsiz oldaklarını biliyordu. Fa- vicdansız — ve merha- kat dostlarının onu kurtaracak- / larına ve bu maksatla her şeye a emin olduğu için korkmuyordu. Düşmanlarının kem- — disino hazırladıkları müthiş aki- betten, hakkında verilen idam kararından şüphelenmiyordu bile, — Hattâ yakındaki klisenin saati — altıyı çaldığı zaman, kendisinden — giyade Caresse'i düşünüyor, elbi- /— gelerinin geciktiğinden, o gecekl baloya vaktinde hazırlanamadı- ğından dolayı onun kazgınlığını, telaşını tasavvur ediyordu. Fakat dakikalar geçtikçe AL man muhafızın kendisine tuhaf tuhaf bakmıya başladıgğını gördü. Herif, dükkânın kapanma vakti- bin yaklaştığını anlamış, çeyrek saat sonra, — kendisine verilen idam emrinl infaz etmiye hazır- lanıyordu. Genç kız. için hazırla- nan ölüm gayet basitti. Asansör boşluğundan aşağı düşünce parça Ucuz (B:çtarafi 1 kaci yüzde )— sebetle kürsüye çıkan Başbakan İsmet İnönü tuz ve çimento fiat- larının indirilmesini gözeten ka- munlardan sonra şekerin de fiatını indiren kanun lâyihasını kamutaya verebildiğinden dolayı duyduğu Kıvancı anlattı: Şeker fabrikalarının maliyet fiatlarını daha aşağı düşürme- lerini ve bunun için çalışmaları, dış memleketlere — gönderi'ecek şekerli maddeler için daha geniş afiyetler verilmesi temini, gibi bazı isteklerde bulundu. Başbakan ellerinde stok — şe- ker bulunduranların zarardan ko- runmaları yolunda kanuna bazı kayıtlar ilâvesinl istemişlerdir. Bunlara karşılık veren öko- noml bakanı Celâl Bayar şeker fabrikalarını korumak ve memle- ketimizde şeker endüstrisini kur- umak için kamutayın kanunlarla koyduğu himayeler sayesinde bu endüstrinin — kurulması mümkün olduğunu İşaret ederek, bu hima- yeler, demiştir, henüz geri alın- mış değildir.. Fakat hükümetin şeker sanaylini korumak husu- sunda gösterdiği büyük himmete 13-6- 1935 parça olacak ve cesedi oradan kolayca başka bir yere nakledi- lecekti. Kan lekeleri vesaire gibl bir cinayat şüphesl uyandıracak hiçbir emare kalmıyacaktı. Cesedi kaldırılmıya — vakit bulunmadan, başkaları - tarafından keşfedilse bile, genç kızın bir kazaya kurs ban gitmediğini kim, nasml İspat edecekti ? Şeker karşı şeker endüstrisi ile alâka- dar olanlar hükümetle beraber uygun yürüyerek — fedakârlıktan çekinmemişlerdir. İhtikâra Meydan Verilmiyecek Ihtikâra meydan verilmemesi ve uzak yerlerdeki vatandaşların da ucuz şeker almalarının temin edilmesi yolundaki bir isteğe karşı da Iç İşleri Bakamı Şükrü Kaya harşılık verdi, dedi ki; (Arkası var ) Şeker fiatında yapılan bu tenzilât son senelerde bütün dün- yada görülmemiş ökonomik bir hâdisedir. Bizi bu fedakârlığa sevkeden bilhassa halkımızın şe- ker yemesini temin etmek içindir. En uzak yerlerdeki yurddaş- ların dahi şekeri ucuz yemelerini temin için kanın çıktığı gün ilbaylar, şarbaylar emir almış bulunacaklar, ihtikâra karşı ge- leceklerdir. Bu sözlerden #sonra tüccar elinde bulunan şekerin ma'iye memurları tarafından tespit olu- narak yeni kanuna göre yapıla- cak satıştan husule gelecek zara- rın karşılanması için verilen takrir okunarak reddedilmiş ve kanun kabul edilmiştir. Sıhhat ve İçtimat Muavenet Vekâleti Hudut ve Sahiller Sıhhat Umum Müdürlüğünden : Trabzon Sahil Sıhhiye merkezi için yeniden yaptır lacak taka biçimi motörle eski Trabzon motörünün nulmuştur. tamiri eksiltmeye ko- A — Her ikisinin keşif bedeli ( 2950 ) liradır. B — Bu işler için fennt ve idart şartname ve resimler İstanbul Limanı Sahil Sıhhiye merkezinden parasız alınır. C — Eksiltme 27 Haziran 935 Perşembe günü saat 14 de Gala- tada İstanbul Limanı Sahil Sıhhiye merkezinde açık eksiltme usvlile yapılacaktır. D — Muvakkat teminat Akçesi 227 lira SO kuruştur. C — İsteklilerin geml inşaatı ve motör tamlri Iş'erinde ehil olduk- larını gösterir Ticaret odasından ve davet tarihinden sonra alınmış bir vesika aranılacaktır. F — Eksiltmeye girecek olanların peyler sürülmeye başladığı da- kikaya kadar muvakkat teminatlarını yatırmış — olmaları şarttır. İstanbul Evkaf müdüri “3278,, 1 — Bahçekapıda 4 cü vakıf hanın asma katında 16, 31, 32, 37, 39, 40 No. odalar. 