14 Haziran 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

14 Haziran 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

E sıkıntısı Her Miıntakanın tiş Bulunacak Ankara, 14 ( Husust ) — An- 'adan uzak olan vilâyetlerimizle Merkez arasındaki muhabereleri, Ve merkezden sonra « İdarel Umumü Vilâyat » kanunlle vâll- lere verilen salâhiyet ve vazife- yakından murakabesi için İç İşler Bakanlığının uzun zaman» ( Davamı 13 Üncü yüzde ) Anasının Kızı Yazan: Burhan Cahit Bu yılın en güzel edebi esorlerinden birini “Son Posta,, okuyucuları yine kendi gazelelerin- de okuyacaklardır. “Burhan Cahit,, in en yeni eseri olan “Anasının Kızı,, yal- nız bir bahar ve bir yaez romanı değil, larak hakikt hayatın. bülün iç- yüzlerinden yoğruk muş çok canlı bir hikâyedir. ni ve içli eseri bir kaç gün sonra si- ı nacaktır. p Başında Bir Müfet- an daha kuv- “Son Posta,, bu ye- | tunlarında size su- || L TRERMİ HALNİN, KuUbAĞI HALRIN DİLİ — Kuraklıâa î(arş_! edbir Alınıyor! Ekmek, Fazla Pahalılanmayacak Çorak Köyler Başka Yerlere başgöstermiştir. Lütfen altımsı Nakledilecek Vstanbulda depolar dolusu şyekar var. Fakat tacirler, yeni kanundan #onra zazar ederiz korkusile şeker alışverişi yapmıyorlar ve bu yüzden de bir sayfadaki tafellâtı yunuz. Bu resimde dün Sirkecide vagonlardan şeker çıkarıldığını görüyorsunuz. Yeni Umumi Müfettişlikler Yurdumuz Altı Geniş Mıntakaya Ayrılacak Iç bakanı Şükrü Kaya Mübadillere Para Veriliyor Finans Bakanlığı Dün Emir Verdi Ankara, 13 (A.A.) — Türk mübadillerine verilmiş olan Ikinci tertip tasfiye vesikalarının muhte- viyatına karşılık yüzde yirmi nisbe- tinde para dağıtılmarını Maliye Vekâleti, bugün Ziraat bankası umum müdürlüğüne bildirilmiştir. Bir Fransız Bakanı Öldü Paris, 13 (ALA.) — Ulusal eğitim - torbiye - Bakanı B. Mar- combes, Bakanlar — toplantısına girmeye |— hazırlandığı — sırada birdenbire — ölmüştür. ] Y ağmur Bekleniyor Fakat, Buna Rağ- men Buğday Vaziyeti İyidir Ankara, 14(Husust) — Orta Anadolunun bu yıl da yağmursuz geçmesi, eskidenberi tatbiki düs şünülen yeni bir mevzuu tazele- miştir: Susur — ve çorak arazide kurulmuş olan köylerimizin sulu devrimli yerlera nakledilmesi... Koçhisar civarı, Haymananın bazı kısımları, geniş Konya ovası Kırşehirla bazı tarafları, Sultaniye * Bozkır havzası, gibi kuraklığın « fasılalı olarak büküm — sürdüğü Şevrelerde bulunan köylerimizin zaman zaman dağılmak ve bicret tehlikesi — göstermesi — dolayısile bu mıntakalarda yaşayan yurt- taşların kendilerine — yakın ve suyu bol, bereketli yerlere nak- ledilmeleri düşünülmektedir. Z- | raat Bokanı Muhlls, geçen gün, yağmursuzluk — çeken Ankaraya yakın köylere gitmiş ve tetkikat yapmıştır. — Salâhiyetli — bir zat diyor kl: “— Orta Anadolunun geniş ovalarında tarihin muhtelif devir- lerinde kuraklık yüzünden hicret- ( Devamı 14 üncü yüzde ) 'Bu Ölüm Mahkümları Asılacaklar Mı?|| Son Posta — CUMA — 14 HAZİRAN 1935 Tânre işleri telefonuı 20203 Fiatı 5 kuruş l Vehip ( Paşa ) Habeşistanda General Esat Kardeşinin Maceralarını Anlatıyor: Veklip Paşanın son resmi İki Canavar İhtiyar Bir Kadın Öldürüldü 'Tarbalı, ( Hususl! ) — Buraya bağlı Çaybaşı köyünde birkaç gün evvel bir cinayet işlendi. Iki canavar, bir kızı kaçırırken ihtiyar bir kadını öldürdüler, üç kişiyi de yaraladılar. Vak'a köyün tarlala- rından birinde olmuştur: Köyden Fatma, kızı Mürvet, damadı Halil ile köye dönerlerken önlerine aynı köyden muhacir Mehmet oğlulb- rahim ve dağlı Ali isminde iki köylü çıkmış, hentiz nişanlı olan Mürveti kaçırmak istemişlerdir. Bu arada mütecavizlerin istek- ( Devamı 10 uncu yüzda ) Izmirdeki Hâdise Üzerine Hukukçulardan Sorduk | Dediler Ki: 1 — Asılmamalıdırlar. Çünkü Muhakeme- nin İadesi Lâzımdır. 2 — Yalnız Birinin İtira- file Muhakeme Ye- nilenmez. Hüküm Yerine Getirilmelidir. izmir muhabirimiz dün bildir- mişti: Bir idam mahkümu, ölüm cezası kamutayda tasdik edildik- ten sonra adilyeye müracaat edip: — Bu cinayeti ben işledim. Öteki — arkadaşlarımın — suçları yoktur. Bu, çok hayret verici bir iti- raftı. Aymı zamanda çok ehemmi- yetli Idi. Çünkü bu ölüm mahkür munün * Gtekl arkadaşlarım , (Devamı 18üncü yüzde) r “Viehp İtalyanla- ra Çok Kızgındı,, Son gelen ajans telgraflarında, tecesslüis uyandırıcı bir. haber göze çarpıyordu: Avrupada bulu- nan Osmanlı paşalarından birisi, Habeşistana geçerek, Hubeş ors dularının kumandanlığını kabul etmiş. Bu haberin duyuluşundan son- ra birçok kimseler, gerek bizzat, gerek telefonla, gerek mektupla bize başvurarak, bu hususta ma- lümat istediler, Hepsi de, bu paşanın kim olduğunu, Türkiyeden ne zaman ve ne münasebetle uzaklaştığım, Habeşistan ordusuna niçin girdiğini öğrenmek İstiyorlar ve akla geldik, gelmedik daha birçok sualler sıralıyorlardı. Bu sorguların cevaplarını bulabilmek için muhtelif teşebbitslerde bulun- duğumuz sıralardaydı ki, bir tesa- düf bize, aradığımızdan ve um- duğumuzdan daha zengin bir malümat menbal çıkardı. Meğer, sabık ordu kumandan- ( Divamı 1 incl yüzde | Vehip Paşa Osmanlı ordusunda kamandan iken Dilinin belâsına cemanta — yoli- uğrayanların pi- | Çerez Kabilinden el ri sayılan Keçe- —— Diye koşup, sa- ci Zade İzzet v fa gireceği »- Molla, Mizahın bi İzzet Mollaya Dalr rada, — cemaat şaheseri sayılan solüm — verince, *“Mihaet Koşan,, adlı manzumesiu- den başka, hazırcevaplığı ve nük- teleri ile de Ün almış — bir şahsi- yettir. İkinci Mahmut devrinde, ricalden | biri, Ramazanda — bazı dostlarını iltara çağırmış. İzzet Molla da da- ' vetliler arasında — bulunuyormuş. | Yemek yenmiş.. yateı ezanı okun- muş, cemaatla taravih mamazına durmuşlar. İmam, hemen iki sec- | deyi bir edecek kadar namazı acele | kıldırıyormuş. Daha beş dakika olmadan, onuncu rekâtın tahiyya- tına gelmişler. O aralık, dışarıdan bir adam gelip, bunların namaz kıldıklarını görünce: | — Haszır abdestim var. — Ben de * lzzet Molla dönmüşt — Be adam! demiş; — bis içinde iken yetişemiyoruz.. sen dışarıdan geldiğin halde nasıl yetişeceksin?! İkinci İzzet Mollayar — Molla! Yesari Zada ile hiç ay- rılmıyorsunuz.. bu, me kadar mu- habbetl. Deyince, Mollas — Efendim! demiş. Yesart Zade hattatar, — yazı — yazar, Kulu nuz da biraz dera gördüm, okurum. İkimiz yan yana gelince okur yazar bir adam oluyoruz da, onun için biribirimizden ayrılmıyoruz. Tıflı Mahmüt, — birgün,