2 — Hanım 1 ci katında odalar. 3 — Hanın 2 ci katında 2, 4, 6, 10, 12, 14, 16, 18, 31, 23, 24, 25 No. oda'ar. 10, 22. 27, 30, 31, 33, 35, 38, 40 No. 32, 21, 4 — Hamı 4 el katında 12, 18, 29 No. odalar. Yukarıda yazılı odalar 936 senesi Mayıs bitimine denlü kiraya verilmek Üzere açık arttırmaya konmuştur. İstekliler 24 Haziran 935 Pazartesi günü saat 15 e denlü Evkaf Müdüriyetinde Varidat Kalemine gelmeleri. “3273,, Haziran 13 ——0 Atina Muhabirimizden : Yunanistanda Herkes Memnun Ve Herkes Güler Yüzlü Hattâ Son Seçimde Saylav Çıkaramı- yan Komünistler Bile Seviniyorlar Son Yunan #eçiminde sokaklarda böyle devriyolör geziyordu Atina, 12 ( Husus! mubabirl- mizden) Seçim neticeleri her ta- raftan geldi. Hükümetin kazanect çok büyüktür. Böylece gergin sinirler de gevşedi, Seçimden kazanan da, kazanmıyan da, hattâ seçime girmiyen de memnun! Kozananlar tabil olarak ka- zançlarını kutluluyorlar. Kazan- mıyan Metaksas taraftarları: “— Seçimde kazanıp ta krakı hemen getiremedik amma “hükü- mete rey verenler esasen kralcı oldukları — içla reyiâm yapıldığı zaman mutlaka krallık fikri ga- lip gelecektir, diye seviniyorlar, Komünistler de hiçbir saylav çe karamadıkları halde bu defaki seçimde aldıkları rey adedi şim- diye kadar yapılan seçimlerden fazla olduğunu görerek taraftar- larının çoğalmasından çok mem- nundurlar. Seçime girmiyen muhaliflere gelince; Bunlar kral taraftarları- nın hezimetini gösteren neticeden kendileri kazanmış kadar mem- nun görünlüyorlar. Hulâsa her taraf memnun, herkes güler yüzlü. Bundan sonra en önemli iş reyiâm meselesidir. Hükümet bir seçim zamanında ahaliye söz verdi. reyiâmın, Temmuzda toplanacak olan yeni kamutayda sözgelişi edildikten sonra yapılacağını bi diriyor. gerek kanı Kondilis ehemmiyetli di yevler — verdiler. Baş — bakan, Eylül veyahut Teşrinievvelde reyi- âma baş — vurulacağını, fakat daha önce Cümhur reisinin baş- kanlığı altında toplanacak olan bütün sayasal adamlarının vere- cekleri — karar — Üzerine reyil- mın şekli tayin edileceğini söyle- miştir. General Kondills de yeni meclis tarafından temel yasası tüdil edildikten sonra Genoya ( reyifima ) baş vurmak — daha doğru olacağını söylemiştir. Muhaliflerden — Kafandarle te Madamki genoy yapılacaktır, hü- kümet bitaraflığını göstermek için yerinl ya bir işkabinesine bırakır veyahut Iç Bakanlığına muhalif liderlerden birisini getirerek ge- noya baş vurursa hem bizim gibi muhalifler reye iştirak eder, hem de hükümetin bitaraflığı anlaşıd- len itidal devam ederse hükü- metle muhalifleri arasında genoy meselesi için bir uzlaşma yapd- sı çareleri bulunacak 'İN&. L. N. Hava Tehlikesi Tehlikesi Karşısında Bir Şirket 12,500 Lira Verdi. Yardım Artıyor Ankara, 13 (Hususi) — Hava tehlikesini bilen Üyelerin sayısı iki bine yaklaşmıştır. Burada Cihan otell sahipleri Reşat ve Raşit kardeşler 500 lira vermiş- 12,500 Lira 'Türk hava kurumuna teberrü- ler devam etmektedir. Istanbul şubesine Anadolu çimento şirketl tarafından 12,500, Türk çimento ve su kireci şirketi tarafından 1000, Kemal Salih tarafından da 25 Hra teberrü edilmiştir. Hofer, Davit, Holi tarafından yirmibeşer, Tüccar Ferit tarafından da 20 lira taahhüt edilmiştir. Madalya Alan Vatandaşlar Dün vilâ; Türk hava ku- rumuna yardım edenrum ve mu- sevi vatandaşlara — vall muavini Rüknettin tarafından merasimle altın, gümüş, bronz madalyalar dağıtılmıştır. Dün 110 vatandaş tayyare ma- dalyası almıştır. Bu münasebetle vall muavini Rüknettin bir nutuk söylemiştir. 200 ve 300 lira vererek altın madalya alan vatandaşlar şun- lardır : Mihael, Muiz Parelli, Izak Ni- yego, Sabatay Benarditi, Kalde- ron, Vitali Pollkar, Mihalaki Pa- padoplo, İsteiyanos kömürcüoğlu, Ananyadi mahdumları, Aleko Ste- fanidis, Sotiryadi biraderler, Mo- lopolo Yuvanidi. Mudanyada Mudanyada Cumhuriyet me danında yapılan büyük bir ıop- lantıda hava tehlikesi etrafında söylerler verilmiş, üyelerin yazıl- masına başlanmıştır.